SSD
De reden dat de SSD zo duur is, is omdat deze van het type SLC is en geoptimaliseerd is voor de veelvuldige lees en schrijfacties welke horen bij caching.
Door gebruik te maken van dit systeem zal de snelheid van de HD behoorlijk verhoogt worden, zoals te zien in de review op hardwareinfo:
Link
Hieruit komt naar boven dat de versnelling behoorlijk op loopt. Het zal uiteraard niet het niveau halen van een echte SSD schijf, maar laten we niet vergeten dat we op deze manier wel 1TB aan snelle opslag hebben.
HDD
Wellicht dat bovenstaand een verklaring is voor het gebruik van Sata 600 ipv 300?
Videokaart:
Ik ga overwegen om aan te passen naar de dirt 3 edtition, bedankt voor de tip.
Overweging
In plaats van de SSD caching zou ik kunnen kiezen om de HDD enkel te gebruiken als data opslag, en het OS en games laten draaien van een goedkopere maar grotere SSD. probleem is wel dat mijn Steam map (hoofdmood van mijn games) al over de 90GB is, tel daar windows bij op, en je komt al gauw op een grote SSD met bijbehorende prijs. zoals jullie ook al aangeven het is een afweging met voor en nadelen.
enderzijds een systeem met een SSD plus opslag HDD
anderzijds een systeem met 1TB HDD welke in zijn geheel behoorlijk snel is (circa helft van de snelheid van de SSD)
[
Voor 25% gewijzigd door
Jackbq op 21-10-2011 11:22
]