Caiway introduceert de Caiway Combi

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Caiway is gestart met de introductie van een bijzonder 3-in-1-pakket: de Caiway Combi. Een flexibel pakket met topkwaliteit televisie, razendsnel internet en supervoordelig bellen, dat precies aansluit op de wensen van de moderne consument.

http://www.caiway.nl/site...introduceertdecaiwaycombi

Is dit voordeliger dan dat het eerst was?

Ik heb zelf glasvezel dus weet het niet.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2011 22:59 ]

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:57

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Ik heb nu 25/3 internet, Voip first en TV basic. Ik zit net even te rekenen met de losse abonnementsprijzen, dan kom ik nu op 54.35.

Niet schokkend goedkoop dus, ik zou alleen voor 0.65 euro per maand extra 10mbit meer downloadsnelheid krijgen. Vanmiddag eens bellen.

Edit: Ik zit te denken... De prijzen komen zo erg overeen van de alles-in-een pakketten en de losse abbonnementen... Zou er niet gewoon een snelheidsverhoging van internet aan zitten te komen?

[ Voor 83% gewijzigd door strandbal op 01-09-2011 11:18 ]

Hier stond een dode link.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat de snelheidsverhoging alleen geldt voor de combipakketten.

Het is natuurlijk een slimme manier om mensen op een alles in 1 pakket te krijgen.

Wil je alleen internet zonder telefonie, dan heb je gewoon minder snelheid :)

De namen van de combipakketten op de coaxkabel komen in ieder geval overeen met de namen die wij op de glasvezel hebben voor de alles in 1 pakketten hier in Krimpen aan den IJssel.

Wij krijgen ook geen internet en telefonie over de coaxkabel. Alleen over de glasvezel blijft het bij ons.
Alleen DVB-C blijft op de coaxkabel bij ons.

Het zou me niet verbazen als er weer een Caiway gemeente geheel verglaasd is door CIF dat ook daar het internet en telefonie over de coaxkabel verdwijnt en alleen nog maar over de glasvezel kan worden afgenomen.

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:10

Quakie

quakelen

Eindelijk, zat hier op te wachten.. ik ben wegens slechte lijnen en services bij Caiway weggegaan maar mijn huidige provider Tweak is ook niet meer wat het geweest is. Echter was Caiway altijd nog duurder dan mijn huidige abo.

Dit zorgt voor gelijke kosten maar sneller internet.

Ik teken nergens meer voor

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:25

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Wat traag allemaal. Vergeleken met glasvezel is glas iha stabieler (qua ping) sneller (50/50 bij tweak voor 55,- tegen 35/3,5 bij caiway) en hogere kwaliteit.

Verder vind ik de paketten in vergelijking met ziggo/upc ook redelijk duur.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Verwijderd

Topicstarter
Caiway is altijd duur geweest met zijn internetsnelheden als je het vergelijkt met UPC of Ziggo

• strandbal

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Glasvezel is toekomstmuziek hier, ergens eind 2013 als we mazzel hebben... En dan nog vraag ik me af of er gekozen kan worden qua internetaanbieder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 11:14
Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2011 @ 18:14:
Caiway is altijd duur geweest met zijn internetsnelheden als je het vergelijkt met UPC of Ziggo
voor internet/bellen wel. Voor TV is het wel meer waar voor je geld ivm grote SD en HD zenders in het basis pakket. Kan met name UPC nog wat van leren. Voordat van UPC is echter wel meer On Demand tv (gebruik het zelf alleen nauwelijks).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja. ik bedoel ook internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:43

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

het is puur afhankelijk wat je nu hebt. Ik heb TV totaal pakket, dacht 25 euro in de maand, daar zou ik niet op willen toegeven. Daarnaast ben ik nu wel blij met de 50/4 verbinding.

Dan hou ik enkel VoiP over, wat is dus absoluut niet ga doen. Mijn lijn klappert zo enorm dat ik waarschijnlijk niet eens normaal een telefoongesprek zou kunnen voeren, plus dat we gewoon nog de ouderwetste analoge lijn hier hebben liggen met een KPN basis abbo erop.

Tripple pakketten zijn altijd leuk, maar als ik tov mijn huidige specs moet inleveren, dan betaal ik die paar tientjes in de maand wel extra.

Ik gok in onze buurt dat we pas tegen 2017 aan glasvezel mogen denken :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
2017? Waar woon je dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTheOne2008
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17-09 15:13
in de buurt waar glasvezel niet snel zal komen, net als de buurt waar ik woon ;-)

[ Voor 2% gewijzigd door MeTheOne2008 op 06-09-2011 16:48 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar je woont wel in een Caiwaygebied?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke666
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-08 20:00
Wanneer denk je dat Kudelstaart glas krijgt? Ik hoop ook voor 2017!

Verwijderd

Topicstarter
Zodra CIF begint met Aalsmeer zal Kudelstaart gelijk meegenomen worden neem ik aan.
Het gaat sneller als je denkt, van de week is opeens IJsselstein erbij gekomen als gemeente die verglaasd wordt dit jaar nog.

http://www.cif-glasvezel.nl/ijsselstein-benschop

Dus wie weet over een paar weken staat jullie regio erbij.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik woon in een deelgebied van Caiway, ze leveren hier diensten via de lokale kabelboer, wat nog een stichting is :P

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Quakie

Quakie

quakelen

Zijn er mensen die een overstap wagen?

Verwijderd

Ja eergisteren gewoon formulier ingevuld voor nieuwe abonnee en gisteravond werkte alles al met nieuwe snelheid (35Mbit) en sport1 en film1 werken ook.
Ja Kitty heeft het goed geregeld.

• ThaOdie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-07-2015

ThaOdie

Daar ben ik...

Ja hier komt ook binnenkort glasvezel dus ik ga maar alvast over op de kabel voor die paar maandjes.

Zeg wat of zeg niks..

• ThaOdie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-07-2015

ThaOdie

Daar ben ik...

strandbal schreef op donderdag 01 september 2011 @ 19:20:
Glasvezel is toekomstmuziek hier, ergens eind 2013 als we mazzel hebben... En dan nog vraag ik me af of er gekozen kan worden qua internetaanbieder?
Dat kan voorlopig niet aangezien het gemeente gebonden is, pas al heel Nederland aangesloten is denk ik dat de lijn open gaat voor meer aanbieders. Dus zal je het moeten doen met de provider die daar beheerder is.. :/

Zeg wat of zeg niks..

• strandbal

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Ik twijfel nog, misschien gaat die voip lijn eens de deur uit en met alles in een kom ik daar natuurlijk nooit meer vanaf...

Telefonie is zo 2009 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:10

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2011 @ 08:26:
Zodra CIF begint met Aalsmeer zal Kudelstaart gelijk meegenomen worden neem ik aan.
Het gaat sneller als je denkt, van de week is opeens IJsselstein erbij gekomen als gemeente die verglaasd wordt dit jaar nog.

http://www.cif-glasvezel.nl/ijsselstein-benschop

Dus wie weet over een paar weken staat jullie regio erbij.
Even een kick.

Wat IJsselstein betreft, daar wordt nu de laatste hand aan glas tot aan de voordeur gelegd. Bij m'n zus wordt dacht ik deze week de aansluiting bijv. gemaakt.
SinergyX schreef op donderdag 08 september 2011 @ 09:23:
Ik woon in een deelgebied van Caiway, ze leveren hier diensten via de lokale kabelboer, wat nog een stichting is :P
Woon je toevallig in de regio Gouda/Reeuwijk? En dus kabel via Rekam? Die stichting is leuk, maar als je een storing hebt, is het wel gelijk een ramp... Storing melden bij Caiway, die zet hem door naar Rekam en als je geluk hebt wordt er iets mee gedaan... Caiway erop aanspreken heeft geen zin, en Rekam zegt dood leuk dat je bij je provider (Caiway) moet klagen...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Inderdaad Gouda, afgelopen zaterdag mijn VDSL gekregen en dus vandaag ook de opzegging richting Caiway. Grappig, wachtrij bij opzeggen was 7 wachtenden voor me :/

Ik heb afgelopen maanden alleen maar storingen gehad, van enorme latency tot compleet wegvallen van verbinding (precies op tijden dat ze natuurlijk dicht zijn, bel je de dag erna, is er 'niets aan de hand').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Dat ken ik... Vooral in het weekend als het lekker vochtig is of onweert, viel het bij mij regelmatig uit... Eerst internet en dan kon je donderop zeggen dat de TV ook niet lang meer ging duren...

Even ter verdediging van Caiway, dit ligt dus niet aan hen, maar aan Rekam, want het kabelnet is gewoon verouderd/beschadigd...

Qua kosten was het alleen voor mij simpel, ik wou internet en tv toen ik in Gouda kwam, telefoon gebruik ik toch niet (heb immers een gsm met meer minuten dan ik verbruik). In die situatie was internet via de kabel veruit het voordeligst (en is het nog steeds). En als de verbinding wel in orde is, heb ik ook absoluut geen klagen. In de regel haal ik hogere downloadsnelheden dan theoretisch mogelijk zou zijn (op een 8 Mb abo haalde ik ruim 1 MB/s en nu over de 1,5 MB/s met 15Mb abo).

Overigens lees ik hier dat Rekam alleen bij nieuwbouw en natuurlijk verloop voor glas kiest, en er blijkbaar niet vooruitlopend vervangen aangelegd wordt... Jammer, maar misschien dat er voor mij wat licht aan de horizon schijnt. Ik woon in de binnenstad (Raambuurt), en die gaat de komende jaren volledig op de schop wegens herinrichting van de straten en vervangen van de riolering. Bovendien wordt er momenteel veel nieuwbouw gepleegd, die al wel op glas komen.

Ik weet niet wat ze precies met natuurlijk verloop bedoelen, maar dit zou wel zo'n moment kunnen zijn.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Vreemd genoeg heb ik met TV nagenoeg nooit problemen (buiten recent Disc.channel, maar dat was denk ik met PVR). En of het nu Rekam is of Caiway, mij maakt het weinig meer uit. Mijn mailbox van Caiway stond enkel vol met supporttickets, ze gingen het weer nakijken, er was weer storing, 2 dagen later precies hetzelfde verhaal. (sidenote, emailomgeving van caiway is echt anno 2002).

Ze hebben hier afgelopen maanden heel kort akkeren op de schop gegooid qua straten, maar nergens bedacht blijkbaar om meteen een glasvezelkabel neer te leggen, laat staan de kabels na te kijken. Als je de plannen bekijkt, is het allemaal 2015/2016 verhalen, allemaal geweldig maar tegen die tijd kijk ik dan wel weer.

Ik ga er nu zo'n 15mbit op achteruit, maar dat lever ik graag in voor een latency-vrije stabiele lijn, iets wat Caiway sinds vorig jaar november hier al niet meer heeft. Dat natuurlijk naast, wat in dat geval wel Caiway is aan te rekenen, de belachelijke openingstijden van hun support afdeling.

En die opmerking van Grooten, dat is precies Rekam: “Laat de abonnees die zo graag op glas willen eerst maar eens hun abonnement opwaarderen naar de hoogste snelheden”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan je verzekeren als je Caiway over de glasvezel hebt, dat het internet zeer stabiel is en behalve bij een grote storing nooit uitvalt. Wij hebben het nu twee jaar in Krimpen en hoewel ik de snelheden van internet op de glasvezel niet meer van deze tijd vind,, zeker voor de prijs die ze er voor vragen, is de kwaliteit perfect@!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

SinergyX schreef op maandag 21 mei 2012 @ 17:32:
Vreemd genoeg heb ik met TV nagenoeg nooit problemen (buiten recent Disc.channel, maar dat was denk ik met PVR). En of het nu Rekam is of Caiway, mij maakt het weinig meer uit. Mijn mailbox van Caiway stond enkel vol met supporttickets, ze gingen het weer nakijken, er was weer storing, 2 dagen later precies hetzelfde verhaal. (sidenote, emailomgeving van caiway is echt anno 2002).
Discovery, en vlak daarvoor NGC Wild, waren bij mij ook ineens verdwenen, maar dat komt omdat die onlangs zijn omgezet naar HD en dan knikkert een PVR (de Humax iig) hem uit de favorietenlijst. Geen storing dus, maar een upgrade ;)

Het email systeem van hen gebruik ik trouwens niet, ik heb een persoonlijk email adres waar alles op binnenkomt.
Ze hebben hier afgelopen maanden heel kort akkeren op de schop gegooid qua straten, maar nergens bedacht blijkbaar om meteen een glasvezelkabel neer te leggen, laat staan de kabels na te kijken. Als je de plannen bekijkt, is het allemaal 2015/2016 verhalen, allemaal geweldig maar tegen die tijd kijk ik dan wel weer.

Ik ga er nu zo'n 15mbit op achteruit, maar dat lever ik graag in voor een latency-vrije stabiele lijn, iets wat Caiway sinds vorig jaar november hier al niet meer heeft. Dat natuurlijk naast, wat in dat geval wel Caiway is aan te rekenen, de belachelijke openingstijden van hun support afdeling.
Wat noem je trouwens latency-vrij? Op mijn abo zat ik op 21ms met een ping, nieuwe abo op nog maar 15ms. Dat is gewoon netjes. Ook is de lijn behoorlijk stabiel te noemen en beter dan de VDSL-lijn van mijn ouders bij XS4ALL, die gewoon traag aanvoelt... Ook qua snelheid haal ik gewoon de 15Mbit down en 1,5 up.

Ik vrees dat jouw problemen dus eerder in het kabelnet (dus Rekam) liggen, dan bij Caiway. De uitvalproblemen die ik 2 jaar terug nog wel had, zijn bijv. ook vrijwel helemaal verdwenen, sinds nieuwbouw in de straat is opgeleverd.

Hun support is tegenwoordig ook beter bereikbaar, 's avonds in ieder geval tot 21 uur (ipv 18 uur wat het eerst was) en storingen kunnen altijd gemeld worden, ook buiten openingstijden. Dat was in het verleden wel een probleem inderdaad.
En die opmerking van Grooten, dat is precies Rekam: “Laat de abonnees die zo graag op glas willen eerst maar eens hun abonnement opwaarderen naar de hoogste snelheden”.
Die opmerking is inderdaad lekker kansloos... Met alle respect, maar 15Mbit is voor mij snel zat (zelfs 8 was dat eigenlijk al) en hogere snelheden zijn gewoon niet economisch voor mij. Glas heeft niet alleen voordelen voor de afnemer, ook de aanbieder kan meer met glas (video-on-demand en interactieve tv om maar iets te noemen).

Overigens is dat stukje sowieso wel typerend. Rekam wil kosten wat het kost zo goedkoop mogelijk leveren, dus ook geen zenders die licentiekosten vragen. Ja, het is daardoor spotgoedkoop, maar het is ook een pakket waar interessante zenders op ontbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

deepbass909 schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 14:08:
Wat noem je trouwens latency-vrij? Op mijn abo zat ik op 21ms met een ping, nieuwe abo op nog maar 15ms. Dat is gewoon netjes. Ook is de lijn behoorlijk stabiel te noemen en beter dan de VDSL-lijn van mijn ouders bij XS4ALL, die gewoon traag aanvoelt... Ook qua snelheid haal ik gewoon de 15Mbit down en 1,5 up.
Ping naar provider zal bij VDSL ook hoger zijn (11 vs 22), maar uiteindelijk ping naar de doelserver zal nagenoeg gelijk zijn (in mijn geval dus altijd beter).

Maar latency-vrij is dus dit niet meer hebben:
Antwoord van 62.45.56.66: bytes=32 tijd=144 ms TTL=122
Antwoord van 62.45.56.66: bytes=32 tijd=97 ms TTL=122
Antwoord van 62.45.56.66: bytes=32 tijd=3417 ms TTL=122
Antwoord van 62.45.56.66: bytes=32 tijd=294 ms TTL=122
Antwoord van 62.45.56.66: bytes=32 tijd=372 ms TTL=122
Antwoord van 62.45.56.66: bytes=32 tijd=142 ms TTL=122
Antwoord van 62.45.56.66: bytes=32 tijd=318 ms TTL=122
Antwoord van 62.45.56.66: bytes=32 tijd=80 ms TTL=122
Antwoord van 62.45.56.66: bytes=32 tijd=202 ms TTL=122
Antwoord van 62.45.56.66: bytes=32 tijd=840 ms TTL=122
Antwoord van 62.45.56.66: bytes=32 tijd=334 ms TTL=122
Antwoord van 62.45.56.66: bytes=32 tijd=284 ms TTL=122
Antwoord van 62.45.56.66: bytes=32 tijd=158 ms TTL=122

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ik denk, ik test het eens:
PING 62.45.56.66 (62.45.56.66) 56(84) bytes of data.
64 bytes from 62.45.56.66: icmp_req=1 ttl=122 time=68.3 ms
64 bytes from 62.45.56.66: icmp_req=2 ttl=122 time=25.4 ms
64 bytes from 62.45.56.66: icmp_req=3 ttl=122 time=68.1 ms
64 bytes from 62.45.56.66: icmp_req=4 ttl=122 time=60.9 ms
64 bytes from 62.45.56.66: icmp_req=5 ttl=122 time=51.2 ms
64 bytes from 62.45.56.66: icmp_req=6 ttl=122 time=97.5 ms
64 bytes from 62.45.56.66: icmp_req=7 ttl=122 time=150 ms
64 bytes from 62.45.56.66: icmp_req=8 ttl=122 time=45.3 ms
64 bytes from 62.45.56.66: icmp_req=9 ttl=122 time=152 ms
64 bytes from 62.45.56.66: icmp_req=10 ttl=122 time=10.1 ms
64 bytes from 62.45.56.66: icmp_req=11 ttl=122 time=16.9 ms
64 bytes from 62.45.56.66: icmp_req=12 ttl=122 time=31.8 ms
64 bytes from 62.45.56.66: icmp_req=13 ttl=122 time=46.4 ms

Zojuist ook de down- en upload gemeten via speedtest.net:
Ping: 15ms
Down: 15.66 Mbps
Up: 1.61 Mbps

Specs abo zijn 15Mbps down en 1,5 Mbps up, dus daar voldoet het met gemak aan. Ook de ping naar die server van jou is veel lager.

Aangezien ik in een aangrenzende wijk zit (vanaf mijn balkon zie ik Korte Akkeren liggen ;) ), vrees dat er toch echt iets fout zit in het kabelnet daar of in een verdeelkast... (dus wederom Rekam...) Een foute reflectie zit er zo in een coax-kabel...

Ik heb trouwens ook meerdere keren een service-call uitgezet bij Caiway, en ben welgeteld 1 keer benaderd door een monteur (die vanuit Rekam gestuurd wordt)... Ik heb dat des tijds ook aangegeven bij Caiway en zij willen dit graag weten, omdat zij dus wel Rekam op hun flikker kunnen geven.

[ Voor 10% gewijzigd door deepbass909 op 22-05-2012 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

'die server' is gewoon www.caiway.nl, waar ik nu op mijn VDSL een vaste 24ms aantik. Ik weet wel zeker dat het aan rekam ligt, mijn zwager in de 'echte' caiway-zone heeft ook nooit ergens last van.

Maar zit jij draadloos? Pingen naar je providersite zou juist 1 van de kortste pingtijden moeten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het Rekam coaxnetwerk is voor een groot gedeelte gewoon bagger. Hele wijken zitten nog op een antiek rijgsysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

SinergyX schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 18:49:
'die server' is gewoon www.caiway.nl, waar ik nu op mijn VDSL een vaste 24ms aantik. Ik weet wel zeker dat het aan rekam ligt, mijn zwager in de 'echte' caiway-zone heeft ook nooit ergens last van.

Maar zit jij draadloos? Pingen naar je providersite zou juist 1 van de kortste pingtijden moeten geven.
Nee, dit is vanaf een Linux-pc met vaste verbinding naar m'n router.

Als ik mijn router zelf laat pingen, zijn de waarden een stuk netter btw:
PING www.caiway.nl (62.45.56.66): 56 data bytes
64 bytes from 62.45.56.66: seq=0 ttl=123 time=25.207 ms
64 bytes from 62.45.56.66: seq=1 ttl=123 time=15.936 ms
64 bytes from 62.45.56.66: seq=2 ttl=123 time=67.807 ms
64 bytes from 62.45.56.66: seq=3 ttl=123 time=26.707 ms
64 bytes from 62.45.56.66: seq=4 ttl=123 time=13.830 ms
64 bytes from 62.45.56.66: seq=5 ttl=123 time=30.155 ms
64 bytes from 62.45.56.66: seq=6 ttl=123 time=26.216 ms
64 bytes from 62.45.56.66: seq=7 ttl=123 time=14.286 ms
64 bytes from 62.45.56.66: seq=8 ttl=123 time=13.314 ms
64 bytes from 62.45.56.66: seq=9 ttl=123 time=16.187 ms

--- www.caiway.nl ping statistics ---
10 packets transmitted, 10 packets received, 0% packet loss
round-trip min/avg/max = 13.314/24.964/67.807 ms

Gemiddeld 25ms, dus de vertraging zit ergens in mijn eigen netwerk. Niet heel gek, heb al tijden dat mijn lokale netwerk sub-optimaal werkt, maar kan de bron van de storing maar niet vinden.

Edit:
vreemd genoeg haal ik nu vanaf mijn eigen pc ineens de volgende ping-tijden:
PING www.caiway.nl (62.45.56.66) 56(84) bytes of data.
64 bytes from www.caiway.nl (62.45.56.66): icmp_req=1 ttl=122 time=14.4 ms
64 bytes from www.caiway.nl (62.45.56.66): icmp_req=2 ttl=122 time=9.90 ms
64 bytes from www.caiway.nl (62.45.56.66): icmp_req=3 ttl=122 time=12.7 ms
64 bytes from www.caiway.nl (62.45.56.66): icmp_req=4 ttl=122 time=9.86 ms
64 bytes from www.caiway.nl (62.45.56.66): icmp_req=5 ttl=122 time=10.3 ms
64 bytes from www.caiway.nl (62.45.56.66): icmp_req=6 ttl=122 time=12.8 ms
64 bytes from www.caiway.nl (62.45.56.66): icmp_req=7 ttl=122 time=9.50 ms
64 bytes from www.caiway.nl (62.45.56.66): icmp_req=8 ttl=122 time=12.1 ms
64 bytes from www.caiway.nl (62.45.56.66): icmp_req=9 ttl=122 time=11.9 ms
64 bytes from www.caiway.nl (62.45.56.66): icmp_req=10 ttl=122 time=12.9 ms

--- www.caiway.nl ping statistics ---
10 packets transmitted, 10 received, 0% packet loss, time 9011ms
rtt min/avg/max/mdev = 9.506/11.679/14.490/1.595 ms

En dat terwijl ik ook vol over het netwerk aan het kopiëren ben 8)7

[ Voor 27% gewijzigd door deepbass909 op 22-05-2012 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:11
Even een schopje geven en specifiek over de Rekam:

talloze storingen, wegvallen internet, blokjes in TV beeld, sommige zenders gaan dan even op zwart, radiosignaal wat 30 seconden wegvalt, zo'n 10x per maand wel een probleem.
veel familie, kennissen hebben dezelfde ervaring, zeker als het internet betreft, abbo loopt via Caiway, maar signaal wordt doorgevoerd op de kabel van Rekam, wel opvallend dat zij woonachtig zijn in het gebied van de Rekam, Oudewater, Reeuwijk, Gouda en Gouderak.
Notabene Gouderak nieuwbouwwijk met glasvezel tot in de meterkast, maar geen glasvezelabbo, identieke problemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik heb lange tijd geen internet meer van Caiway, was het ook niet meer van plan (ondanks ze steeds bellen). TV krijg ik laatste tijd veel last van, Discovery geeft enorm vaak blokjes (science, history valt zelfs compleet weg).

En ga je weer bellen, kastje muur, kastje muur :')

• surfing john
TV is de laatste weken rampzalig, op alle netten blokjes, beeld valt stil, geluid valt weg en/of beeld op zwart voor 15 seconden.

Verwijderd

Topicstarter
Vul de providermonitor in van de consumentenbond eerlijk in.

Dat is wat Caiway zelf ook vraagt op zijn website!

Blijkbaar vinden beiden partijen het kastje muur systeem prima! Maar de providermonitor trekt Caiway zich aan !

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dat ding vul ik al in sinds dat ik problemen had met Caiway, dat is nu al bijna 3 jaar. Ze scoren al maanden slecht (of zelfs jaren), ze maken zich absoluut niet druk om een gebied wat niet van hun is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
a.s. maandag komt een monteur van de Caiway langs om e.e.a. door te meten, ben benieuwd of die tot een andere uitslag komt dan van de Rekam (netwerkeigenaar), denk het niet.
Rekam staat bekend (=berucht) om hun slechte infra, kan zo 20 mensen opnoemen die identieke problemen hebben gehad.
Allen overgestapt naar internet via de telefoonlijn en daarna nooit meer de klachten hebben ervaren als voorheen bij Caiway/Rekam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zo' n monteur kan ook niet toveren.

Als het Rekam coaxnetwerk bagger is, zal het resultaat nooit geweldig worden vrees ik.

Hele wijken in Gouda zitten nog op het antieke rijgsysteem. Het is te erg voor woorden wat de Rekam doet, maar helaas waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
Inderdaad, bij mij komt het signaal binnen voor het blok van 6 woningen, daarna wordt het signaal vanuit mijn woonkamer verdeeld over de overige woningen, prima voor het analoge signaal uit de jaren 70!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rekam is eigenlijk onverantwoord bezig. Het triest is nog dat Caiway niet anders kan dan gebruik maken in Gouda van het in ontbinding bevindende coaxnetwerk van de Rekam. De klachten krijgt dus steeds Caiway op zijn bord, terwijl de schuld met de internetstoringen in Gouda meestal de schuld van de Rekam is. Maar ja, het marktaandeel van de Rekam keldert al jaren naar beneden, ondanks de lage prijs. Dat zegt toch wel veel dat blijkbaar de lage prijs, de slechte prestaties van het Rekam coaxnetwerk niet goed maakt bij de consument.
Rekam heeft de laagste pentratie van alle kabelnetwerken in Nederland.
Iedereen die weet waarom, de Rekam ook, maar die houdt zich dom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Rekam is de grootste pauperclub die je maar kan voorstellen. Ik heb een tijd gewerkt bij een bedrijf dat direct bij Rekam betrokken is, en dat was gewoon om te janken. Totaal geen beeld op de toekomst, werken erg weinig mensen die zo goed als geen technische kennis hebben, klachten worden gewoon in de prullenbak gegooid want tja: we zijn maar een stichting dus waarom hard werken voor de klant en als je TV wilt via de kabel kan je toch niet om ons heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
Zojuist de monteur van de Caiway op bezoek gehad, binnen in huis is alles prima in orde. Afgelopen dagen heeft de Caiway het signaal in de gaten gehouden, blijkt dat inderdaad het signaal de afgelopen dagen diverse malen is weggevallen. Rekam wordt hierover ingelicht, ligt dus ergens in de wijkkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
LOL. Hou je ons op de hoogte ?
Ik vrees echter dat het bagger blijft bij je, dankzij de Rekam !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
Dit verhaal is nog niet ten einde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
Afgelopen week downloadsnelheid dramatisch gezakt, weer eens een formulier op de site van Caiway ingevuld, wordt er aangeboden een monteur te sturen! Tja dat hadden ze al gedaan, er wordt dus geen database bijgehouden op adres of klantnummer.
Tevens loopt er een klacht bij de Klachtenkompas van de consumentenbond, soms reageren ze daar op soms niet.
Ook op het forum van Caiway wat commentaar neergezet, gaat de persoon die de monteur geregeld heeft vragen via het forum "Graag gaan we voor je na wat er aan de hand is. Kan je via een PB je adresgegevens doorgeven?"
Doet iedereen maar wat bij Caiway? Behalve oplossen van problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als je in Gouda woont kan je het gewoon schudden. Kijk eens op het forum van Gouda. Daar is een apart topic: "Huilen met de Rekam" . Dat dat volgens mij de lading meer dan voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
Laatste reactie van Caiway:

Zowel via internetervaring.nl als via deze route willen we informeren dat er een melding na de Rekam is gegaan. We wachten de terugkoppeling af.
Met vriendelijke groet,
Harma
Caiway Webcare Team

Leuk dat kastje muur gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
Voor gebruikers uit Gouda en omgeving:

[knip]
* Equator ziet de toegevoegde waarde hiervan niet..

[ Voor 48% gewijzigd door Equator op 06-02-2014 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Het is inmiddels 2014.

Sinds 2011 geen snelheidsverhoging gezien. ik zie alleen prijsverhogingen.. laatst weer...

Sorry hoor, maar ik vind 35/3, TV en betaald VOIP telefoon voor 58 euro teveel geld. Heel vroeger kreeg je nog wat snelheidsverhoging voor de prijsverhoging maar dat is al jaren niet meer zo. Als je naar snelste abo kijkt lijkt het alsof ze het niet aankunnen.. Ik heb zelf maar 2 x storing gehad in een jaar tijd... dus er valt denk ik weinig te klagen. Ik merk wel af en toe dat max snelheid niet gehaald wordt...

Ze zijn sinds kort in mijn stad bezig met glas aanleggen. Helaas moet heel de stad klaar zijn voordat knop om gaat. Verwachting is weer bijgesteld naar eind 2015 ipv 2014...

Kortom nog 2 jaar geduld..

Pagina: 1