• erwin71239
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-12-2023
Hallo ik heb een vraagje over een videokaart en mijn monitoren.

Ik heb een monitor met resolutie van 1920 X 1080 en eentje met 1440 X 900 en ik heb de videokaart: Ati Radeon HD 6850 1GB.
Maar mij is duidelijk gemaakt dat het 2de DVI slot van deze kaart niet toepasselijk is voor een DVI naar VGA adaptor. Is dit waar? En er is mij ook duidelijk gemaakt dat als ik dan die 1920 X 1080 op hdmi doe en die andere met de adaptor op de eerste DVI slot zet dat je dan wel 2 schermen krijgt maar dat je kaart dan in de war is met me resolutie. Dan neemt die de resolutie van me 2de beeld terwijl die zegt dat die hem op 1920 X 1080 heb en zie ik dus alleen klein deeltje van me bureaublad zonder taakbalk. Ik vind het wel vreemd. Is er een andere mogelijkheid om deze 2 monitoren met mijn videokaart te laten werken? Of is er ook zoon VGA naar DVI kabel of werkt dat dan ookweer niet?\

Groetjes,

Erwin

Verwijderd

Wat heb je zelf al gevonden? Het is jouw configuratie dus wordt er van jou verwacht dat je eerst zelf een oplossing probeert te vinden. Het is hier namelijk geen helpdesk.

• henkheksloot
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 14:57
erwin71239 schreef op donderdag 01 september 2011 @ 17:38:
Hallo ik heb een vraagje over een videokaart en mijn monitoren.

Ik heb een monitor met resolutie van 1920 X 1080 en eentje met 1440 X 900 en ik heb de videokaart: Ati Radeon HD 6850 1GB.
Maar mij is duidelijk gemaakt dat het 2de DVI slot van deze kaart niet toepasselijk is voor een DVI naar VGA adaptor. Is dit waar? En er is mij ook duidelijk gemaakt dat als ik dan die 1920 X 1080 op hdmi doe en die andere met de adaptor op de eerste DVI slot zet dat je dan wel 2 schermen krijgt maar dat je kaart dan in de war is met me resolutie. Dan neemt die de resolutie van me 2de beeld terwijl die zegt dat die hem op 1920 X 1080 heb en zie ik dus alleen klein deeltje van me bureaublad zonder taakbalk. Ik vind het wel vreemd. Is er een andere mogelijkheid om deze 2 monitoren met mijn videokaart te laten werken? Of is er ook zoon VGA naar DVI kabel of werkt dat dan ookweer niet?\

Groetjes,

Erwin
eerste deel is waar, tweede deel niet... met catalyst control centre (en windows ook trouwens) kan je dat configureren...
succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Eerste is waar. De tweede poort is een DVI-D poort; vandaar dat er ook maar 1 dongle wordt meegeleverd ;) .

Tweede moet in CCC kunnen, anders kan het volgens mij via een "hack" in het register. Maar die laatste lijkt me overbodig.

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeltjers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-04-2024
Beste Erwin,

zoals al eerder gezegd kan je geen DVI > VGA gebruiken op de tweede poort. Simpelweg omdat het een digitaal signaal is, dat dan naar analoog overgezet moet worden, en dat is voor zover ik weet niet mogelijk.

Verder heb ik wel ervaring met mijn kaart met dual screen, maar was dat DVI-I -> VGA en DVI-D -> DVI-D, dus ik weet niet precies hoe het zit met HDMI. Maar om toch even mijn ervaring te delen: Het tweede scherm komt inderdaad in een andere resolutie en bevat geen taakbalk.
Zoals de mensen hierboven beweren is dat gewoon aanpasbaar in CCC (cataclyst control centre, de driver voor je videokaart). Ik neem aan dat je dan in het kopje "Desktop management" moet zijn.

Als laatste is het wel mogelijk om DVI-I --> VGA om te zetten maar niet DVI-D --> VGA omdat dat een digitaal signaal is, en DVI-I digitaal en analoog kan zijn.
Het omzetten van DVI-D --> VGA kan dus wel zoals bwerg hieronder beweerd :) maar het kost dus wel veel geld.
Voor nog wat meer info over DVI kan je http://www.datapro.net/techinfo/dvi_info.html#Page01 checken.

Hopelijk lukt het,
Vincent

[ Voor 6% gewijzigd door Skeltjers op 03-09-2011 10:07 . Reden: Onjuiste informatie ]

Sommige mensen zetten iets nuttigs in hun signature...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Een converter van DVI-D naar VGA is mogelijk, maar dat moet dan een actieve converter zijn en van de prijzen daarvan wordt je meestal niet blij. Ik heb nu niet gezocht maar dat soort spul is vaak duurder dan een los videokaartje bijkopen.

Ik zou de oplossing dan ook zoeken in de configuratie met één HDMI en één DVI-I.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Pagina: 1