Acer Aspire laptop aansluiten op Logitech Z-5500

Pagina: 1
Acties:

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:19
Ik heb recentelijk de Acer Aspire 5750G-2414G64MN laptop gekocht.

Nu wil ik deze laptop aansluiten op mijn logitec z5500 geluidset.

Echter heeft mijn laptop enkel een headphone out en microphone in. Ik heb wat gelezen over digital output, waarnee ik de set zou kunnen aansluiten met behulp van een 3.5mm jack>optical kabel. Maar ik heb deze optie niet kunnen vinden in mijn realtek hd audio configuratie.

Moet ik een externe usb geluidskaart aanschaffen of kan ik deze laptop rechtstreeks op de z5500 aansluiten. Ik wil wel 5.1 geluid natuurlijk.

Alvast bedankt.

Anoniem: 16328

Ik denk dat je een USB 5.1 geluidskaart nodig hebt: http://tweakers.net/price...3lPLIS44W4yrYqj97UhXTdf0C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt dat je deze vraag stelde. Ik heb zelf maar gelijk een 7.1 USB geluidskaart aangeschaft :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:19
Anoniem: 16328 schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 21:27:
Bedankt dat je deze vraag stelde. Ik heb zelf maar gelijk een 7.1 USB geluidskaart aangeschaft :).
Welke als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Deze pricewatch: Sweex 7.1 External USB Sound Card heeft twee gebruikerservaringen iets wat ik belangrijk vind aangezien reviews van dit soort niche producten er weinig zijn. Misschien als die Hercules goede ervaringen had gehad was ik wel voor die gegaan :). Die heb ik doorgenomen en uiteindelijk mede op basis van prijs en de aansluitingen die ik nodig heb deze gekozen. De Creative heeft bijvoorbeeld RCA aansluitingen terwijl ik computerspeakers heb met enkel 3,5mm jack aansluitingen. Misschien kan het wel hoor, maar deze Sweex heeft de voor mij bekende kleuren en het past dus ook perfect :). Ga jij je speakers digitaal aansluiten dan kan het wel weer heel anders liggen :).

Qua software zal de Creative wat gelikter en uitgebreider zijn denk ik. Creative biedt verder ondersteuning voor THX en allerlei Dolby varianten waarbij de Sweex alleen ondersteuning biedt voor AC3 en DTS. Voor mij geen probleem dat dit niet aanwezig is want de meeste tijd luister ik toch stereo. Standaard heb je bij Sweex 2 jaar garantie en dat kun je uitbreiden naar +10 jaar als je je registreert via hun website dat vind ik netjes :). Een Creative model is momenteel te koop bij V&A V&A aangeboden: Creative X-Fi Surround 5.1 (USB geluidskaart).

Nog een review van hetzelfde product wat in Noord-Amerika onder de naam SIIG wordt verkocht:
http://www.jeffsreviews.c.../soundwave/soundwave.html

Je moet even zelf je eisen bepalen en dan het product aanschaffen wat je wilt. Volgens mij is het een keuze tussen de Sweex of de Creative. De Creative is 2x zo duur dus ik zag niet direct de meerwaarde voor mij. Nog hoger in prijs kun je natuurlijk ook nog gaan, zo ver ben ik niet gekomen ;). Ik zie nu dat de Z5500 een dure set is dus ik zou gewoon even goed rondkijken welke USB geluidskaart het beste voor jouw gebruik geschikt is.

Edit: Ik lees nu dat de Creative wordt geleverd met 'Conversiestukje om overweg te kunnen met de standaard mini jacks op game-audiosystemen' aldus de gebruikersreview. Dat is dus geen probleem :).

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 02-09-2011 23:43 ]