Toon posts:

Draadloos netwerk versterken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In dit huis komt het draadloos netwerk slecht door de muren etc. Hoe heten die apparaten die het draadloos signaal opvangen en het dan weer uitzenden ? Ik wil er 1 op de 1e verdieping gooien (Aan een switch als dat mogelijk is) en ook een achter in de kamer om buiten in de tuin lekker met de iPad te kunnen internetten.

Ik zelf dacht dat die dingen Acces Points heten maar weet het niet zeker.

Iemand die de goede naam weet of dat het toch Acces Points zijn ?

Thanks!

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
op iedere verdieping een accesspoint moet volgens mij prima werken :)

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:06
Acces point op die verdieping zetten, SSID, beveiling en key hetzelfde en je kan automatisch roamen tussen je toeganspunten :) Channel maakt niet veel uit volgens mij, ik gebruik altijd verschillenden.

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 21:49:
In dit huis komt het draadloos netwerk slecht door de muren etc. Hoe heten die apparaten die het draadloos signaal opvangen en het dan weer uitzenden ? Ik wil er 1 op de 1e verdieping gooien (Aan een switch als dat mogelijk is) en ook een achter in de kamer om buiten in de tuin lekker met de iPad te kunnen internetten.

Ik zelf dacht dat die dingen Acces Points heten maar weet het niet zeker.

Iemand die de goede naam weet of dat het toch Acces Points zijn ?

Thanks!
Het doorzetten van een wireless signaal doe je met een repeater; Wikipedia: Wireless repeater

Als je netwerkkabels door je huis hebt lopen kun je ook meerdere access points gebruiken, wel op allemaal dezelfde SSID & WPA key, dan kun je 'roamen' tussen je draadloze cellen ;)

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• F4T4L_3RR0R
  • Laatst online: 18-07-2021
Een access point voed je via een kabel.

De meeste access points ondersteunen ook WDS (wireless distribution system) en dan heb je die kabel niet nodig, als je router (waarmee je 'm draadloos verbindt) ook WDS ondersteunt. Ondersteunt de router geen WDS, dan kan je het access point ook draadloos verbinden als deze universal repeating ondersteunt. :)

Edit: met de methodes in de alinea hierboven, halveer je wel de draadloze snelheid, omdat er twee keer zoveel verkeer overheen gaat. Kan je het access point echter met een kabel aansluiten, kies dan deze methode. Stel dan op beide toegangspunten dezelfde SSID, versleuteling, wachtwoord en dergelijke in; je kan dan roamen. Je moet wel verschillende kanalen gebruiken met deze methode.

[ Voor 35% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 31-08-2011 21:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke thanks. Dat is wat ik dus moet weten. Dan moet ik eigenlijk 1 hebben met WDS. Vind het niet mooi om ene netwerk kabel langs 1 muur naar achter te trekken. En boven kan het wel gewoon. Moet toch een 8 poorts switch hebben voor boven.

Zelfde SSID en WPA key zal ik wel uitkomen hoop ik. Thanks guys!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:06
Maar als hij al een kabel heeft liggen, is het volgens mij aanbevolen die te gebruiken; stel dat bijv een magnetron de verbinding tussen de router -> repeater verstoord, heb je nog WiFi via de tweede AP :)

Trouwens, die dingen hoeven totaal niet duur te zijn. Een AP van een goed merk:
pricewatch: TP-Link TL-WA730RE (Éen antenne, 22e)
pricewatch: TP-Link TL-WA801ND (Twee antennes, 32e)

• F4T4L_3RR0R
Zie mijn toevoeging op het vorige bericht.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit zojuist te denken. Ik heb beneden vlak bij de achterin ook nog een PC staan. Daar kan ik evt. gewoon een 2e kabel langs trekken.

Dan heb ik gewoon 2 AP's nodig zoals Marcop23 aangeeft. En dan zelfde SSID's en WPA & WPA2 keys en dan ene op channel 3,6,9 bijv ? Kun je die channels zelfde aanpassen als een router ? Erop inloggen channel verranderen en klaar ?

EDIT:

Liefst moeten ze wel 5Ghz ondersteunen en 100mbit ook. Ga dadelijk over op CAT6 kabels en 100mbit switches etc.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2011 22:00 ]

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:13

Quad

Doof

Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 21:59:
Ik zit zojuist te denken. Ik heb beneden vlak bij de achterin ook nog een PC staan. Daar kan ik evt. gewoon een 2e kabel langs trekken.

Dan heb ik gewoon 2 AP's nodig zoals Marcop23 aangeeft. En dan zelfde SSID's en WPA & WPA2 keys en dan ene op channel 3,6,9 bijv ? Kun je die channels zelfde aanpassen als een router ? Erop inloggen channel verranderen en klaar ?
Jup, staat allemaal bij geleverd in de manual ;)

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

Verwijderd

Topicstarter
Worden denk ik dan 2x TP-Link TL-WA730RE. Nu nog even zoeken naar een 100mbit switch en CAT6 of CAT6e kabels.

Allemaal bedankt!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:13

Quad

Doof

Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 22:02:
Worden denk ik dan 2x TP-Link TL-WA730RE. Nu nog even zoeken naar een 100mbit switch en CAT6 of CAT6e kabels.

Allemaal bedankt!
Waarom een 100Mb switch?
Cat5e kabels voeren al max 1Gb door, dus waarom die niet?

Hier simpel maar degelijke switch: pricewatch: TP-Link TL-SG1005D

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

Verwijderd

Topicstarter
Sorry. Dat bedoelde ik ook. Zit even in de war haha.

Verwijderd

Topicstarter
Quad schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 22:03:
[...]

Waarom een 100Mb switch?
Cat5e kabels voeren al max 1Gb door, dus waarom die niet?

Hier simpel maar degelijke switch: pricewatch: TP-Link TL-SG1005D
Alleen heb daar niks aan. Komen 2pc's, 2tv's, 1 ps3 en dan nog 1 ap. Dus wordt een 8 poorter voor mijn :P

Verwijderd

Topicstarter
Uhmm... Waar zijn CAT6e kabels eigenlijk te verkrijgen ? Ik heb toch wel een kleine 50meter zeker nodig denk ik.

• F4T4L_3RR0R
Let wel op dat de meeste access points maar een 100 Mb/s poort hebben...

Je kan ook (net zoals ik heb) een 1000 Mb/s (gigabit) router als access point gebruiken. Je steekt de netwerkkabel dan niet in de WAN maar in de LAN poort en schakelt de DHCP server in de router uit. Je houdt dan ook nog drie poorten over die je dan op elke verdieping kan gebruiken voor apparaten die je met draad wilt aansluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Dat maakt opzich weinig uit. Zou wel fijn zijn als draadloos ook lekker snel is maar niet nootzakelijk.

Mijn router nu is een D-link 855 Xtreme. Dus die ondersteund al 1000Mb/s.

Verwijderd

Topicstarter
Deze AP dus: pricewatch: D-Link DAP-1522 Xtreme N Duo Wireless Bridge icm met deze switch: pricewatch: TP-Link TL-SG1008D

Dan nu nog CAT6e kabels zoeken. (RJ45's heb ik al liggen)
Pagina: 1