HP EliteBook 8740w scherm laten "inspelen"

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:04
Ik heb zonet van mijn nieuwe werkgever een spiksplinternieuwe (althans zo ruikt hij :+ ) HP EliteBook 8740w gekregen met een resolutie van 1920 op 1200, op zich een GE-WEL-DIG machine'tje, maar er valt mij wel een ding op:

Als ik Firefox open en ik heb een tabblad openstaan dan wordt de bladwijzerbalk en alles vanboven eigenlijk gradually lichter van kleur (het gaat van donkerblauwer naar echt lichtblauw), open ik een nieuw tabblad dan is het terug wat donkerder blauw en gaat het weer van hetzelfde...

Ik wil een beetje vermijden dat ik op de eerste dag al begin te klagen over wat misschien sommigen als een details aanmerken, maar ik vroeg me eigenlijk af of een LCD scherm een tijdje moet "inspelen" voordat het duidelijk zijn kleuren kan vasthouden of dat ik van kleur iets moet veranderen...

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 21:56
Er hoort toch een kleurverloop te zitten in de bladwijzerbalk van Firefox? En anders Google Chrome gebruiken hè :9.

Nee voor zover ik weet hoeft een LCD scherm niet ingespeeld te worden. Het kan wel helpen mocht je vastzittende (sub)pixels hebben, maar anders niet. Wel zou je kunnen kijken naar kleurprofielen als je de kleuren niet mooi vind. Echter kan het misschien ook te maken met de relatief hoge resolutie die je nog nooit eerder hebt meegemaakt. Althans dat is wat ik mijzelf zo kan indenken :).

• HyperBart
Neen neen, het is niet het kleurverloop in Firefox, dat herken ik wel :P

Hmmm, nu merk ik ineens, dat het NIET voorvalt als de laptop aan de adapter hangt...

• freddy0519
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-08 22:38

freddy0519

It hurts when IP

Iets in combinatie met energiebesparing/grafische kracht ?

Al doende leert men, al draaiende keert men.

• HyperBart
freddy0519 schreef op donderdag 01 september 2011 @ 22:10:
Iets in combinatie met energiebesparing/grafische kracht ?
Ik heb de ATI besparingsfuncties weggedaan en idd, dat heeft geholpen...

Verwijderd

Adaptive-brightness onzin, dus... Ik zou wat tweaken in plaats van alles uitgooien, met alle besparingsfuncties uit is hij vast niet echt zuinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-09 20:28
Ik heb zelf dat probleem ook op mijn hp, het valt vooral op als ik in chrome een nieuwe tab open. Dan springt het beeld een stuk feller, om hierna weer wat donkerder te worden. Gebeurt meestal alleen op de accu, met licht sensor ingeschakeld en de brightness redelijk laag is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Bij mij net omgekeerd, eerst donkerder daarna feller...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-09 20:28
HyperBart schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 15:17:
Bij mij net omgekeerd, eerst donkerder daarna feller...
Als ik start met de tweakers startpagina(aardig wat donkere stukken) en dan een nieuwe tab open(spierwitte pagina) dan zie ik het beeld een beetje oplichten.
Als ik dan weer terug switch naar de tweakers mainpage zie ik inderdaad ook dat de brightness weer wat terugloopt.

Bij een groot aantal andere studenten op mijn campus reageert het beeldscherm netzo, dus ik neem aan dat het "normaal" is voor deze schermen, maar toch blijft het af en toe wat storend.

edit:
Na wat rond te snuffelen tussen de instellingen van de ati catalyst control center ben ik een optie tegengekomen genaamd: "Var-Bright inschakelen". Als ik hier het vinkje weghaal blijft de brightness overal hetzelfde (in deze korte testperiode iig)

ATI CCC->PowerPlay en dan de onderste optie

[ Voor 18% gewijzigd door hellboy123 op 02-09-2011 19:31 . Reden: nog wat info toegevoegd ]

Pagina: 1