Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2011 @ 12:45:
Digitenne is geen goede kwaliteit, veel storingen. Mijn advies is: ga voor digitale tv. Op 32/37 inch krijg je die namelijk alleen meer te zien en de beeldkwaliteit is een stuk beter.
voor dat beeld formaat zou ik voor 37" gaan. Thuis heb ik 32 en ongeveer 3 meter afstand en deze tv is aardig klein. Op mijn kamer heb ik 32" en nog geen 2 meter afstand en dit is een stuk idealer (kijkt heerlijk en m'n bril hoef ik niet op te zetten)
No offence, maar niet iedereen heeft last van die storingen die jij beschrijft. Daarnaast is Digitenne prima voor een 37 inch TV, zeker als je niet met kabels in de weer wilt. Vergeet niet dat er ook nog beeldtechnieken op de TV zitten, die eventueel ruis zoiezo wegfilteren en soms het beeld nog scherper maken.
------------------------------------
Plasma is het beste voor films en kunnen kleuren beter laten zien. Nadelen van plasma is uiteraard dat de helderheid niet zo hoog kan (dus je moet de zon er niet op hebben staan) en image retention (inbranden komt eigenlijk niet meer voor, tenzij je 'm dagen achter elkaar op precies dezelfde beeld laat staan).
Goed, mooi geluid direct uit de TV is eigenlijk ontzettend verschillend. Hedendaagse platte TV's hebben niet zo heel goed geluid, maar wel voldoende.
Ik zal je zo goed mogelijk proberen te helpen: ik zal één plasma TV en één LED TV uitzoeken die de meeste bang-for-the-buck biedt. Je zit bijna 4 meter van de TV af: er zijn vast mensen die je hebben verteld dat er een 'formule' is voor de beste grootte vanaf een bepaalde afstand, maar feit is dat dit gewoon heel persoonlijk is. Daarom: hoe groter, hoe beter. Minstens 37 inch, maar het liefst tussen de 40 en 50 inch. De meest gemaakte fout bij de aanschaf van een TV is een te klein beelddiagonaal kiezen.
Je geeft zelf aan dat de 37 inch D6500 binnen je budget is. Ik kan deze TV echter pas vanaf 820 euro vinden, en zit dus ruim buiten je budget.
Ik kijk momenteel alleen naar de merken
Samsung,
Sony en
Panasonic voor je. Philips gaat namelijk volgend jaar stoppen met het maken van eigen TV's, en ik vraag me af hoe het dan nog verder gaat met eventuele updates voor de TV. Sony is verder een ijzersterk merk, Samsung biedt heel veel bang-for-the-buck en Panasonic is erg goed met plasma's. LG kijk ik niet naar, gezien de hoeveelheid problemen het merk de laatste jaren met haar TV's heeft gehad. Tot slot: voor de LCD TV's kijk ik enkel naar de 2010 en 2011 modellen zodat de TV niet te verouderd is. Voor de plasma TV's kijk ik enkel naar de modellen van 2011 omdat deze veel nadelen van plasma hebben opgelost t.o.v. 2010.
Plasma
Als ik de in de pricewatch zoek naar een Plasma TV van bovengenoemde merken voor een maximum prijs van 720 euro (want je hebt nog die bon), dan kom ik op drie TV's uit.
Ik heb een mooie TV voor je gevonden: de Panasonic Viera TX-P42S30.
pricewatch: Panasonic Viera TX-P42S30 Panasonic heeft dit jaar de ST30 geintroduceerd, en dat is een model met 3D. De S30 is een model zonder 3D en waarbij een wat goedkoper paneel wordt gebruikt (maar nog steeds topkwaliteit). De TV is te koop voor
minder dan 500 euro en daarvoor krijg je een 42-inch plasma TV terug. Het is een 600 Hz TV.
Ik heb ook nog een tweede plasma TV voor je gevonden. Het is de Samsung 51D530. Het is een
51 inch TV, misschien een beetje over-kill, maar wel voor een mooie prijs. Zoals ik al zei is Panasonic de beste op de plasma markt, maar Samsung is er zeker niet slecht in. Zeker het overwegen waard:
pricewatch: Samsung PS51D530. Het is een 600 Hz TV.
LCD (LED) TV
De grootste LED TV die ik kan vinden is deze Panasonic
pricewatch: Panasonic Viera TX-L42E3E, maar eerlijk gezegd weet ik niet zo super veel over Panasonic's LCD TV's. Andere merken blinken meer uit in LED TV's.
Sony heeft maar één TV in deze price-range vanaf 37 inch, en is slechts een 50 Hz TV en valt dus af. Dan houd ik nog 2 TV's voor je over:
-
pricewatch: Samsung UE40D5700 (Samsung UE40D5700)
-
pricewatch: Samsung UE37D6200 (Samsung UE37D6200)
De rede dat ik deze TV's heb uitgekozen: de D5700 is de grootste Samsung TV in jouw prijsklasse voor goede beeldkwaliteit. De D6200 biedt je de meeste functionaliteit en beste beeldkwaliteit in jouw prijsklasse.
De D5700 is een 100 Hz CMR TV (wat me doet denken dat het 50 Hz is met backlight blining).
De 6200 is een 200 Hz CMR TV (100 Hz met backlight blinking en video processing).
De D6200 is 'slechts 37 inch', de D5700 is 40 inch. De D6200 biedt je echter wel meer: het biedt Smart TV functionaliteit (dus o.a. Apps, Smart TV, Your Video) terwijl de D5700 dit niet biedt. Daarnaast ondersteunt de D6200 3D: mocht je in de toekomst dus een keer een 3D brilletje kopen, dan kan je altijd 3D uitproberen.
De D6200 biedt je dus wel veel meer, maar je moet dan wel 3 inch inleveren. De D6200 heeft óók betere geluidskwaliteit dan de D5700, één van je eisen.
-------------------------
Conclusie: moeilijke keuze. Een plasma TV biedt je vaak beter beeld en ook een groter beeld. Een LED TV is echter zuiniger en dunner. Een ander voordeel voor LED is dat je niet hoeft te letten op inbranden, terwijl je een plasma TV niet een hele week lang op één zender continue aan moet laten staan.
Gezien je kijkafstand zou ik eerder neiging naar die 40 of 42 inch, dan naar de laatste 37 inch D6200. De D6200 biedt je echter wel een betere kwaliteit dan de D5700. Puur kijkend naar grootte, dan is de 51 inch 530 een goede optie maar dan heb je dus geen 3D of Smart TV.
Plasma biedt je in deze prijsklasse dus net wat betere beeldkwaliteit, maar is eigenlijk een kindje: opletten dat je TV niet dag en nacht aanstaat op stilstaand beeld. LED is eigenlijk een volwassenen die voor zichzelf kan zorgen: verbruikt weinig energie en over inbranden hoef je je geen zorgen te maken... echter is een LED TV niet de TV die het grootst uitpakt qua beelddiagonaal en daar wint plasma weer.