Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[BBG aanschaf] Gamesysteem Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 39 ... 55 Laatste
Acties:
  • 131.049 views

Onderwerpen

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-11 15:19
yzx schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 09:39:
[...]

Die zou ik net niet aanraden
Was de eerste die even in mij opkwam. Verder een prima koeler hoor. Alleen ben het met je eens dat er wellicht betere (goedkopere) zijn dan die.
Als de poster de moeite zou nemen op de TS te openen dan had hij ook bijv de Thermaltake V3 Black Edition of Cooler Master Hyper 212 Plus kunnen zien

[ Voor 20% gewijzigd door thewizard2006 op 21-10-2011 09:41 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• CollinDesigns
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 25-03-2022
De garantie houd in dat ze de computer aan huis komen repareren.

• Multensor
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-11 09:50

Multensor

wtf

en als je een andere (lees: grotere) koeler neemt dan is het misschien ook handig om low profile vengeance ram te nemen ipv deze hoge vengeance. Anders gaat het misschien niet passen. Ik heb ook een mugen3 met low profile en dat gaat echt maar net ;)

erhmm.

• thewizard2006
CollinDesigns schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 09:40:
De garantie houd in dat ze de computer aan huis komen repareren.
Weet je het zeker??? Dat is de eerste keer dat ik dat hoor :)

• CollinDesigns
De XFX650 of Corsair enthousiast 750 word niet aangeboden...
andere voorstellen?

• thewizard2006
CollinDesigns schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 09:43:
De XFX650 of Corsair enthousiast 750 word niet aangeboden...
andere voorstellen?
Ja, bestel bij een andere winkel :)
Maar ik zie bijv de Corsair CMPSU-750TXV2 of XFX PRO650W Core Edition
Die moeten ook goed zijn. Al kan je over voedingen terecht in [BBG aanschaf] Voedingen - Deel 28

[ Voor 29% gewijzigd door thewizard2006 op 21-10-2011 09:46 ]

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:36

yzx

Multensor schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 09:41:
en als je een andere (lees: grotere) koeler neemt dan is het misschien ook handig om low profile vengeance ram te nemen ipv deze hoge vengeance. Anders gaat het misschien niet passen. Ik heb ook een mugen3 met low profile en dat gaat echt maar net ;)
Afbeeldingslocatie: http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSaq97YYyZyAohrmaqWu_nQqtRIJj0y4Qvv8N503ai5bEp4BzcvbSoedIaB

het gaat wel passen :P

@collins : http://www.alternate.nl/h...ngen&l2=meer+dan+600+Watt

[ Voor 14% gewijzigd door yzx op 21-10-2011 09:45 ]

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

• CollinDesigns
Maar ik wil hem liefst van daar bestellen. Zelf ineen steken lukt me nog niet zo.
Dus ander voorstel voor de voeding? En muis?
Met Alternate Onsite Garantie bent u voorzien van 3 jaar hardware garantie aan huis
De garantie afhandeling wordt uitgevoerd door onze partner DigiProfs.
In de regel zal de Digiprofs monteur na het melden van de storing zo spoedig mogelijk contact met u opnemen voor het inplannen van een reparatie afspraak.
Dit artikel is alleen verkrijgbaar voor ALTERNATE pc-systemen.
Ze halen hem op aan huis... tja das toch handig? Jullie denken dat dit overbodig is?

• Dnomaid
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-11 11:47
yzx schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 09:37:
[...]
En muis heeft een trackball, voor gaming is laser wat beter kijk dit zijn wat betere game muisjes
[...]
Trackball? Beter naar de specs kijken!
http://be.gigabyte.com/pr...uct-page.aspx?pid=3616#kf

• Multensor

Multensor

wtf

zal aan het mobo liggen uiteindelijk ;)

erhmm.

• CollinDesigns
Ik vind hem niet bij het samenstellen -.-
Jij wel?

• yzx

yzx

CollinDesigns schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 09:50:
[...]

Ik vind hem niet bij het samenstellen -.-
Jij wel?
zet ie gewoon erbij via je winkelmandje
Mijn excuses :X tis nog vroeg

• thewizard2006
CollinDesigns schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 09:46:
Maar ik wil hem liefst van daar bestellen. Zelf ineen steken lukt me nog niet zo.
Dus ander voorstel voor de voeding? En muis?

[...]

Ze halen hem op aan huis... tja das toch handig? Jullie denken dat dit overbodig is?
Een beetje eigen inzet is ook verwacht. In dit topic en vele andere worden verschillende goede muizen aangekaart. Verder kan je in de pricewatch zoeken naar muizen met goede beoordelingen. Zelf ben ik fan van Logitech (had de MX1000 en nu pricewatch: Logitech Performance Mouse MX) Maar er zijn genoeg andere goede alternatieven. Daarnaast heb je draadloos en niet draadloos etc. Of ze nu laser of radio gestuurd zijn of infrarood of laser gebruik of wat dan ook hebben maakt niet heel veel uit behalve als je uber pro gamer bent :) http://tweakers.net/pricewatch/cat/531/muizen.html

Over die garantieservice. Ik heb het nog nooit nodig gehad. Tja het is jezelf indekken. Zeker als je weet dat je er niet echt veel van weet zodat je het zelf kan fixen. Ik vind 100euro zonde van het geld maar dat is ook persoonlijk.
Ik zou gewoon kijken waar ik het goedkoopste bij 1 winkel alle producten kan bestellen :)
#ProductPrijsSubtotaal
2Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 46,99€ 93,98
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 18,20€ 18,20
1Cooler Master CM 690 II Advanced€ 77,31€ 77,31
1Zalman CNPS10X Performa€ 29,90€ 29,90
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 175,-€ 175,-
1XFX 650W XXX Edition (P1-650X-NLH9 Gray Cooling Fan)€ 75,-€ 75,-
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 159,-€ 159,-
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 42,49€ 42,49
2Club3D CGAX-69548F€ 218,73€ 437,46
1Asrock P67 Extreme4 Gen3€ 135,01€ 135,01
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.243,35

Oh, en probeer je spullen even in zo'n lijstje als hierboven te krijgen. Dat maakt het voor ons ook makkelijker om advies te geven. Zie de TS hoe dit moet.

[ Voor 77% gewijzigd door thewizard2006 op 21-10-2011 09:59 ]

• CollinDesigns
Maar was mijn keuze (trackbell) nu slecht of juist niet?
Indien ja: dan kies ik deze: http://www.alternate.nl/h...o=NMZR32&cn=1&tn=BUILDERS
Indien nee: dan behou ik hem.
@ yzx: maar dan zal ik hem zeker zelf moeten assembleren wat ik waarschijnlijk niet helemaal juist zal doen... of is dit ongeveer even makkelijk als een harde schijf insteken?

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:07
CollinDesigns schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 09:59:
Indien ja: dan kies ik deze: http://www.alternate.nl/h...o=NMZR32&cn=1&tn=BUILDERS
@ yzx: maar dan zal ik hem zeker zelf moeten assembleren wat ik waarschijnlijk niet helemaal juist zal doen... of is dit ongeveer even makkelijk als een harde schijf insteken?
Voor een muis kan je misschien beter even naar een mediamarkt ofzo. Daar kan je ze even vasthouden en dus voelen hoe ze in de hand liggen want dat is toch wel belangrijk. HOE LIGT DE MUIS IN DE HAND

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

• thewizard2006
Gezien jou kennis van pc's (niet lullig bedoeld) is die muis echt veel te duur :) Verder is een trackbal niet echt handig als je bijv wilt gaan gamen (maar die muis van gigabyte is geen trackball). Bijv de pricewatch: Logitech MX518 Optical Gaming Mouse is een prima muis voor een prima prijs (maar er zijn genoeg andere goedkope muizen die goed zijn. Zoals hierboven al vermeld ga naar de mediamarkt of saturn of iets dat er op lijkt en ga muizen proberen).

Zelf assembleren is redelijk goed te denk. Daarnaast kan elke winkel dat voor jou doen. Dus niet alleen alternate.

[ Voor 18% gewijzigd door thewizard2006 op 21-10-2011 10:04 ]

• Dnomaid
De door jou gekozen muis heeft geen trackball hoor, da's gewoon een optische muis. Niks mis mee, integendeel.
Ik doel dan op de Gigabyte 6900 hé: pricewatch: Gigabyte M6900

[ Voor 9% gewijzigd door Dnomaid op 21-10-2011 10:03 ]

• yzx

yzx

Denk het niet anders stuur ze eens een email, voeding insteken is niet moeilijk hoor, gewoon zien waar welk kabeltje moet gaat :)

Over het muis gedeelte het is een goede muis maar zoals boven mij vermeld stap eens naar de mediamarkt en voel hoe de muis je ligt, ik ben toen voor de RAT gegaan ipv een logitech variant >:)

• CollinDesigns
Ja maar kvind de RAT zo... kwee ni zo veel snufjes voor gewoon een muis xD

• thewizard2006
CollinDesigns schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 10:05:
Het gaat niet om de RAT of een Logitech of een Gigabyte. Het gaat er om dat je naar de winkel gaat en kijkt of de muis lekker voor jou in de hand ligt. Die Gigabyte ziet er mooi uit op het plaatje maar het kan best zijn dat hij te klein voor je is, of niet lekker scrollt of stroef is of te licht of teveel plastic aanvoelt etc.

• CollinDesigns
Pff ik ben elke muis gewoon na een week. Ik doe al zeker 5 jaar met een medion mini muis model: M101-CBJ
Maar deze lijkt me wel iets: http://www.alternate.nl/h...o=NMZLL8&cn=1&tn=BUILDERS
Edit: mijn huidige muis: http://bit.ly/pdqfxW

[ Voor 54% gewijzigd door CollinDesigns op 21-10-2011 10:10 ]

• den_dolf
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-10-2015
CollinDesigns: dit is een erg grote muis, 13cm lang! ik heb deze net besteld :) de G400 is ook het bekijken waard.

• yzx

yzx

Hoezo veel snufjes? is een simpele muis met hoge DPI die kwaliteit aanvoelt, en solide is

maar zoals wizard zei :) beter een juiste muis hoor

• CollinDesigns
De G400 van logi?
Want kzie geen linkje.

• stevens20
Zo is er voor iedere muis iets te verzinnen. Echt hele slechte muizen zijn er niet. Zoals al aangegeven: Ga naar een mediamarkt en voel hoe de muis in de hand ligt.

Ik heb nu een
Razer Deathadder (laser 1800 pdi)
Steelseries IKARI (optical 1600 dpi)

Ik merk het verschil niet tussen de laser en de optical in het dagelijks gebruik. Wanneer ik in games echt voor het maximale ga neem ik wel de Razer omdat daar net iets meer uit te halen is maar ook dat verschil zal lang niet iedereen merken. Dus daar hoef je niet echt naar te kijken. Wat belangrijk is is dat je de muis lang vast kan houden zonder last te krijgen en dat kan je alleen voelen wanneer je ze ZELF VASTHOUD... Dus nogmaals: ga naar een winkel en houd de muizen vast en beslis dan..

Het is echt geen wereld van verschil dat je met de ene muis super kunt gamen en met de andere helemaal niet. Het is met name persoonlijke voorkeur. Een muis kan nog zulke goede specificaties hebben maar als je hem niet fijn in de hand vind liggen ga je er nooit plezier van hebben.

• Mr_Size
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-11 22:23
[rant]
Pff, het gaat wel hard achteruit met de eigen inzet hier zeg. 6+ pagina's aan lappen tekst om 1 iemand te helpen. En over elk nieuw advies gaat hij uitgebreid vragen stellen en er komen zelfs posts langs als: "wat is CF"? Kom op zeg, toon wat eigen inzet, blader eens wat terug in dit al heel uitgebreide topic, google eens wat.
[/rant]

De wenslijstjes die hier door wizard, spekker en yzx zijn gepost de afgelopen pagina's zijn prima alternatieven voor de veel te dure build bij Alternate van Colin

• CollinDesigns
Ok, ik heb een mail gestuurd naar alternate i.v.m deze voeding: http://www.alternate.nl/h...ngen&l2=meer+dan+600+Watt (of het mogelijk is deze ook te assembleren zonder extra kosten)
En ook naar de Fnac i.v.m de logitech Game mouse G400.
Zou ik buiten de voeding nog iets moeten veranderen?

• stevens20
CollinDesigns schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 10:20:
Ok, ik heb een mail gestuurd naar alternate i.v.m deze voeding: http://www.alternate.nl/h...ngen&l2=meer+dan+600+Watt (of het mogelijk is deze ook te assembleren zonder extra kosten)
En ook naar de Fnac i.v.m de logitech Game mouse G400.
Zou ik buiten de voeding nog iets moeten veranderen?
Lees even terug, er staan nog genoeg tips voor je.
(er wordt al aangegeven dat je meer eigen initiatief moet tonen, iedereen kan hier alleen een mening geven en het zal nooit zo zijn dat iedereen hetzelfde tegen je gaat zeggen. Zelf knopen doorhakken en inlezen is het verstandigst).

• yzx

yzx

Mr_Size schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 10:19:
[rant]
Pff, het gaat wel hard achteruit met de eigen inzet hier zeg. 6+ pagina's aan lappen tekst om 1 iemand te helpen. En over elk nieuw advies gaat hij uitgebreid vragen stellen en er komen zelfs posts langs als: "wat is CF"? Kom op zeg, toon wat eigen inzet, blader eens wat terug in dit al heel uitgebreide topic, google eens wat.
[/rant]

De wenslijstjes die hier door wizard, spekker en yzx zijn gepost de afgelopen pagina's zijn prima alternatieven voor de veel te dure build bij Alternate van Colin
Wat doe je er aan :+ tis beter dan te discussiëren met fanboys

• CollinDesigns
Tja... Spekker had de voeding veranderd en zei dat hij ok was, maar vandaag zegt yzx (zeg me als ik me vergis) dat deze niet goed was en dat ik beter een andere (die van 750W) zou nemen. Nu weet ik het zelf ook al niet meer op den duur.

• thewizard2006
Mr_Size schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 10:19:
[rant]
[/rant]

Dit. Heb al eens eerder gevraagd of de Waarschuwing voordat je een bericht post wat groter mag worden en ik stel voor om gewoon niet te reageren als men geen moeite doet :) Het is dat ik mij nu verveel.... :P

Verder kan je prima zien wie goede informatie post (ook gebaseerd op actief zijn in een topic bijv). Maar dat moet je dus wel zelf even uitzoeken en de moeite doen. lees de laatste 10 pagina's door en je krijgt een redelijk goed beeld.

[ Voor 12% gewijzigd door thewizard2006 op 21-10-2011 10:29 ]

• yzx

yzx

thewizard2006 schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 10:27:
[...]

Verder kan je prima zien wie goede informatie post (ook gebaseerd op actief zijn in een topic bijv). Maar dat moet je dus wel zelf even uitzoeken en de moeite doen. lees de laatste 10 pagina's door en je krijgt een redelijk goed beeld.
probleem met dit topic als je 2 seconden niet volgt heb je 6587468451 berichten te lezen om het zo te zeggen dan kun je niet meer volgen 8)7
CollinDesigns schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 10:27:
Tja... Spekker had de voeding veranderd en zei dat hij ok was, maar vandaag zegt yzx (zeg me als ik me vergis) dat deze niet goed was en dat ik beter een andere (die van 750W) zou nemen. Nu weet ik het zelf ook al niet meer op den duur.
650W is goed genoeg hoor, maar de 750W geeft je meer ruimte als je ooit beslist om te OCen ;)

[ Voor 36% gewijzigd door yzx op 21-10-2011 10:34 ]

• CollinDesigns
Ik ben ooit wel van plan de i5 te OCen omdat ik de i7 nu niet ga kopen.
Ik zal iets laten weten i.v.m de voeding of dat lukt.
En dan volgende week (na BF3 release) zal ik dan zien of ik men grafische kaart eventueel moet aanpassen.
Men muis, toetsenbord en harde schijf komen wel in orde :)
Alvast bedankt voor al jullie harde werk.

• Jackbq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-11 22:17
Na 5 jaar is het tijd voor een nieuw systeem.

Primaire taken: Gamen + office/internet
Secundaire taak: op termijn beginnen met lichte foto / videobewerking & 3d ontwerp

* De lijst is samengesteld op basis van diverse BBG van zowel tweakers als andere sites.
* Ik ben me bewust dat de monitor geen 100% gaming monitor is, echter ghosting en input lag schijnen zo goed als verwaarloosbaar te zijn, dus ik wil het "risico" nemen en ik ga voor een beter / kleurechter beeld wat met een E-IPS paneel mee komt. Dit met oog op het bewerken van foto's en video's in de toekomst.
* een budget wil ik niet direct stellen, op het moment dat voor €100 a €200 meer, een aantoonbaar betere optie mogelijk is dan zou ik die zeker willen overwegen.
* pc komt in de huiskamer te staan, dus er is gekozen voor een case welke qua kleur in het interieur past. Met oog op het geluid heb ik getracht een stille voeding te kiezen en heb ik de H100 verkozen boven luchtkoeling.
(de H100 past overigens perfect in de case)
* De capaciteit van de SSD is klein maar deze dient ter ondersteuning van HD, de techniek welke beschikbaar is op de Z68 chipset
* Systeem moet klaar zijn om over te klokken

Ik zou het fijn vinden om nog een paar meningen te krijgen over deze setup.

wenslijst

#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Caviar Black WD1002FAEX, 1TB€ 68,99€ 68,99
1Dell Ultrasharp U2311H€ 219,-€ 219,-
1Lite-On iHAS324 Zwart€ 20,90€ 20,90
1Corsair Graphite 600T Special Edition€ 142,50€ 142,50
1Corsair Hydro Series H100€ 89,50€ 89,50
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 175,-€ 175,-
1XFX PRO750W€ 86,90€ 86,90
1Intel 311 20GB€ 104,-€ 104,-
2Sapphire HD6950 Dual Fan 1GB GDDR5 PCI-E€ 209,90€ 419,80
1Asrock Z68 Extreme4 Gen3€ 157,78€ 157,78
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.526,86

• thewizard2006
HDD: pricewatch: Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB De Sata600 tov de Sata300 ga je niet merken.
Monitor is prima, ook voor gamen. Heb hem zelf ook een gaat prima.
De kast en waterkoeling is een keuze. Ik weet niet hoeveel geluid waterkoeling maakt verder want dat water moet ook gekoeld worden :) Daarnaast heb je al 2x een 6950 en die ga je zoiezo het meeste horen. Je kan je dus afvragen of waterkoeling uberhaupt zin heeft als je het neemt voor geluidsbeperking.
SSD: pricewatch: Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB Is sneller, goedkoper en meer GB
Videokaarten: pricewatch: Club3D CGAX-69548F of pricewatch: Sapphire HD6950 Dirt3 Edition zijn sneller (en stiller en koeler over het algemeen). En hebben 2GB geheugen wat bij sommige spellen erg nuttig kán zijn. Bij de Dirt 3 edition krijg je het spel Dirt 3 erbij die je weer kan doorverkopen. Dus dan zou de GPU goedkoper worden als je bijv 10-15 euro per spel vraagt (geen idee of dat realistisch is).
Moederbord: pricewatch: Asrock P67 Extreme4 Gen3 Het voordeel van de SSD caching etc is minimaal volgens mij. Verder bespaar je dan ook nog wat.

[ Voor 11% gewijzigd door thewizard2006 op 21-10-2011 11:26 ]

• Mr_Size
Je kan ook de pricewatch: Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB nemen, het verschil tussen SATA300 en 600 ga je niet echt merken denk ik.

Wat is nou het nut van € 100,- uitgeven aan een SSD, alleen om je HDD sneller te laten werken? Ik zie het niet iig. Ik zou gewoon een 64GB-128GB Crucial nemen en daar je OS op zetten, heb je veel meer profijt van.

Ik zou voor de 2GB versie van de 6950 gaan, bijv degene die wizard aangeeft.

[ Voor 8% gewijzigd door Mr_Size op 21-10-2011 10:53 ]

• g0ulash
  • Laatst online: 04-11 10:53
Of als je echt maar 100 euro wil uitgeven, koop dan op zijn minst de Kingston V+100 96GB.

• yzx

yzx

Ziet niemand die geweldig dure SSD? :P

neem een Crucial M4 64gb of zoals Julesk zegt

• Cassissss
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-10 16:45
Mr_Size schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 10:52:
Je kan ook de pricewatch: Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB nemen, het verschil tussen SATA300 en 600 ga je niet echt merken denk ik.

Wat is nou het nut van € 100,- uitgeven aan een SSD, alleen om je HDD sneller te laten werken? Ik zie het niet iig. Ik zou gewoon een 64GB-128GB Crucial nemen en daar je OS op zetten, heb je veel meer profijt van.

Ik zou voor de 2GB versie van de 6950 gaan, bijv degene die wizard aangeeft.
Ik begrijp niet wat iedereen hier tegen SSD caching heeft. Het is iets minder snel dan alles op je SSD zetten maar het scheelt een hoop gedoe met wat zet ik wel en niet op mn SSD. Daarnaast is het gewoon veel sneller dan een standaard HDD. Ik gebruik zelf een M4 64GB icm een P8Z68-V mobo en ik ben er zeker erg over te spreken. Heb maar 1 schijf en mn cache kiest zelf wat ik het meest gebruik en versnelt dat. Het is echt een prima techniek die ik maar al te vaak afgekraakt zie worden op dit forum.

• Mr_Size
Cassissss schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 10:57:
Ik begrijp niet wat iedereen hier tegen SSD caching heeft. Het is iets minder snel dan alles op je SSD zetten maar het scheelt een hoop gedoe met wat zet ik wel en niet op mn SSD. Daarnaast is het gewoon veel sneller dan een standaard HDD. Ik gebruik zelf een M4 64GB icm een P8Z68-V mobo en ik ben er zeker erg over te spreken. Heb maar 1 schijf en mn cache kiest zelf wat ik het meest gebruik en versnelt dat. Het is echt een prima techniek die ik maar al te vaak afgekraakt zie worden op dit forum.
Ik zeg ook niet dat de techniek niet goed is, maar om nou een SSD van € 100,- aan te schaffen enkel en alleen voor dat caching vind ik gewoon zonde van het geld.

• Cassissss
Mr_Size schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 10:58:
[...]

Ik zeg ook niet dat de techniek niet goed is, maar om nou een SSD van € 100,- aan te schaffen enkel en alleen voor dat caching vind ik gewoon zonde van het geld.
Het verschil tussen caching en alles op een SSD knallen ga je in mijn optiek niet merken. En het scheelt een hoop gedoe met je kleine SSD aangezien toch niet alles erop past. In mijn optiek de €100,- zeker waard aangezien je die ook moet uitgeven als je een losse SSD gebruikt.

• thewizard2006
xyz je maakte een grapje toch?

Het SSD caching verhaal is een middenweg oplossing. Een SSD is altijd nog gewoon sneller. Als hij toch 100 euro wil uitgeven kan je net zo goed de genoemde SSD aanschaffen. Het is maar wat je wil en waar je je geld aan wilt uitgeven. Als je toch zoveel gaat uitgeven zou ik een 128GB crucial M4 er bij zetten en al je program files en spellen hierop zetten. Je downloads kan je dan prima op je HDD kwijt.

Het verschil tussen Caching en een SSD en net zo groot als tussen de HDD en caching.

[ Voor 9% gewijzigd door thewizard2006 op 21-10-2011 11:09 ]

• yzx

yzx

thewizard2006 schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 11:08:
xyz je maakte een grapje toch?

Het SSD caching verhaal is een middenweg oplossing. Een SSD is altijd nog gewoon sneller. Als hij toch 100 euro wil uitgeven kan je net zo goed de genoemde SSD aanschaffen. Het is maar wat je wil en waar je je geld aan wilt uitgeven. Als je toch zoveel gaat uitgeven zou ik een 128GB crucial M4 er bij zetten en al je program files en spellen hierop zetten. Je downloads kan je dan prima op je HDD kwijt.
Jep was een :F toen ik die 20gb ssd zal dat een fortuin kosten, daarom zei ik ga voor een M4 :)

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Is wel degelijk afhankelijk van de gebruiker voor sommigen zal SSD caching een veel betere prijs/performance hebben dan een losse SSD. Voor SSD caching wordt immers alleen de meest nuttige data gebruikt, terwijl een op een SSD ook allemaal niet belangrijke dingen komen te staan.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• thewizard2006
Yep. Als je nu al weet dat je 400GB aan belangrijke data gaat hebben dat je veel gaat gebruiken kan je beter de SSD caching gebruiken want een SSD van 400GB (of 2 van 256GB) zijn gewoon veel te duur. Als je weet dat je windows/programfiles/geinstalleerde games en programma's niet meer dan 128GB zijn kan je beter voor een SSD gaan (van 128GB).
Of als je geld wilt besparen en toch een beetje meer snelheid wilt hebben dan een normale HDD
HDD + kleine SSD voor caching = 130 euro (maar minder snelheid)
HDD + grote SSD = 200 euro (meer snelheid en meer opslag).

Maar nogmaals. Als jij een systeem van 1500euro wilt kopen dan vraag ik mij af of het handig is om hierop te bezuinigen :)

[ Voor 10% gewijzigd door thewizard2006 op 21-10-2011 11:16 ]

• Jackbq
SSD
De reden dat de SSD zo duur is, is omdat deze van het type SLC is en geoptimaliseerd is voor de veelvuldige lees en schrijfacties welke horen bij caching.

Door gebruik te maken van dit systeem zal de snelheid van de HD behoorlijk verhoogt worden, zoals te zien in de review op hardwareinfo: Link

Hieruit komt naar boven dat de versnelling behoorlijk op loopt. Het zal uiteraard niet het niveau halen van een echte SSD schijf, maar laten we niet vergeten dat we op deze manier wel 1TB aan snelle opslag hebben.

HDD
Wellicht dat bovenstaand een verklaring is voor het gebruik van Sata 600 ipv 300?

Videokaart:
Ik ga overwegen om aan te passen naar de dirt 3 edtition, bedankt voor de tip.

Overweging
In plaats van de SSD caching zou ik kunnen kiezen om de HDD enkel te gebruiken als data opslag, en het OS en games laten draaien van een goedkopere maar grotere SSD. probleem is wel dat mijn Steam map (hoofdmood van mijn games) al over de 90GB is, tel daar windows bij op, en je komt al gauw op een grote SSD met bijbehorende prijs. zoals jullie ook al aangeven het is een afweging met voor en nadelen.

enderzijds een systeem met een SSD plus opslag HDD
anderzijds een systeem met 1TB HDD welke in zijn geheel behoorlijk snel is (circa helft van de snelheid van de SSD)

[ Voor 25% gewijzigd door Jackbq op 21-10-2011 11:22 ]

• Cassissss
jackel7007 schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 11:14:
SSD
De reden dat de SSD zo duur is, is omdat deze van het type SLC is en geoptimaliseerd is voor de veelvuldige lees en schrijfacties welke horen bij caching.

Door gebruik te maken van dit systeem zal de snelheid van de HD behoorlijk verhoogt worden, zoals te zien in de review op hardwareinfo: Link

Hieruit komt naar boven dat de versnelling behoorlijk op loopt. Het zal uiteraard niet het niveau halen van een echte SSD schijf, maar laten we niet vergeten dat we op deze manier wel 1TB aan snelle opslag hebben.

HDD
Wellicht dat bovenstaand een verklaring is voor het gebruik van Sata 600 ipv 300?

Videokaart:
Ik ga overwegen om aan te passen naar de dirt 3 edtition, bedankt voor de tip.
Ik heb ook deze 20gb Intel overwogen omdat hij inderdaad speciaal gemaakt is voor SSD caching. Het probleem wat ik online las was dat 20gb te weinig is om een beetje normaal van het SSD caching gebruik te kunnen maken. Ze hadden het erover dat als je spel 1 speelt het prima gaat maar als je daarnaast spel 2 speelt ie alle data van spel 1 er af gooit omdat ie niet genoeg ruimte heeft. Dat was voor mij de reden om voor een 64gb SSD te kiezen. Daarnaast is de M4 stukken sneller wat ook ten goede komt aan het SSD gevoel.

Edit: Daarnaast was de 20gb Intel nog eens duurder dan de 64gb M4...
Ik gebruik het voorbeeld van een spel maar dit geld natuurlijk voor alle applicaties

[ Voor 4% gewijzigd door Cassissss op 21-10-2011 11:26 ]

• thewizard2006
Moet je SSD dedicated hiervoor zijn of moet je daar een deel van reserveren? Als je bijv je hele SSD kwijt bent ivm deze caching is dat een beetje zonde lijkt mij.

• arjen9551
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:45
jackel7007 schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 10:42:
Na 5 jaar is het tijd voor een nieuw systeem.

Primaire taken: Gamen + office/internet
Secundaire taak: op termijn beginnen met lichte foto / videobewerking & 3d ontwerp

* Ik ben me bewust dat de monitor geen 100% gaming monitor is, echter ghosting en input lag schijnen zo goed als verwaarloosbaar te zijn, dus ik wil het "risico" nemen en ik ga voor een beter / kleurechter beeld wat met een E-IPS paneel mee komt. Dit met oog op het bewerken van foto's en video's in de toekomst.
Scherm kun je prima mee gamen weet ik uit ervaring ;) ik zou alleen even goed informeren naar de levertijd voordat je gaat bestellen. Ik heb dit scherm eind augustus besteld en was toen zeer moeilijk te krijgen ivm EOL. Je zou eventueel ook naar de opvolger U2312 kunnen kijken, die had 4launch mij toendertijd als replacement aangeboden. pricewatch: Dell Ultrasharp U2312HM

n.a.

• Cassissss
thewizard2006 schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 11:47:
Moet je SSD dedicated hiervoor zijn of moet je daar een deel van reserveren? Als je bijv je hele SSD kwijt bent ivm deze caching is dat een beetje zonde lijkt mij.
Volgensmij hoeft ie niet dedicated te zijn. Je moet wel minstens 20gb gebruiken en ik dacht gelezen te hebben dat je ook je besturingssysteem niet op de SSD kunt zetten als je hem voor caching wil gebruiken.

• den_dolf
Lijkt me ook niet aangeraden om dan windows alsnog op die SSD te gaan zetten. de windows map groeit na een jaar al snel uit tot een 20tal GB. Kan me niet inbeelden dat al die bestanden daarin continu in gebruik zijn.

• Jackbq
Cassissss schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 11:19:
[...]

Ik heb ook deze 20gb Intel overwogen omdat hij inderdaad speciaal gemaakt is voor SSD caching. Het probleem wat ik online las was dat 20gb te weinig is om een beetje normaal van het SSD caching gebruik te kunnen maken. Ze hadden het erover dat als je spel 1 speelt het prima gaat maar als je daarnaast spel 2 speelt ie alle data van spel 1 er af gooit omdat ie niet genoeg ruimte heeft. Dat was voor mij de reden om voor een 64gb SSD te kiezen. Daarnaast is de M4 stukken sneller wat ook ten goede komt aan het SSD gevoel.

Edit: Daarnaast was de 20gb Intel nog eens duurder dan de 64gb M4...
Ik gebruik het voorbeeld van een spel maar dit geld natuurlijk voor alle applicaties
Ik heb niet goed voor ogen hoeveel cache een spel gebruikt.
het lijkt mij dat de cache nooit groter kan zijn dan het spel zelf in totaal is.
Het zou mooi zijn om er een 64 GB voor te gebruiken, echter vraag is dan hoelang deze SSD mee zal gaan door het hoge aantal lees/schrijf acties die erop plaats vinden.

• den_dolf
De levensduur van een intensief gebruikte SSD is al snel 5 jaar. Niet zo lang als een normale HDD maar goed, in die tijd wel al lang afgeschreven.

• CollinDesigns
Eventjes off-topic: Het is mogelijk om de door yzx voorgestelde voeding in de computer te laten assembleren voor normaal gezien dezelfde prijs (€55 voor alles).
En de 3 jaar garantie houd dus in (ik heb het nagevraagd via mail) dat ik na melding van een probleem op mijn computer een afspraak naar keuze mag maken met hun. En dan komen zij terplaatse het probleem oplossen.

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:48
Mr_Size schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 10:58:
[...]

Het gaat er juist om dat je geen SSD van 100 euro nodig hebt. Ik had alleen een "ouwe" 40 gig ssd, om die als bootdisk te gebruiken is echt ellende; windows neemt al veel te snel teveel ruimte in (en programma's die je per se niet op c: installeert maar daar toch nog ff wat files dumpen..), je blijft bezig met opschonen. Nu ik hem als SRT cache disk heb ingezet is het booten nog net zo snel, maar ik heb weer plek zat op c:.

Had al goeie ervaringen met de Momentus XT, maar SRT is net ff een stuk handiger.

• Inferno IV
  • Laatst online: 08-11 20:58
Beste mede tweakers,

Ik heb hier al informatie opgedaan, en ben op dit systeem uitgekomen:
#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master Storm Scout€ 66,41€ 66,41
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 177,-€ 177,-
1Asrock Fatal1ty P67 Performance€ 103,97€ 103,97
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 389,87

Nu is nog de vraag:
Wat voor voeding moet ik gebruiken?
Ik weet niet zeker of ik firewire ga gebruiken, maar ga daar maar niet van uit.
Verder wil ik nog wel overklokken, maar daar heb ik geen verstand van 8)7
Er was mij eerder verteld dat zonder overklokken en firewire 450W genoeg zou zijn.
Maar hoeveel is het met overklokken?

• yzx

yzx

ShadowHurricane schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 12:57:
Beste mede tweakers,

Ik heb hier al informatie opgedaan, en ben op dit systeem uitgekomen:
#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 389,87

Nu is nog de vraag:
Wat voor voeding moet ik gebruiken?
Ik weet niet zeker of ik firewire ga gebruiken, maar ga daar maar niet van uit.
Verder wil ik nog wel overklokken, maar daar heb ik geen verstand van 8)7
Er was mij eerder verteld dat zonder overklokken en firewire 450W genoeg zou zijn.
Maar hoeveel is het met overklokken?
Welke GPU komt daarbij? Of komt er geen GPU bij is nogal belangrijk :)

• thewizard2006
Wat is je budget. Welke videokaart heb je al. Weet je zeker dat je de rest niet nodig hebt of gaat gebruiken. Welke onderdelen zijn dit dan (ivm compatibility en kwaliteit).
Overklokken van je processor is niet heel bijzonder voor die paar Ghz die je wellicht hoger komt (aangezien je geen overklok pro bent). Daarnaast als je wilt overklokken is een nieuwe CPU koeler aan te raden.
Wil je 1 of 2 videokaarten gebruiken of nu 1 en later 2....
Meer info plz anders kunnen we hier helemaal niets mee.

• Dnomaid
Maat van me wil een nieuwe pc, hoofdzakelijk voor Diablo3. Daarnaast ook normaal pc-werk: muziek beluisteren, office taken, surfen etc. Gamen op een resolutie van 1900*1200. Voor surfen & muziek gebruikt hij een 2de monitor. PC komt in de huiskamer dus liefst nog wel stil ook. Budget ongeveer €1000. USB3 & SSD zijn een must.

Ik had dit in gedachten:
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 45,01€ 45,01
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 18,20€ 18,20
1Fractal Design Define R3 Black Pearl USB 3.0€ 87,90€ 87,90
1XFX PRO650W€ 74,90€ 74,90
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 159,90€ 159,90
1Sapphire HD6950 Dirt3 Edition€ 228,-€ 228,-
1Gigabyte GA-Z68XP-UD3€ 111,90€ 111,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 975,20

Alle gangbare componenten, 6950 is misschien wat overkill voor Diablo3. Mobo & voeding zo gekozen dat er CF in de toekomst mogelijk is. Iemand nog opmerkingen of suggesties?

• den_dolf
ga je de i5 overclocken? de 6950 is beste bang for the buck, en gaat lang mee gaan als je geen te zware games speelt. Lijkt me een mooie setup. Waar ik persoonlijk op let is dat er ook een Front 3.0 USB aansluiting (2x) aanwezig is. dat lijkt me toch een must. de Asrock p67 Extreme4 heeft dit, met een bracket waar je gelijk je SSD in stopt. pricewatch: Asrock P67 Extreme4

• Inferno IV
Ik wil er nu 1 gaan gebruiken en later misschien 2, maar ik weet zo niet wat mijn videokaart is...
CPU koeler was ik al van plan, de CoolerMaster V8.
en GPU was toch videokaart of ben ik echt zo stom XD
Ik zal vanavond dan wat meer informatie posten want ik wist niet dat mijn videokaart zoveel impact had...

• den_dolf
inderdaad ja

• Inferno IV
den_dolf schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 13:14:
ga je de i5 overclocken? de 6950 is beste bang for the buck, en gaat lang mee gaan als je geen te zware games speelt. Lijkt me een mooie setup. Waar ik persoonlijk op let is dat er ook een Front 3.0 USB aansluiting (2x) aanwezig is. dat lijkt me toch een must. de Asrock p67 Extreme4 heeft dit, met een bracket waar je gelijk je SSD in stopt. pricewatch: Asrock P67 Extreme4
Dat van die front bracket lijkt me inderdaad een goed idee, maar wat bedoel je precies met de 6950 8)7
Maar ik wil graag BF3 en nog meer van dat soort spellen spelen, is dat dan ook mogelijk?
Dus dan post ik vanavond meer info ;) dan zal je hetzelfde bericht nog wel langs zien komen :P

[ Voor 80% gewijzigd door Inferno IV op 21-10-2011 13:23 . Reden: nog een reactie plaatsen ]

• Mr_Size
CopyCatz schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 12:49:
Het gaat er juist om dat je geen SSD van 100 euro nodig hebt. Ik had alleen een "ouwe" 40 gig ssd, om die als bootdisk te gebruiken is echt ellende; windows neemt al veel te snel teveel ruimte in (en programma's die je per se niet op c: installeert maar daar toch nog ff wat files dumpen..), je blijft bezig met opschonen. Nu ik hem als SRT cache disk heb ingezet is het booten nog net zo snel, maar ik heb weer plek zat op c:.

Had al goeie ervaringen met de Momentus XT, maar SRT is net ff een stuk handiger.
Ja hehe, als je er nog 1tje hebt liggen zou ik het ook wel gebruiken.
Maar deze persoon wilde een 20GB SSD van € 104,- aanschaffen voor SRT caching en ik zei toen dat ik van mening was dat ik dat zonde van het geld vond. Hij heeft dus juist wél een SSD van 100€ nodig hiervoor en dat vind ik gewoon zonde.

• yzx

yzx

ShadowHurricane schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 13:16:
Ik wil er nu 1 gaan gebruiken en later misschien 2, maar ik weet zo niet wat mijn videokaart is...
CPU koeler was ik al van plan, de CoolerMaster V8.
en GPU was toch videokaart of ben ik echt zo stom XD
Ik zal vanavond dan wat meer informatie posten want ik wist niet dat mijn videokaart zoveel impact had...
GPU gaat wss het meeste kosten qua stroom verbruik :)

• Dnomaid
den_dolf schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 13:14:
Overclock zit er wel in ja. Over de bracket en USB3, van de Gigabyte website:
Up to 4 USB 3.0/2.0 ports (2 ports on the back panel, 2 ports available through the internal USB header)

En voor de R3 is geen bracket nodig om de SSD gewoon vast te zetten.

• CollinDesigns
ShadowHurricane schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 13:20:
[...]

Dat van die front bracket lijkt me inderdaad een goed idee, maar wat bedoel je precies met de 6950
Maar ik wil graag BF3 en nog meer van dat soort spellen spelen, is dat dan ook mogelijk?
Dus dan post ik vanavond meer info ;) dan zal je hetzelfde bericht nog wel langs zien komen :P
Hier: pricewatch: Sapphire HD6950 Dirt3 Edition

[ Voor 3% gewijzigd door CollinDesigns op 21-10-2011 13:39 ]

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:33
Dat de 6950 het meeste bang voor buck is. Gebaseerd op? Prijsrange of ... ?
Zou ik die dan ook beter nemen ipv de N560 GTX-TI Twin Frozer II/OC ?
(op een Asrock Z68 Extr4 Gen3)

• Mr_Size
De 6950 is bij de meeste games de betere, niet bij alle. Verder doet hij het vooral goed bij hogere resoluties.

@Colin: lees de TS...

• Inferno IV
Zet hem in een wenslijst en klik dan op Genereer RML ;) TS is ook makkelijk ja :P

maar gebaseerd op ;)

Maar als ik die videokaart wil gebruiken, dan moet ik toch 2 hebben voor firewire? 8)7
En wat zou ik dan voor voeding moeten hebben?
Ik voel me echt zo slim vandaag :X

[ Voor 18% gewijzigd door Inferno IV op 21-10-2011 14:04 . Reden: info toevoegen ]

• den_dolf
2 ATI kaarten samenbinden heed Crossfire (CF)
Firewire is een I/O poort zoals USB.

Het feit is dat je er geen 2 MOET hebben, met 1 kom je ruim toe voor de games en dingen die je opnoemt. met een OC en 2e kaart in gedachte ben ik zelf voor deze voeding gegaan.
pricewatch: Corsair Enthusiast TX750M

• den_dolf
Waarom raadt iedereen de Sapphire HD6930 (pricewatch: Sapphire HD6950 Dirt3 Edition) aan en niet deze?
pricewatch: Club3D CGAX-69548F
de Club3D is goedkoper en komt ook met DiRT 3.

• Inferno IV
aha maar dan is dan dus met overklokken en CF?
dan kom ik dus op deze lijst uit:
#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair Enthusiast TX750M€ 99,-€ 99,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 716,87

Goedgekeurd of afgekeurd?

en:
den_dolf schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 14:14:
Waarom raadt iedereen de Sapphire HD6930 (pricewatch: Sapphire HD6950 Dirt3 Edition) aan en niet deze?
pricewatch: Club3D CGAX-69548F
de Club3D is goedkoper en komt ook met DiRT 3.
Is er ook een kaart ZONDER DiRT 3? :9

[ Voor 9% gewijzigd door Inferno IV op 21-10-2011 14:17 ]

• Spekker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-11 11:58
Aangezien je moederbord geen crossfire ondersteunt is deze voeding al genoeg : pricewatch: XFX Pro 550W

ThinkPad T580 | i7 8550u | 32GB | 1TB SSD

• Inferno IV
Spekker schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 14:17:
Aangezien je moederbord geen crossfire ondersteunt is deze voeding al genoeg : pricewatch: XFX Pro 550W
XD oja even vergeten XD
Maar dat kan dan ook in combinatie met overklokken?

[ Voor 7% gewijzigd door Inferno IV op 21-10-2011 14:18 ]

• den_dolf
@shadow: dit is een goeie mobo met CF: pricewatch: Asrock P67 Extreme4

[ Voor 4% gewijzigd door den_dolf op 21-10-2011 14:19 ]

• Spekker
Zou ik eerder dit mobo aanraden, de extra features die op de Extreme 4 zitten ga je waarschijnlijk toch niet gebruiken en bespaar je ook nog wat geld :)

pricewatch: Asrock Z68 Extreme3 Gen3
ShadowHurricane schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 14:17:
[...]

XD oja even vergeten XD
Maar dat kan dan ook in combinatie met overklokken?
Ja hoor :)

[ Voor 28% gewijzigd door Spekker op 21-10-2011 14:23 ]

• den_dolf
spekker: ja dat is ook een mooie. de P67 Extreme 4 is net de lucht in gegaan. vandaar...

• Inferno IV
Dus even snel :
zonder crossfire:
#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 716,87

en met crossfire:
#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock Z68 Extreme3 Gen3€ 112,75€ 112,75
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 725,65

man ik krijg niet een genoeg tijd om een lijst samen te stellen XD
9 euro verschil is goed te doen :P

[ Voor 0% gewijzigd door Inferno IV op 21-10-2011 14:24 . Reden: firewire -> crossfire (bedankt den_dolf) ]

• den_dolf
het is Crossfire, en Zonder crossfire is een voeding van 550W voldoende.

• Mr_Size
450W ook

• yzx

yzx

Voor OCen wat crap niet?

• Inferno IV
maar kan ik daarmee ook overklokken? 8)7
bedankt voor jullie snelle reacties iig _/-\o_

• den_dolf
450W met OC?
Persoonlijk denk ik dat je beter voor iets rond de 6-750W gaat. Die kan je later nog jaren gebruiken.

• Spekker
Als je geen CF gaat doen maar wel overklokken is 550W meer dan voldoende.

• Inferno IV
Spekker schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 14:26:
Als je geen CF gaat doen maar wel overklokken is 550W meer dan voldoende.
ok maar CF is toch ook beter voor games?
Ik wil wel nog een tijdje vooruit kunnen :D

• CollinDesigns
Is de Corsair Enthusiast TX750M beter dan de XFX 750W Black Edition (Retail, 4x PCIe, Kabel-Management)?

• Spekker
ShadowHurricane schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 14:27:
[...]

ok maar CF is toch ook beter voor games?
Ik wil wel nog een tijdje vooruit kunnen :D
Dan zou ik gewoon de Corsair houden, kan je zoveel overklokken + CF als je wilt en heb je nog een goeie headroom
CollinDesigns schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 14:27:
Is de Corsair Enthusiast TX750M beter dan de XFX 750W Black Edition (Retail, 4x PCIe, Kabel-Management)?
Ze zijn beide ongeveer even goed, alleen de XFX is modulair en de Corsair niet. zijn beide modulair :+

[ Voor 34% gewijzigd door Spekker op 21-10-2011 14:30 ]

• Inferno IV
Spekker schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 14:29:
[...]

Dan zou ik gewoon de Corsair houden, kan je zoveel overklokken + CF als je wilt en heb je nog een goeie headroom

[...]

Ze zijn beide ongeveer even goed, alleen de XFX is modulair en de Corsair niet.
Dus deze build is goedgekeurd? :D
#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 725,65

• Spekker
Ja, niks op aan te merken en klaar voor de toekomst ( voor zover je dat mag zeggen :))
Als je wilt overklokken wil je er wel een aftermarket cooler bij, of had je die al?

Zoniet, kan ik je deze aanraden : pricewatch: Zalman CNPS10X Performa

[ Voor 65% gewijzigd door Spekker op 21-10-2011 14:34 ]

• den_dolf
als je die Sapphire door deze vervangt kan het nog even wat goedkoper: pricewatch: Club3D CGAX-69548F

• Inferno IV
Allemaal heel erg bedankt voor de info!! _/-\o_
en dit is het resultaat:
#ProductPrijsSubtotaal
1Club3D CGAX-69548F€ 218,73€ 218,73
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 716,38

[ Voor 96% gewijzigd door Inferno IV op 21-10-2011 14:34 ]

• Spekker
Vergeet je je cooler niet?

pricewatch: Zalman CNPS10X Performa

• Inferno IV
Wat ben ik weer lekker slim :O |:(

#ProductPrijsSubtotaal
1Club3D CGAX-69548F€ 218,73€ 218,73
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 746,28

• Spekker
Zo.

Nu mag jij gaan bestellen, veel plezier er mee :w

• Inferno IV
Spekker schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 14:40:
Zo.

Nu mag jij gaan bestellen, veel plezier er mee :w
Haha dat zal echt wel gaan lukken ;)
Echt heel fijn dat jullie me hiermee geholpen hebben :D
bedankt _/-\o_

• Multensor

Multensor

wtf

ik heb dezelfde kast en moederbord, maar als power pins achterin de kaart gestoken moeten worden is het wel heeeeeel erg krap hoor (lees: 0,01 mm over). Even kijken hoe de power connectors op je vidkaart moeten .

edit: zo te zien zitten ze bovenop en is het geen probleem :). Succes met bestellen. ik kreeg gisteren een DOA moederbord :(. Dus ik moet nog even wachten.

[ Voor 27% gewijzigd door Multensor op 21-10-2011 14:46 ]

erhmm.

• Inferno IV
Multensor schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 14:44:
ik heb dezelfde kast en moederbord, maar als power pins achterin de kaart gestoken moeten worden is het wel heeeeeel erg krap hoor (lees: 0,01 mm over). Even kijken hoe de power connectors op je vidkaart moeten .
Bedankt voor de info, ik zal er op letten ;)

• den_dolf
Multensor schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 14:44:
connectoren zijn aan de zijkant. zal dus lukken denk ik :)

[ Voor 16% gewijzigd door den_dolf op 21-10-2011 14:48 ]

Pagina: 1 ... 39 ... 55 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees voordat je post even de topicstart door.