USB op Asus p55t2p4 mobo?

Pagina: 1
Acties:

• roytanck
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-07 09:29
Hoi allemaal.

Mijn vriendin heeft een machine met een Asus p55t2p4 mobo (oud pentium1-moederbord) en een AMD K6-2/450. Nu wil ze een nieuwe muis aansluiten (Logitech mouseman wheel), maar een adapter (serieel->ps/2) werkt niet.

De muis is (ook) USB, en op het board zit een connector voor USB. Omdat USB toen heel nieuw moet zijn geweest zit er geen kabel bij.

Heeft iemand USB aan de praat met dit board? Zo ja, waar heb je het kabeltje vandaan gehaald, en werkt het goed? Volgens veel sites moet het met muizen en toetsenborden goed kunnen werken.

Thanks!

P.S. Als iemand zo'n kabeltje over heeft, mail/icq me dan zeker ff!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:40

Wallie

Herr

MyCom, fl 15,-

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

• roytanck
En het werkt goed? Ik heb begrepen dat je het in het BIOS aan moet zetten (default uit)?

Is de pinbezetting trouwens goed van die kabel van MyCom of moet je die nog veranderen (daar lees ik op DejaNews veel over)?

• raamfluiter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07-2017
Het 'stekkertje' dat vanaf je USB-connector (2 op één bracket?) op je MOBO komt, kan op twee verschillende manieren bedraad zijn. Hoe dat in jouw geval moet zijn, hangt af van je MOBO. Ik ken twee uitvoeringen. In beide gevallen gaat het om 2 rijtjes van elk 4 pinnen. In het eerste geval zijn beide rijtjes gelijk aan elkaar. In het tweede geval zijn die 2 rijtjes aan elkaar 'gespiegeld'. Het is een goed idee je van de juiste aansluitingen te overtuigen! Ik was eens onachtzaam, en vernielde m'n USB Mxstream-modem... Succes

• roytanck
http://www1.jump.net/~lcs/kalle/rev3.htm#USB

Hier staat de pinbezetting. Blijkbaar is dit de niet gespiegelde variant dus :)

• raamfluiter
Inderdaad, de niet-gespiegelde variant. Als je kunt, meet dan even met een multi/voltmeter op je mobo op welke twee pennen 5 V staat. Als je de wel-gespiegelde variant nodig blijkt te hebben, draai je aan een kant van het 'stekkertje' alle draden om. Daarna maakt het dus ook niet meer uit hoe je 'm op je mobo prikt. Dit in tegenstelling tot de niet-gespiegelde variant.

• roytanck
Goede tip, ik heb alleen niet zo'n multimeter of zoiets, dus ik moet het er maar op wagen :?

Ik zie trouwens op de site van MyCom inderdaad een Asus USB kabeltje, maar daar staat "USB connector voor TX en BX" bij... ik zal eens checken hoe de pinbezetting bij latere boards is...

• raamfluiter
OK, je kan het er op wagen. Bij de niet-gespiegelde werken beide USB-connector wel of niet. Bij de wel-gespiegelde werkt één USB-connector wel, de andere niet. Nu ga ik er wel van uit dat je een bracket koopt met een niet-gespiegelde bedrading.

• roytanck
ftp://ftp.medianetwork.se/pub/mirror/asus/mb/sock7/430tx/tx97/tx97-123.pdf
volgens dit document is de pinbezetting op een Asus TX97 mobo hetzelfde (alleen zitten er dan ook pinnetjes verderop voor infrarood en zo). Het kabeltje van MyCom zou dus wel eens kunnen kloppen :)

• raamfluiter
Ja, die is een "combi-bracket" met 2 x USB, IR en PS/2. Ik heb een Asus P5A-B mobo, en gebruik precies zo'n ding. Maar.... ik vroeg eens bij MyCom -toen ik het geval nog moest gaan kopen- of die zij aanboden geschikt was voor mijn oudere mobo. Het begon toen met "ja", werd daarna "nee". Bij de derde keer vragen bleef het "nee". Ik vraag me nu af of jij nou die 2 x 4 pinnen op je mobo hebt, of dat je de hele "combi" erop kwijtkan..

• raamfluiter
I.i.g. ben ik er vrij zeker van dat jij de niet-gespiegelde variant moet hebben. Als je geen plaatsingsproblemen (te groot i.v.m. niet te gebruiken IR en PS/2) op je mobo hebt, zou ik dat ding gewoon voor f.15,= kopen. Als het niet -helemaal- werkt, kun je 'm later nog modificeren.

• roytanck
Ik zat net in de manual van een A7V te bladeren, en die heeft ook dezelfde pinbezetting als mij p55t2p4 :) Blijkbaar heeft Asus er de laatste jaren weinig aan veranderd.

ftp://ftp.medianetwork.se/pub/mirror/asus/mb/sock7/430hx/p55t2p4/p55t2p4-311.pdf is trouwens de manual van mijn p55t2p4, maar er staat niks over de USB connector in.

• roytanck
He dit is lachen: http://www.belkin.com/support/faq/usb_motherboard_assembly.html

Zo'n kabeltje schijnt altijd te passen :) je kunt de 2 losse connectoren gewoon omdraaien en "opschuiven".

• raamfluiter
Ik denk dat 't -uiteindelijk- wel zal werken. Succes nogmaals. Ik moet er nu mee stoppen, maar ik zal vanavond kijken of er nog nieuws is. B.t.w. ik vind f.15,= weinig geld voor die combi. Ik heb er ooit 2 gekocht. 1 voor 40 en 1 voor 30 piek.
Gegroet!

• roytanck
tnx

• raamfluiter
Oh, 2 losse connectoren.. Tsja, dan is er keuze genoeg he. Dat zou je moeten hebben! Maar zo ben ik ze nog nooit 'in het echt' tegengekomen. Die 2 losse stekkertjes zaten altijd aan elkaar. Niks omdraaien dus.. Maar als jij die (in A'dam?) weet te krijgen, hoor ik 't graag.

• roytanck
www.inmac.nl/Detail.tmpl$search?db=db/catalog.db&eqskudata=DCA4429&cart=3067498785782761[/url]
Bij deze :)
Pagina: 1