[BBG aanschaf] Gamesysteem Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 55 Laatste
Acties:
  • 130.818 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaphara
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
DRuw schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 09:43:
[...]

Tja, om het alleen voor het spel te doen... Ik had Dirt2 ook en hoewel ik me daar uren mee heb vermaakt vond ik het op een bepaald moment dermate saai worden dat hij er alweer af is...
Nu is dat natuurlijk bij iedere spel maar het is voor mij geen reden om een mindere graka te kopen;)
Nu is dat dus ook niet het geval begrijp ik (maakt de sapphire meer herrie door de stock cooler wellicht?) dus dan is het inderdaad een no brainer.
Plus ik ben sapphire fanboy;)
Zijn de overclockpotentials hetzelfde trouwens?
Nee, naast een hogere baseclock is de MSI Twin Frozer III vele malen beter om flink te overclocken. De kaart is bovendien stiller en koeler. En gezien de huidge prijzen is er geen reden om de Sapphire kaart nog aan te schaffen.

@Spocy: Daarom raadde ik de Asrock Z68 Pro 3 aan, stuk goedkoper en een prima moederbord als je geen SLI/CF gebruikt.

[ Voor 8% gewijzigd door Zaphara op 06-10-2011 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaphara
  • Niet online
rain2reign schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 09:52:
[...]

Zelf bouwen is keileuk :D, weg met die 50euro extra als je hem bij een webshop wil laten assembleren:P.
Tenzij je een gratis assemblage afdingt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rain2reign
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-09 20:56
galootje schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 10:11:
[...]

Tenzij je een gratis assemblage afdingt :p
zekers, Maar hoevaak komt dat voor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Joh, dat uurtje werk waarbij je de kabels installeerd ZOALS JIJ DAT WILT....
Ik vind het altijd erg leuk om te doen juist!!!
Edit: als je trouwens een gratis assemblage afdingt weet je dus dat je alsnog te veel betaald;)

ik ben er trouwens wel uit: ik probeer mijn 5870 VaporX te verkopen binnen 1 week en als dat lukt koop ik een CF6950. Zo niet koop ik een 2e hands 5870 die ik CF ga draaien met mijn VaporX.
kan ik trouwens mijn VaporX en een niet-VaporX naast elkaar zetten en dan licht overklokken met de standaard ATI software of kom ik dan in de problemen? (de verschillende leveranciers hebben er wel aparte software voor...)

[ Voor 67% gewijzigd door DRuw op 06-10-2011 10:27 ]

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spocy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-06 19:49
galootje schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 10:10:

@Spocy: Daarom raadde ik de Asrock Z68 Pro 3 aan, stuk goedkoper en een prima moederbord als je geen SLI/CF gebruikt.
Ok, maar dan de volgende vraag, waarom de Z68 Pro 3 ipv de P67 Pro 3? (scheelt maar 5 euro, maar wat zijn de overige verschillen? onboard graphics heb ik niet nodig.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rain2reign
spocy schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 10:30:
[...]

Ok, maar dan de volgende vraag, waarom de Z68 Pro 3 ipv de P67 Pro 3? (scheelt maar 5 euro, maar wat zijn de overige verschillen? onboard graphics heb ik niet nodig.)
Z68 heeft de eigenschappen van beide H67 zowel als de P67. En ondersteund hierbij Onboard Graphics naar Display(monitor), zodat mensen bijvoorbeeld Office gebruikers bijvoorbeeld geen externe Grafische kaart hoeven te kopen en gewoon een Intel Ingebouwde grafische kaart gebruiken van de CPU (i5/i7) bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Laatst online: 15-11-2023
rain2reign schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 09:52:
[...]

Zelf bouwen is keileuk :D, weg met die 50euro extra als je hem bij een webshop wil laten assembleren:P.
Daarom. Heb het nog nooit gedaan hoor, maar mijn schoonvader wel. Dus komt wel goed. Heb ook op YT gekeken en dat valt best wel mee volgens mij...

Korting tsjah. Azerty wil alles mij gratis toesturen wel... Meer niet...

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rain2reign
Peter_Aragorn schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 10:35:
[...]

Daarom. Heb het nog nooit gedaan hoor, maar mijn schoonvader wel. Dus komt wel goed. Heb ook op YT gekeken en dat valt best wel mee volgens mij...

Korting tsjah. Azerty wil alles mij gratis toesturen wel... Meer niet...
Daarom. Dit soort dingen zijn altijd wel is leuk om te leren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaphara
  • Niet online
Oh, het is niet dat het niet leuk is, maar de laatste twee keer dat ik onderdelen bestelde, arriveerde beide keren wel iets DOA, waardoor er weer extra tijd en moeite in gestoken moest worden. Daar ben ik nou wel klaar mee, vandaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spocy
  • Laatst online: 05-06 19:49
rain2reign schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 10:34:
[...]

Z68 heeft de eigenschappen van beide H67 zowel als de P67. En ondersteund hierbij Onboard Graphics naar Display(monitor), zodat mensen bijvoorbeeld Office gebruikers bijvoorbeeld geen externe Grafische kaart hoeven te kopen en gewoon een Intel Ingebouwde grafische kaart gebruiken van de CPU (i5/i7) bijvoorbeeld.
dus kan ik dan net zo goed de P67 nemen omdat ik toch al een grafische kaart heb? of zijn er eigenschappen van de H67 belangrijk die missen op de P67?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaphara
  • Niet online
spocy schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 11:19:
[...]

dus kan ik dan net zo goed de P67 nemen omdat ik toch al een grafische kaart heb? of zijn er eigenschappen van de H67 belangrijk die missen op de P67?
Nee, de P67 Pro 3 voldoet ook prima, voor die 5,- minder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

spocy schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 09:56:
De verwachting is niet dat er binnen een jaar iets veranderd nee, welk moederbord zonder SLI zou dan een goede voordelige keuze worden? is PCI-e 3.0 iets om je druk over te maken?
PCI-E 3.0 zal in de toekomst nuttig worden, allen volgens mij wordt de capaciteit van PCI-E 2.0 16x nog niet optimaal benut en zal dat zeker het komende jaar nog niet gaan gebeuren.
Als die niet nodig is hoeft het inderdaad niet, dacht dat het wellicht nodig kon zijn om alles comfortabel koel te houden. Moet lang meegaan tenslotte :9
Comfortabel koel met ook wel zonder kunnen. Even kijken hoe warm alles wordt. Warmte heeft natuurlijk wel invloed op levensduur maar zolang alles rond normale temperaturen zit zal een extra fan geen winst opleveren.
spocy schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 11:19:
De P67 is een prima keuze, heb hem zelf ook deze week aangeschaft omdat ik Crossfire niet als toekomstige optie zie. Prima moederbordje. Let er wel op dat er geen IDE ondersteuning op zit voor hardeschijven en DVD spelers. Hardeschijven zijn tegenwoordig allemaal SATA schijven maar sommige mensen hebben nog oude DVD spelers liggen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theburninglink
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-08 20:43
chim0 schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 08:30:
[...]

Oh nee, semi modulair.

[...]

Jup, er is ruimte voor.

[...]

Mooi kastje trouwens!
Enige aan die kast is dat hij geen kabelmanagement heeft, terwijl de gewone Z9 dit wel heeft? Zou je zeggen die Plus heeft juist wel kabelmanagement :P

'I reject your reality and substitute my own'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:29
theburninglink schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 12:30:
[...]

Enige aan die kast is dat hij geen kabelmanagement heeft, terwijl de gewone Z9 dit wel heeft? Zou je zeggen die Plus heeft juist wel kabelmanagement :P
Ze hadden hem dus beter de Z9 Min kunnen noemen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Lol. Maar ik vind hem erg mooi. Kabeltjes kan ik wel bundelen :) Hij gaat dus zo worden:

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 41,99€ 41,99
1Zalman Z9 Plus€ 55,50€ 55,50
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 178,90€ 178,90
1Corsair Enthusiast TX850 V2€ 81,50€ 81,50
1G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL€ 45,01€ 45,01
1EVGA GeForce GTX 570 Superclocked€ 293,50€ 293,50
1Asrock Z68 Extreme3 Gen3€ 114,92€ 114,92
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 811,32

Die 850W omdat hij ineens in de aanbieding is bij SIComputers. Heb die dus net besteld, net als de Asrock Extreme3 Gen3, het geheugen en de Zalman Z9 Plus. Totaal €310 :)

Beeldscherm twijfel ik nog tussen de Samsung S22A350H en de Iiyama E2473HDS-B1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:45
DRuw schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 09:29:
Waarom wordt er iedere keer voor deze gekozen: pricewatch: Sapphire HD6950 Dirt3 Edition in plaats van pricewatch: MSI R6950 Twin Frozr III Power Edition/OC
Tenzij de inbouwmaten anders zijn... snap ik niet helemaal waarom je niet de MSI zou kiezen...
Hij was inderdaad lange tijd 220 euro, dus 25 euro goedkoper.
Met 1 vinkje aanzetten en 2 schuifjes naar rechts in de control center heb je nagenoeg dezelfde clocks (verder overklokken kan alleen met een ander programma)
Kwa koeling zijn beide even goed, dus waarom zou uberhaupt je meer betalen voor 'dezelfde' kaart zonder spel?

@Peter, waarom doet de oude eigenaar die 570 weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Peter_Aragorn schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 12:56:

Die 850W omdat hij ineens in de aanbieding is bij SIComputers. Heb die dus net besteld, net als de Asrock Extreme3 Gen3, het geheugen en de Zalman Z9 Plus. Totaal €310 :)
Tsss, paster! :( :P

* chim0 is jaloers.

Maar netjes man. Is bij mekaar net zoveel als alleen je videokaart! 8)7
Beeldscherm twijfel ik nog tussen de Samsung S22A350H en de Iiyama E2473HDS-B1.
Zijn allebei goed. De Samsung heeft een mooier design vind ik maar de Iiyama is dan weer 24" (wel beirde zelfde resolutie overigens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rain2reign
galootje schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 11:21:
[...]

Wat hij zei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

mitsumark schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 12:59:
[...]

Hij was inderdaad lange tijd 220 euro, dus 25 euro goedkoper.
Met 1 vinkje aanzetten en 2 schuifjes naar rechts in de control center heb je nagenoeg dezelfde clocks (verder overklokken kan alleen met een ander programma)
Kwa koeling zijn beide even goed, dus waarom zou uberhaupt je meer betalen voor 'dezelfde' kaart zonder spel?

@Peter, waarom doet de oude eigenaar die 570 weg?
Acht, als je nu in de PW kijken is de sapphire niet goed leverbaar voor de 235 en ben je gewoon 250 euro kwijt als je hem o korte termijn wil hebben.
De Frozr III is voor 245 leverbaar op korte termijn dus ehh....dat maakt het makkelijk als Dirt3 je niet echt boeit;) (hadden ze er nu BF3 bijgegeven.... O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
chim0 schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 13:01:
[...]

Tsss, paster! :( :P

* chim0 is jaloers.

Maar netjes man. Is bij mekaar net zoveel als alleen je videokaart! 8)7

[...]

Zijn allebei goed. De Samsung heeft een mooier design vind ik maar de Iiyama is dan weer 24" (wel beirde zelfde resolutie overigens).
Ja en de Liyama heeft boxjes :p Maar ik weet niet, zijn beide voor gamen geschikt namelijk. Maar 24' is wel een lekkere maat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rain2reign
Peter_Aragorn schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 13:14:
[...]

Ja en de Liyama heeft boxjes :p Maar ik weet niet, zijn beide voor gamen geschikt namelijk. Maar 24' is wel een lekkere maat :)
Wat dacht je van dit lijstje zelfde prijs range als je Iiyama ;)
http://tweakers.net/price...0673;276490;271796;280675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

chim0 schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 13:01:
Oftewel de Samsung zal scherper en daarmee betere kwaliteit bieden mbt resolutie, maar de IIyama zal je meer onderdompelen in het spel. Op de speakers in de monitor zal ik niet afgaan, dat is altijd bagger kwaliteit.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Nja dat verschil zie je niet hoor, dat de Samsung scherpe zou zijn. Idd, speakers moet je niet serieus nemen. Asus VE247H is ook wel mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Peter_Aragorn schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 13:14:
[...]

Naja, ik weet hoe 22" breedbeeld eruit ziet en het is zeg maar plat en lang. Nog steeds mooi hoor maar ik denk dat het bij 24" minder zal opvallen.

Boxjes ga je niet gebruiken, hoop ik? :P

PS: Het is Iiyama met twee i's. ;)
Zeker, LED he..

Maar wel beperkt verkrijgbaar.

[ Voor 21% gewijzigd door chim0 op 06-10-2011 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Nee heb een mooie set staan al hier :) De Asus VE247H heeft alleen een hoger contrast.

LED is toch ook mooier? Wel beter te zien iig

[ Voor 60% gewijzigd door Peter_Aragorn op 06-10-2011 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngai
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-06-2024
Ben opzoek naar goed kant-en-klaar systeem met 120SSD,GTX580,i7-2600. Mag best €1499,- kosten. 1tje gezien bij Alternate, maar op het moment niet leverbaar en lees geen hele goede beoordelingen. Enige tips? Lastig fysieke winkels vinden rond deze klasse.. iemand tips? Voornaamste doel is FFXIV op volle kracht (volle settings) en super optimaal kunnen draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Peter_Aragorn schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 13:18:

LED is toch ook mooier? Wel beter te zien iig
Je hebt Full LED en Edge-lit LED. Bij Full is het hele scherm bedekt met LED'jes, bij Edge-Lit alleen het randje maar je merkt het pas bij grote TV's. Ik ben toen naar Correct geweest voor zo'n demo dag en ik moest echt goed kijken om het verschil te zien dus bij een monitor zal je het waarschijnlijk niet zien.

Maar ik denk dat PC monitoren gewoon Edge-lit zijn, anders wordt het te duur.

De kleuren en contrast zijn wel prachtig. Vooral zwart is ook echt zwart. En je hebt geen last van backlight bleeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rain2reign
chim0 schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 13:24:
[...]

Je hebt Full LED en Edge-lit LED. Bij Full is het hele scherm bedekt met LED'jes, bij Edge-Lit alleen het randje maar je merkt het pas bij grote TV's. Ik ben toen naar Correct geweest voor zo'n demo dag en ik moest echt goed kijken om het verschil te zien dus bij een monitor zal je het waarschijnlijk niet zien.

De kleuren en contrast zijn wel prachtig. Vooral zwart is ook echt zwart. En je hebt geen last van backlight bleeding.
Er zijn wel een paar full-led uitgekomen, maar die waren eerder dit jaar niet echt een succes geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
chim0 schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 13:24:
[...]

Nee daarom :) Ik denk dat het de Asus wordt. Beste contrast van het lijstje ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ngai schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 13:22:
Ben opzoek naar goed kant-en-klaar systeem met 120SSD,GTX580,i7-2600. Mag best €1499,- kosten. 1tje gezien bij Alternate, maar op het moment niet leverbaar en lees geen hele goede beoordelingen. Enige tips? Lastig fysieke winkels vinden rond deze klasse.. iemand tips? Voornaamste doel is FFXIV op volle kracht (volle settings) en super optimaal kunnen draaien.
Zelf samenstellen en laten assembleren bij een winkel die montage regelt en garantie levert over het geheel?
Dit topic is niet echt bedoeld om voor jou de beste kant en klare pc uit een catalogus uit te kiezen maar mensen te helpen met zelf hun systeem samen te stelen.

Pas trouwens wel op met LED monitoren, zit veel bagger tussen. Prachtige grote tv's gezien die last hebben van edge bleeding in hun full LED beeld bij contrastrijke stukken. Krijgt alles zo'n prachtige gloed... dat wil je toch niet kopen? :-(

[ Voor 14% gewijzigd door Tsurany op 06-10-2011 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngai
Tsurany schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 13:30:
[...]

Zelf samenstellen en laten assembleren bij een winkel die montage regelt en garantie levert over het geheel?
Dit topic is niet echt bedoeld om voor jou de beste kant en klare pc uit een catalogus uit te kiezen maar mensen te helpen met zelf hun systeem samen te stelen.

Pas trouwens wel op met LED monitoren, zit veel bagger tussen. Prachtige grote tv's gezien die last hebben van edge bleeding in hun full LED beeld bij contrastrijke stukken. Krijgt alles zo'n prachtige gloed... dat wil je toch niet kopen? :-(
Waar kopen jullie je onderdelen dan? Dan kijk ik daar even rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zelf was ik altijd fan van Azerty, tegenwoordig wat minder door prijsbeleid. Service nog steeds goed. Je kan in de pricewatch de onderdelen kiezen die je wilt, in een wenslijstje plaatsen en dan kijken bij welke winkels je de onderdelen van je keuze kan krijgen (aantal winkels op 1 zetten). Dan kijken hoe die winkel is aangeschreven in de shop reviews en dan daar bestellen inclusief assemblage.
Kan je niet alles krijgen bij 1 winkel, maak dan een keuze mbt belangrijkheid en kijk hoe je de rest kan vervangen door onderdelen die ze er wel hebben.

[ Voor 20% gewijzigd door Tsurany op 06-10-2011 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rain2reign
Tsurany schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 13:36:
Zelf was ik altijd fan van Azerty, tegenwoordig wat minder door prijsbeleid. Service nog steeds goed. Je kan in de pricewatch de onderdelen kiezen die je wilt, in een wenslijstje plaatsen en dan kijken bij elke winkels je de onderdelen van je keuze kan krijgen. Dan kijken hoe die winkel is aangeschreven in de shop reviews en dan daar bestellen inclusief assemblage.
Inderdaad. Ik zou maar eerst samenstellen en kijken of ze dan na het samenstellen leverbaar zijn bezelfde winkel. Zijn er meerdere waarbij ze allemaal leverbaar zijn? Zo ja, kies dan de winkel in bij de meeste producten uit jou lijstje goedkoper uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngai
Thanks guys. Ik ga er eens naar kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaphara
  • Niet online
De BenQ 2420 schijnt overigens ook wel een zeer aardige 24 inch monitor te zijn voor pakweg 130,-. Ik heb er alleen nog niet veel gebruikerservaringen van zien rondzwerven. Anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rain2reign
galootje schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 14:30:
The BenQ 2420 schijnt overigens ook wel een zeer aardige 24 inch monitor te zijn voor pakweg 130,-. Ik heb er alleen nog niet veel gebruikerservaringen van zien rondzwerven. Anyone?
Ik In ieder geval niet, maar voor 130,- ? mmmm. i am having my doubts :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MittaM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-07 21:20
Ik heb een oude BenQ (al 7 jaar oud) en die doet het nog steeds super :D dus overall ben ik wel tevreden met het merk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Gaat natuurlijk niet over het wel of niet doen, gaat over beeldkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MittaM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-07 21:20
Als ik de beeldkwaliteit slecht vond had ik niet gezegd dat hij het nog steeds "super" doet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroLore
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-08-2024
Vraagje, kan ik de Kingston HyperX KHX1600C9D3K2/8G
simpelweg vervangen door de Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile?
Ik probeer namelijk zoveel mogelijk van 1 website te bestellen.

Ik ben bezig een bestellijst samen te stellen voor de mainstream gamesysteem, maar die kingston kaarten hebben ze niet bij mycom. Het enige verschil dat ik kan vinden tussen die kingston en die corsair is de spanning: kingston 1,65v en corsair 1,5v

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaphara
  • Niet online
Ja, zou ik zeker doen. Je moet sowieso 1,5v geheugen gebruiken i.v.m. de Sandy Bridge processors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rain2reign
ZeroLore schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 16:16:
Vraagje, kan ik de Kingston HyperX KHX1600C9D3K2/8G
simpelweg vervangen door de Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile?
Ik probeer namelijk zoveel mogelijk van 1 website te bestellen.

Ik ben bezig een bestellijst samen te stellen voor de mainstream gamesysteem, maar die kingston kaarten hebben ze niet bij mycom. Het enige verschil dat ik kan vinden tussen die kingston en die corsair is de spanning: kingston 1,65v en corsair 1,5v
Ga voor de 1,5v niet alle moederborden ondersteunen DDR3 - xxxx Geheugen kaarten van 1,65v.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theburninglink
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-08 20:43
chim0 schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 12:44:
[...]

Ze hadden hem dus beter de Z9 Min kunnen noemen. :+
Om hier even op terug te komen, PW geeft aan dat hij geen kabelmanagement heeft. De zalman site geeft dan weer aan van wel :P http://www.zalman.com/ENG/product/Product_Read.asp?Idx=423

[ Voor 2% gewijzigd door theburninglink op 06-10-2011 16:57 . Reden: Verkeerde link 2 ]

'I reject your reality and substitute my own'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
theburninglink schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 16:32:
[...]

Om hier even op terug te komen, PW geeft aan dat hij geen kabelmanagement heeft. De zalman site geeft dan weer aan van wel :P http://www.zalman.com/ENG/product/Product_Read.asp
Nog steeds verkeerde link. :P

Hier een review > http://bjorn3d.com/read.php?cID=2026&pageID=10347

En idd, cable management, maar dat heeft tegenwoordig bijna elke kast vanaf 50 euro.

Hmm, dit is dan weer wat minder:
The one major flaw we saw in the Zalman Z9 Plus is the lack of cable management space in the side panel. When we installed our system in the case, we had to struggle to get the right side panel back onto the case, for the cables we routed behind took up all the space and we could not fit the panel back on. When we did finally put the panel back on, it did not fit perfectly, and was slightly bent where the cables protruded. We were very disappointed with this, considering that the cable management is one of the big features Zalman advertises for this case.

[ Voor 52% gewijzigd door chim0 op 06-10-2011 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
  • Laatst online: 08:47
Heb bijna zelfde pc als Peter_Aragorn,
Maar wat vinden jullie ervan?
Wat ik er mee ga doen:
BF3 hopelijk op 1680x1050 op ultra/high vlot te kunnen spelen. CPU Overclocken en GPU. Zien jullie iets wat beter kan? In de toekomst wil ik 6950 crossfire draaien en SSD erbij . Word die niet te warm denken jullie?
http://azerty.nl/winkelma...D=1&product%5B353620%5D=1

Mijn streven was eigenlijk 800 euro maar is niet gelukt xd

[ Voor 4% gewijzigd door tumtum100 op 06-10-2011 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

De definitieve specs van DF3 zijn nog niet bekend he.... just so you know;)
Wie heeft trouwens azerty ineens heilig verklaart?
Als je het geld kunt missen zou ik wel zsm een SSD erin gooien... als iets in dagelijks gebruik winst geeft is dat het wel!!!
Wat denk je trouwens dat te warm wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaphara
  • Niet online
tumtum100 schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 16:51:
Wat ik er mee ga doen:
BF3 hopelijk op 1680x1050 op ultra/high vlot te kunnen spelen. CPU Overclocken en GPU. Zien jullie iets wat beter kan? In de toekomst wil ik 6950 crossfire draaien en SSD erbij . Word die niet te warm denken jullie?

http://azerty.nl/winkelma...D=1&product%5B448474%5D=1

Iets betere behuizing (met het oog op toekomstige CF), een fan daardoor weggehaald (stop die 120mm fan bovenin i.p.v een 200 mm), zelfde videokaart maar zonder Dirt3 en wel leverbaar, 650watt is voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
DRuw schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 17:00:
De definitieve specs van DF3 zijn nog niet bekend he.... just so you know;)
Wie heeft trouwens azerty ineens heilig verklaart?
Als je het geld kunt missen zou ik wel zsm een SSD erin gooien... als iets in dagelijks gebruik winst geeft is dat het wel!!!
Wat denk je trouwens dat te warm wordt?
Misschien voeding ofzo wist het niet zeker. Maar heb nu geen geld voor SSD :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rain2reign
tumtum100 schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 16:51:
Wat ik er mee ga doen:

Gewoon een vraagie, maar waarom 1650x1050?

Als je geen Dirt 3 speelt of niet boeiend vind, ga dan liever voor een kaart die wel leverbaar is. Een gratis spel is wel leuk en alles, maar als je het (toch) niet leuk gaat vinden bijvoorbeeld.

[ Voor 10% gewijzigd door rain2reign op 06-10-2011 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 13:50

yzx

rain2reign schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 17:01:
[...]

Gewoon een vraagie, maar waarom 1650x1050?

Als je geen Dirt 3 speelt of niet boeiend vind, ga dan liever voor een kaart die wel leverbaar is. Een gratis spel is wel leuk en alles, maar als je het (toch) niet leuk gaat vinden bijvoorbeeld.
de kaart is ook koel en stil en sommige zijn unlockbaar

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rain2reign
yzx schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 17:05:
[...]

de kaart is ook koel en stil en sommige zijn unlockbaar
Daar ben ik allemaal op de hoogte van, maar wat voor nut heeft het als de rest binnen 3 dagen leverbaar is en de kaart binnen 10 dagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Misschien wist je het niet maar sommige monitoren gaan niet hoger dan die resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rain2reign
Tsurany schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 17:07:
Misschien wist je het niet maar sommige monitoren gaan niet hoger dan die resolutie.
Ik was er wel op de hoogte van, maar toch bedankt ;). Was gewoon nieuwsgierig waarom hij voor een beeldscherm van die resolutie koos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Mag ik gokken? Die heeft hij nog! En zeker in gaming voegt 1080p niet veel toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rain2reign
Tsurany schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 17:13:
Mag ik gokken? Die heeft hij nog! En zeker in gaming voegt 1080p niet veel toe.
Nou nou, je hoeft zo ook weer niet over te brengen :P.
En dat van 1080p, inderdaad voegt niet veel waarde toe, het is gewoon is zie niet veel mensen de laatste tijd die daarop gaan gamen :9. Dus ik was gewoon benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
galootje schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 17:01:
[...]

Iets betere behuizing (met het oog op toekomstige CF), een fan daardoor weggehaald (stop die 120mm fan bovenin i.p.v een 200 mm), zelfde videokaart maar zonder Dirt3 en wel leverbaar, 650watt is voldoende.
Dirt 3 interesseert me helemaal niks nee xd. Maar die kast ziet er ook wel mooier uit vind ik. maar ik snap niet wat je bedoeld met stop die 120mm fan bovein i.p.v een 200mm, een 200mm is toch juist groter en beter. En 650watt is toch niet genoeg voor CF?

Oja mijn monitor kan niet meer aan als 1680x1050

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaphara
  • Niet online
tumtum100 schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 17:24:
[...]

Dirt 3 interesseert me helemaal niks nee xd. Maar die kast ziet er ook wel mooier uit vind ik. maar ik snap niet wat je bedoeld met stop die 120mm fan bovein i.p.v een 200mm, een 200mm is toch juist groter en beter. En 650watt is toch niet genoeg voor CF?

Oja mijn monitor kan niet meer aan als 1680x1050
Die kast heeft een opening bovenin zitten voor een 200mm fan of 2x 120 mm fans (waarbij je er waarschijnlijk maar één kan plaatsen i.v.m. CPU koeler). Ik zou zeggen plaats een goede 120mm daar bovenin en je bent klaar. En 650watt zou toch genoeg moeten zijn voor 6950CF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
galootje schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 17:26:
[...]

Die kast heeft een opening bovenin zitten voor een 200mm fan of 2x 120 mm fans (waarbij je er waarschijnlijk maar één kan plaatsen i.v.m. CPU koeler). Ik zou zeggen plaats een goede 120mm daar bovenin en je bent klaar. En 650watt zou toch genoeg moeten zijn voor 6950CF.
Ah zo oke, Maar die case die ik nu heb is ook veel mooier en echt voor de toekomst. Maar die CPU koeler is die ook goed voor overclocken ? En ik weet niet of 650 watt genoeg is betwijfel het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Is ruim genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaphara
  • Niet online
Ik pakte er een andere case bij omdat degene die je had geselecteerd niet optimaal is voor een CF opstelling imho, dan zou ik toch ietsje meer uitgeven aan een kast die niet even wat beter presteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
galootje schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 17:31:
Ik pakte er een andere case bij omdat degene die je had geselecteerd niet optimaal is voor een CF opstelling imho, dan zou ik toch ietsje meer uitgeven aan een kast die niet even wat beter presteert.
Ja was echt een heel goed idee van jou :)
Bedankt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdwarfx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-08 15:24
Hi tweakers, mijn gamelaptop heeft de geest gegeven en daarom meteen besloten om terug te gaan naar een tower setup. Na een tijd lezen van reviews en de BBG doorspitten dus een eigen systeem samengesteld.

Voor mij de eerste keer dat ik het zo doe. Daarom graag jullie mening als er bezwaren aan deze setup zitten.

#ProductPrijsSubtotaal
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 18,20€ 18,20
1Lian Li PC-A05N Zwart€ 73,95€ 73,95
1Zalman CNPS10X Performa€ 29,90€ 29,90
1Intel Core i7 2600K Boxed€ 256,-€ 256,-
1Corsair Enthusiast TX750M€ 100,-€ 100,-
1Corsair Dominator GT CMT12GX3M3A2000C9€ 226,10€ 226,10
1Sapphire HD6990 4G GDDR5 PCI-E€ 593,99€ 593,99
1Asrock P67 Extreme4 Gen3€ 134,50€ 134,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.432,64

De Seagate Momentus XT uit mn laptop wil ik overzetten en gaan gebruiken, aangezien ik het zonde vindt om die weg te doen. Snelheid van een HD is niet mijn prio en met bovenstaande goed genoeg. Dan rijst meteen de vraag welke kabel ik dan nodig heb om hem te gebruiken?

Verder ben ik ook niet op zoek naar een grote tower en leek mij deze wel geschikt.

Budget is nog te rekken naar zo´n 1750 euro. Het gaat er mij om dat ik voorlopig vooruit kan.

Alvast bedankt voor jullie frisse kijk _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaphara
  • Niet online
tumtum100 schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 17:33:
[...]

Ja was echt een heel goed idee van jou :)
Bedankt :D
Je kunt trouwens ook voor de CM 690 II Basic gaan die is ongeveer net zo duur, moet je alleen wel nog een extra fan bij kopen. Ik weet niet hoeveel waarde je hecht aan het uiterlijk van je kast :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
galootje schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 17:37:
[...]

Je kunt trouwens ook voor de CM 690 II Basic gaan die is ongeveer net zo duur, moet je alleen wel nog een extra fan bij kopen. Ik weet niet hoeveel waarde je hecht aan het uiterlijk van je kast :P
Ga toch voor de cooler master CM storm enforcer vind die Window echt mooi haha :D Misschien wel mooie rode neon erin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad2ness
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-08 11:17
xdwarfx schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 17:34:
Hi tweakers, mijn gamelaptop heeft de geest gegeven en daarom meteen besloten om terug te gaan naar een tower setup. Na een tijd lezen van reviews en de BBG doorspitten dus een eigen systeem samengesteld.

Voor mij de eerste keer dat ik het zo doe. Daarom graag jullie mening als er bezwaren aan deze setup zitten.

#ProductPrijsSubtotaal
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 18,20€ 18,20
1Lian Li PC-A05N Zwart€ 73,95€ 73,95
1Zalman CNPS10X Performa€ 29,90€ 29,90
1Intel Core i7 2600K Boxed€ 256,-€ 256,-
1Corsair Enthusiast TX750M€ 100,-€ 100,-
1Corsair Dominator GT CMT12GX3M3A2000C9€ 226,10€ 226,10
1Sapphire HD6990 4G GDDR5 PCI-E€ 593,99€ 593,99
1Asrock P67 Extreme4 Gen3€ 134,50€ 134,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.432,64

De Seagate Momentus XT uit mn laptop wil ik overzetten en gaan gebruiken, aangezien ik het zonde vindt om die weg te doen. Snelheid van een HD is niet mijn prio en met bovenstaande goed genoeg. Dan rijst meteen de vraag welke kabel ik dan nodig heb om hem te gebruiken?

Verder ben ik ook niet op zoek naar een grote tower en leek mij deze wel geschikt.

Budget is nog te rekken naar zo´n 1750 euro. Het gaat er mij om dat ik voorlopig vooruit kan.

Alvast bedankt voor jullie frisse kijk _/-\o_
Ik zou toch echt even gaan kijken naar een SSD aangezien je een kaart heb van bijna 600 euro
en ik zou ff zoeken gaan naar benchmarks van die kaart, misschien is 2x6950 2 GB in CF wel een betere optie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Idd, overkill den top voor zowel het geheugen als de graka....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

DRuw schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 17:45:
Idd, overkill den top voor zowel het geheugen als de graka....
Gezien BF3 is het niet over de top ;) en als je 6990+6950 doet ben je evenduur maar sneller uit dan GTX 580 SLI

Geheugen is wel heeeel duur en past nog niet eens triple channel gaat toch niet met 2600k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaphara
  • Niet online
En wat betreft de HD6990: Koop deze alleen als je waterkoeling gebruikt, die kaart is zo verschrikkelijk luid onder volle belasting dat je daar zelfs last van hebt met een headset op. Het enige relaxte aan de HD6990 is dat hij lekker goedkoop (relatief) is op het moment a 570,-

Neem met zo'n budget ook een betere kwaliteit voeding (HX750M or AX750M) dan zo'n budget optie, je rijd geen Rolls Royce met een DAF motor onder de kap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

galootje schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 17:48:
En wat betreft de HD6990: Koop deze alleen als je waterkoeling gebruikt, die kaart is zo verschrikkelijk luid onder volle belasting dat je daar zelfs last van hebt met een headset op. Het enige relaxte aan de HD6990 is dat hij lekker goedkoop (relatief) is op het moment a 570,-
ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaphara
  • Niet online
Mijn huisgenootje heeft hem in z'n kast staan, en het geluid is echt verschrikkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

galootje schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 17:50:
Mijn huisgenootje heeft hem in z'n kast staan, en het geluid is echt verschrikkelijk.
Ik heb hem met blijheid in een PC winkel mogen testen en vond het lawaai meevallen

iedereen heeft een andere definitie van lawaai, tevens met headset hoordje je er niets meer van in mijn geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
  • Laatst online: 10-12-2024
Ngai schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 13:22:
Je bedoelt deze? http://www.alternate.nl/h...ERNATE/Zenit_P120/559195/?

De levertijd is omdat hij eerst in elkaar gezet moet worden, die systemen hebben ze natuurlijk niet op voorraad staan, die worden gebouwd wanneer de order binnenkomt. Daarnaast heeft die maar 2 beoordelingen waarvan één minder positief.

Maar inderdaad, koop je onderdelen in één winkel en laat die hem assembleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdwarfx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-08 15:24
Bedankt voor de reacties :)
galootje schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 17:48:

Neem met zo'n budget ook een betere kwaliteit voeding (HX750M or AX750M) dan zo'n budget optie, je rijd geen Rolls Royce met een DAF motor onder de kap
Wat ik hiervan nog niet helemaal begrijp is waarom de TX750M niet goed zou zijn aangezien die ook in de BBG van November 2011 geplaatst is.
yzx schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 17:47:
[...]

Gezien BF3 is het niet over de top ;) en als je 6990+6950 doet ben je evenduur maar sneller uit dan GTX 580 SLI

Geheugen is wel heeeel duur en past nog niet eens triple channel gaat toch niet met 2600k
Wat zou je als alternatief adviseren als het niet gaat met de 2600K?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 09:23
Ik heb nu dit systeem;

Phenom II X4 945
4GB DDR2 geheugen
4890 Vapor-X
Beeldscherm 1680/1050

Ik wil mijn systeem (lees vga-kaart) wat upgraden voor Battlefield 3. Nu heb ik voor mezelf ongeveer een budget van € 300,- genomen. Ik heb al wat videokaarten op het oog, maar ik twijfel nog om het volgende;

Ik investeer alles in een videokaart.

Ik investeer ongeveer € 255,- in een videokaart en € 45,- in 4GB extra geheugen.

Het scheelt niet zo veel, maar op de eerste manier kan ik een kaart nemen die sneller geklokt is en een betere, stillere koeler heeft.

Heeft het überhaupt nut om voor BF3 4 GB erbij te kopen? M.a.w., zal ik hier iets van merken? Laadtijden interesseren me echt niet, je moet toch wachten bij het begin van een map. Het gaat me meer om de ingame performance.

De videokaart zal waarschijnlijk 2GB VRAM hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

xdwarfx schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 19:07:

[...]

Wat zou je als alternatief adviseren als het niet gaat met de 2600K?
http://tweakers.net/price...x-f3-12800cl9d-8gbxl.html
2 van die sinds je toch zoveel gbs wilt

En het zal wel werken hoor maar dan ga je slecht draaien triple channel is sneller dan dual channel maar dat ondersteunt de 2600k niet
StealthyPeanut schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 19:16:
Ik heb nu dit systeem;

Phenom II X4 945
4GB DDR2 geheugen
4890 Vapor-X
Beeldscherm 1680/1050

Ik wil mijn systeem (lees vga-kaart) wat upgraden voor Battlefield 3. Nu heb ik voor mezelf ongeveer een budget van € 300,- genomen. Ik heb al wat videokaarten op het oog, maar ik twijfel nog om het volgende;

Ik investeer ongeveer € 255,- in een videokaart en € 45,- in 4GB extra geheugen.

Het scheelt niet zo veel, maar op de eerste manier kan ik een kaart nemen die sneller geklokt is en een betere, stillere koeler heeft.

Heeft het überhaupt nut om voor BF3 4 GB erbij te kopen? M.a.w., zal ik hier iets van merken? Laadtijden interesseren me echt niet, je moet toch wachten bij het begin van een map. Het gaat me meer om de ingame performance.

4gb extra betekent dat je wat meer ruimte hebt in de background, als IK Bf3 speel zit ik snel aan 6gb ram gebruik met alle rommel die ik laat openstaan in de background

en videokaart : 6950 Sapphire Dirt3? Is nu even uit de stock anders kun je voor de Club3D variant gaan

[ Voor 56% gewijzigd door yzx op 06-10-2011 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaphara
  • Niet online
xdwarfx schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 19:07:
Bedankt voor de reacties :)

[...]

Wat ik hiervan nog niet helemaal begrijp is waarom de TX750M niet goed zou zijn aangezien die ook in de BBG van November 2011 geplaatst is.
Als je toch het geld wil spenderen aan premium componenten, koop dan ook een triple A voeding (Corsair AX750) erbij in plaats van een budgettaire oplossing. Niet dat de TX serie slecht is, maar hij staat in de BBG vanwege een bepaald budget, en daar zit jij toch ver boven. Staar je dan niet alleen blind op de snelste videokaart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
yzx schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 19:19:
[...]

http://tweakers.net/price...x-f3-12800cl9d-8gbxl.html
2 van die sinds je toch zoveel gbs wilt

En het zal wel werken hoor maar dan ga je slecht draaien triple channel is sneller dan dual channel maar dat ondersteunt de 2600k niet

[...]

4gb extra betekent dat je wat meer ruimte hebt in de background, als IK Bf3 speel zit ik snel aan 6gb ram gebruik met alle rommel die ik laat openstaan in de background

en videokaart : 6950 Sapphire Dirt3? Is nu even uit de stock anders kun je voor de Club3D variant gaan
Ik zat zelf aan de MSI 6950 Frozr3 te denken. Maar wat laat je allemaal openstaan dan? Alles wat ik heb draaien is BC3CC, TS3, Chrome. En wat kleine dingen, maar ik sluit altijd alles af en heb hier ook geen problemen mee trouwens :). Gebruik win7 64b trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

StealthyPeanut schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 19:36:
[...]

Ik zat zelf aan de MSI 6950 Frozr3 te denken. Maar wat laat je allemaal openstaan dan? Alles wat ik heb draaien is BC3CC, TS3, Chrome. En wat kleine dingen, maar ik sluit altijd alles af en heb hier ook geen problemen mee trouwens :). Gebruik win7 64b trouwens.
fraps/msi afterburner chat proggies euhm FF met wat vensters en MC loopt ook soms nog in de background :+

Edit : DDR2? Euh kan je mobo DDR3 lopen? Want 8gb DDR3 kost 40 euro :X

[ Voor 7% gewijzigd door yzx op 06-10-2011 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-09 21:29

Major_ton

Shoot!

StealthyPeanut schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 19:16:
Ik heb nu dit systeem;

Phenom II X4 945
4GB DDR2 geheugen
4890 Vapor-X
Beeldscherm 1680/1050

Als € 300,- te besteden hebt zal ik voor een CF 6870 setup gaan. Alleen wel hopen dat je voeding het trekt!

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:18

Pimmuz

Roar

Major_ton schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 19:40:
[...]

Als € 300,- te besteden hebt zal ik voor een CF 6870 setup gaan. Alleen wel hopen dat je voeding het trekt!
Hij wil alles besteden aan een videokaart ;)
En zoals yzx al zegt een 6950 2gb variant of als je echt van die 300euro af wil een 6970 of een gtx570.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Pimmuz schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 19:43:
[...]

Hij wil alles besteden aan een videokaart ;)
En zoals yzx al zegt een 6950 2gb variant of als je echt van die 300euro af wil een 6970 of een gtx570.
of een 6950 en dan flashen naar 6970 (of licht overclocken) en van de rest een ijsje kopen omdat het anders toch zo goed als weggegooid geld is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmuz

Pimmuz

Roar

DRuw schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 19:44:
[...]

of een 6950 en dan flashen naar 6970 (of licht overclocken) en van de rest een ijsje kopen omdat het anders toch zo goed als weggegooid geld is?
Ijsco, bier, lolly's whatever hij wilt... ik zeg toch niet voor niets 6950? mooie prijs/kwaliteit verhouding maar als hij er perse 300euro voor wil spenderen dan kan hij ook een van die twee nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
DRuw schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 19:44:
[...]

Lol :). Ik zat aan de 6950 te denken en deze over te klokken. Maar als ik dat budget toch heb gereserveerd, zou ik het niet erg vinden om daar een snellere kaart van te nemen. Maar het verschil tussen de 6950 OC, 6970, GTX570 is wat weinig om dat eraan te spenderen. Daarboven zit je meteen aan de GTX580.
Major_ton schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 19:40:
[...]

Ik heb een mobo zonder crossfire. En ik heb zitten denken aan de 6870X2, maar deze heeft maar 1 gb VRAM. Daardoor denk ik dat BF3 snel aan zijn max zit hierin.
yzx schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 19:38:
[...]

fraps/msi afterburner chat proggies euhm FF met wat vensters en MC loopt ook soms nog in de background :+

Edit : DDR2? Euh kan je mobo DDR3 lopen? Want 8gb DDR3 kost 40 euro :X
Nope, AM2+ en DDR2. Meer dan genoeg om BF3 mee te draaien, alleen jammer dat DDR2 wat duurder is ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

StealthyPeanut schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 19:50:

[...]

Ik heb een mobo zonder crossfire. En ik heb zitten denken aan de 6870X2, maar deze heeft maar 1 gb VRAM. Daardoor denk ik dat BF3 snel aan zijn max zit hierin.

[...]

Nope, AM2+ en DDR2. Meer dan genoeg om BF3 mee te draaien, alleen jammer dat DDR2 wat duurder is ;(
Ik sppeel zelf met CFX 6870 en ja die 1gb loopt wel vol :(

jammer van je mobo :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkuppens
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-09 10:41
galootje schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 11:21:
[...]

Voor 5 euro meer zou ik nog denken aan de SRT optie (SSD als cache) en de mogelijkheid om flink energie te besparen als de interne videokaart volstaat.
Of trap ik nu te hard in de marketing van de Z68

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmuz

Pimmuz

Roar

pkuppens schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 19:58:
[...]

Voor 5 euro meer zou ik nog denken aan de SRT optie (SSD als cache) en de mogelijkheid om flink energie te besparen als de interne videokaart volstaat.
Ehm je wilt een game systeem toch? dat ga je niet redden met die intel hd2000 (3000 in het geval van de 2600).

SRT daar in tegen is wel interessant mits je een SSD hebt of gaat gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaphara
  • Niet online
Pimmuz schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 20:00:
[...]

Ehm je wilt een game systeem toch? dat ga je niet redden met die intel hd2000 (3000 in het geval van de 2600).

SRT daar in tegen is wel interessant mits je een SSD hebt of gaat gebruiken.
Het was een sarcastische post :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
pkuppens schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 19:58:
[...]

Het gedeelte van besparen op de videokaart wel als ik anand mag geloven (en dat doe ik :P), SRT schijnt wel top te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
Past in deze kast op de boven kant 2x120mm koeler i.v.m cpu koeler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Laatst online: 15:45
99% zeker van wel.
Je hebt boven het moederbord nog zeker 30-50mm ruimte, en voor zover ik weet komen koelers nooit boven het moederbord uit (120mm fans zijn doorgaans 25mm).

[ Voor 12% gewijzigd door mitsumark op 06-10-2011 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
mitsumark schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 20:48:
99% zeker van wel.
Je hebt boven het moederbord nog zeker 30-50mm ruimte, en voor zover ik weet komen koelers nooit boven het moederbord uit (120mm fans zijn doorgaans 25mm).
Dus als ik gewoon 2x Nexus 120mm Real Silent Case Fan pak dan past het gewoon? dan die ik die mooi daar boven zit te twijfelen die of 2 met rode led is ook wel mooi

Of pak 1 pricewatch: Cooler Master Megaflow Red, 200mm

[ Voor 14% gewijzigd door tumtum100 op 06-10-2011 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarJ16
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-02-2024
tumtum100 schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 20:53:
[...]

Dus als ik gewoon 2x Nexus 120mm Real Silent Case Fan pak dan past het gewoon? dan die ik die mooi daar boven zit te twijfelen die of 2 met rode led is ook wel mooi
Om je eerste post maar te beantwoorden, ja dat gaat passen. Heb zelf de kast namelijk ook maar een iets andere CPU koeler. Waarom ga je eigenlijk niet gelijk voor een 200 mm fan zoals http://azerty.nl/0-1088-2...aster-megaflow-200-v.html ? qua prijs zal het niet veel uitmaken. Daarnaast zijn 200mm fans (in het algemeen) stiller en ze maken meer gebruik van de beschikbare ruimte (in het geval van jou case).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
ElmarJ16 schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 21:00:
[...]

Om je eerste post maar te beantwoorden, ja dat gaat passen. Heb zelf de kast namelijk ook maar een iets andere CPU koeler. Waarom ga je eigenlijk niet gelijk voor een 200 mm fan zoals http://azerty.nl/0-1088-2...aster-megaflow-200-v.html ? qua prijs zal het niet veel uitmaken. Daarnaast zijn 200mm fans (in het algemeen) stiller en ze maken meer gebruik van de beschikbare ruimte (in het geval van jou case).
Kijk mijn EDIT haha :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiliaanR
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-09 20:48

MiliaanR

Just for fans.

Ik heb twee 3D monitoren uitgezocht, de pricewatch: AOC E2352Phz en de pricewatch: LG D2342P . Ik kom er gewoon niet uit welke de beste is, gamekings was zeer te spreken over de LG en over de AoC is praktisch geen informatie te vinden.
Systemspecs:
2 Dirt 3 HD 6950 (CFX)
i5-2500K
Ze maken allebei gebruik van tridef software, ik denk dan ook dat ze allebei wel Ati aan kunnen. De LG staat echter wel op ATi 3D Compatible List, en de AoC niet.
Het voordeel van AoC is dat ie 20 euro goedkoper is, maar twintig euro minder voor minder kwaliteit wil ik niet :)
De BBG Monitoren is volgens mij een beetje dood.
Ik hoor graag jullie mening!

[ Voor 8% gewijzigd door MiliaanR op 06-10-2011 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
pricewatch: Cooler Master Hyper 212 Plus Past die ook met 2 koelers erop in mijn kast met de zijkant die koeler van 120mm die daar al standaard in zit? Of is 2 fans overbodig en 1tje ook al genoeg?

[ Voor 36% gewijzigd door tumtum100 op 06-10-2011 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicee
  • Laatst online: 08-09 14:22
MiliaanR schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 21:05:
Ik heb twee 3D monitoren uitgezocht, de pricewatch: AOC E2352Phz en de pricewatch: LG D2342P . Ik kom er gewoon niet uit welke de beste is, gamekings was zeer te spreken over de LG en over de AoC is praktisch geen informatie te vinden.
Systemspecs:
2 Dirt 3 HD 6950 (CFX)
i5-2500K
Ze maken allebei gebruik van tridef software, ik denk dan ook dat ze allebei wel Ati aan kunnen. De LG staat echter wel op ATi 3D Compatible List, en de AoC niet.
Het voordeel van AoC is dat ie 20 euro goedkoper is, maar twintig euro minder voor minder kwaliteit wil ik niet :)
De BBG Monitoren is volgens mij een beetje dood.
Ik hoor graag jullie mening!
Ik zou gaan voor de LG, bij mij staat AOC niet bekend als een goed merk qua monitoren en mocht er eventueel iets mis mee zijn helemaal niet de RMA procedure van AOC(ZEER slecht, zit er nu midden in. na 3 weken bericht dat ze naar mijn RMA aanvraag gaan kijken enzovoort.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joskoen
  • Laatst online: 03-09 15:25
Beste Tweakervrienden,

ik lees al een tijdje mee, en ik ben nu op dit systeem gekomen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master Hyper 212 Plus€ 22,95€ 22,95
1XFX 650W XXX Edition (P1-650X-NLH9 Gray Cooling Fan)€ 75,-€ 75,-
1AMD Phenom II X4 965 Black Edition€ 102,-€ 102,-
1Asrock 970 Extreme4€ 83,40€ 83,40
1Gigabyte GV-N560OC-1GI€ 199,80€ 199,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 625,65

heb ik het allemaal goed begrepen, dit is de eerst keer dat ik een pc ga bouwen. Ik twijfel alleen over de kast en voedin ivm warmte en genoeg stroom

edit: ik wil er later nog een tweede video kaart inzetten heb ik dan nog steeds genoeg watt?

mvg,

[ Voor 1% gewijzigd door Joskoen op 06-10-2011 22:23 . Reden: onbreek juiste info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gordon89
  • Laatst online: 12-07 20:35
Hallo,

Mijn laptop heeft het een paar maanden geleden opgegeven en ik zit zelf aan een desktop te denken.
Heb al gezien dat zelf in elkaar zetten stukken goedkoper is dus ben wat gaan rondneuzen.
Ik kwam zelf op deze samenstelling:

Behuizing/kast: Aerocool Syclone II Midi-Tower - black/red
Moederbord: Asrock Z68 Extreme4 Gen3
Processor: Intel Core i7 2600K Boxed
Videokaart: Asus EAH6950 DCII/2DI4S/2GD5
Ram: G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL
Voeding: OCZ Fatal1ty 550W
SSD: OCZ Vertex 2 SATA II 3.5" SSD 120GB
HDD: Seagate Barracuda ST31000524AS, 1TB

Heb alles uitgezocht zodat ik met een scherm niet boven de 1200 uit kom.
Ook zit ik zelf te denken om eerst de videokaart en hdd achterwege te laten om te kunnen sparen ervoor.
Dan kan de kast in ieder geval al draaien op de onboard kaart en ssd en mijn externe hdd.
Ik ben benieuwd naar wat jullie ervan vinden en kritiek en adviezen zijn altijd welkom!

Mvg Gordon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaphara
  • Niet online
Joskoen schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 22:17:
Beste Tweakervrienden,

ik lees al een tijdje mee, en ik ben nu op dit systeem gekomen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master Hyper 212 Plus€ 22,95€ 22,95
1XFX 650W XXX Edition (P1-650X-NLH9 Gray Cooling Fan)€ 75,-€ 75,-
1AMD Phenom II X4 965 Black Edition€ 102,-€ 102,-
1Asrock 970 Extreme4€ 83,40€ 83,40
1Gigabyte GV-N560OC-1GI€ 199,80€ 199,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 625,65

heb ik het allemaal goed begrepen, dit is de eerst keer dat ik een pc ga bouwen. Ik twijfel alleen over de kast en voedin ivm warmte en genoeg stroom

mvg,
Prima voeding in ieder geval :)

[ Voor 98% gewijzigd door Zaphara op 06-10-2011 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
pwnage2 schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 21:55:
[...]

Ik zou gaan voor de LG, bij mij staat AOC niet bekend als een goed merk qua monitoren en mocht er eventueel iets mis mee zijn helemaal niet de RMA procedure van AOC(ZEER slecht, zit er nu midden in. na 3 weken bericht dat ze naar mijn RMA aanvraag gaan kijken enzovoort.)
Kwaliteit is ook vrij slecht, RMA is idd verschrikkelijk. :X

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Pagina: 1 ... 23 ... 55 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees voordat je post even de topicstart door.