Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frododekoe
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-11-2022
Onlangs heb ik mijn Iphone 4 laten vallen waardoor het glas op de achterkant kapot ging. Ik ben toen naar de Amsterdamse straatweg gegaan om daar mijn telefoon te laten repareren. De reparatie kosten mij in totaal 50 euro. Nu denk ik dat de winkel een nep achterkantje op mijn telefoon heeft gezet.
Je ziet bijvoorbeeld als je goed kijkt dat de zwarte kleur van het rubbertje een andere kleur zwart heeft dan de rest van mijn Iphone. Het camera glas is ook een beetje ingedrukt.

Ik heb wat foto´s toegevoegd aan de post. Hier is het niet heel goed zichtbaar.
Graag hoor ik even of dit inderdaad een nep achterkantje is.

Alvast bedankt!

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/2h2dyqp.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/2vn5jq1.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door frododekoe op 31-08-2011 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08 11:49
Heb je hem bij een officiele Apple dealer laten repareren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thugg
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 08:58
Dat is idd een neppe, maar wat wil je voor 50 euro? De originele zijn wel wat duurder als 50 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frododekoe
nee volgens mij niet. was een telfoon winkel die hoesjes enzo verkocht en ook smartphones repareert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 08:07

SeatRider

Hips don't lie

WTF verwacht je dan, voor 5 tienen?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frododekoe
hmm dacht dat ik voor 50 euro wel een echte zou krijgen :( wat kost het dan bij apple zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08 11:49
frododekoe schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 21:52:
hmm dacht dat ik voor 50 euro wel een echte zou krijgen :( wat kost het dan bij apple zelf?
Sowieso over de honderd euro. Volgens mij bood Apple zelfs aan om een niet glazen achterkant te nemen als de jouwe kapot is, omdat dat goedkoper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34

Bullet NL

Eigen Wijs

Dit is inderdaad geen origineel Apple onderdeel, maar de vraag is alsof je dat ook macht verwachten voor 50 euro.... Daarbij heb jij de reparateur de vraagt gesteld om hem te maken met originele onderdelen? Wanneer je hem had laten maken door een Apple store had je gewoon een origineel onderdeel gehad..

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frododekoe schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 21:52:
bij apple kost het bijna een nieuwe telefoon omdat ze eigenlijk niets repareren maar gewoon een nieuwe opsturen.
ik moest bij apple meer dan 300 euro betalen voor de reparatie van mijn ipod touch (nieuw kost hij 300). dus heb ik er een niet officieel achterkantje op laten zetten (het was echt een klein deukje:)), maar je had wel kunnen verwachten dat ze niet bij een niet-officiele apple dealer voor 50 euro een echte achterkant van een telefoon van 600 euro er op zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frododekoe
heb uiteraard meerdere malen gefraagd of het orginele onderdelen waren. maarja als ik er blijkbaar goedkoop vanaf ben gekomen zal ik niet meer zeuren;)
bedankt voor allen hulp:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Ik vraag me af als orginele onderdelen wel gewoon verkocht worden, zou me voor kunnen stellen dat dergelijke onderdelen alleen via een Apple store gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:00
Apple vervangt alleen toestellen toch door middel van refurb ?, dus ja een reparatie van 50euro is zeker goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frododekoe
opzig is de nep achterkant ook best mooi. heeft me een tijdje gekost voordat ik zeker wist dat ie nep was xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-08 12:57

Underworld

+1 Inzichtvol

Volgens mij is er geen één geautoriseerde dealer in Nederland (op misschien de iCentres na en Solid Vision) die originele Apple parts hebben. Alle winkeltjes waar je je kapotte glas laat vervangen hebben altijd namaak. Ook is de dikte vaak anders.
desalniettemin, zou ik er niet teveel waarde aan hechten, als je telefoon er voor 50 euro weer als van ouds uit ziet zou ik er vrede mee hebben. het onderdeel kost sowieso iets tussen de 100-200 euro geloof ik.

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09 18:25

geerttttt

Manisch positief

Had het dan gewoon zelf gedaan met een backplaatje voor een tientje via e-bay...

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
geerttttt schreef op woensdag 07 september 2011 @ 01:47:
Had het dan gewoon zelf gedaan met een backplaatje voor een tientje via e-bay...
Dit.

Zat mensen die originele achterkantjes verkopen en de achterkant van een iPhone 4 vervangen is echt letterlijk minder dan een minuut werk.

Ik heb de mijne ook eens vervangen een een nieuw achterkantje gekocht van een jongen op Marktplaats die de onderdelen overhad nadat hij de zijne vervangen had door witte (voordat de witte op de markt kwam.)

[ Voor 22% gewijzigd door CyBeR op 07-09-2011 02:06 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin1979
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-08 09:31
Bullet NL schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 21:58:
Dit is inderdaad geen origineel Apple onderdeel
Waar zie je dat aan? Ik zie geen verschillen met mijn achterkant, en die is origineel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

robin1979 schreef op woensdag 07 september 2011 @ 14:32:
[...]

Waar zie je dat aan? Ik zie geen verschillen met mijn achterkant, en die is origineel.
Dikte, kleur, Geen glas, prijs.... enz enz..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsWTF
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 12:13
Ik vraag me af of je niet bij de shop kan gaan klagen. Als je nadrukkelijk hebt gevraagd naar een echte Apple achterkant, en zij dat hebben toegekend maar vervolgens er een neppe op zetten. Is dat dan niet een vorm van oplichting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

ThijsWTF schreef op woensdag 07 september 2011 @ 14:49:
Ik vraag me af of je niet bij de shop kan gaan klagen. Als je nadrukkelijk hebt gevraagd naar een echte Apple achterkant, en zij dat hebben toegekend maar vervolgens er een neppe op zetten. Is dat dan niet een vorm van oplichting?
Nope, heeft niet zoveel zin. Hij heeft niet op Apple originele onderdelen gevraagd en de winkel heeft ook nooit gezegd dat ze originele onderdelen zouden gebruiken.

Voor oplichting is veel meer nodig, mensen gebruiken dit woord veel te snel.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 07:26

E-Rick

I love it :7

Bullet NL schreef op woensdag 07 september 2011 @ 15:01:
[...]

Nope, heeft niet zoveel zin. Hij heeft niet op Apple originele onderdelen gevraagd en de winkel heeft ook nooit gezegd dat ze originele onderdelen zouden gebruiken.

Voor oplichting is veel meer nodig, mensen gebruiken dit woord veel te snel.....
uuh
frododekoe schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 22:00:
heb uiteraard meerdere malen gefraagd of het orginele onderdelen waren. maarja als ik er blijkbaar goedkoop vanaf ben gekomen zal ik niet meer zeuren;)
bedankt voor allen hulp:)

Choose life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:11
frododekoe schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 22:04:
opzig is de nep achterkant ook best mooi. heeft me een tijdje gekost voordat ik zeker wist dat ie nep was xD
Tijdje nodig. Je bedoelt dat je het moest vragen omdat je zelf het verschil niet zag. _/-\o_

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 07:34
Tjah voor 50 euro kun je opzich meer verwachten vind ik ;)

Repareer zelf ook veel iphones voor anderen en bij mij kost een originele achterkant inclusief montage zelfs maar 45 euro dus tjah het kan wel ;)

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

• denuz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01:55
Heb jij een winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 07:34
Nee voer af en toe wat reparaties uit aan huis, vandaar ;)

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-09 19:26

GerritGekke

Gamechanger

DustMan4u schreef op donderdag 08 september 2011 @ 19:55:
Tjah voor 50 euro kun je opzich meer verwachten vind ik ;)

Repareer zelf ook veel iphones voor anderen en bij mij kost een originele achterkant inclusief montage zelfs maar 45 euro dus tjah het kan wel ;)
Wanneer hebben we het over origineel? Koop jij de onderdelen bij een Apple fabriek?

 Karma

Pagina: 1