Nieuwe IP: Ziggo of XS4All, privacy en budget.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

binnenkort neem ik een nieuwe IP, heb nu nog de RuG als IP. Dat is dan helaas geen optie meer. Ik heb gekeken bij xs4all, KPN en Ziggo. KPN viel direct af ivm de kosten. Nu blijf ik over bij de goedkoopste opties van xs4all en ziggo:
30 euro: 8Mbit D - 1Mbit U
OF
40 euro: 20 Mbit D - 2Mbit U

Ziggo:
30 euro: 30Mbit D - 3 Mbit U

Ik zal zeker op de prijs moeten letten en denk dan meteen aan Ziggo maar vind de privacy van xs4all ook wel aanlokkelijk. Alleen, wat kan ik nou verwachten van de "privacy" waar xs4all zo bekend om staat? Ik vind het maar een beetje vaag en weet niet wat er nou "achter de schermen" afspeelt waar ik beter mee af zou zijn. Ik doe geen rare of illegale dingen op het internet maar een torrentje van een serie ofzo springt er wellicht misschien eventueel sporadisch wel eens tussen door zeg maar.

Dus is mijn vraag: wat is de meerwaarde nou "achter de schermen", naast de feitelijke snelheden, betreffende xs4all?

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:33
IMHO is XS4All het laatste jaar een stuk slechter geworden dan dat ze daarvoor waren. Dat komt mede doordat het nu een onderdeel van KPN is, waardoor er een aantal zaken een stuk duurder is geworden en de service achteruit is gegaan. Althans dat is mijn persoonlijke ervaring.

Bij Ziggo is het overigens niet veel beter hoor. Zolang het daar eenmaal goed zit, zou ik er persoonlijk nooit meer mee gaan aankloten en dan blijft het eigenlijk altijd wel werken. Maar als het eenmaal mis is, kan het - net zoals bij veel bedrijven - een tijd duren voordat het goed opgelost is.

Let wel dat je op internet vooral veel negatieve ervaringen zult vinden en weinig positieve. Kijk daarnaast ook hoever je van de ADSL centrale afzit. Als je er te ver vanaf zit kun je namelijk nooit de hoogste snelheid halen. Iets wat bij Ziggo niet of minder meespeelt.

Verwijderd

Topicstarter
En het privacy aspect? :)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03

job

Bedenk goed dat je met ziggo voor die 30 euro nog niet klaar bent. Je moet namelijk ook een televisie abonnement afsluiten om te kunnen internetten. 30+17 = 47 euro.

Ziggo heeft echter ook een triple pay abonnement (alles in 1)
42 euro = telefonie,televisie,internet 10 down/10 up
52 euro = telefonie,televisie,internet 40 down/4 up
67 euro = telefonie,televisie,internet 120 down/10 up

Veel mensen hebben dan ook een alles in 1, en als je de telefoon gewoon nooit op je modem aansluit maak je er ook geen kosten mee.

[ Voor 52% gewijzigd door job op 01-09-2011 17:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oja, ik wil echt alleen internet, ik kijk nooit tv en heb gewoon een mobiel abonnement. Dus dan is xs4all sowieso goedkoper? Als het om alleen internet gaat? Wat een crapcombo anders zeg!

• markje163
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:02
Ik snap niet dat KPN afvalt. KPN levert 8mbit D 1 mbit U voor 25 euro p/m. Internet Basis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabbit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-06 21:50
Als het puur internet is lekker naar Ziggo gaan.

Wanneer Xs4all voordelen heeft:
- Wil je ook de email gebruiken, dan is Xs4all erg prettig door de ondersteuning van imap.
- Een jaar geleden was de ms bij Xs4all een stuk beter (als je gamed), ik weet niet of dit inmiddels beter is bij Ziggo.
- Ziggo blokkeert bepaalde poorten, als je daar gebruik van wil maken, kan je beter xs4all nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2011 @ 17:54:
Oja, ik wil echt alleen internet, ik kijk nooit tv en heb gewoon een mobiel abonnement. Dus dan is xs4all sowieso goedkoper? Als het om alleen internet gaat? Wat een crapcombo anders zeg!
Ziggo kan ALLEEN als je ook het Basis TV abonnement afneemt (à 17 euro per maand ofzo) omdat je een kabel aansluiting nodig hebt. Zie dat hetzelfde als ADSL met de lijnhuur. Als je dan bedenkt dat bij een Alles in 1 abonnement de kosten hiervan al in het abonnement zitten dan ben je met Ziggo goedkoper uit. Tevens is digitale TV standaard inbegrepen.

Doe er je voordeel mee.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:49
trabbit schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 19:40:
- Een jaar geleden was de ms bij Xs4all een stuk beter (als je gamed), ik weet niet of dit inmiddels beter is bij Ziggo.
Bron? Ik heb met Ziggo vaak de laagste ping van iedereen uit de server (Duitse servers, Nederlandse servers). Niet dat daar per se XS4All klanten tussenzitten, maar als er een groep NLers in een server zit heb ik meestal de laagste ping.
Pagina: 1