Edit: onderstaande paden zijn in Windows notatie, je zult zelf wel weten hoe de notatie voor MacOSX is)
Je zit warm. In Sabnzb geef je de categorieën op, je kunt hier ook een pad meegeven. Structuur aanmaken hoeft niet, dit doet Sab wel als de mappen niet al bestaan.
Check Config/Categories in SABNzbd Hier kun je een pad opgeven. Wanneer de map naam enkel een naam en geen pad bevat, wordt de map aangemaakt als submap van de map waarin SabNZB staat geïnstalleerd (of de home folder)
De truc zit hem echter dat je in Couchpotato en Sickbeard instelt wat er moet gebeuren NADAT er gedownload is.
Als SabNZBD downloadt, voor de category Movies in de map home/Complete/Movies dan kun je in Couchpotato weer instellen dat hij in die map kijkt en daaran de film netjes hernoemt en eventueel verplaatst.
In Couchpotato staat daarom bij mij het volgende bij Settings/Renaming:
Enable : yes
Download folder: D:\Temp\downloads\complete\Movies
Your SABnzbd movie download folder
Movie destination: D:\AltDFSRoots\Videos\Movies02
Where the movies should be moved to.
Should NOT be the same as the "Download folder".
Folder naming: <thename> (<year>)
Result: The Big Lebowski (1998) Use at least the movie name like <thename>/<namethe> in your foldername, or the world is going to end and lots of movies might get deleted..
File naming: <thename> (<year>).<ext>
Result: The Big Lebowski (1998).mkv
Als je klikt op Show naming-options worden er tips gegeven hoe de naming in Couchpotato wordt aangepakt.
Voor Sickbeard doe je iets vergelijkbaars: Je maakt of gebruikt een category, bijv TV
In Sabnzbd bij Config/Categories stel je in dat deze worden gedownload in de map TV. (of dit nu een submap is van je installtie of je home folder duvelt even niet. Sickbeard rolt er naderhand overheen en zet het op de plek die jij instelt, desnoods per serie)
Nu kun je in Sickbeard per serie instellen in welke map deze worden beheerd/managed
bijv. voor de serie Chuck in D:\Mijn series\Chuck\
In SabNZBD koppel je ook nog eens het script voor Sickbeard aan de category (hoe: check de SabNZB en Sickbeard documentatie)
Middels dit script worden na downloaden in de map TV, de bestanden hernoemd en verplaatst naar de map D:\Mijn Series\Chuck middels de regels die je hebt opgegeven in Sickbeard (Config/Post processing)