Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Domain controller - member servers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik heb een domain-controller geïnstalleerd en een memberserver.
Deze member-server lid gemaakt van het domein (school.er)
Dit lukte ook. Maar na de benodigde reboot kan ik niet inloggen.
Er komt een melding dat gebruikersnaam of wachtwoord niet klopt.

Ik heb als volgt geïnstalleerd:

DC:
Active directory domain services role
dcpromo.exe
dns erbij geïnstalleerd
vervolgens domain de naam school.er gegeven.
netwerkkaarten geconfigureerd (dc 192.168.1.1 met 255.255.255 dns 127.0.0.1 en memberserver 192.168.1.1 255.255.255 DG 192.168.1.1 en dns 192.168.1.1)
DNS heb ik niet ingesteld. zover ik weet is dat niet nodig..

bij de domain controller komt hij wel in dns voor nadat ik hem heb toegevoegd en in AD komt hij ook voor onder de OU computers.
Ik klikte net op de properties van de memberserver in het AD en bij 'delegation' stond hij op 'do not trust this computer for delegation' ik heb hem hierna op 'trust this computer for delegation for any service' gezet. Hierna deed hij het wel.

Later ben ik overnieuw begonnen en heb ik precies hetzelfde gedaan maar nu pakt hij hem niet.

Wat kan dit zijn? Zie ik iets over het hoofd?

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Zijn de IP instellingen zoals je ze hier hebt opgeschreven, of heb je nog ergens een tikfoutje gemaakt? Je beide servers hebben hetzelfde IP adres (daarnaast mist je netmask nog de laatste .0 neem ik aan?).
Verder is DNS nogal kritisch voor AD, dus ik ben benieuwd wat je bedoelt met "DNS heb ik niet ingesteld".

Bij het inloggen geef je wel het juiste domein op?(dus domein en niet local computer) en ook juiste gebruikersnaam en wachtwoord....

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2011 @ 22:44:
netwerkkaarten geconfigureerd (dc 192.168.1.1 met 255.255.255 dns 127.0.0.1 en memberserver 192.168.1.1 255.255.255 DG 192.168.1.1 en dns 192.168.1.1)
Je hebt 192.168.1.1 op beide servers als IP adres ingesteld en bovendien op de memberserver als default gateway? Geen wonder dat het niet werkt.
Begin eens door de memberserver een ander IP adres te geven, bv. 192.168.1.2 en niet de DC als default gateway op te geven. Geef desnoods de default gateway helemaal niet op. Die heb je waarschijnlijk alleen voor internet toegang nodig.
Ik klikte net op de properties van de memberserver in het AD en bij 'delegation' stond hij op 'do not trust this computer for delegation' ik heb hem hierna op 'trust this computer for delegation for any service' gezet.
Die instelling heeft zeker niks met jouw probleem te maken. Ik zou met de juiste IP configuratie starten.

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:32
Dat "trust for delegation" kan je weer uitzetten. Dat heeft in dit verhaal geen waarde.

Verder sluit ik me bij bovenstaande aan, geef beide servers een juiste IP configuratie (fixed) en maak een DHCP server/scope aan voor de clients.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tikfoutje gemaakt. memberserver is 192.168.1.2 en subnet is ook goed. Bij het inloggen doe ik switch user dan (domein)/administrator en wachtwoord.
Ik heb geen instellingen aangepast aan DNS. gewoon de installatie van domain controller vinkje dns aangezet en dan zou die het vanzelf moeten doen.

Ik zal proberen default gateway op beide servers uit te zetten maar dat lijkt me niet het probleem..

Verder komen er geen andere clients in het netwerk. alleen 1 dc en 2 memberservers.

Dank voor jullie reacties

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-11 12:47
En met domain\administrator (ipv /) ?
Kun je nog wel lokaal inloggen, en dan evt de eventviewer bekijken of er iets te vinden is?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:52

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > SWS

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1