• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Sinds gisteravond heb ik opeens een probleem met mijn iPhone 4 (iOS V4.3.5). De accu loopt snel leeg en de telefoon voelt (erg) warm aan. Opladen via USB lukt niet (het "charging"-symbooltje wordt wel weergegeven), het batterijniveau blijft stabiel. Alleen via de oplader die in het stopcontact gaat lukt het, maar binnen enkele uren na het loskoppelen (uur of 4) is de accu weer leeg.

Ik heb wat gegoogled en dan kom ik tegen dat je je mailaccounts moet verwijderen. Dit heb ik gedaan en het account opnieuw aangemaakt. Dit hielp niet. Uiteindelijk het account definitief verwijderd, dit hielp ook niet.

Bluetooth, WiFi en mobiele data staan uit. Ook airplane mode geprobeerd.

De telefoon is gereboot. Ik draai geen software op de achtergrond, alle apps zijn via de "applicatie explorer" (twee keer op de homebutton drukken) gekilld.

De iPhone blijft warm en het opladen via USB lukt "as we speak" niet. Is dit een hardware issue?

Motor-forum.nl

Anoniem: 379651

Lijkt mij wel een hardware issue, ja. Indien je de data die je er op hebt staan ergens anders even naar toe kunt backuppen, is het een optie om gewoon eens te kijken wat er gebeurt als je hem terugbrengt naar factory settings.

Ervan uitgaande dat een iPhone 4 daar de mogelijkheid toe heeft. ;)

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Onder rebooten versta ik opnieuw opstarten. Heb je ook een reset via iTunes gedaan?

• Kozz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-06 20:26
Al eens een "full cycle charge" gedaan?
Kan met Battery Doctor Pro.

• Bananeman
  • Niet online
Ik heb nog geen reset via iTunes gedaan, dit ga ik proberen. Kan ik vervolgens de hele backup terugzetten of zijn er zaken die ik moet uitsluiten die tot dit probleem hebben geleid? (Ik denk dan met name aan apps, hoewel dit ook vreemd zou zijn aangezien er geen apps actief zijn)

Motor-forum.nl

Anoniem: 379651

Bananeman schreef op donderdag 01 september 2011 @ 12:57:
Ik heb nog geen reset via iTunes gedaan, dit ga ik proberen. Kan ik vervolgens de hele backup terugzetten of zijn er zaken die ik moet uitsluiten die tot dit probleem hebben geleid? (Ik denk dan met name aan apps, hoewel dit ook vreemd zou zijn aangezien er geen apps actief zijn)
In het proces van uitsluiten wat de oorzaak is is het misschien wel interessant om eerst te kijken wat er gebeurt als je de apps even weglaat na de reset.

Dus, reset... kijken hoe hij zich gedraagt. Gedraagt hij zich normaal, zet dan de apps terug. Gedraagt hij zich dan nog normaal... dan... moeten we verder gaan zoeken. ;)

• Bananeman
  • Niet online
Kozz schreef op donderdag 01 september 2011 @ 12:36:
Al eens een "full cycle charge" gedaan?
Kan met Battery Doctor Pro.
Dit (b)lijkt een goede tip te zijn geweest: ik heb de genoemde app geïnstalleerd en de accu volledig opgeladen (via de netstroomadapter, via USB werkte nog altijd niet). Daarna mobiel dataverkeer, WiFi, etc. weer aangezet. Nu heeft de telefoon weer een normale temperatuur en loopt de accu niet leeg (staat nu al een tijdje op 100%).

Tot dusver alles weer in orde... nog even aankijken of het zo blijft! Wel vreemd, want gisteren heb ik de telefoon ook volledig opgeladen via de netstroomadapter. Ligt de oplossing dan bij die app..?

Motor-forum.nl

• Bananeman
  • Niet online
Helaas, probleem niet opgelost. Accu loopt weer als een gek leeg en telefoon is heel warm, warmer dan ik hem ooit heb gevoeld. Dan maar een factory reset proberen...

Motor-forum.nl

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-06 18:04
Gewoon via iTunes "Restore" (Herstellen bij Nederlandse versie volgens mij) doen. Dan na het restoren los koppelen en proberen of het probleem weg is.

Als het opgelost is kun je er voor kiezen om een backup terug te zetten. Of om gewoon eens lekker schoon opnieuw te beginnen.

Chookity-pok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
Volledige reset gedaan, hielp niet. Heb zojuist voor het eerst zelfs de "high temperature" melding gekregen, ding is gewoon defect. Maandag maar naar een KPN Business Centre...

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-06 18:04
Helaas... Hopen dat je hem snel weer terug hebt. Succes!

Chookity-pok

• Bananeman
  • Niet online
Het moet niet gekker worden: het probleem is weg. Telefoon wordt niet meer warm en hij laadt gewoon weer op via USB.

Enige verschil wat ik me kan herinneren is dat ik updates van een aantal programma's heb geïnstalleerd. Het is vreemd als het daaraan zou liggen, aangezien ik mijn iPhone tot tweemaal toe heb gereset naar factory settings; het probleem bestond toen nog steeds. De programma's waar ik later updates voor installeerde (nadat ik mijn backup weer had teruggezet) stonden op dat moment dus niet eens op de telefoon. Is er dan toch een "residu" na het terugzetten van factory settings dat invloed had op het rare gedrag van de accu?

Anyhow, ik ben blij dat de telefoon het weer doet. De vraag is voor hoelang ;)

Motor-forum.nl

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-06 20:07
Waarom breng je hem niet gewoon weg.. dat bespaart je de onzekerheid en mogelijkheid dat hij weer deze kuren gaat vertonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
Omdat de telefoon nu geen kuren vertoont is het voor Apple/KPN ook lastig vaststellen wat er mis is cq. was. Ik kan ze uitleggen wat er aan de hand was, maar ik ben bang dat ik hem gewoon terugkrijg met de melding dat het apparaat functioneert. En of ik even onderzoekskosten wil aftikken...

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinr1
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-05 11:18

kevinr1

Dude?

Hij had even koorts 8-|

Als het nog een keer gebeurt direct naar de 'store' gaan.
Success

Life is meant to be experienced

Pagina: 1