Hey,
Ik ben juist nieuw hier en ben van plan om eindelijk een game computer te kopen.
Natuurlijk wil ik liever in 1 keer een goede investering doen die toch lang meegaat (ongeveer 10 jaar) i.p.v. een laptop die amper meegaat.
Ik game ook enorm graag en heb daarom volgende onderdelen gekozen.
Ik zou graag wat feedback hier op hebben, maar ik ben nog niet 100% zeker van mijn behuizing (omdat ik niet zeker weet of hij past in mijn bureau kast en aangezien de koeling aan de zijkant en bovenkant dan tegen een houten wand zit, en ik weet niet echt hoeveel invloed dit zal hebben.) en mijn grafische kaart.
Is het de moeite om de MSI R6990-4PD4GD5 van ongeveer € 670 te kopen of heb ik genoeg aan de MSI R6970 van ongeveer € 340? Het is de bedoeling dat ik later binnen een paar jaar hiermee ook de nieuwste games op een zeer hoog niveau mee aan kan zonder te laggen als ik film of normaal game.
Hier is de link die leidt naar mijn zelf samengesteld pc:
http://www.alternate.nl/html/tu.html?sc=-1259011963
En hier is een kort overzichtje:
Art.-Nr.: Apparaat type Product
HXLM26 Processor koeler Cooler Master V8
JFXNW1 Grafische kaart (PCIe) MSI R6990-4PD4GD5
HR7I03 Processor Intel® Core™ i7-2600K
V5LA94 TFT-Monitor Acer G245HQbid
TN8O01 Voeding OCZ ZX850W
NMZG71 Muis GIGABYTE M6900
TQXRX2 Behuizing Aerocool XPredator Black Edition
MR#J09 Cardreader MS-TECH LU-188S
CEBA33 DVD-Brander ASUS DRW-24B3ST
IMHMNB16 Harddisk (SSD) OCZ VTX3MI-25SAT3-120G
GRER24 Moederbord ASRock Z68 Extreme7 Gen3
AEBU11 Harddisks (SATA) Samsung HD103SJ
IEIFG3T7 Geheugen G.Skill 16 GB DDR3-1333 Quad-Kit
Als de assemblage door hun zelf gebeurt komt hij ongeveer op € 2150 exclusief transportkosten en toetsenbord (ik vond geen azerty en aangezien ik in België woon ben ik dit gewend). Is de pc zijn prijs waard.
En kan het kwaad als ik de behuizing in een bak steek die zo onder je bureau hangt aangezien de koeling aan de zijkant en bovenkant zit en de hele computer is afgesloten aan 4 kanten door een houten wand (teminste dat veronderstel ik aangezien de afbeeldingen)? Dus als je een andere mooie behuizing vind die zeker niet groter is dan 234mm x 555mm x 555mm mag je hem mij zeker eens tonen. Want ik ben nog niet zeker of hij van hoogte zal passen en om hem daarom op de grond te zetten terwijl ik er speciaal een bak voor heb vind ik wat zonde. Maar het moet dan liefst wel een 'game' design hebben, niet gewoon solid black liefst.
En dan nog 1 vraagje: Is het de moeite om € 320 extra te betalen aan de MSI R6990-4PD4GD5?
(Ik vond volgende review en vergelijking met de MSI R6990/MSI R6970 en de Nvidea GTX 580 op de volgende link:
http://www.hardocp.com/ar...eo_card_followup_review/3 )
P.S: Ik heb een goede koeler genomen omdat mijn vorige computer ENORM veel lawaai maakte en men koeler uiteindelijk kapot was -> men computer ging stuk. Zal deze koeler mij garantie in stilte geven?
Edit: Ik heb zojuist nog een redelijk mooie behuizing gevonden die normaal wel moet passen

En aan de hand van de afbeeldingen denk ik dat de koeling hier ook voor een groot deel vooraan zit wat zeer goed zou zijn. En hij zou zeker passen onder mijn bureau. Maar omdat ik de behuizing heb aangepast heb ik ook mijn cardreader moeten aanpassen, maar dat was niet echt een probleem. Hier is de andere link:
http://www.alternate.nl/html/tu.html?sc=-1826498525
En in deze nieuwe setup is alleen de behuizing veranderd en de cardreader heb ik vervangen door: SiteCom 63 in 1 Reader: SD, MS Duo, MS PRO, SIM-kaart, SmartCard, ID kaart, extern, USB-powered. En door deze aanpassing blijft hij ongeveer rond hetzelfde bedrag schommelen.
Graag wat reacties.
Collin