Advies aankoop MKB-access points

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• VelhaChica
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-11-2020
Aangezien ik van draadloze netwerken niet veel verstand heb, ben ik op zoek naar advies. Ik zoek access points die duidelijk bedoeld zijn voor een klein netwerk, maar boven het thuissegment zitten. Ik ben ICT-coördinator bij een vereniging.

Het pand waar wij in gehuisvest zijn is sinds kort volledig in ons beheer. Er worden werkplekken verhuurd. Van de directeur heb ik de opdracht gekregen om een draadloos netwerk aan te leggen. Dat draadloos netwerk wordt standaard aangeboden aan de verhuurders.

Nu heb ik besloten dat het draadloos netwerk vooral simpel moet zijn. Er worden vooralsnog geen zaken als directory services of RADIUS aan gekoppeld. Het draadloos netwerk komt in een losstaand netwerksegment met een eigen IP-adres aan de buitenkant.

Het enige waar ik mee in mijn maag zit is welke access points gekocht moeten gaan worden. Voor het pand heb ik er drie nodig, maar ik moet daarbij ook rekening houden met uitbreiding. Ik ben niet op zoek naar Cisco. Het budget is flexibel, maar beperkt. De access points moeten in ieder geval roaming ondersteunen.

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:51

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Als je met roaming WDS bedoelt, zou je eens kunnen kijken naar Zyxel of Draytek accesspoints. Die kun je koppelen met elkaar om een groot wlan te creeren.

Hier stond een dode link.