Toon posts:

E3000 instabiel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik heb sinds kort een Linksys Cisco E3000 router waarvan deze pc bekabeld is aangesloten en 1 laptop draadloos is aangesloten. Iedere dag na een half uur tot uur computer gebruik wordt mijn internet ontzettend traag en laggy. Ik heb Linksys gesproken en na het updaten van de firmware blijft het probleem zich voordoen, verder zeggen ze niets voor mij te kunnen doen.

De router staat net zoals het modem linksonderin mijn bureau en heeft naar mijn idee geen storing of iets dergelijks. Wat zou ik nog kunnen doen om dit irritante probleem op te lossen?

• Broken
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-02 14:08
Hoi,

1. Wat heb jezelf al geprobeert?
1. Heb je dit probleem zowel met je pc als laptop?
2. Heb je dit probleem ook als je zonder router op internet zit?

Misschien zelfs iets meer proberen (de locatie van je router mag trouwens weinig uitmaken)

01101000 01100101 01101100 01110000

Verwijderd

Topicstarter
1. Zie hierboven dat heb ik geprobeert
2. Ja beide
3. Nee heb er ook Ziggo nog voor gebeld btw

Verwijderd

Topicstarter
Speedtest van Ziggo geeft aan:

3mbit downloadsnelheid terwijl ik een abbo heb van 120mbit...

• Broken
3. Ziggo bellen zegt niks

Router er tussen uit en zo proberen.

Je startpost is een beetje karig en je hebt eigenlijk bijna niks geprobeerd. Ga eens lezen in de FAQ, ik denk dat het een goed startpunt is voor je.

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
13rapsac schreef op donderdag 01 september 2011 @ 14:05:
3. Ziggo bellen zegt niks

Router er tussen uit en zo proberen.

Je startpost is een beetje karig en je hebt eigenlijk bijna niks geprobeerd. Ga eens lezen in de FAQ, ik denk dat het een goed startpunt is voor je.

Succes!
Allang gelezen maar daar vind ik geen oplossing voor het probleem :)

Nogmaals:

Zonder router doet de verbinding het uitstekend en met NIET. Alleen waar zit het probleem, dat is de hamvraag. De downloadsnelheid is 3mbit terwijl die 120 hoort te zijn (ongeveer). Het gekke is ook dat het instabiele slechts 1-2 uur aanhoud en daarna doet hij het gewoon!

• Broken
Staat niet in je start post, ik ben geen magier met een glazenbol.....

Maar je geeft zelf al het antwoord, als je router er tussen uithaalt heb je het probleem niet. Waar zou dan het probleem zitten.... (hint je router).

Als een firmware update niet werkt en linksys je niet kunt helpen, zou je dan niet gewoon een brakke router hebben?

• marster81
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-02 21:16

marster81

to be or not to be

Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2011 @ 14:07:
[...]

Het gekke is ook dat het instabiele slechts 1-2 uur aanhoud en daarna doet hij het gewoon!
En is dat altijd rond het zelfde tijdstip, bijv 18.00 uur tot 20.00 uur?
13rapsac schreef op donderdag 01 september 2011 @ 14:09:

Als een firmware update niet werkt en linksys je niet kunt helpen, zou je dan niet gewoon een brakke router hebben?
ja precies, had je hiervoor ook een andere router gehad? En zo ja, werkte die wel zonder problemen?

toch wel?

Verwijderd

Topicstarter
Niet altijd op hetzelfde tijdstip vaak wel, maar soms ook niet.

• Broken
Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2011 @ 14:18:
Niet altijd op hetzelfde tijdstip vaak wel, maar soms ook niet.
Niet dus ;)
ja precies, had je hiervoor ook een andere router gehad? En zo ja, werkte die wel zonder problemen?
Om Marster81 nogmaals te quote...

Probeer als eens wat meer informatie te geven, dit gokspelletje gaat echt niet werken.

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-02 09:53
Wat ook het overwegen is om DD-WRT te proberen, hierdoor is mijn E3000 een stuk stabieler gaan functioneren. (Zoek ook tweaks voor de DD-WRT firmware in combinatie met de E3000 die helpen enorm.
Mocht dit je probleem ook niet oplossen kan je altijd terug naar je stock firmware van Linksys zelf.

Bos Digitale Autoservice Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Verwijderd

Topicstarter
Probleem ligt toch bij Ziggo. Ik kwam erachter door zojuist te telefoneren met iemand en terwijl ik aan het telefoneren was viel de verbinding weg en haperde soms. Dit probleem heb ik 1 jaar geleden ook al gehad, toen zijn er 3 verschillende monteurs geweest die allen het probleem niet konden oplossen. Uiteindelijk nieuw modem gehad en na een tijdje werd hij weer instabiel. Ikzelf denk dat het probleem onder de grond ligt.

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

DD-wrt is sowieso erg fijne software.

Wat je verder nog even moet overwegen:
- wordt de router erg warm en kan hij die warmte kwijt in dat hoekje waar hij staat?
- staat de router dicht bij interferentie bronnen? Een trafo van een lamp kan al voldoende storing opwekken om je router flink van de kaart te kunnen brengen.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• marster81

marster81

to be or not to be

Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2011 @ 14:32:
Probleem ligt toch bij Ziggo. Ik kwam erachter door zojuist te telefoneren met iemand en terwijl ik aan het telefoneren was viel de verbinding weg en haperde soms. Dit probleem heb ik 1 jaar geleden ook al gehad, toen zijn er 3 verschillende monteurs geweest die allen het probleem niet konden oplossen. Uiteindelijk nieuw modem gehad en na een tijdje werd hij weer instabiel. Ikzelf denk dat het probleem onder de grond ligt.
Bij het testen zonder router werd er dus helemaal niet getelefoneerd? (weet ook niet hoe lang je de router er tussenuit had?)

[quote]Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2011 @ 14:07:
[...]
Het gekke is ook dat het instabiele slechts 1-2 uur aanhoud en daarna doet hij het gewoon!
[/quote]

Lange telefoongesprekken trouwens ;)

[ Voor 16% gewijzigd door marster81 op 01-09-2011 14:47 ]

toch wel?

Verwijderd

Topicstarter
marster81 schreef op donderdag 01 september 2011 @ 14:42:
[...]

Bij het testen zonder router werd er dus helemaal niet getelefoneerd? (weet ook niet hoe lang je de router er tussenuit had?)

[quote]Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2011 @ 14:07:
[...]
[/quote]

Lange telefoongesprekken trouwens ;)
Er werd wel getelefoneerd maar eigenlijk nooit echt opgelet, wel sick dat ik er nu toevallig achter kom :)

• marster81

marster81

to be or not to be

[quote]Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2011 @ 14:59:
[...]

Er werd wel getelefoneerd maar eigenlijk nooit echt opgelet, wel sick dat ik er nu toevallig achter kom :)
[/quote]

:)

toch wel?

Pagina: 1