Ik heb een deactivate stukje code geschreven voor een sheet. Daarin staat een case evaluatie, waarmee ik, als ik niet een andere sheet specificeer, ik blijf hangen in de sheet waarin de case wordt geevalueerd.
De case ziet er ongeveer zo uit
Zoals je ziet doe ik aan het einde van elke case een select naar de Sheet Berekening. Maar dat is irritant, want ik wil dat je gewoon een willekeurige sheet kan aanklikken en dat ie dan daarheen gaat, in plaats van naar berekening. Maar als ik die sheets("Berekening").select niet meeneem, dan blijft ie terugspringen naar
de sheet Overzicht. Als ik Activesheet daar neerzet, dan blijft ie ook hangen in Overzicht.
Hoe krijg ik het zo ver dat ik naar een willekeurige sheet kan vertrekken (als in die de gebruiker dan selecteert na een import te hebben gedaan? (er wordt een website geimporteerd en verwerkt).
Dit vergeet ik:
De bedoeling is dat er gegevens van Overzicht naar Berekening worden gekopieerd na het verlaten van Overzicht. (zo worden alle wijzigingen meegenomen als er dingen gewijzigd zijn. Omdat er nogal veel geedit zou kunnen worden leek het me niet verstandig om met een Change Event te werken, wat op een flinke range die gewijzigd kan worden nogal wat load zou kunnen geven.
De case ziet er ongeveer zo uit
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
| Select Case do_Count
Case Is = 0
'Do nothing
MsgBox ("Er is nog niets geimporteerd."), vbInformation
Sheets("Overzicht").Select
Range("A1").Select
Case Is = 1
Selection.AutoFilter Field:=1
Range("Z10:Z219").Copy
Sheets("Berekening").Select
Range("E9").PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, Operation:=xlNone, SkipBlanks _
:=False, Transpose:=False
Columns("E:E").EntireColumn.Hidden = False
Columns("K:K").EntireColumn.Hidden = True
Selection.AutoFilter Field:=1, Criteria1:="1"
Range("A1").Select
Case Is = 2
Selection.AutoFilter Field:=1
Range("Z10:AA219").Copy
Range("E9").PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, Operation:=xlNone, SkipBlanks _
:=False, Transpose:=False
Columns("E:F").EntireColumn.Hidden = False
Columns("J:J").EntireColumn.Hidden = False
Columns("K:K").EntireColumn.Hidden = True
Selection.AutoFilter Field:=1, Criteria1:="1"
Range("A1").Select
enzovoorts (6 case's) |
Zoals je ziet doe ik aan het einde van elke case een select naar de Sheet Berekening. Maar dat is irritant, want ik wil dat je gewoon een willekeurige sheet kan aanklikken en dat ie dan daarheen gaat, in plaats van naar berekening. Maar als ik die sheets("Berekening").select niet meeneem, dan blijft ie terugspringen naar
de sheet Overzicht. Als ik Activesheet daar neerzet, dan blijft ie ook hangen in Overzicht.
Hoe krijg ik het zo ver dat ik naar een willekeurige sheet kan vertrekken (als in die de gebruiker dan selecteert na een import te hebben gedaan? (er wordt een website geimporteerd en verwerkt).
Dit vergeet ik:
De bedoeling is dat er gegevens van Overzicht naar Berekening worden gekopieerd na het verlaten van Overzicht. (zo worden alle wijzigingen meegenomen als er dingen gewijzigd zijn. Omdat er nogal veel geedit zou kunnen worden leek het me niet verstandig om met een Change Event te werken, wat op een flinke range die gewijzigd kan worden nogal wat load zou kunnen geven.
[ Voor 8% gewijzigd door Mar2zz op 01-09-2011 16:45 . Reden: uitleg bedoeling ]