Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vertraging in batch bestand aanbrengen

Pagina: 1
Acties:

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:07
Ok,

Ik heb het volgende probleem.

Ik heb thuis een (file)servertje staan dat elke avond(nacht) uit zichzelf via een cronjob uitschakeld.
Nu is de bedoeling dat bij het opstarten van een van de laptops/pc's hier in huis de server via een wol opdracht weer tot leven wordt gewekt.

Hier heb ik dus een van de op internet beschikbare programma's voor gedownload dit verwerkt in een batchbestand en toegevoegd aan start->all programs->Startup.

Als ik het batchbestand uitvoer vanuit de shell is er geen vuiltje aan de lucht. Maar nu begint het interresant te worden. De laptop is (meestal) draadloos verbonden met het netwerk en heeft enige tijd nodig om te verbinden met het netwerk.
Echter voordat de laptop zichzelf verbonden heeft is mijn batchbestand al uitgevoerd en dus zonder resultaat.

Nu ben ik niet voor 1 gat te vangen en heb gezocht naar een mogenlijke oplossing voor dit probleem en ben zo op het prachtige commando TIMEOUT gekomen. Ook dit heb ik verwerkt in mijn batch bestand en wederom in de shell werkt dit perfect.

Echter als mijn batchbestand op automatisch op wordt gestart dan werkt timeout dus niet!?
Iemand een idee hoe dit komt en hoe ik dit zou kunnen verhelpen?
Zoeken op Google met deze termen levert namelijk heel veel op behalve een antwoord op wat ik zoek.

code:
1
2
timeout /nobreak /t 20
WolCmd 00:1c:xx:xx:xx:xx 192.168.x.x  255.255.255.0 8900

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
is hiet niet het sleep commando voor bedoeld?

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:38
code:
1
2
3
@echo off
ping -n 15 127.0.0.1>nul
start "" "C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox\firefox.exe"

Dit start na 15 seconden firefox op ;)
Gebruik het zelf icm wamp(duurt 14 seconden om te starten bij coldboot)

if (!coffee) {
Work = false; }

• jbhc
Notehoutelade schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 23:01:
Volgens mijn Windows 7 bestaat dat commando niet
naaitsab schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 23:02:
code:
1
2
3
@echo off
ping -n 15 127.0.0.1>nul
start "" "C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox\firefox.exe"

Dit start na 15 seconden firefox op ;)
Gebruik het zelf icm wamp(duurt 14 seconden om te starten bij coldboot)
Dat is een hele goede tip, dank u _/-\o_

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:29

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Notehoutelade schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 23:01:
idd, het sleep commando - maar dat werkt alleen op w2k3 server cq w2008 server ;)
De oplossing van naaitsab is ook een mooie, die heb ik nog niet eerder gezien - en die zou op alle windows OS'en met een netwerkstack moeten werken :)

Het feit dat jouw cmd het niet doet is vermoedelijk omdat je hem onder een bepaalde user draait, en het bestand willekeurig tijdens het opstarten uitgevoerd wordt. De starttijd is dus niet zelf te bepalen, dat doet het OS voor je. Waardoor het zijn doel mist ;)
Je zou de timeout waarde eens naar een minuut of anderhalf kunnen zetten, wellicht dat dat wel wil :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Je kan toch gewoon sleep.exe downloaden en in je System32-map zetten?
Dan werkt het sleep-commando gewoon :)

Linkje:
http://unattended.msfn.org/unattended.xp/view/web/10/

[ Voor 23% gewijzigd door fsfikke op 31-08-2011 23:13 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:29

The Eagle

I wear my sunglasses at night

fsfikke schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 23:12:
Dat werkt dan wel, maar daar heeft ie niks aan, omdat ie niet kan bepalen wanneer het bestand uitgevoerd wordt. Dikke kans dat het bestand, zelfs al zou je hem in de autoexec.cmd zetten, al uitgevoerd wordt voor de WLAN verbinding klaar is. Die kunnen behoorlijk traag zijn.

De allermooiste oplossing is uiteraard om er zelf een service van te maken, dan kun je die afhankelijk maken van een andere service - bijvoorbeeld je netwerkservices ;)
Speel maar eens het 'SC' commando zou ik zeggen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Wiethoofd
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

TIMEOUT /T 10 >NUL

Ik gebruikte onder XP ook de ping truuc om m'n batch te laten pauzeren, maar deze Timeout is veel netter en werkt onder W7, gewoon 10 seconden pauze, of een toets indrukken => instant door.

[ Voor 4% gewijzigd door Wiethoofd op 31-08-2011 23:17 ]

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Het lijkt me mooier om een while lus te maken met een ping -n 1 naar je server en controleren of je een geldig resultaat hebt en ondertussen elke 5? seconden en WOL te blijven sturen dan zo een 'hack' met ping als sleep.
[/hackingtools]

Daarnaast kan je in je task scheduler een taak 'At startup' triggeren met een 'Delay task' van minimaal 30s.

Niet roeien met de roeien die je toevallig vind, maar met die wat daarvoor bedoelt zijn!

Afbeeldingslocatie: http://modmy7.com/wp-content/uploads/2009/12/Task-Scheduler-New-Trigger.png

[ Voor 11% gewijzigd door kluyze op 31-08-2011 23:21 ]

• jbhc
The Eagle schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 23:10:
[...]

idd, het sleep commando - maar dat werkt alleen op w2k3 server cq w2008 server ;)
De oplossing van naaitsab is ook een mooie, die heb ik nog niet eerder gezien - en die zou op alle windows OS'en met een netwerkstack moeten werken :)

Het feit dat jouw cmd het niet doet is vermoedelijk omdat je hem onder een bepaalde user draait, en het bestand willekeurig tijdens het opstarten uitgevoerd wordt. De starttijd is dus niet zelf te bepalen, dat doet het OS voor je. Waardoor het zijn doel mist ;)
Je zou de timeout waarde eens naar een minuut of anderhalf kunnen zetten, wellicht dat dat wel wil :)
Wat ik niet begrijp is dat timeout op zichzelf perfect werkt en als ik de documentatie goed begrijp zelfs bedoelt is voor wat ik er mee doe. Alleen blijf ik het vaag vinden dat het dus niet meer werkt als hij in de startup map wordt gebruikt.
fsfikke schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 23:12:

Linkje:
http://unattended.msfn.org/unattended.xp/view/web/10/
Uiteraard kan dat ik had alleen gehoopt dat er een methode was waarvoor ik zo min mogelijk extra dingen hoef te installeren om het en beetje universeel te houden. Evengoed bedankt voor het meedenken :)

Over de uiteindelijk oplossing hoef ik niet verder na te denken. De ping optie is natuurlijk geniaal en die vergeet ik ook niet meer.

@Wiethoofd hierboven

timeout werkt dus NIET als hij in de startup map staat en dat blijf ik wazig vinden.
Ik zou verwachten dat alle commando's gewoon werken maar dat is dus niet het geval. Windows beslist gewoon dat het niet aan timeout doet. :(

[ Voor 7% gewijzigd door jbhc op 31-08-2011 23:21 ]

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
The Eagle schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 23:10:
[...]

wist ik niet, batch gebruik ik al vrij lang niet meer :)

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:16
werkt choice misschien wel dan?

choice /t 10 /c ync /d y

Wacht 10 seconden, en gaat dan automatisch door met de standaardkeuze

[ Voor 5% gewijzigd door Poltergeist op 31-08-2011 23:21 ]

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:38
Wiethoofd schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 23:16:
TIMEOUT /T 10 >NUL

Ik gebruikte onder XP ook de ping truuc om m'n batch te laten pauzeren, maar deze Timeout is veel netter en werkt onder W7, gewoon 10 seconden pauze, of een toets indrukken => instant door.
De ping localhost truc werkt ook prima onder W7 ;)

if (!coffee) {
Work = false; }

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Zowel cygwin als mingw kennen "sleep" :)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
C:\>cd cygwin

C:\cygwin>dir /b /s sleep.exe
C:\cygwin\bin\sleep.exe

C:\cygwin>cd \MinGW

C:\MinGW>dir /b /s sleep.exe
C:\MinGW\msys\1.0\bin\sleep.exe

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Deze truc zou voor W7 ook moeten werken: http://dandar3.blogspot.c...fessional-fast-logon.html

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik gebruik daar dus ook net als kluyze een scheduled task voor.
Veel makkelijker en net zo idiot proof als die legacy-mode startup folder meuk.
Kun je zelfs instellen dat ie alleen loopt als je netwerk up is.

En je hoeft er ook nog eens niks extra's voor installeren (Cygwin voor een simpel delayed startup ding? Kom op zeg...)

[ Voor 40% gewijzigd door alt-92 op 01-09-2011 07:29 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1