Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik heb een laptop van Packard Bell (Model: ALP-Horus G) met een kapotte harde schijf. Ik heb ze vervangen door een SSD van Adata: S511 (60 GB).
Er is geen optische drive aanwezig dus ik wil installeren vanaf USB stick (ik gebruikte deze (zeer goede!) guide: http://www.intowindows.com/how-to-install-windows-7vista-from-usb-drive-detailed-100-working-guide/
De installatie start zoals gehoopt, echter bij het selecteren van de juiste partitie loopt het vast, Als ik op volgende klik krijg ik: "Er kan geen nieuwe systeempartitie worden gemaakt en geen bestaande systeempartitie worden gevonden". Wat ik ook probeer aan indelingen, niets lijkt te werken. Ik heb ook geprobeerd mijn disk in te delen met diskpart (alhoewel ik daar niet echt bedreven in ben) via shift + f10. Als ultieme poging heb ik 2 partities gemaakt en met de commando's van de guide de eerste partitie bewerkt en mijn installatie-bestanden ernaar gekopieerd, zonder succes.

Er is veel te vinden over deze fout, maar geen van de gevonden suggesties heeft mij geholpen.
Ik heb het bios gereset, ik heb meerder partities gemaakt en geïnstalleerd op de tweede, ik heb de installatie bestanden rechtstreeks op de schijf proberen zetten, ik heb met diskpart een poging ondernomen de partities te formatteren en in te stellen als systeempartitie (is gelukt, maar installeren wou hij niet).

Kan iemand mij verder helpen?

Alvast bedankt!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
De SSD wordt gezien in de BIOS? Je ziet dus wel de disk tijdens het installeren, maar krijgt de melding na het selecteren van de partitie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, de bios lijkt niet het probleem te zijn. Ook met diskpart kan ik alles met die disk doen, helaas helpt dat dan niet (of ik doe het niet goed natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:21

Umbrah

The Incredible MapMan

En hoe heb je je BIOS ingesteld, AHCI of IDE-legacy? Werkt de SSD wel in een ander systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
AHCI is niet ondersteund, ik kan enkel de IDE-configuration aanpassen, waar ik kan kiezen welke schijf de master is, aangezien ik maar 1 schijf heb kan ik daar dus ook niets veranderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morzzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-08 18:29
Het probleem is waarschijnlijk dat Windows geen geschikte driver voor je controller heeft ingeladen bij het starten van de installatie. Dit probleem trad vaak op bij eerdere Windows versies en (toen) nieuwe SATA controllers.

Wellicht heb je speciale drivers voor je chipset nodig? Zoja, deze kun je inbakken in de installatiefiles die je gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:35

TheVMaster

Moderator WOS
Morzzz schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 12:10:
Het probleem is waarschijnlijk dat Windows geen geschikte driver voor je controller heeft ingeladen bij het starten van de installatie. Dit probleem trad vaak op bij eerdere Windows versies en (toen) nieuwe SATA controllers.

Wellicht heb je speciale drivers voor je chipset nodig? Zoja, deze kun je inbakken in de installatiefiles die je gebruikt.
Als je niet weet hoe je hem moet 'inbakken' kun je hem ook 'uitgepakt (lees: geen executable, maar de .inf files etc.) op de usb stick kopieeren ( maak ff een mapje in de root voor de driver). Tijdens de setup kun je de driver dan zo inladen....dat inbakken is met Windows 7 niet meer noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Wat als je de SSD in een ander systeem stopt (een systeem met optische drive voor het gemak) en je doet alleen de imagedeployment fase op dat systeem?

Dus: SSD in ander systeem; Booten van DVD en Windows installeren; Bij de eerste reboot systeem uitzetten; SSD terugzetten in laptop; installatie afronden.

De Windows installatie is namelijk niets meer dan een Sysprep image dat tijdens de eerste fase wordt neergezet op de harde schjf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Morzzz & TheVMaster: Ik kan geen drivers vinden... de eerste keer dat dit me overkomt, kan iemand drivers vinden voor Packard Bell ALP-Horus G? Op de website van PB staat hij niet op...

@Trommelrem: aangezien ik geen drivers kan vinden ga ik uw advies proberen volgen. Ik post het resultaat straks wel

Installeren op een ander systeem (waar ik voordien reeds windows 7 op installeerde zonder extra drivers nodig te hebben uiteraard met een andere hd)) stuit ik op hetzelfde probleem... Het heeft dus iets te maken met het indelen van de ssd (?). Wat kan er net mis gaan?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2011 23:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
bump

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:35

TheVMaster

Moderator WOS
Eh...ik zit op de Packard-Bell website te kijken..maar eh.....het is al een heel oud model ofzo? Ik zie hem namelijk niet staan tussen de 'actuele' modellen....voor wat betreft drivers etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Kun je de SSD in een andere pc formatteren op NTFS? En dan alvast de partities aanmaken die je wilt hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 21:19:
Installeren op een ander systeem (waar ik voordien reeds windows 7 op installeerde zonder extra drivers nodig te hebben uiteraard met een andere hd)) stuit ik op hetzelfde probleem... Het heeft dus iets te maken met het indelen van de ssd (?). Wat kan er net mis gaan?
Wat als je diskpart opent in de commandline in de Windows Setup? Kun je dan wel de drive vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hij is nog redelijk recent, origineel geleverd met Windows Vista, ik vind het ook zeer vreemd dat ik hem niet kan vinden op de website van Packard Bell...

Ik heb de SSD in een andere pc geformateerd, (geprobeerd met zowel een windows 7 als een xp), geen van de twee hebben iets bijgedragen, probleem bleef hetzelfde.

De oplossing zit hem wel degelijk in het aansluiten van andere harde schijven/USB sticks. Dit was al aangehaald, dus ik probeerde via een optische usb-drive te installeren, echter lost dat het probleem niet op, de optische drive moet aangesloten zijn via sata of IDE (beide werken). Hij geraakt nu voorbij het selecteren van de schijf, nu moet ik enkel nog uitkijken dat ik hem op het juiste moment terug in de laptop steek. (Ik denk na het uitpakken van de bestanden?)

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopitan
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-08 11:38

jopitan

It's just a fact

Altijd even google afbeeldingen gebruiken voor je Packard Bell laptopjes. Packard bell gebruikt namelijk nogal kak namen en koppelingen enzov. De Packard Bell ALP-Horus G is een Easynote BG45 serie laptop.

Alstublieft: ftp://ftp.download.packar...EasyNote%20BG45%20series/

CPU: i7-5820K @ 4.4GHz | CCooler: NZXT Kraken X61 | MEM: Kingston 16GB @ 2666MHz | GPU: RX470 | PSU: OCZ 1250W | SSD: Samsung Pro 500GB

Pagina: 1