Toon posts:

[iMac] Wifi bereik problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik hoop dat een van jullie mij kan helpen want ik wordt er zo langzamerhand een beetje gek van:

ik zit met het volgende probleem:

Mijn zus die heeft een nieuwbouw huis gekocht en heeft onder in de meterkast een Linksys WRT54GL staan, hier zitten draadloos aan gekoppeld een laptop met Windows besturing en op zolder staat een nieuwe IMAC.
Nu is het zo dat de IMAC op zolder wel aangeeft dat hij goed verbinding heeft echter de kracht zit er niet achter want het internet dat is zo traag als...... Wanneer ik de laptop ernaast zet dan gaat alles goed.
Zo heel af en toe doet de IMAC het boven op zolder ook maar dat is dan maar heel even, wanneer ik deze IMAC beneden neer zet dan heb ik nergens geen last van.

Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn? En wat we mogelijkerwijs moeten aanschaffen om dit probleem op te lossen?

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:44
Als ie het beneden wel goed doet en boven niet, dan heb je dus een probleem met je bereik, wellicht dat de ontvanger in de iMac minder krachtig is.

wellicht dat je wat met de antennes kan richten om het bereik verbeteren, de iMac met de achterkant tegen de muur is ook niet goed voor het bereik geloof ik. Verder kan je misschien de Linksys verplaatsen, hoger zetten, meer richting trap-opening richten ipv betonnen muren en plafonds.

Als dat allemaal niet werkt kan je er een extender/repeater tussen zetten

Strava

Verwijderd

Topicstarter
Prulleman schreef op donderdag 01 september 2011 @ 10:02:
Als ie het beneden wel goed doet en boven niet, dan heb je dus een probleem met je bereik, wellicht dat de ontvanger in de iMac minder krachtig is.

wellicht dat je wat met de antennes kan richten om het bereik verbeteren, de iMac met de achterkant tegen de muur is ook niet goed voor het bereik geloof ik. Verder kan je misschien de Linksys verplaatsen, hoger zetten, meer richting trap-opening richten ipv betonnen muren en plafonds.

Als dat allemaal niet werkt kan je er een extender/repeater tussen zetten
Bedankt voor je reactie, bovenstaande is reeds allemaal geprobeerd echter zonder succes, het enige wat nog niet getest is om de IMAC anders op het bureau te zetten, deze staat nu tegen het dak aan.
Weet je ook wat voor extender / repeater er het best geschikt is voor deze situatie?

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Zolder naar meterkast wil wel eens moeite geven qua afstand.
Maar gezien het een nieuwbouwhuis is loopt er geen loze pijp van de zolder naar de meterkast?
Dan kan je er CAT5e doorheen trekken, dat werkt altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-10 16:58
voske76, ik heb je titel wat verduidelijkt. Verder is het gewoon iMac, dat is wat minder schreeuwerig ;).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-08 18:42
Ik heb precies hetzelfde verhaal met mijn iMac 27" (late 2009). Windows laptop draait prima, iMac niet vooruit te branden in Safari.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
De antenne van de iMac zit tegenwoordig achter het Apple logo op de achterkant. De aluminium achterkant houdt ontzettend veel signaal tegen dus het is niet zo vreemd dat een iMac zoveel moeite heeft met een router die ver weg staat. Bij mij werkte het ook pas op volle snelheid als ik de router in dezelfde kamer neerzette als de iMac, dan ga je een beetje het doel van Wifi voorbij natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal voor jullie reacties, sorry dat ik niet eerder heb kunnen reageren, maar door omstandigheden was dit helaas niet mogelijk.
Ik zal eens even kijken of er een buisje naar boven gaat, maar volgens mij niet.
Kabels trekken buiten zo'n buis om is geen optie, dus dan zal er een andere router / versterker moeten komen.
Er hangt dus nu een Linksys WRT54G in, zou het een stuk helpen wanneer ik er een N serie in hang?
Pagina: 1