RAM upgrade laptop, vergeten batterij te verwijderen..

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Ik heb zojuist een 2GB reepje in mijn nieuwe netbook geïnstalleerd (toegankelijk via een klepje), maar ik kwam er zojuist achter dat ik vergeten was de accu/batterij te verwijderen alvorens deze "operatie" uit te voeren.

Nu ben ik bang dat ik iets heb beschadigd door deze stommiteit. Zo te zien werkt alles naar behoren, maar ik maak mij toch zorgen.

Zijn deze zorgen terecht en zijn er manieren om eventuele toekomstige problemen uit te sluiten door te testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

F4T4L_3RR0R schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 21:04:
Zijn deze zorgen terecht en zijn er manieren om eventuele toekomstige problemen uit te sluiten door te testen?
Run een memorytest voor 24u, dan weet je het; meten is weten, gissen is missen. Maar een mens lijd het meest door het lijden wat hij vreest.

Nog meer spreekwoorden gewenst? ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:24

Quad

Doof

Als er een probleem zou zijn geweest, dan had je het al gemerkt. Bij kortsluiting doet hij het namelijk gewoon niet meer ;)
Ik vervang ook vaak genoeg het geheugen van een PC terwijl hij gewoon op netspanning staat, maar wel uitgeschakeld natuurlijk :).

Edit @ hierboven: Wie niet waagt die wint niet, en niet geschoten is altijd mis etc.?

[ Voor 14% gewijzigd door Quad op 31-08-2011 21:07 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gvisser5
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-01-2024
altijd dubbel checken bij dit soort operaties of je spanningsloos werkt. Verder zou je een memorytest kunnen doen. Volgens mij is je geheugen spanningsloos zodra de laptop uit staat dus je hoeft je niet zoveel zorgen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
In het ergste geval is alleen het geheugen kapot dus? Dat is niet zo'n ramp, want een dimmetje kost maar een tientje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Als er iets kapot zou zijn had je dat waarschijnlijk al gemerkt. Maar stress alles even, dan sluit je toch meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:27
Dat zal allemaal wel meevallen zolang je geen kortsluiting weet te maken tijdens het vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Niet dat ik het elke dag doe, maar geheugen kan je gewoon verwisselen met de batterij erin. Er staat dan echt geen spanning op het geheugen.

Andere koek is als de laptop aan staat, en je wipt het geheugen eruit (bijv als ie in slaapstand staat).

Omdat alles het nog doet, ga er gewoon vanuit dat het niet stuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:37

F.West98

Alweer 16 jaar hier

als ie het nog doet, geen probleem
#hartonderderiemsteken

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Ik ga zo even Half Life 2 op mijn netbookje draaien als stress test. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerdek
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Als het geheugen kapot is, krijg je meteen je username in beeld :)

[ Voor 6% gewijzigd door Jerdek op 31-08-2011 22:05 ]

Kennis maakt macht, kennis delen maakt machtige vriendschappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:23
Of je laat memtest86+ gewoon een nachtje draaien, dan weet je het gewoon zeker :)
Even unetbootin downloaden, plant memtest op een sticky, boot ervan en als 'ie na een nacht geen errors geeft is er niets aan de hand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Ik heb Memtest86+ een nachtje laten draaien, en er zijn geen errors gevonden. :)

Op de website van Memtest86+ staat trouwens tegenwoordig ook een package waarmee je 'm gelijk op een USB stick kan zetten. Scheelt weer gedoe met andere programma's. :)

Edit:

Ik las trouwens op Google dat bij Macbooks het geheugen vervangen dient te worden, zonder de (geïntegreerde) accu los te koppelen. Dus ik maak mij al een stuk minder zorgen. Heb trouwens een Asus netbookje gekocht en heb er de hele dag probleemloos mee kunnen spelen. :)

[ Voor 35% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 02-09-2011 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ik moet bij mijne de accu er uit halen om uberhaubt t klepje open te krijgen :')

404 Signature not found

Pagina: 1