Toon posts:

2e scherm wordt niet gedetecteerd door Windows 7

Pagina: 1
Acties:

• mrmallo
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 10-03-2018
Hallo Tweakers,

Heb hier een HP Pavillion FX50 staan, en wil deze graag als 2e beeldscherm gebruiken. Echter wat ik ook doe om deze aan de praat te krijgen, het lukt me niet.

Als ik het beeldscherm aanzet geeft hij wel de melding: NO SIGNAL. Heb hem met een VGA-kabel verbonden op de 2e aansluiting van de videokaart (d.m.v. DVI > VGA connector) Zowel Windows als CCC wil het beeldscherm niet detecteren.

Videokaart: ATI HD4830

Wat ik al heb gedaan: Geprobeerd beeldscherm te detecteren in Windows als in CCC, PC opnieuw gestart, op nieuwe hardware gescand in Windows, via Google op vele topics op fora gekeken met mensen met een soortgelijk probleem, T.net afgezocht naar een oplossing. Echter geen succes tot nu toe.

Iemand een idee hoe het komt?

Alvast bedankt.

• erwin71239
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 20-10-2019
Dit heb ik nou ook. Het schijnt dat bij de nieuwe modellen niet meer met analoge werken ofzoiets heb ik gehoort. De 2de DVI slot werkt niet met zoon connector alleen de eerste dvi slot teminste dat werdt mij gezegt. Tevens wel raar dat mijn iets oudere kaart dat wel kon ik heb nu ATI HD 6850 en toen had ik ATI HD 4750

• Tweska
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 21-07 15:39
Als je eerste scherm nu een DVI aansluiting heeft kun je die op poort 2 aansluiten en je HP op de eerste!

• job
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 01:03
Kijk inderdaad eens naar de dvi aansluiting op je videokaart.
Is het een dvi-i of dvi-d? Wikipedia: Digital Visual Interface
Met een dvi-d poort komt er geen analoog signaal uit, dus heeft die connector ook geen zin.

• Tweska
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 21-07 15:39
Bij mij (HD 6850) werkt een analoog scherm wel op de 1e. Die 2e moet dus wel een DVI-D aansluiting zijn!

• mrmallo
Heb zojuist m'n eerste scherm (met DVI aansluiting) op de tweede poort gezet en de HP (met DVI > VGA connector) op de eerste. Echter nog steeds geen resultaat.

Lijkt me ook niet dat 1 van de twee poorten geen analoog signaal door zou geven aangezien ik eerder al eens een ander TFT scherm VGA connector op de tweede poort heb gehad. De connector zat zelfs bij de videokaart in de doos.

Heb ook geprobeerd om het HP scherm zonder de connector aan de onboard videokaart te hangen maar ook dit lost niets op.

• erwin71239
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 20-10-2019
Wat ik heb begrepen is dat je bij je 2de DVI slot geen connecter mag gebruiken, je moet dus die DVI aansluiting vanuit je monitor naar de pc gebruiken. Dus niet iets van VGA naar DVI. En op de onboard videokaart werkt dit zo wie zo niet omdat hij die uitschakelt.

• mrmallo
@erwin71239
Ik heb beide opties geprobeerd:

1e scherm (met DVI aansluiting) op de eerste poort &
2e scherm (HP met DVI > VGA connector) op de tweede poort

1e scherm (met DVI aansluiting) op de tweede poort &
2e scherm (HP met DVI > VGA connector) op de eerste poort

Beide opties werken niet, De onboard videokaart is niet uitgeschakeld, ik heb dit namelijk in de bios gecontroleerd en deze staat gewoon aan.

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Als het VGA scherm alleen ook niet werkt zou ik hem eens op een andere pc testen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• henkheksloot
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 29-11 11:22
gebruik je meuk: AMD Catalyst 11.8 ?
hiermee je beeldschermen detecteren en waar nodig aanzetten in extended bureaublad.
succes

• mrmallo
@henkheksloot,

Ja heb de laatste Catalyst driver (11.8)
Het probleem is gewoon dat hij het beeldscherm simpelweg niet detecteert, dus ik kan hem ook niet aanzetten.

• mrmallo
Wou toch nog even laten weten dat het gelukt is, De kabel bleek kapot te zijn 8)7
Vond het vreemd want heb de kabel een poosje terug nog geprobeerd op een ander scherm en daar deed die het gewoon, nieuwe kabel wordt vandaag geleverd!

Edit: Iets te vroeg gejuicht!, ik dacht dat het aan de kabel lag aangezien ik het scherm met een andere kabel op een andere pc heb geprobeerd en daar deed het scherm het direct, echter nadat ik nu een nieuwe kabel heb besteld en aangesloten heb op mijn eigen pc met het hp scherm is het probleem er nog steeds. De kabel was echter inderdaad wel kapot (kon een pinnetje zien dat afgebroken was) maar het probleem is met een nieuwe kabel dus nog steeds niet opgelost (werkt dus niet op beide DVI poorten d.m.v. DVI>VGA, en niet op de onboard)

Erg vreemd allemaal en ik hoop dat jullie me nog kunnen helpen aangezien ik er dus zeker van ben dat de kabel goed is en het scherm ook.

[Voor 59% gewijzigd door mrmallo op 06-09-2011 15:53]

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee