Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Voor mijn opleiding (CMD in Arnhem) ben ik op zoek naar een nieuwe 'laptop'. Toch spreekt een Tablet (met extra toetsenbord erbij) mij aan, omdat het een kleine oplossing is en ook vanwege de 'grootte' ervan.

Maar nu, voor mijn opleiding maak ik dagelijks gebruik van Adobe Photoshop, Adobe Flash etc.

Nu is dus mijn vraag, is dit al leverbaar op een tablet? En dan het uitgebreide pakket.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Nope, en gaat er nooit komen ook.

Photoshop is voor een heel andere markt bedoeld als de casual markt die een tablet koopt.

Voor het serieuzere photoshoppen wil je een precies aanwijsinstrument (bijv muis / wacom) hebben ipv een grof iets als een vinger.

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2011 @ 21:27:
Voor mijn opleiding (CMD in Arnhem) ben ik op zoek naar een nieuwe 'laptop'. Toch spreekt een Tablet (met extra toetsenbord erbij) mij aan, omdat het een kleine oplossing is en ook vanwege de 'grootte' ervan.

Maar nu, voor mijn opleiding maak ik dagelijks gebruik van Adobe Photoshop, Adobe Flash etc.

Nu is dus mijn vraag, is dit al leverbaar op een tablet? En dan het uitgebreide pakket.
Een tablet als in iPad / Galaxy Tab etc.? Nee. Photoshop, Flash e.d. draaien alleen mobiel op Windows laptops (en Tablet PC's) en Macbooks (Pro of Air).

Met een beetje zoeken had je hier makkelijk ook zelf achter kunnen komen trouwens.

[ Voor 6% gewijzigd door mindcrash op 01-09-2011 21:31 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:00

RayNbow

Kirika <3

Als je een Windows of MacOS tablet neemt, ja, want dan heb je gewoon een volwaardige PC of Mac. Deze tablets zijn echter een stuk prijziger, zwaarder en hebben in het algemeen een kortere accuduur (of ze hebben een redelijke accuduur ten koste van een zwakkere processor).

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Het kan wel met een MacBookPro van Axiotron, maar dan betaal je wel de prijs voor een normale MacBook + de Mod die ze toepassen zodat het een tablet wordt. En nee, dit is niet een of ander raar hobbyproject van een gekke chinees, dit is echte hardware.

http://www.axiotron.com/index.php?id=modbookpro voor het model dat eind dit jaar mogelijk is (1. je koopt een MacBookPro, 2. je stuurt hem op, 3. je krijgt dat ding terug), en http://www.axiotron.com/index.php?id=modbook voor het model dat nu te krijgen is.

In tegenstelling tot de posting van RayNbow is dat ding wel even snel als een niet-gemodde MacBook.

[ Voor 9% gewijzigd door johnkeates op 01-09-2011 21:33 ]

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

johnkeates schreef op donderdag 01 september 2011 @ 21:32:
In tegenstelling tot de posting van RayNbow is dat ding wel even snel als een niet-gemodde MacBook.
Welke tegenstelling? :p

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
in tegenstelling tot echt tablets ??

• Gomez12
johnkeates schreef op donderdag 01 september 2011 @ 21:32:
Mits je dezelfde accuduur accepteert is het even snel. Wil je meer accuduur dan is er een mogelijkheid om een lagere cpu erin te zetten...

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Nee, in tegenstelling tot het feit dat "Tablet PC's" altijd performance missen, of juist accuduur t.o.v. laptops :) Die ModBook is gewoon een MacBook die door een professioneel bedrijf omgebouwd wordt tot een Tablet Mac.

Verwijderd

Topicstarter
mindcrash schreef op donderdag 01 september 2011 @ 21:30:
[...]

Een tablet als in iPad / Galaxy Tab etc.? Nee. Photoshop, Flash e.d. draaien alleen mobiel op Windows laptops (en Tablet PC's) en Macbooks (Pro of Air).

Met een beetje zoeken had je hier makkelijk ook zelf achter kunnen komen trouwens.
Ik had zeker wel gezocht. Ik had namelijk deze website gevonden:
http://www.photoshop.com/products/mobile/express/android

Dus daarom dacht ik, misschien staat het nog in de planning van Adobe, maar blijkbaar niet dus.

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

De accuduur vergeleek ik met de overige tablets. Een ARM in de Android tablets of een Atom in een aantal Windows tablets zorgen voor een betere accuduur. Prop je er een i5 of i7 erin, dan keldert de accuduur.

Het liefst zie ik een mooie 10-12" tablet met een i5/i7 en een accuduur van 10 uur verschijnen, maar dat is voorlopig toekomstmuziek. :)

Edit: * RayNbow is trouwens tevreden met z'n ~3 uur op z'n Asus EP121 tablet.

[ Voor 12% gewijzigd door RayNbow op 01-09-2011 21:51 ]

• Gomez12
johnkeates schreef op donderdag 01 september 2011 @ 21:46:
Nee, in tegenstelling tot het feit dat "Tablet PC's" altijd performance missen, of juist accuduur t.o.v. laptops :) Die ModBook is gewoon een MacBook die door een professioneel bedrijf omgebouwd wordt tot een Tablet Mac.
En dus haalt die modbook geen 10 uur zoals bijv een ipad.

Modbook haalt de accu-duur van een macbookpro, tablets doen het over het algemeen beter (qua accuduur)

• Jander
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-11 22:19
Tablets zijn tot nu toe vooral consumptie apparaten. Het is echter wel zo dat meer en meer developers zien dat er markt is voor video- en fotobewerkingssoftware voor op tablets, dus mogelijk gaat ook Adobe zich hier ooit mee bemoeien. Ik kijk uit naar de dag waarop ik een 12' tablet heb met photoshop en wacom pen technology. Dit punt ligt echter nog ver voor ons.

Verwijderd

ligt er aan wat je met je photoshop doet....

je hebt photoshop express voor de ipad en dat werkt prima voor de simpele verwerkingen
daarnaast kan je ook adobe PDF (http://wp.me/p1jMOf-V8) gewoon gebruiken op je ipad ... alleen flash ............. is het probleem...
:)

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

RayNbow schreef op donderdag 01 september 2011 @ 21:50:
Het liefst zie ik een mooie 10-12" tablet met een i5/i7 en een accuduur van 10 uur verschijnen, maar dat is voorlopig toekomstmuziek. :)
Ik moet hier nog even op terugkomen. Er bestaan wel krachtige tablets die bijv. 7 uur halen, maar die zijn een flink stuk duurder en ook ietsjes zwaarder. De Motion J3500 haalt dit door er gewoon 2 accu's in te proppen. :p
Jander schreef op donderdag 01 september 2011 @ 23:21:
Tablets zijn tot nu toe vooral consumptie apparaten. Het is echter wel zo dat meer en meer developers zien dat er markt is voor video- en fotobewerkingssoftware voor op tablets, dus mogelijk gaat ook Adobe zich hier ooit mee bemoeien.
De huidige iPads en Android tablets zijn inderdaad gericht op consumptie. Dat is denk ik ook waarom ze zo populair zijn geworden. Het zijn simpele apparaten en kosten relatief weinig. Ik durf alleen niet te zeggen of de twee tablet-segmenten (consumptie vs. productie) ooit samenkomen. Als een doorsnee consument alleen wil kunnen browsen, email lezen en een spelletje spelen, dan heeft hij baat bij dat er goedkopere tablets bestaan die alleen dat kunnen.
Ik kijk uit naar de dag waarop ik een 12' tablet heb met photoshop en wacom pen technology. Dit punt ligt echter nog ver voor ons.
Dat punt had al achter je kunnen liggen, als je een veel mindere accuduur dan 10 uur accepteerde. ;)

Verwijderd

Je hebt toch verschillende programma's waarmee je je notebook of pc kunt besturen met je tablet? Ik weet niet hoe vlot dat werkt, maar je gebruikt de power van bijvoorbeeld Intel i5 thuis terwijl je in de collegebanken met je tablet zit :). Voor op iOS heb je bijvoorbeeld LogMeIn Ignition. Die er zo ik nu zie https://secure.logmein.com/NL/ ook voor Android is :).
Pagina: 1