[W7] ineens evaluatieversie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 15:00

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Kreeg van de week een belletje van een kennis die melde dat zij een melding krijgt dat haar windows 7 installatie verloopt.
De evaluatie van Windows 7 Home Premium verloopt over X dagen.

Als u Windows wilt blijven gebruiken, maakt u een Backup van uw bestanden en installeert u vervolgens een editie van Windows 7 Home Premium.
Terwijl zij dus een installatie van de leverancier (ACER) heeft en ook bij de eigenschappen van Deze Computer staat dat het product geactiveerd is en dat Genuine logo staat er ook.

Ben er dus gisteren geweest (toen stond die nog op 8 uur). Dacht dus aan scareware of iets in die richting. Heb dus MBAM, Spybot en de virusscanner erover heen laten lopen. Het enigste wat deze vonden was een itunes 9.nogwat installer die besmet was.

Zij heeft wel gezegd dat ze een tijdje terug TuneUp geïnstalleerd heeft. Is hier wat over bekend dat dit programma dit zou kunnen veroorzaken?

Als ik google op de tekst die ik van haar heb vind ik 0 (lees NULL) sites met dit probleem. Kan ook komen omdat het een Nederlandse tekst is en geen Engels.

Wat zou ik nu kunnen doen? Ben bang dat als ik het herinstalleer dat het weer gebeurd. Is er een mogelijkheid om opnieuw te activeren? Of zal ik gewoon een W7 enabler erover heen gooien :X

Heb haar net een mailtje gestuurd of dat de pc het nog doet. :+

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:35

Cyphax

Moderator LNX
Evulatie versie? Daar heb ik ook nog nooit van gehoord. :+

Wat je kan proberen is de activatiestatus resetten. Dat kan vanaf de console met slmgr /rearm naar het schijnt, dan moet je 'm daarna weer kunnen activeren in de eigenschappen van de computer (je kent dat scherm wel).

Bronnen:
http://social.microsoft.c...76-49b1-a8f9-45d8b4179768
http://windowssecrets.com...dows-7-free-for-120-days/

Saved by the buoyancy of citrus

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Kleine titelfix evulatie versie evaluatie versie evaluatieversie

Als bovenstaande niet werkt: afhankelijk van de leeftijd van de machine en de licentiesoort kan je ook MS even vragen hoe en wat. Ze hebben mij in het verleden in ieder geval prima geholpen met een vergelijkbaar activatieprobleempje.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Ik zal beide suggesties eens proberen.

Vind het wel vreemd dat het ineens een Evaluatie (nu wel goed he, ja krijg je ervan als je alleen maat open source draait) is.

edit: machine is denk ik net 1 jaar oud en al die tijd draaide dus deze versie erop.

@hieronder, heeft met open source te maken omdat ik evaluatie verkeerd geschreven heb.

[ Voor 34% gewijzigd door Roman op 01-09-2011 11:14 ]

Verwijderd

Wat heeft open source hiermee te maken?

Gewoon de Acer helpdesk bellen of MS.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat kan af en toe wel eens gebeuren in bijzondere omstandigheden.

Er zit een license check in Windows, maar als bijvoorbeeld je systeemtijd verkeerd staat worden certificaten e.d. natuurlijk ongeldig en laten signing certificaten nou net gebruikt worden voor dat soort dingen.
Andere oorzaak is bijvoorbeeld dat over een langere periode geen internettoegang aanwezig is (denk dan aan maanden).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:43

strandbal

Was het maar zo'n feest.

alt-92 schreef op donderdag 01 september 2011 @ 11:17:
Andere oorzaak is bijvoorbeeld dat over een langere periode geen internettoegang aanwezig is (denk dan aan maanden).
Dus als ik voor bijvoorbeeld zakelijk gebruik een geisoleerde Win 7 computer laat draaien kan 'ie spontaan gedeactiveerd worden?

Hier stond een dode link.

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Tijd wordt volgens mij automatisch gesynced. En internet heeft ze ook. Ze is een van die die elke dag Farmville aan het spelen is.

@hierboven, daar zat ik idd ook aan te denken. Of mensen die geen inet hebben (ja die bestaan ook nog).

[ Voor 29% gewijzigd door Roman op 01-09-2011 11:22 ]

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 13:39

Big Womly

Live forever, or die trying

Cyphax schreef op donderdag 01 september 2011 @ 11:03:
Evulatie versie? Daar heb ik ook nog nooit van gehoord. :+
Zolang het maar geen Ovulatie versie wordt :+

[ Voor 12% gewijzigd door Big Womly op 01-09-2011 11:23 ]

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Makkelijkste oplossing is denk een recovery doen. Mocht het dan weer gebeuren zou ik met Acer gaan bellen. :)
Pagina: 1