[BBG aanschaf] Gamesysteem Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 32 ... 55 Laatste
Acties:
  • 130.796 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 14:25:
Nah 850W moet wel genoeg zijn, 1000W is wel heel overdreven.
Ik zou zeker een 6990 aanraden als je met Eyefinity bezig wilt, mocht blijken dat het dan alsnog te traag gaat kan je een tweede erbij zetten. Lijkt me in eerste instantie niet direct nodig.
850 watt is most likely al zwaar overdreven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Mwah, 350watt TDP voor een HD 6990 is wel aardig hoog hoor, zeker als je die in Crossfire wilt draaien. Dat is dan 700watt puur voor de videokaarten, heb je nog 150watt over voor de rest van je systeem.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 14:31:
Mwah, 350watt TDP voor een HD 6990 is wel aardig hoog hoor, zeker als je die in Crossfire wilt draaien. Dat is dan 700watt puur voor de videokaarten, heb je nog 150watt over voor de rest van je systeem.
Tdp, meh. Heb je ook naar de daadwerkelijke cijfers gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 14:32:
[...]

Tdp, meh. Heb je ook naar de daadwerkelijke cijfers gekeken?
Deze review komt uit op 331W, dat ligt aardig dicht bij die 350W. Dan dit je op 662W in crossfire, dan wil je toch wel een 850W voeding denk ik, 750W zou te weinig zijn.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBully
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-11-2024
Bedankt voor de feedback mensen!
Tsurany schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 14:25:
[...]

Nah 850W moet wel genoeg zijn, 1000W is wel heel overdreven.
Ik zou zeker een 6990 aanraden als je met Eyefinity bezig wilt, mocht blijken dat het dan alsnog te traag gaat kan je een tweede erbij zetten. Lijkt me in eerste instantie niet direct nodig.
Voor de 6990 zou ik idd ook voor een 850w zijn gegaan.
Is er nog een bepaald merk (gpu) dat ik moet mijden of juist voor moet gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 13:50

yzx

ThaBully schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 14:48:
Bedankt voor de feedback mensen!

[...]

Voor de 6990 zou ik idd ook voor een 850w zijn gegaan.
Is er nog een bepaald merk (gpu) dat ik moet mijden of juist voor moet gaan?
meest bekende zijn XFX Sapphire Asus etc

Veel vergeten AMD kaart bakkers zijjn HIS en Powercolor die tevens meestal de betere koelingen hebben ;)

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 14:35:
Deze review komt uit op 331W, dat ligt aardig dicht bij die 350W. Dan dit je op 662W in crossfire, dan wil je toch wel een 850W voeding denk ik, 750W zou te weinig zijn.
Als je een kwalitieve PSU hebt is dat echt meer dan genoeg. Bovendien is die 662 in de meeste gevallen al veel te veel, zoek die overclockreview maar eens op. Ik vind het prachtig hoor, als mensen zichzelf zulke zaken aanpraten, maar erg reëel lijkt het me niet.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2011 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 15:01:
Wut? 662 is ruim genoeg, maar toch wil je meer?
Die videokaart gebruikt 331W, in crossfire 662W. Je hebt meer in je PC dan enkel een videokaart he. Processor kan ook zo 80W gaan verbruiken en dan heb je nog hardeschijven en DVD lezers. Ja, ik zou dan een 850W voeding nemen.
Als je een kwalitieve PSU hebt is dat echt meer dan genoeg. Bovendien is die 662 in de meeste gevallen al veel te veel, zoek die overclockreview maar eens op.
Die overclockreview? Kan dat wat specifieker? Die 662W is een HD6990 in Crossfire. Volgens die review die ik linkte gebruikt een enkele kaart 331W als hij niet unlocked of overclocked is. Unlocked kwamen ze uit op 370W, overclocked dus op nog meer.

Je mag het er best mee oneens zijn maar geef dan wel even een linkje naar cijfers. Zeker als je er nog zo'n arrogante houding op nahoud ook.

[ Voor 3% gewijzigd door Tsurany op 15-10-2011 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo T.net,

Ik ben van plan om mijn (hopeloos verouderde) AMD64 setup eens te vervangen voor wat moderners.
Alle randapparatuur als scherm, kb, etc. blijven bewaard.
Hij zal voornamelijk Gentoo draaien, maar het zou ook leuk zijn als ik BF3 (op ~medium kwaliteit) kan spelen zodra het uitkomt (originele eis hé?). En omdat de 2500K goed overclockbaar schijnt te zijn ben ik ook van plan om er een paar honderd Mhz bij te schroeven, dus daar moeten mobo+RAM ook geschikt voor zijn.
De config die ik bij elkaar heb gesprokkeld is als volgt:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 181,-€ 181,-
1OCZ ModXStream Pro 600W€ 57,65€ 57,65
1Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB€ 86,90€ 86,90
1Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1866C9€ 67,-€ 67,-
1Club3D HD 6850 1024MB GDDR5 PCI-E€ 126,13€ 126,13
1Asus P8P67 (B3)€ 116,80€ 116,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 635,48

Nou heb ik de ontwikkelingen in hardwareland een tijdje niet zo aandachtig gevolgd (en dan vooral op het gebied van 3D-hw), dus zou ik deze setup graag ff willen laten nakijken op domme fouten.

Thanks in advance :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 15:05:
Die overclockreview? Kan dat wat specifieker? Die 662W is een HD6990 in Crossfire. Volgens die review die ik linkte gebruikt een enkele kaart 331W als hij niet unlocked of overclocked is. Unlocked kwamen ze uit op 370W, overclocked dus op nog meer.
Vergeet voor het gemak niet dat een 6990 al een belachelijke kaart is :)
Je mag het er best mee oneens zijn maar geef dan wel even een linkje naar cijfers. Zeker als je er nog zo'n arrogante houding op nahoud ook.
Niets geen arrogante houding, meer realistisch. Die link houd je tegoed, die kan ik vanaf hier even niet vinden.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2011 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo...
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 15:19
Tsurany schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 15:05:
[...]

Die videokaart gebruikt 331W, in crossfire 662W. Je hebt meer in je PC dan enkel een videokaart he. Processor kan ook zo 80W gaan verbruiken en dan heb je nog hardeschijven en DVD lezers. Ja, ik zou dan een 850W voeding nemen.

[...]

Je mag het er best mee oneens zijn maar geef dan wel even een linkje naar cijfers.
En dan ook nog eens het feit dat ze het niet met Furmark gemeten hebben. Dan zouden ze waarschijnlijk nog meer verbruiken. In games zou zo'n voeding dan nog wel kunnen voldoen, maar als je dan Furmark even draait kan het dat je systeem uitvalt. Ik ben het dus eens, 850W voeding is dan toch wel aan te raden.
Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 15:06:
Hallo T.net,

Ik ben van plan om mijn (hopeloos verouderde) AMD64 setup eens te vervangen voor wat moderners.
Alle randapparatuur als scherm, kb, etc. blijven bewaard.
Hij zal voornamelijk Gentoo draaien, maar het zou ook leuk zijn als ik BF3 (op ~medium kwaliteit) kan spelen zodra het uitkomt (originele eis hé?). En omdat de 2500K goed overclockbaar schijnt te zijn ben ik ook van plan om er een paar honderd Mhz bij te schroeven, dus daar moeten mobo+RAM ook geschikt voor zijn.
De config die ik bij elkaar heb gesprokkeld is als volgt:
#ProductPrijsSubtotaal
1Club3D HD 6850 1024MB GDDR5 PCI-E€ 126,13€ 126,13
1Asus P8P67 (B3)€ 116,80€ 116,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 635,48

Nou heb ik de ontwikkelingen in hardwareland een tijdje niet zo aandachtig gevolgd (en dan vooral op het gebied van 3D-hw), dus zou ik deze setup graag ff willen laten nakijken op domme fouten.

Alles is compatibel. Ik ben wel niet bekend met de software die je wil gaan draaien, dus kan niet zeggen of het daarvoor zeer goed is. Voor BF3 daarentegen zou het moeten voldoen, al zou ik een paar euro's meer uitgeven en voor de HD6870 gaan, deze is toch wat krachtiger.
Aangezien je wil gaan overclocken is een aftermarket koeler ook wel aan te raden.
Daarnaast ontbreekt je budget nog, dat is wel iets handigs om te weten :) Ook is wat extra informatie nog handig, zoals de resolutie waarop je wil gaan gamen bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 15:06:

Ga je de processor intensief belasten? De i5 2500k is echt snel ja, maar wanneer je enkel BF3 op medium wilt spelen is het wel wat prijzig. Ook je geheugen is aardig prijzig, die snelheid zal je lang niet altijd nodig hebben vermoed ik. Je kan beter een AMD systeem nemen met standaard geheugen en dat extra geld in je videokaart steken. De i5 2500k kan je ook ver overclocken maar dan zit je met een razendsnelle CPU en een trage GPU.
Wat ga je er mee doen naast BF3?
Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 15:08:
Vergeet voor het gemak niet dat een 6990 al een belachelijke kaart is :)
Doe ik ook niet, alleen voor een mooie eyefinity oplossing is het een leuke kaart en als je eventueel crossfire in de toekomst wilt draaien moet je nu al rekening houden met een voeding.
Niets geen arrogante houding, meer realistisch. Die link houd je tegoed, die kan ik vanaf hier even niet vinden.
Als je tegen mij zegt:
Ik vind het prachtig hoor, als mensen zichzelf zulke zaken aanpraten, maar erg reëel lijkt het me niet.
Vind ik dat een behoorlijk arrogante houding. Het enige wat ik doe is bepaalde zaken beargumenteren met behulp van informatie uit een review, dan praat ik mezelf iets aan en weet jij het beter? Kom dan op z'n minst met een bron die mij tegen kan spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jo... schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 15:10:
En dan ook nog eens het feit dat ze het niet met Furmark gemeten hebben. Dan zouden ze waarschijnlijk nog meer verbruiken. In games zou zo'n voeding dan nog wel kunnen voldoen, maar als je dan Furmark even draait kan het dat je systeem uitvalt. Ik ben het dus eens, 850W voeding is dan toch wel aan te raden.
Ik kan alleen maar als tip geven in ieder geval even advies te vragen aan The_Mask, voor je achterlijke voedingen koopt. Als je mij niet gelooft, geloof dan in ieder geval hem.
Tsurany schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 15:11:
Doe ik ook niet, alleen voor een mooie eyefinity oplossing is het een leuke kaart en als je eventueel crossfire in de toekomst wilt draaien moet je nu al rekening houden met een voeding.
Quad crossfire wil je volgens mij, ondanks de verbeteringen, nog steeds niet echt.
Vind ik dat een behoorlijk arrogante houding. Het enige wat ik doe is bepaalde zaken beargumenteren met behulp van informatie uit een review, dan praat ik mezelf iets aan en weet jij het beter? Kom dan op z'n minst met een bron die mij tegen kan spreken.
Mag je vinden. Zoals gezegd, die houd je tegoed.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2011 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Heb een i5 2500k nu die door 212 plus fan, en twee vanuit de zalman z9 plus case wordt gekoeld. Tor hoe ver kan ik fatsoenlijk overcloclen nu dan? Kan gewoon in bios van de Asrock dacht ik namelijk :)

Mijn GTX570 loopt nu op 900mhz ipv 797. Kan wel hoger maar is nu mooi stabiel :) Prestatie index is 5.9 door 1tb 7200rpm. Rest van de getallen staat op 7.9 (hoogste) muv CPU (7,7).

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo...
Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 15:12:
[...]

Ik kan alleen maar als tip geven in ieder geval even advies te vragen aan The_Mask, voor je achterlijke voedingen koopt. Als je mij niet gelooft, geloof dan in ieder geval hem.

[...]

Quad crossfire wil je volgens mij, ondanks de verbeteringen, nog steeds niet echt.

[...]

Mag je vinden. Zoals gezegd, die houd je tegoed.
Mwah, achterlijk zou ik het niet noemen. Tsurany heeft wel een punt. Hij heeft een review opgezocht waar het verbruik gemeten wordt. Daar zit inderdaad de processor en de rest van de hardware nog niet inbegrepen. En zoals hij zei verbruikt dat ook nog eens rond de 100W. Dan zit je al snel boven de 750W. Dan zit je ook nog eens met het feit dat ze bij het testmethode geen Furmark gebruikten. Deden ze dat wel, dan zou het verbruik nog hoger liggen. Natuurlijk zijn er games waarbij de kaarten zoveel gaan verbruiken als bij Furmark, maar het moet toch wel kunnen om dat programma te laten lopen, of niet?
Overigens zou een kwalitatieve 750W voeding wellicht ook volstaan, omdat die vaak meer dan het opgegeven wattage kunnen leveren. (Mijn excuses voor mogelijk fout gebruik van woorden, maar ik denk dat het wel duidelijk is wat ik bedoel)
Maar de persoon in kwestie zou inderdaad ook eens in het "[BBG aanschaf] Voedingen" topic kunnen vragen voor advies.
Peter_Aragorn schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 15:18:
Heb een i5 2500k nu die door 212 plus fan, en twee vanuit de zalman z9 plus case wordt gekoeld. Tor hoe ver kan ik fatsoenlijk overcloclen nu dan? Kan gewoon in bios van de Asrock dacht ik namelijk :)

Mijn GTX570 loopt nu op 900mhz ipv 797. Kan wel hoger maar is nu mooi stabiel :) Prestatie index is 5.9 door 1tb 7200rpm. Rest van de getallen staat op 7.9 (hoogste) muv CPU (7,7).
In stapjes gaan overclocken. Dan moet je het gaan testen. Intussen kijk je naar de temperatuur e.d., wanneer die te hoog is, weet je het limiet. :) Overigens is dit topic niet geschikt voor zo'n advies.

[ Voor 20% gewijzigd door Jo... op 15-10-2011 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah, scuzi, scuzi! Het budget is ~650eur.

Ik heb inderdaad een AMD overwogen, maar omdat mijn Linux distributie alles compiled van source leek een dikke+goed oc-bare CPU me wel fijn, en natuurlijk ook met het oog op de toekomst...

Ik zie dat het prijsverschil tussen de 6850 en 6870 inderdaad niet groot is. Da's de moeite waard, dank voor de tip! _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Peter_Aragorn schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 15:18:
Zie: Sandy Bridge LGA1155 Core i3/i5/i7 Overclock topic - deel 1
Waar het op neer komt is dat je net zo ver kan overclocken tot je pc niet meer stabiel blijft of tot de core temperatuur boven de 80 graden komt. Asrock bios heeft vaak een paar standaard overclock profielen, die kan je gewoon activeren dan kijken hoe warm hij wordt met Core Temp. Nadeel van die overclock profielen is dat de processor warmer wordt dan nodig omdat het voltage vaak te ruim omhoog gezet wordt. Maar zet hem een sop 4,4Ghz en kijk eens hoe warm hij wordt.

Wil je meer info ga dan even in dat topic kijken, houden we die discussies apart.
Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 15:21:
Ik heb inderdaad een AMD overwogen, maar omdat mijn Linux distributie alles compiled van source leek een dikke+goed oc-bare CPU me wel fijn, en natuurlijk ook met het oog op de toekomst...
Ik heb geen idee hoe CPU intensief dat is maar dan kan een snelle i5 wel handig zijn ja.

[ Voor 21% gewijzigd door Tsurany op 15-10-2011 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo...
Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 15:21:
Ah, scuzi, scuzi! Het budget is ~650eur.

Ik zie dat het prijsverschil tussen de 6850 en 6870 inderdaad niet groot is. Da's de moeite waard, dank voor de tip! _O_
Als je toch voor Intel gaat, kan je nog besparen op het moederbord. Aangezien het door jou gekozen moederbord niet geschikt is voor crossfire, vermoed ik dat dat ook geen vereiste is. In dat geval zou je ook iets als dit kunnen nemen. Daarop kan je eventueel nog een paar euro's besparen door het Asrock P67 Pro3 mobo te nemen. Echt veel voordelen biedt de Z68 chipset namelijk niet, maar door het zeer kleine prijsverschil zou ik eerder voor een Z68 mobo gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Een Z68 moederbord bied als enige voordeel dat je de onboard GPU kan gebruiken, voor de rest helemaal niks. Ga je toch met een videokaart werken zou ik er geen euro meer aan uitgeven om eerlijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo...
Tsurany schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 15:26:
Een Z68 moederbord bied als enige voordeel dat je de onboard GPU kan gebruiken, voor de rest helemaal niks. Ga je toch met een videokaart werken zou ik er geen euro meer aan uitgeven om eerlijk te zijn.
Vergeet Intel RST niet. De vraag is echter hoeveel mensen die functie werkelijk gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat vind ik zelf een nutteloze functie, zeker met SSD's groter dan 30GB. Meesten hier hebben een SSD met 64 of 128GB en dan bepaal je keurig zelf welke applicaties wel en niet snel moeten starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jo... schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 15:25:
[...]

Als je toch voor Intel gaat, kan je nog besparen op het moederbord. Aangezien het door jou gekozen moederbord niet geschikt is voor crossfire, vermoed ik dat dat ook geen vereiste is. In dat geval zou je ook iets als dit kunnen nemen. Daarop kan je eventueel nog een paar euro's besparen door het Asrock P67 Pro3 mobo te nemen. Echt veel voordelen biedt de Z68 chipset namelijk niet, maar door het zeer kleine prijsverschil zou ik eerder voor een Z68 mobo gaan.
I see... Weet je zeker dat dit mobo geen Crossfire ondersteunt? Want zowel op pricewatch als de ASUS site staat dat-ie het wel ondersteunt... (En da's toch wel een feature die ik achter de hand wil hebben.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo...
Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 15:32:
[...]

I see... Weet je zeker dat dit mobo geen Crossfire ondersteunt? Want zowel op pricewatch als de ASUS site staat dat-ie het wel ondersteunt... (En da's toch wel een feature die ik achter de hand wil hebben.)
Dat mobo van Asus? Het ondersteunt het wel, maar één van de PCI-E x16 lanes is elektrisch maar x4 verbonden ofzo. (Excuseer mij voor de mogelijk foute uitleg)
Om geen prestatieverlies te hebben, moet je naar moederborden kijken die x8/x8 crossfire ondersteunen. Bij x4 heb je namelijk soms een prestatieverlies van een 10%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Tsurany schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 14:31:
Met de bios stand op standaard is het max 375W met de bios op OC stand max 450W.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jo... schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 15:34:
[...]

Dat mobo van Asus? Het ondersteunt het wel, maar één van de PCI-E x16 lanes is elektrisch maar x4 verbonden ofzo. (Excuseer mij voor de mogelijk foute uitleg)
Om geen prestatieverlies te hebben, moet je naar moederborden kijken die x8/x8 crossfire ondersteunen. Bij x4 heb je namelijk soms een prestatieverlies van een 10%.
Aha, denk dat ik 'm snap. Dan is dit waarschijnlijk een betere optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo...
Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 15:41:
[...]

Aha, denk dat ik 'm snap. Dan is dit waarschijnlijk een betere optie?
Ja, dat klopt. Die heeft ook ineens PCI-E 3.0 wat de bandbreedte verdubbelt. Momenteel heb je daar echter niets aan, maar als je later zou upgraden naar Ivy Bridge heb je er mogelijk wel wat aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jo... schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 15:46:
[...]

Ja, dat klopt. Die heeft ook ineens PCI-E 3.0 wat de bandbreedte verdubbelt. Momenteel heb je daar echter niets aan, maar als je later zou upgraden naar Ivy Bridge heb je er mogelijk wel wat aan :)
Alright, dan is m'n boodschappenlijstje compleet:
#ProductPrijsSubtotaal
1Sapphire HD 6870 1GB GDDR5 PCI-e€ 147,70€ 147,70
1Asrock Z68 Extreme3 Gen3€ 116,13€ 116,13
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 656,38

Dank voor jullie hulp! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gordon89
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-07 20:35
Is chipsetkoeling ook een aanvulling?

Zalman ZM-NB32K

Kost niks en als het toch wat helpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo...
Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 15:49:
[...]

Alright, dan is m'n boodschappenlijstje compleet:
#ProductPrijsSubtotaal
1Sapphire HD 6870 1GB GDDR5 PCI-e€ 147,70€ 147,70
1Asrock Z68 Extreme3 Gen3€ 116,13€ 116,13
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 656,38

Dank voor jullie hulp! _/-\o_
Je kan ook nog wat op het RAM besparen. Van dat snelle RAM merk je namelijk weinig tot niets.
Dit zou je dus bijvoorbeeld ook kunnen nemen.
Met het geld dat je bespaart kan je ook nog eens aftermarket koeler er bij kopen. Dat is toch wel een must als je gaat overclocken. Als je zo'n aftermarket koeler gaat kopen, kan je ook de Low Profile variant van het Corsair Vengeance geheugen nemen, die hoge heatspreaders van de normale versie passen namelijk niet onder alle koelers.
Deze koeler zou je bijvoorbeeld kunnen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jo... schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 15:54:
[...]

Je kan ook nog wat op het RAM besparen. Van dat snelle RAM merk je namelijk weinig tot niets.
Dit zou je dus bijvoorbeeld ook kunnen nemen.
Met het geld dat je bespaart kan je ook nog eens aftermarket koeler er bij kopen. Dat is toch wel een must als je gaat overclocken. Als je zo'n aftermarket koeler gaat kopen, kan je ook de Low Profile variant van het Corsair Vengeance geheugen nemen, die hoge heatspreaders van de normale versie passen namelijk niet onder alle koelers.
Deze koeler zou je bijvoorbeeld kunnen nemen.
Haha, jij houdt ook niet op ;) Marreuh, much appreciated! Thanks <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:40

SaN

SaN schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 02:19:
Ik denk dat dit hem gaat worden voor mij:

#ProductPrijsSubtotaal
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 160,-€ 160,-
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 39,37€ 39,37
1MSI R6950 Twin Frozr III Power Edition/OC€ 249,-€ 249,-
1Asrock P67 Extreme4 Gen3€ 135,01€ 135,01
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 764,38

Dit komt in mijn huidige kast op een Cooler Master Silent Pro M500 Dat moet wel gaan toch?

Later uit te upgraden met een 2e 6950 en misschien een i7. Maar dat gaat dan echt pas over 1 a 2 jaar gebeuren. Dan zal er ook wel een nieuwe voeding in moeten.

Ik twijfelde nog over het moederbord. Ik wilde eerst een Asus P8P67 (REV 3.1) nemen, maar klopt het nou dat die minder is met crossfireX?
Wat is nou exact het verschil tussen de Asrock Z68 Extreme3 Gen3 en de Asrock P67 Extreme4 Gen3?

De extreme4 heeft meer sata-600 poorten, maar geen onboard graphics en minder USB2.0 poorten. Wat is de beste keus? Is de ene chipset meer futureproof dan de ander? Aan SSD caching heb ik niks waarschijnlijk en de onboard graphics ga ik ook niet gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door SaN op 15-10-2011 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cancun
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-04 18:46
Met de BBG september 2011 heb ik een systeem samengesteld welke ik wil gaan bouwen.

Moederbord: Asus M5A78L-M/USB3
Processor: AMD Phenom II X4 965 Black Edition 3,4 GHz
Geheugen: Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2 4G.
Cooling: Cooler Master Hyper 212 Plus
Videokaart: MSI R6850 Cyclone 1GD5 Power Edition/OC
Hardeschijf: Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB
Voeding: Corsair Builder CX430 V2
Behuizing: Thermaltake V3 Black Edition
DVD/Brander: Sony Optiarc AD-7260S Zwart

Reden aanschaf: Ik ben aan vervanging toe van mijn huidige systeem (is erg verouderd). Ik wil een game als BF3 erop gaan spelen met het liefst hoge dan wel de max settings. Zou dit werken?
En heb ik genoeg aan de 430W voeding?
Ik ben niet van plan te gaan overclocken of een extra videokaart erbij te proppen in de toekomst. Vandaar de keuze tot het toch wat goedkope moederbord.

Alle hulp is welkom, alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

SaN schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 16:30:
De extreme4 heeft meer sata-600 poorten, maar geen onboard graphics en minder USB2.0 poorten. Wat is de beste keus? Is de ene chipset meer futureproof dan de ander? Aan SSD caching heb ik niks waarschijnlijk en de onboard graphics ga ik ook niet gebruiken.
Dan maakt het op de aansluitingen na werkelijk niks uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exbloder
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-05 22:39
Tsurany schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 16:52:
[...]

Dan maakt het op de aansluitingen na werkelijk niks uit :)
Ik heb laatst een pc met de Z68 Extreme3 Gen3 geïnstalleerd, en heb zelf een P67 Extreme4(geen Gen3), bij de Z68 is het vooral verwarrend dat de gaten voor de standoffs compleet anders staan. In een 600T staan deze vooraf al mounted voor een ATX moederbord, maar de Z68 is iets minder breed dan een normaal ATX moederbord en de gaten zijn ook net iets anders. Naast de door jouw genoemde missende aansluitingen is er ook geen firewire(ik gebruik het nooit, maar vind het wel leuk als al m'n front headers aangesloten zijn :) ). Verder nagenoeg hetzelfde denk ik, op de chipset features na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ja Firewire mist idd ook, enkel is het alternatief Firewire 400, dat lijkt me ook niet aantrekkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik heb de kast van het high-end game systeem (Fractal design R3) en 1 extra 120mm fan en mijn vraag is waar ik de fan het beste kan plaatsen. Ik heb hem maar aan de voorkant gedaan. Daar zat bij de kast zelf er ook al eentje bij (en aan de achterkant). Maar toen zat ik er weer aan te denken om de fan aan de zijkant van de kast te doen (die tevens afgesloten is) bij het gat. Zodat deze op de de CPU gericht is. Hij kan ook nog boven aan, maar daar zijn 2 afgesloten platen. Omdat er geen plaat aan de voorkant was heb ik hem nu tijdelijk daar staan. Iemand enig idee? Ik moet nog mijn eerste boot doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-08 19:20
Cancun schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 16:36:
Met de BBG september 2011 heb ik een systeem samengesteld welke ik wil gaan bouwen.

Moederbord: Asus M5A78L-M/USB3
Processor: AMD Phenom II X4 965 Black Edition 3,4 GHz
Geheugen: Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2 4G.
Cooling: Cooler Master Hyper 212 Plus
Videokaart: MSI R6850 Cyclone 1GD5 Power Edition/OC
Hardeschijf: Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB
Voeding: Corsair Builder CX430 V2
Behuizing: Thermaltake V3 Black Edition
DVD/Brander: Sony Optiarc AD-7260S Zwart

Reden aanschaf: Ik ben aan vervanging toe van mijn huidige systeem (is erg verouderd). Ik wil een game als BF3 erop gaan spelen met het liefst hoge dan wel de max settings. Zou dit werken?
En heb ik genoeg aan de 430W voeding?
Ik ben niet van plan te gaan overclocken of een extra videokaart erbij te proppen in de toekomst. Vandaar de keuze tot het toch wat goedkope moederbord.

Alle hulp is welkom, alvast bedankt!
Gooi het voortaan in een wenslijst, dat leest aangenamer!

Die voeding heeft niet genoeg aansluitingen om de 6850 te draaien. Beter neem je een XFX Pro 450W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjoeridc
  • Laatst online: 13-09 13:28
Hallo iedereen

Ik ben al enkele weken tweakers.net aan het volgen om een game systeem samen te stellen. Mijn budget is <900 euro. De recente games zou ik toch graag op max kunnen spelen. Met deze eisen heb ik volgend systeem samengesteld.

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB€ 36,61€ 36,61
1Iiyama E2473HDS-B1€ 175,-€ 175,-
1Aerocool Vs-9€ 32,-€ 32,-
1Nexus Real Silent D12SL-12 BW, 120mm€ 5,70€ 5,70
1Kingston ValueRAM€ 59,50€ 59,50
1Club3D HD6950 2GB GDDR5 PCI-E€ 226,82€ 226,82
1Asrock P67 Pro3€ 81,85€ 81,85
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 856,13

Ik denk dat dit systeem wel redelijk oke is, maar omdat dit de eerste pc is die ik zelf samenstel had ik toch graag wat commentaar gehad. Om onder de 900euro te blijven heb ik wel op enkele onderdelen zoals de hdd, case en de voeding moeten besparen. De i5-2500k en de hd6950 zou ik wel graag behouden.

(edit: vond niet direct het juiste ram geheigen in de pricewatch, heb 4gb voor 21euro)

PSN: joeri213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Lijkt mij een prima systeem, heb dezelfde GPU, CPU en moederbord combinatie en werkt prima. Je hebt alleen wel erg vreemd geheugen gekozen. Neem lekker pricewatch: Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile, heb je meer GB's en goedkoper.
Wil je gaan overclocken? Zou er dan wel een processor koeler bij nemen, wil je dat niet is de 2500k misschien niet de beste keuze.
Zou wel aanraden zeker 1TB aan opslag te nemen, 500GB kan heel snel erg krap worden en 1TB kost je maar een tientje meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Mr_Size schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 18:08:
[...]

Gooi het voortaan in een wenslijst, dat leest aangenamer!

Die voeding heeft niet genoeg aansluitingen om de 6850 te draaien.
Wat mist die dan?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjoeridc
Tsurany schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 19:32:
Lijkt mij een prima systeem, heb dezelfde GPU, CPU en moederbord combinatie en werkt prima. Je hebt alleen wel erg vreemd geheugen gekozen. Neem lekker pricewatch: Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile, heb je meer GB's en goedkoper.
Wil je gaan overclocken? Zou er dan wel een processor koeler bij nemen, wil je dat niet is de 2500k misschien niet de beste keuze.
Zou wel aanraden zeker 1TB aan opslag te nemen, 500GB kan heel snel erg krap worden en 1TB kost je maar een tientje meer.
Bedankt voor je reactie! Waarschijnlijk was ik iets te laat met mijn edit, mijn ram geheugen is gewoon het goedkoopste (4gb) van kingston (21 euro ongeveer). Voor opslag ik heb de 500gb genomen omdat ik boven mijn budget kwam en omdat ik steeds toekwam met 250gb op mijn laptop. Ook kan ik later nog makkelijk extra opslag geheugen kopen. De cpu koeler ben ik inderdaad vergeten toevoegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zou gewoon direct 8GB nemen. En ga je overclocken of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjoeridc
Tsurany schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 19:54:
Zou gewoon direct 8GB nemen. En ga je overclocken of niet?
Nog 4GB extra paste helaas niet binnen mijn budget, dat extra latje zal nog een paar weken op zich laten wachten dus :) . Ik denk dat ik in de toekomst de processor waarschijnlijk wel (licht) zal overclocken. De voeding (ook al is het niet de beste) zou dit wel moeten toelaten niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Voeding laat het wel toe ja. Alleen wanneer je niet gaat overclocken is het zonde nu een dure CPU koeler te kopen, ga dan eerder die 8GB kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
jjoeridc schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 20:12:
[...]
De voeding (ook al is het niet de beste) zou dit wel moeten toelaten niet?
Waarom haal je dan geen goede voeding? Voor 60 euro haal je echt wel een goede voeding.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjoeridc
-The_Mask- schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 20:20:
[...]

Waarom haal je dan geen goede voeding? Voor 60 euro haal je echt wel een goede voeding.
Welke zou je dan aanraden? Ik had eerst een xfx genomen maar omdat ik over mijn budget zat heb ik deze veranderd naar de ocz die 50watt meer kan leveren en toch weer wat scheelt in prijs.
Tsurany schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 20:15:
Voeding laat het wel toe ja. Alleen wanneer je niet gaat overclocken is het zonde nu een dure CPU koeler te kopen, ga dan eerder die 8GB kopen.
Is het niet moeilijk om deze standaard koeler achteraf te verwijderen?

[ Voor 29% gewijzigd door jjoeridc op 15-10-2011 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Nee, het zijn allemaal pushpins.
Afbeeldingslocatie: http://www.computerinternetservices.com/images/dir_2060_214025551.jpg
Die heb je in een paar seconden los. Je klikt ze gewoon vast en zodra je ze los wilt hebben draai je ze een kwart slag en dan komen ze direct los. Meest eenvoudige manier om koelers te verwisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

jjoeridc schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 20:37:

[...]

4 pinnetjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo...
[...]

Welke zou je dan aanraden? Ik had eerst een xfx genomen maar omdat ik over mijn budget zat heb ik deze veranderd naar de ocz die 50watt meer kan leveren en toch weer wat scheelt in prijs.

[...]

Eraf halen zal niet zo moeilijk zijn. Je moet echter wel je processor schoonmaken (koelpasta-resten eraf doen) en de nieuwe koeler moet erop gezet worden. Afhankelijk van de koeler zal je het moederbord ook uit je kast moeten halen. (of is het makkelijker om het eruit te halen)
Echt moeilijk is dat dus allemaal niet, maar er kruipt wel een beetje tijd in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
[...]

pricewatch: Corsair Builder CX500 V2
pricewatch: XFX Pro 450W

Of als je een modulaire voeding wil pricewatch: Adata HM-650

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjoeridc
Tsurany schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 20:42:
Jo... schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 20:44:
[...]
Eraf halen zal niet zo moeilijk zijn. Je moet echter wel je processor schoonmaken (koelpasta-resten eraf doen) en de nieuwe koeler moet erop gezet worden.
Dat weet ik dan ook weer 8) Denk wel dat ik mij de moeite ga besparen en direct een betere koeler ga plaatsen. Het is ten slotte maar een 2-tal weken dat ik met 4GB zit
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022
Best Tweakers,

Even een kort vraagje.

Ik heb zojuist een gamesysteem voor een maat van mij in elkaar gezet.
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 44,95€ 44,95
1Samsung Syncmaster P2770FH€ 241,-€ 241,-
1Cooler Master CM 690 II Advanced€ 77,31€ 77,31
1Intel Core i5 2500 Boxed€ 171,50€ 171,50
1XFX PRO650W€ 74,90€ 74,90
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 41,90€ 41,90
1Sapphire HD6950 Dirt3 Edition€ 231,50€ 231,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.018,07

Dit systeem wordt besteld bij Afuture.
Afbeeldingslocatie: https://secure.tweakers.net/ext/f/svm2udGEuIoviOZdV5JiQ1bp/full.jpg?nohitcount=1
Heeft iemand nog cruciale op of aanmerkingen?

[ Voor 78% gewijzigd door madmaxnl op 15-10-2011 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YourzZ
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-08 22:35
Optische schijf vergeten? Of neem je die mee uit een oud systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Oh ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

koeler voor je cpu?
ramplank plus muis?

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 09:14
waarom geen i5 2500k? anders kun je net zogoed een H67 moederbord kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Er wordt niet overgeclockt, komt geen tweede videokaart bij en randapparatuur heeft hij al.
Alleen wil hij een grotere monitor, van 22"@1680x1050 naar 27"1920x1080 is wel een grote sprong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo...
madmaxnl schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 21:47:
Er wordt niet overgeclockt, komt geen tweede videokaart bij en randapparatuur heeft hij al.
Alleen wil hij een grotere monitor, van 22"@1680x1050 naar 27"1920x1080 is wel een grote sprong.
Dan kan je een veel goedkoper moederbord nemen. Bespaar dan ook nog wat door de i5-2400 te nemen, die is enkel wat lager geklokt. Je kan ook nog besparen door een 450W XFX voeding te nemen, dat zou ook ruim moeten voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Dus je dacht neem een mobo en voeding voor CrossFire en een mobo voor overklokken omdat dit toch niet gedaan wordt?

[ Voor 5% gewijzigd door -The_Mask- op 15-10-2011 21:50 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Stabiliteit of maakt dat geen ruk uit ?
Jo... schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 21:50:
[...]

Dan kan je een veel goedkoper moederbord nemen. Bespaar dan ook nog wat door de i5-2400 te nemen, die is enkel wat lager geklokt. Je kan ook nog besparen door een 450W XFX voeding te nemen, dat zou ook ruim moeten voldoen.
Prijsverschil is 15 euro en clock frequentie verschil is 200MHz. Niet echt groot, maar de prijs ook niet.
Voeding is zoals gezegd voor de stabiliteit.

[ Voor 86% gewijzigd door madmaxnl op 15-10-2011 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Neem dan de Asrock P67 Pro3, meer dan genoeg. Voeding kan idd ook een heel stuk minder. Scheelt toch weer een euro of 60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo...
madmaxnl schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 21:53:
Stabiliteit of maakt dat geen ruk uit ?

[...]

Prijsverschil is 15 euro en clock frequentie verschil is 200MHz. Niet echt groot, maar de prijs ook niet.
Voeding is zoals gezegd voor de stabiliteit.
Stabiliteit, lol. Dat maakt niets uit hoor. Een 450W voeding zal ook prima voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Change of plans.

#ProductPrijsSubtotaal
1Creative X-Fi Titanium Bulk€ 56,90€ 56,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.021,81

Goedkoper moederbord, maar wel een geluidskaart erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wat voor geluidssysteem wordt er gebruikt? Want je moet echt een leuk setje hebben voordat je echt verschil gaat merken.
En voeding kan nog steeds een stuk goedkoper he.

[ Voor 17% gewijzigd door Tsurany op 15-10-2011 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo...
madmaxnl schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 22:05:
Change of plans.

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.021,81

Goedkoper moederbord, maar wel een geluidskaart erbij.
Je beseft overigens dat dat scherm vrij onscherp zal zijn? 1920x1080 resolutie op een 27" scherm is namelijk belachelijk laag. Als ik jou was zou ik beter een kwalitatieve 24" monitor nemen (met IPS paneel bijvoorbeeld), of wat meer investeren in de monitor en een 27" 2560x1440 monitor nemen.
En van die geluidskaart ga je in de meeste gevallen weinig tot niets merken. Voeding kan overigens ook goedkoper zoals al meermaals gezegd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
pricewatch: Steelseries Siberia V2 (Wit) en pricewatch: Logitech Speaker System Z623

Monitor is t.o.v. de door jou genoemde schermen niet zo scherp, maar dit is bijna niet te zien.
Ik heb zelf ook een 27"@1920x1080 scherm en nu zitten we achter een 32"@1920x1080 scherm.
Prima scherpte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Nah onscherp zal het echt niet zijn hoor. Het zal ook niet extreem scherp zijn maar het zal echt niet storend zijn.

En die headset en speakerset zijn nou niet van de kwaliteit dat je het verschil met een geluidskaart gaat merken. Beiden matig spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobra8811
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-08 15:49
Ik heb de Samsung syncmaster p2770 zelfde paneel.en het is prima scherp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Huidige plaatje.

#ProductPrijsSubtotaal
1XFX Pro 550W€ 59,65€ 59,65
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.006,56

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo...
Tsurany schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 22:12:
Nah onscherp zal het echt niet zijn hoor. Het zal ook niet extreem scherp zijn maar het zal echt niet storend zijn.

En die headset en speakerset zijn nou niet van de kwaliteit dat je het verschil met een geluidskaart gaat merken. Beiden matig spul.
Ik kon de pixels al tellen op mijn 23,6" FHD scherm, hoe erg zou het dan wel niet zijn op een 27" monitor?
Voor video's en games zal het echter niet zo heel veel uitmaken, maar voor office werk enzo is zo'n hoge resolutie toch wel een handig iets.
madmaxnl schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 22:15:
Huidige plaatje.

#ProductPrijsSubtotaal
1XFX Pro 550W€ 59,65€ 59,65
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.006,56
Ziet er al beter uit, geluidskaart zou ik echter wel weglaten. Een 450W XFX voeding zou overigens ook wel moeten voldoen volgens mij.
Ik zou dus geluidskaart laten vallen, i5-2400 nemen en met het geld dat je dan bespaart een SSD kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
SSD wil die niet i.v.m. de stabiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo...
madmaxnl schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 22:24:
Wat is dat toch met stabiliteit?
Waarom zou een SSD niet stabiel zijn? Bedoel je betrouwbaar? Want SSD's als de Crucial M4 zijn best betrouwbaar te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Mensen zijn gewoon graag eigenwijs, zeker als ze het verstand niet hebben zelf iets in elkaar te draaien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Crucial doet het al veel beter als de Sandforce SSD's, maar de stabiliteit van een gewone HD vind ik al niet hoog. Die van een SSD ligt daar nog eens onder. SSD staan nog in hun kinderschoenen en bevatten dus nog kinderziektes. Ik heb ondertussen al 5 HD's versleten en dat altijd na 3 a 4 jaar.

@Tsurany

Omdat ik niet meteen iedereen geloof en of omdat iets discutabel is ben ik niet meteen eigenwijs.
Het is namelijk wel heel erg makkelijk iemand uit te maken voor eigenwijs als hij niet doet wat jij wil.

[ Voor 27% gewijzigd door madmaxnl op 15-10-2011 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

SSD's zijn tegenwoordig echt betrouwbaar genoeg (stabiel is heel wat anders) om in een systeem gebruikt te worden. Je moet natuurlijk altijd een backup hebben maar een SSD gaat echt wel een paar jaar mee. Daarnaast levert het je gewoon heel wat meer op dan een geluidskaart om wat prut speakertjes aan het werkt te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Het gaat hier ook niet om mijn systeem, maar om een systeem van een maat die niet veel van computers af weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
madmaxnl schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 22:24:
Als je betrouwbaar bedoelt, dat is een HD ook niet. Neem dan een SSD met SLC geheugen.

Wat is trouwens de functie van de geluidskaart?

[ Voor 9% gewijzigd door -The_Mask- op 15-10-2011 22:41 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Functie geluidskaart is beter geluid krijgen dan onboard geluidskaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Gaat dat lukken dan? Als er goede speakers worden op aangesloten kan dat meestal wel via HDMI of een optische audio uitgang. Dan gaat zo'n geluidskaart weinig mee helpen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Momenteel heeft hij alles via 3,5mm jacks lopen, HDMI gaat er denk ik niet komen en al helemaal niet voor de headset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Maar een geluidskaart zal weinig helpen omdat de headset en de speakerset al niet van hoge kwaliteit zijn. Kan je beter daar eerst in investeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
We hebben er een pricewatch: Razer Carcharias bij geduwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraxor
  • Laatst online: 05-08-2024
Nog steeds mehh. Laat die extra geluidskaart en neem een headset die via USB loopt. G35 bijvoorbeeld, kan hem aanraden. Ben je van het hele geluidskaartgebeuren af. Als je games speelt heb je deftig (geemuleerd) 7.1 surround geluid, en als je geluid afspeelt via de Logitecht set heb je prima geluid dat waarschijnlijk zelfs nog door de boxen gebottleneckt wordt(en niet door mobo geluidssysteem).

Neem een SSD!

[ Voor 4% gewijzigd door Fraxor op 16-10-2011 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Systeem is ondertussen al besteld ;) Dank voor de tips.

[ Voor 20% gewijzigd door madmaxnl op 16-10-2011 03:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 20:42:
[afbeelding]
Die heb je in een paar seconden los. Je klikt ze gewoon vast en zodra je ze los wilt hebben draai je ze een kwart slag en dan komen ze direct los. Meest eenvoudige manier om koelers te verwisselen.
Ugh, ik krijg nog kriebels van die dingen. Leuk zo lang het werkt, maar als er ééntje om onduidelijke redenen niet los wil (of juist steeds los gaat) is het vaak moeilijk niets te slopen terwijl je het wél loshaalt.

Meestal valt het overigens allemaal best mee, maar wat mij betreft schaffen ze die dingen onmiddellijk af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 03:37:
[...]

Ugh, ik krijg nog kriebels van die dingen. Leuk zo lang het werkt, maar als er ééntje om onduidelijke redenen niet los wil (of juist steeds los gaat) is het vaak moeilijk niets te slopen terwijl je het wél loshaalt.

Meestal valt het overigens allemaal best mee, maar wat mij betreft schaffen ze die dingen onmiddellijk af.
Die dingen die je klikt aan je socket zijn pas pok dingen 8)7

Ik volg dit topic voor een halve dag niet en ineens MOET iedereen een SSD hebben? :?

[ Voor 9% gewijzigd door yzx op 16-10-2011 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Neuh het moet niet, maar het is onzin een SSD af te doen als onbetrouwbaar of instabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

Tsurany schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 11:01:
Neuh het moet niet, maar het is onzin een SSD af te doen als onbetrouwbaar of instabiel.
hebje toch ook met autos neem bv zetelverwarming, oohhh nee 100euro extra boohooohoo wil dat niet tot ze het gebruiken :P

Mja ik heb ook geen SSD gewoon omdat ik het duur vind en wel wat tijd heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:57
yzx schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 08:01:
[...]
Ik volg dit topic voor een halve dag niet en ineens MOET iedereen een SSD hebben? :?
Dat zie je goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSpanjard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-08-2024
Hoi,
een laatste check voordat ik ga bestellen. Ik ben een all-round pc aan het maken die in een htpc kast moet zitten (ik ben aan harde formaat-eisen gebonden).
In vergelijking met m'n vorige post heb ik de videokaart low profile gemaakt.
Gaat alles passen?

En heeft iemand nog een tip voor goede extra koelers/ventilatoren, is dat nodig?

#ProductPrijsSubtotaal
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 18,20€ 18,20
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 84,91€ 84,91
1Silverstone SST-ML03B€ 57,-€ 57,-
1Scythe Shuriken Rev. B€ 21,94€ 21,94
1Corsair Builder CX430 V2€ 37,50€ 37,50
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 20,85€ 20,85
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 92,-€ 92,-
1Asus M5A78L-M/USB3€ 54,65€ 54,65
1MSI R6570-MD1GD3LP€ 59,90€ 59,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 491,90

[ Voor 0% gewijzigd door TheSpanjard op 16-10-2011 11:21 . Reden: ventilatoren ]

Intel core I5 2500K | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | 2x Crucial m4 64GB (dual boot Win7/Hackintosh) | XFX HD 6870

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

Fanboys :+

Lol just kidding

@hierboven ziet er ok uit

[ Voor 7% gewijzigd door yzx op 16-10-2011 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo...
yzx schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 08:01:
[...]

Die dingen die je klikt aan je socket zijn pas pok dingen 8)7

Hij besteedde het geld aan nutteloze dingen zoals een geluidskaart, of een overkill voeding. Je moet toegeven dat je van dat geld dan beter een SSD koopt, of niet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

Jo... schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 11:24:
[...]

Hij besteedde het geld aan nutteloze dingen zoals een geluidskaart, of een overkill voeding. Je moet toegeven dat je van dat geld dan beter een SSD koopt, of niet? :)
Liever meer GPU kracht ofzo, of 3 bakken bier :+
Mja dat is mijn mening

Heb eventjes een SSD geintaleerd voor iemand vond het wel fijn werken mja de prijs houdt me tegen

[ Voor 15% gewijzigd door yzx op 16-10-2011 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yzx schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 11:26:
Heb eventjes een SSD geintaleerd voor iemand vond het wel fijn werken mja de prijs houdt me tegen
Het installeren is ook de winst niet hè, het dagelijks gebruik wel :p

Ik vind ze nog steeds erg duur, maar ik vind het wel een veel zinniger investering dan nog eens een dergelijk bedrag op een videokaart gooien die over een jaar alweer ingehaald wordt door een model dat een fractie kost. Zoveel meer heb je niet aan een videokaart van 320 euro dan aan eentje van 160, imo, naar mijn mening en meer van zulks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 11:36:
[...]

Het installeren is ook de winst niet hè, het dagelijks gebruik wel :p

Ik vind ze nog steeds erg duur, maar ik vind het wel een veel zinniger investering dan nog eens een dergelijk bedrag op een videokaart gooien die over een jaar alweer ingehaald wordt door een model dat een fractie kost. Zoveel meer heb je niet aan een videokaart van 320 euro dan aan eentje van 160, imo, naar mijn mening en meer van zulks.
bedoelde meer in de aard van 2x160 uit te geven en geen SSD te kopen ipv 1x250 uitgeven en wel een SSD
Denk aan CFX 6870 vs 6950
Ze zijn nog wat te duur per gb, als ze al een halve euro per gb kost zal ik het mss overwegen

Heb er ook 2 daagjes mee gewerkt drivers, software etc instaleren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yzx schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 11:39:
bedoelde meer in de aard van 2x160 uit te geven en geen SSD te kopen ipv 1x250 uitgeven en wel een SSD
Denk aan CFX 6870 vs 6950
Ze zijn nog wat te duur per gb, als ze al een halve euro per gb kost zal ik het mss overwegen
Dan ga ik liever voor 160 voor een 6870 en 160 voor een SSD :Y Maargoed, dat is persoonlijke smaak. Van die SSD heb je denk ik langer meer plezier dan van een tweede kaart.
Heb er ook 2 daagjes mee gewerkt drivers, software etc instaleren
Mjah, de winst zit volgens mij toch vooral in de random read :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemm
  • Laatst online: 08-09 15:54
Beste mede tweakers,

Samen met een vriend ben ik een systeem aan het samen stellen waar hij wel even mee vooruit moet kunnen. Budget speelt geen grote rol al willen we geen overbodige dingen in de computer zetten en dus overbodige kosten maken. Ik heb voornamelijk gekeken naar de Best Buy Guide van september en hier wat aanpassingen op gedaan.

#ProductPrijsSubtotaal
1Scythe Mugen 3€ 37,70€ 37,70
1Intel Core i7 2600 Boxed€ 241,-€ 241,-
1Antec HCG-750€ 98,90€ 98,90
1OCZ Vertex 3 120GB€ 165,20€ 165,20
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 45,65€ 45,65
2Sapphire HD6950 Dirt3 Edition€ 231,50€ 463,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.308,72

Er zijn een aantal dingen die ik mij afvraag.
- Gezien ik denk dat hij niet snel zal overklokken ( zeker in het begin niet ), is die processor cooler dan wel nodig.
- Kan de voeding alles wel aan.
- De kast die ik nu heb gekozen is een prima kast ( heb hem zelf ook ), echter ook wel een erg open kast en dus een stofzuiger in een rommelige ruimte. Welke "dichtere" kast zouden jullie eventueel adviseren? En dan niet degene uit de best buy guide van september.

Alvast bedankt voor de reacties/verbeter punten als je die hebt :)

p.s. Hij speelt op een 24 inch scherm.

Gr Nemmy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben niet heel erg op de hoogte van de specifieke kwaliteiten van en verschillen tussen SSD's, maar ik zou voor dat geld ook even naar de M4 kijken die pas nog op de FP gereviewd is.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2011 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twister00004
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-08 08:11
Nemm schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 11:49:

Er zijn een aantal dingen die ik mij afvraag.
- Gezien ik denk dat hij niet snel zal overklokken ( zeker in het begin niet ), is die processor cooler dan wel nodig.
- Kan de voeding alles wel aan.
- De kast die ik nu heb gekozen is een prima kast ( heb hem zelf ook ), echter ook wel een erg open kast en dus een stofzuiger in een rommelige ruimte. Welke "dichtere" kast zouden jullie eventueel adviseren? En dan niet degene uit de best buy guide van september.

Alvast bedankt voor de reacties/verbeter punten als je die hebt :)

p.s. Hij speelt op een 24 inch scherm.

Gr Nemmy
De koeler koelt beter en is stiller dan een stock koeler.
Daarnaast is het makkelijker vanaf het begin er meteen op te zetten dan later.
En 37 euro is niet de hoofdprijs en is er later nog ruimte om over te clocken.
De voeding kan alles wel aan.
De videokaarten trekken op full load een piek vermogen van 479 watt.
En de 2600k full load een piek van 166watt
Je overige onderdelen die trekken amper dus heb je nog zo'n 100 watt over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraxor
  • Laatst online: 05-08-2024
twister00004 schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 12:04:
[...]

De koeler koelt beter en is stiller dan een stock koeler.
Daarnaast is het makkelijker vanaf het begin er meteen op te zetten dan later.
En 37 euro is niet de hoofdprijs en is er later nog ruimte om over te clocken.
De voeding kan alles wel aan.
De videokaarten trekken op full load een piek vermogen van 479 watt.
En de 2600k full load een piek van 166watt
Je overige onderdelen die trekken amper dus heb je nog zo'n 100 watt over
Misschien toch liever de onderstaande koelers nemen. Scythe 3 maakt veel herrie in full-load heb ik vernomen.

pricewatch: Cooler Master Hyper 212 Plus
pricewatch: Zalman CNPS10X Performa
Pagina: 1 ... 32 ... 55 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees voordat je post even de topicstart door.