Toon posts:

2560x1440*2 naar een enkele DL DVI? DL DVI Switch of anders?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Xthemes.us
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 25-11 15:13
Heeft iemand een oplossing die niet bizar duur is op een monitor met een enkele dual link DVI aansluiting 2 apparaten aan te sluiten?

Ik wil namelijk zowel een HDMI 1.3 als DVI-Dual link apparaat op een monitor aansluiten met enkel een dual-link DVI. Ik dacht dat het wel simpel te regelen viel met een Dual Link DVI switch (met HDMI->DVI verloopstukje), dat kan ook.. deze oplossingen zijn echter bizar duur met prijzen die beginnen in de €110/$110 (ex verzendkosten) range.

De enige oplossing die ik heb kunnen vinden met een in mijn ogen redelijke prijs is en waar ik vertrouwen in heb is bij een australische webshop voor $49.95AUD te vinden. Dit lijkt 1 van de weinig Dual Link DVI Switches te zijn.

De enige andere optie voor een vergelijkbare prijs die ik heb gevonden is de Belkin Flip (een DL DVI KVM), maar hier valt zoveel slecht nieuws over te vinden en hij is volgens mij ook EOL verklaard aangezien geen normale webshop het ding meer verkoopt. Hier heb ik dus weinig vertrouwen in.

Een oplossing via een geheel andere denkroute is om met een aantal omzetstukjes een HDMI 1.4 switch te gebruiken, deze zijn er al voor ~€15. Maar gaat dit ook daadwerkelijk werken? Ik zou verwachten van wel omdat je in principe gewoon een DVI signaal over de kabel heenjaagt. Zo'n switch zal toch niet veel meer doen dan een paar contactpuntjes verleggen?
[edit]
Bedenk ik me wel net, zijn er uberhaupt DL DVI -> HDMI 1.4 verloop stukjes?

MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD

• ChicaneBT
  • Registratie: november 2000
  • Niet online

ChicaneBT

.:Porsche:.

Probleem is om die HDMI naar DL DVI te krijgen. Volgens mij is dat niet mogelijk. Zit er geen VGA op dat apparaat?

....911....

• Xthemes.us
Nope, gaat om een Hazro HZ27WC die ik overweeg aan te schaffen, de WZ versie heeft wel meerdere aansluitingen maar is ook meteen 160 pond duurder. 160 pond terwijl ik eigenlijk alleen een tweede aansluiting nodig heb is een beetje beroerd veel.

Met vga ben je volgens mij sowieso nog verder van huis? Dan zit je plots met een analoog signaal.

• ChicaneBT
  • Registratie: november 2000
  • Niet online

ChicaneBT

.:Porsche:.

Xthemes.us schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 00:12:
Nope, gaat om een Hazro HZ27WC die ik overweeg aan te schaffen, de WZ versie heeft wel meerdere aansluitingen maar is ook meteen 160 pond duurder. 160 pond terwijl ik eigenlijk alleen een tweede aansluiting nodig heb is een beetje beroerd veel.

Met vga ben je volgens mij sowieso nog verder van huis? Dan zit je plots met een analoog signaal.
Ik bedoel niet op de monitor maar een VGA uitgang op dat apparaat wat je wilt gaan aansluiten. Welke apparaten wil je overigens gaan aansluiten?

....911....

• Phrantic
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 05-01-2018

Phrantic

booya!

Ik neem aan dat je zowel je pc (DVI) als console/home cinema set/etc. wilt aansluiten (HDMI). Koop gewoon een HDMI switch, koop een HDMI en twee HDMI>DVI kabels, en sluit de hele boel aan.

pricewatch: HQ Products 4 poorts HDMI switch

Ik *neem aan* dat dat gewoon werkt.

[Voor 34% gewijzigd door Phrantic op 02-09-2011 05:50]

hoi

• Xthemes.us
Phrantic schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 05:46:
Ik *neem aan* dat dat gewoon werkt.
Daar zit dus de ellende, HDMI 1.3 doet maar 1920x1200 maximaal en dan heb je hetzelfde probleem als bij een single link DVI switch (die ook vrij weinig kosten).
Zodra het dual link moet zijn neemt de prijs met het tienvoudige toe. Vreemd genoeg is een HDMI 1.4 switch die naast een nog hogere resolutie ook nog ethernet en audio aan kan wel weer spotgoedkoop. Waarom een dual link DVI switch zo bizar duur is vergeleken met elke andere switch die andere kabels gebruikt is me een raadsel.
ChicaneBT schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 02:38:
[...]
Ik bedoel niet op de monitor maar een VGA uitgang op dat apparaat wat je wilt gaan aansluiten. Welke apparaten wil je overigens gaan aansluiten?
Ik wil de thread niet al te ingewikkeld maken dus zie het maar als 2 laptops 1 met VGA/HDMI en 1 met DVI/HDMI.
In feite is het een laptop met zowel waarop ik wil gamen via de laptops eigen aansluitingen en dit via HDMI wil doen, de native resolutie van de monitor voor games haalt deze sowieso niet dus dan is HDMI niet zo erg. Daarnaast zit er nog een eGPU met NVIDIA GT520 aan de laptop die de monitor voor alles wat geen gamen is van native res zal voorzien via DL DVI.

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee