[Probleem] Sitecom wireless router 300N

Pagina: 1
Acties:

• ubr
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 26-01 12:12
Hallo allemaal,

Sinds kort had ik thuis op eigen initiatief onze router vervangen voor deze wireless router van Sitecom.

Dit is onze situatie thuis, ik zelf zit op kabel en heb nergens last van en ben zeer te vrede. Alleen 2 á 3 gebruikers die gebruik maken van het wireless internet hebben problemen. Er zijn periodes dat ze nergens last van hebben maar er zijn ook periodes dat de verbinding hapert en/of valt uit en de router moet aan en uit worden gezet om de wireless verbinding weer te verkrijgen.

Nogmaals, ik met kabel heb nergens last van behalve de gebruikers die het wireless gebruiken.

Ik moet zeggen dat ik alleen de basis kennis heb en dus echt niet weet waar het aan zou kunnen liggen.
Hopelijk kan iemand me helpen!

Bij voorbaat dank!

ubR

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Begin eerst maar een in de periodes dat het hapert met inssider te kijken wat er allemaal in de lucht zit

kan natuurlijk ook zijn dat ze er alledrie tegelijk druk bezig zijn, en ze elkaat dwarszitten
zit er toevalllig iemand met wireless b tussen. dat maakt het ook niet sneller
Hoe is is hun ontvangst op dat moment ?
staat er bijv even iemand voor de antenne. (ja kan)

router moet gereboot worden, lijkt er op dat de nat tabel een beetje volloopt zijn er mensen die p2p software oid draaien ?

noem maar op

Iperf

• ubr
Dank je voor de snelle reactie.

Dat is nou het raarste, ik ben de zwaarste gebruiker in principe. De andere gebruikers gebruiken msn en/of outlook dus daar kan het niet aanliggen denk ik.

Zelfs op dit moment dat ik de enigste gebruiker ben met kabel en alleen op skype zit en deze site open heb staan kwam me vader net 1 min geleden klagen dat het internet (wireless verbinding) er weer uitlag voor hem, want ik heb nergens last van.

Daarom vind ik het zo vaag.

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Download eens inSSID, en post hier eens een plaatje.

• ubr
Neem aan dat ik het programma moet gebruiken met een pc met wireless verbinding?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ja,

...

Niet met _een_ pc met wireless verbinding maar _de_ pc die er last van heeft

[ Voor 165% gewijzigd door Fish op 01-09-2011 22:24 . Reden: lalalalalla lama ]

Iperf

• ubr
Sorry duurde even, bij deze!

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/f/825/naamloosen.jpg/

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

doet niet

Iperf

• ubr
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/photo/my-images/825/naamloosen.jpg/

• ubr
drag de link in je adressblak, werkt de link wel

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Het mooiste zou zijn geweest als je 'm ff in de Graph mode had gezet;) Maar zo kunnen we het ook zien. Het is nogal vol bij jou in de buurt. Zet 'm eens op kanaal 3 (of 1/6). Je router ondersteunt geen 5GHz?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Afbeeldingslocatie: http://img825.imageshack.us/img825/6752/naamloosen.jpg

doe ipv de spam even de time graph en de 2.4 erbij en vertel even hoe je netwerk heet
Beatboxx schreef op donderdag 01 september 2011 @ 22:41:
Het mooiste zou zijn geweest als je 'm ff in de Graph mode had gezet;) Maar zo kunnen we het ook zien. Het is nogal vol bij jou in de buurt. Zet 'm eens op kanaal 3 (of 1/6). Je router ondersteunt geen 5GHz?
jakkie bah, bijna alles staat keurig op 1,6 en 11 (20Mhz)
en dan kom jij er met 3 tussendoor. :P

ook zou het leuk zijn om de dip terug te zien in de time graph

[ Voor 65% gewijzigd door Fish op 01-09-2011 22:47 ]

Iperf

• ubr
Afbeeldingslocatie: http://img849.imageshack.us/img849/1087/naamloos2p.jpg

Zou inderdaad slim zijn. Sitecom AC4190

Als mijn router 5GHz ondersteund durf ik niet te zegge, maar in die 5GHz channel is ook niks te zien

Hier 2.4Ghz channel

Afbeeldingslocatie: http://img192.imageshack.us/img192/9443/naamloos3t.jpg

[ Voor 44% gewijzigd door ubr op 01-09-2011 22:54 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Mja aan het eind -78 db dat is tamelijk ruk

maar dan gaan er ook andere singalen omlaag wat een beetje indicatie is dat je mischien andere positie aaneemt. is het een laptop, of mischien een metalen pc met een antenne die je misscien beter kan verlengen of usb stich die je mischien beter kan verlengen

nu is het een beetje mja :/ Kun je ons een indruk geven van je huis. en hoe alles is gepositioneerd.
ik weet het, het is ook niet alles blijft een beetje gokken

maar ik zou nu gewoon denken dat ja ap tever is. ik denk niet dat je pa er last van heeft als hij er naast gaat zitten

Iperf

• ubr
Standaard rijtjes huis en op de 2de verdieping staat de router op de grond, mijn vader zit beneden en zit er dus het verste van af dus dat zou een reden kunnen zijn.

Maar mijn zus heeft ook klachten en zij zit er een kamer langs. De tests van inSSID zijn gemaakt 1 verdieping verwijderd van de router.

Onze vorige situatie was dat we een normale router hadden met daar nog een wireless router aan vast, in die situatie had niemand ergens last van alleen de normale router was rot en heb toen beide routers vervangen met deze router. Dat maakt het verhaal in mijn ogen beetje vaag en denk toch echt dat het aan de wireless ontvangst ligt terwijl juist deze wireless router zo goed getest is en (staat op de doos, waar je natuurlijk niet altijd van uit kan gaan) speciaal voor 3 verdiepings huizen is gemaakt.

Zou het niet zomaar kunnen dat ik toevallig een 'kapotte' heb gekocht?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ze kunnen alles op die doos zetten, ook dat er een konijn met een paars en een groen oor bij zit. Ze gaan niet op de doos zetten dat het een kut router is.

welke router is het ?
zitten er externe antennes op waar je mee kan spelen ?

ik zou die 2e router maar weer eens aanslingeren

Iperf

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-02 20:44

lier

MikroTik nerd

fish schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 14:33:
Ze kunnen alles op die doos zetten, ook dat er een konijn met een paars en een groen oor bij zit. Ze gaan niet op de doos zetten dat het een kut router is.

welke router is het ?
zitten er externe antennes op waar je mee kan spelen ?

ik zou die 2e router maar weer eens aanslingeren
Grinnik...ik denk dat het een Sitecom wireless router 300N is ;)

Inderdaad, tweede router als AP instellen (zelfde SSID en ander kanaal) en gaan!

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

fuck ze hebben dat ding gewoon zo genoemd :P deze dus WLM-2501

Ga eens spelen met de antennes. verleng anders 1 antenne en zet hem hoger

Iperf

• ubr
Helaas is het een inwendinge antenne :')

Dus jij denkt dat het verbinding of te slap of te veel gehinderd word door van alles. Maar dat bots een beetje met het feit dat de persoon die 1 kamer verwijderd van de router is klachten heeft.

Ik denk dat ik maar terug ga?

[ Voor 74% gewijzigd door ubr op 02-09-2011 17:18 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Fish is nooit zo'n voorstander van ingebouwde antennes, mischien wel geheel onterecht maar fuck it

Ik zou maar eens teruggaan.
For what its worth, Ik hoor veel positieve verhalen over tplink btw, maar ik er er geen ervaring mee.

Iperf

• ubr
Bedank voor alle hulp Fish!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Wat opvalt op je screenshots is de beveiliging die op WPA-TKIP staat. Hierdoor is de max rate gelimiteerd op 54Mbps. Zet het ding eens op WPA2-AES, dan zorg je ervoor dat het tenminste theoretisch mogelijk is Wireless-N snelheden te halen.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Pagina: 1