Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[word 2010] Tekst laten inspringen met kop

Pagina: 1
Acties:

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-11 22:48
Volgens mij een simpel vraagje, maar ik kan geen goede google-zoekactie bedenken :)

Wat ik intussen gedaan heb: De standaard kopjes van Word (kop1, 2, 3 enz) worden standaard niet genummerd. Dat heb ik nu wel voor elkaar, dat ze keurig een nummering krijgen. Die kopjes springen ook in en dat wil ik ook, dus dat is ook goed :)

Maar ik wil ook dat de tekst die ik eronder ga tiepen, wordt uitgelijnd onder dat kopje. En dat gebeurt nu niet, de tekst komt keurig tegen de kantlijn aan.

Dus wat ik nu heb is het volgende:

1. Hoofdstuk 1
tekst
...1.1 Paragraaf 1.1
tekst
......1.1.1 subparagraaf 1.1.1
tekst

Maar wat ik wil is dat het er vanzelf zo uit komt te zien:
1. Hoofdstuk 1
tekst
...1.1 Paragraaf 1.1
...tekst
......1.1.1 subparagraaf 1.1.1
......tekst

(de puntjes zijn nodig, omdat spaties niet zichtbaar worden)

Hoe pas ik nu de opmaak van de kopjes zo aan, dat de volgende tekst automatisch op hetzelfde niveau wordt uitgelijnd?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Spaties kan je met de juiste tags wel laten zien:

Bladie
   bla!

Maak losse opmaakprofielen aan 'hoofdstuktekst', 'paragraaftekst', 'sectietekst' met steeds de juiste uitlijning, en stel in dat na een Kop1 een hoofdstuktekst komt, na kop2 paragraaftekst, etc.

Al is dat zowel bepaald niet standaard en IMHO erg lelijk, weet je zeker dat je dat wilt?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Raymond
F_J_K schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 23:50:
Al is dat zowel bepaald niet standaard en IMHO erg lelijk, weet je zeker dat je dat wilt?
Ik wil er iig even mee spelen, om te kijken hoe het eruit ziet. Het is voor gebruik in rapporten en verslagen die ik ga maken voor mijn opleiding. En over het algemeen gaan die tot 3 niveaus diep, waarbij het derde niveau veelal korte stukjes tekst (met voorbeeldjes ed.) zijn en dan leest het wmb wel makkelijker als die ingesprongen zijn (als een soort opsomming/bulletlist, maar dan met nummering die ook terugkomt in de inhoudsopgave)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

[shift]+[enter] ?

dan gaat je nummering ook mooi door na een gewone enter ;)

[ Voor 62% gewijzigd door Fish op 31-08-2011 23:59 ]

Iperf

• Raymond
Dat zou kunnen, maar dan ben ik eigenlijk bezig om het document handmatig op te maken. Daar voel ik niet zoveel voor :) Bovendien krijg ik met een shift-enter dat de opmaak van het kopje wordt aangehouden, ipv dat er wordt overgeschakeld naar het volgende opmaakprofiel.

[ Voor 38% gewijzigd door Raymond op 01-09-2011 11:24 ]