Beste,
Ik heb een domain-controller geïnstalleerd en een memberserver.
Deze member-server lid gemaakt van het domein (school.er)
Dit lukte ook. Maar na de benodigde reboot kan ik niet inloggen.
Er komt een melding dat gebruikersnaam of wachtwoord niet klopt.
Ik heb als volgt geïnstalleerd:
DC:
Active directory domain services role
dcpromo.exe
dns erbij geïnstalleerd
vervolgens domain de naam school.er gegeven.
netwerkkaarten geconfigureerd (dc 192.168.1.1 met 255.255.255 dns 127.0.0.1 en memberserver 192.168.1.1 255.255.255 DG 192.168.1.1 en dns 192.168.1.1)
DNS heb ik niet ingesteld. zover ik weet is dat niet nodig..
bij de domain controller komt hij wel in dns voor nadat ik hem heb toegevoegd en in AD komt hij ook voor onder de OU computers.
Ik klikte net op de properties van de memberserver in het AD en bij 'delegation' stond hij op 'do not trust this computer for delegation' ik heb hem hierna op 'trust this computer for delegation for any service' gezet. Hierna deed hij het wel.
Later ben ik overnieuw begonnen en heb ik precies hetzelfde gedaan maar nu pakt hij hem niet.
Wat kan dit zijn? Zie ik iets over het hoofd?
Ik heb een domain-controller geïnstalleerd en een memberserver.
Deze member-server lid gemaakt van het domein (school.er)
Dit lukte ook. Maar na de benodigde reboot kan ik niet inloggen.
Er komt een melding dat gebruikersnaam of wachtwoord niet klopt.
Ik heb als volgt geïnstalleerd:
DC:
Active directory domain services role
dcpromo.exe
dns erbij geïnstalleerd
vervolgens domain de naam school.er gegeven.
netwerkkaarten geconfigureerd (dc 192.168.1.1 met 255.255.255 dns 127.0.0.1 en memberserver 192.168.1.1 255.255.255 DG 192.168.1.1 en dns 192.168.1.1)
DNS heb ik niet ingesteld. zover ik weet is dat niet nodig..
bij de domain controller komt hij wel in dns voor nadat ik hem heb toegevoegd en in AD komt hij ook voor onder de OU computers.
Ik klikte net op de properties van de memberserver in het AD en bij 'delegation' stond hij op 'do not trust this computer for delegation' ik heb hem hierna op 'trust this computer for delegation for any service' gezet. Hierna deed hij het wel.
Later ben ik overnieuw begonnen en heb ik precies hetzelfde gedaan maar nu pakt hij hem niet.
Wat kan dit zijn? Zie ik iets over het hoofd?