Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

xbox 360 controller

Pagina: 1
Acties:

• Montu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-11 20:57
Hoi,

Ik wist niet zo goed waar ik deze post moest plaatsen, maar hier leek mij de beste plek.

Ik wil graag een nieuwe bedraade xbox 360 controller kopen:

http://www.amazon.co.uk/g...=467128533&pf_rd_i=468294

Zoals je ziet staat erbij: Platform: Windows Vista / 98 / 2000 / XP

Ik vraag me af of ik deze ook op mijn PC werkt. OS Windows 7 (64-bit).

Alsvast bedankt.

PC Specs

Verwijderd

ja dat werkt.

• Montu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-11 20:57
Super snelle reactie, bedankt

PC Specs

• Skeltjers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-04-2024
Beste Fabienvg,

Naar mijn idee moet je niet zo snel van zo'n antwoord uitgaan als die Worran gegeven heeft. Ik heb geen idee waarop hij zijn antwoord gebaseerd heeft maar als je even goed kijkt op die link die jij stuurde zie je: "Platform: Windows Vista / 98 / 2000 / XP". En zoals jij zelf al aangeeft staat daar dus geen windows 7 bij, dus zou ik er niet vanuit gaan dat hij daarop zal gaan draaien.

Ik denk dus dat je beter verder kan zoeken voor een andere controler om het zeker te zijn, of op andere fora kijken of daar misschien iets over te vinden is.

Het zou echter ook kunnen dat de controller perfect werkt op windows 7, aangezien dat niet geweldig veel verschilt als met vista, maar je kan maar beter zeker zijn, een miskoop kopen is nooit fijn!

Hopelijk help ik je hier mee.

Groetjes,
Vincent

Sommige mensen zetten iets nuttigs in hun signature...

• Skating_vince
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Deze controller werkt perfect onder Windows 7, zowel 32 als 64 bit. Zelf heb ik er ook 1. Laat je niet in de war brengen door Skeltjers. De meeste spellen zijn zelfs geoptimaliseerd voor deze controller.

• kronolith
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-11 09:29

kronolith

[EDIT]

Werkt perfect, plug and play!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:27
Deze controller werkt perfect op Windows 7. Sterker nog, het drivermodel van Windows Vista is (bijna) gelijk aan die van Windows 7, dus bijna alle apparaten welke op Vista werken, werken ook op 7. Daarnaast is dit een Microsoft product, wat meestal inhoud dat deze iets meer support krijgen dan een niet-Microsoft product.

Zelf heb ik deze controller overigens ook, wat perfect werkt onder Windows 7 64-bit SP1.

@Skeltjers, groeten is niet nodig. En een post met een link hoeft niet altijd betrouwbaarder te zijn, dan een post zonder link hè.

@TS, Dit had je natuurlijk zelf ook even op kunnen zoeken bij Microsoft zelf hè ;).

• sm1ley
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-09-2016
De Xbox-360 controller werkt perfect met alle games die recent en nieuw zijn (XInput compatible games). Echter kan de controller met oudere games (DInput compatible) problemen opleveren met de analoge pookjes dacht ik..

• Skeltjers
alex3305 schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 16:25:
@Skeltjers, een post met een link hoeft niet altijd betrouwbaarder te zijn, dan een post zonder link hè.
Nee maar zonder enige onderbouwing zou ik er niet vanuit gaan dat het zo is. Iedereen zou kunnen zeggen: "ja dat werkt" zonder dat hij zelf enige informatie heeft over het product. Als je nou erbij zegt dat je het product hebt en dus je eigen ervaring erover wilt delen vind ik dit een ander verhaal.

Maar fijn dat het werkt :) dan kan Fabienvg mooi zijn controller kopen, maar ik zou mensen niet met verkeerde informatie op willen zadelen, anders heeft dit forum nog geen nut.

en zoals je merkt heb ik nog niet zoveel ervaring met forum posts 8)7 :)

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 18:37
Skeltjers schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 10:02:
[...]

Nee maar zonder enige onderbouwing zou ik er niet vanuit gaan dat het zo is. Iedereen zou kunnen zeggen: "ja dat werkt" zonder dat hij zelf enige informatie heeft over het product. Als je nou erbij zegt dat je het product hebt en dus je eigen ervaring erover wilt delen vind ik dit een ander verhaal.
En wat is jouw onderbouwing dan? Dat linkje naar Amazon? Neem dan aub eerst de moeite om een wat relevantere link/informatie op te zoeken voordat je kritiek levert.

http://www.microsoft.com/...60-controller-for-windows

Volgens MS zelf volledig Win7 compatibel... er is ook simpelweg geen betere, in de zin van compatibel, gamepad te vinden voor Windows. Deze controller zal met de meeste games plug&play zijn, simpelweg omdat de games daarop gemaakt worden vanwege de console versies. Geen keymapping namelijk op de consoles, dus 360-controller button-layout is meestal al heel goed uitgedacht. Dat is wat anders dan met andere merken gamepads, de gamepad zelf kan van goede kwaliteit zijn, maar je bent per game toch vaak wel weer bezig met rommelen voor de juiste lay-out.

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Helaas worden niet de stickertjes op het doosje geupdate, alleen de software ;)

USB-apparaten die zowiezo onder WinXP en Win Vista werken, werken altijd op Win7 (en strax Win8)

Heb ooit nog een hele oude joystick uit 1996 via de serieele poort nog aant werk gekregen op Win7 x64, en daar stond nog nieteens een stickertje van Win98 op ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Bartjezz op 03-09-2011 19:02 ]

• Skeltjers
MicGlou schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 14:18:
[...]
En wat is jouw onderbouwing dan? Dat linkje naar Amazon? Neem dan aub eerst de moeite om een wat relevantere link/informatie op te zoeken voordat je kritiek levert.
Off topic: Als je goed leest zie je dat mijn punt onderbouwd is en het heeft niks met het linkje noch aangeleverde informatie te maken.
Er zijn in dit geval 2 mogelijkheden: je kan zeggen dat het zo is of je kan zeggen dat het zo is en dat je hebt hier (linkje oid) hebt kunnen vinden.
Geval 1: geen bron, dus geen betrouwbare informatie
Geval 2: wel een bron (waar je de betrouwbaarheid van kan controleren), en waarschijnlijk dus betrouwbare informatie.

On topic: na even verder gekeken te hebben op de website staat er inderdaad dat hij compatibel is met windows 7 (zoals al 5x eerder gezegd :P ). Als je doorklikt op see more sysyem requirements staat daar dat het ook kan
op http://www.amazon.co.uk/M...TF8&n=300703&s=videogames staat
[...]
Software / System Requirements OS Required: Microsoft Windows XP SP2, Microsoft Windows 7, Microsoft Windows Vista
Bij deze is (volgens mij) de discussie over en de vraag van de TS is ook beantwoord :)

Pagina: 1