Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Plex + sickbeard + couchpotato settings

Pagina: 1
Acties:

• Michieas
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11:00
Gisteren bovenstaande programma's geinstalleerd op mijn mac mini 2010. Heb alles ingesteld gekregen op een paar zaken na die ik door alle bomen niet kan vinden. Hopelijk kan iemand mij helpen...

Ik heb het zover dat sickbeard en couchpotato opdracht geven aan sabnzb om te starten met downloaden. Wat ik nu niet is hoe ik kan instellen dat er automatisch naar een map tv en movies word gedownload.

Ook heb ik geprobeerd om via plex een download te starten. Ik heb de plugin geinstalleerd maar als ik de opdracht geeft om te starten gebeurt er niks. Moet ik hier nog iets instellen?

Er zullen nog wel wat meer vragen komen maar beginnen om dit op te lossen.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Geeft Couchpotato wel de juiste categorie mee? SABnzbd moet wel herkennen dat het om een movie gaat dus die informatie moet Couchpotato meesturen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Michieas
Is dat een instelling? Moet ik bijvoorbeeld in de map Complete al een map tv en movies aanmaken? Ik kan in Sabnzb catagorieen aanmaken maar moet daar een map/pad opgeven maar geen idee welke dat is.

Bij couchpotato, setting, downloaders kan een catagory opgeven. Hierin staat "movies".
Zijn er nog meer settings die ik in moet stellen?

Er zijn namelijk een paar duidelijke tutorials te vinden maar die gaan allemaal over XBMC...

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Als je bij Couchpotato als categorie movies kiest en in SABnzbd heb je categorieën aan staan en je hebt daar ook een movies categorisch moet de rest automatisch gaan.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Michieas
Maar welk pad moet ik dan opgeven? Hoe werkt dat in OSX? Kan natuurlijk niet c: gaan doen.
Het lijkt me dat ik voor sickbeard dus een pad voor tv moet maken. Bij instellingen, search settings staat de sabnzb catagory "tv" ingevuld.

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Edit: onderstaande paden zijn in Windows notatie, je zult zelf wel weten hoe de notatie voor MacOSX is)

Je zit warm. In Sabnzb geef je de categorieën op, je kunt hier ook een pad meegeven. Structuur aanmaken hoeft niet, dit doet Sab wel als de mappen niet al bestaan.

Check Config/Categories in SABNzbd Hier kun je een pad opgeven. Wanneer de map naam enkel een naam en geen pad bevat, wordt de map aangemaakt als submap van de map waarin SabNZB staat geïnstalleerd (of de home folder)

De truc zit hem echter dat je in Couchpotato en Sickbeard instelt wat er moet gebeuren NADAT er gedownload is.

Als SabNZBD downloadt, voor de category Movies in de map home/Complete/Movies dan kun je in Couchpotato weer instellen dat hij in die map kijkt en daaran de film netjes hernoemt en eventueel verplaatst.

In Couchpotato staat daarom bij mij het volgende bij Settings/Renaming:

Enable : yes
Download folder: D:\Temp\downloads\complete\Movies
Your SABnzbd movie download folder

Movie destination: D:\AltDFSRoots\Videos\Movies02
Where the movies should be moved to.
Should NOT be the same as the "Download folder".

Folder naming: <thename> (<year>)
Result: The Big Lebowski (1998) Use at least the movie name like <thename>/<namethe> in your foldername, or the world is going to end and lots of movies might get deleted..
File naming: <thename> (<year>).<ext>

Result: The Big Lebowski (1998).mkv

Als je klikt op Show naming-options worden er tips gegeven hoe de naming in Couchpotato wordt aangepakt.

Voor Sickbeard doe je iets vergelijkbaars: Je maakt of gebruikt een category, bijv TV

In Sabnzbd bij Config/Categories stel je in dat deze worden gedownload in de map TV. (of dit nu een submap is van je installtie of je home folder duvelt even niet. Sickbeard rolt er naderhand overheen en zet het op de plek die jij instelt, desnoods per serie)

Nu kun je in Sickbeard per serie instellen in welke map deze worden beheerd/managed
bijv. voor de serie Chuck in D:\Mijn series\Chuck\

In SabNZBD koppel je ook nog eens het script voor Sickbeard aan de category (hoe: check de SabNZB en Sickbeard documentatie)

Middels dit script worden na downloaden in de map TV, de bestanden hernoemd en verplaatst naar de map D:\Mijn Series\Chuck middels de regels die je hebt opgegeven in Sickbeard (Config/Post processing)

• Michieas
Dat was precies het stukje dat ik nodig had. Bedankt!
Nu alleen nog kijken of de media server zichzelf doet updaten. Maar dat komt vanzelf.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Michiel Arndts schreef op donderdag 01 september 2011 @ 20:19:
Dat was precies het stukje dat ik nodig had. Bedankt!
Nu alleen nog kijken of de media server zichzelf doet updaten. Maar dat komt vanzelf.
Je kunt notifications instellen in zowel Couch Potato als Sick Beard (zo heet de optie ook in beide programma's). Zij zullen dan als een download klaar is een signaal naar Plex sturen. Werkt goed, kan ik uit eigen ervaringen vertellen.

Ik heb een zelfde situatie als jou werkend, ik mis echter nog een mooie Plex client op Windows (ik gebruik nu PleXBMC in XBMC).

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 01-09-2011 20:58 ]

• Michieas
Heb net getest en kan downloads van series en films starten vanuit Plex en de media server update zich meteen. Nu moet alleen RtlXL en als die andere terugkijk programma's het nog doen. Schijnt door de update van plex dat die het niet meer doen.

Iemand ervaring met Plex op Android? Heb hem namelijk ook op de Ipad en daar kan ik couchpotato en sickbeard bedienen maar niet op android. Moet dat dan nog ontwikkeld worden?

• Michieas
Toch nog wat kleine problemen. Ik kan niet alle series inladen vanuit plex in sickbeard.
Ik kan ze wel vinden maar als ik vervolgens op toevoegen doe dan gebeurt er niks. Doe ik dit in het programma zelf werkt het wel. Moet ik hier nog een koppeling tussen maken?
Pagina: 1