Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K1pje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:40
Hopelijk is er iemand die nog suggesties heeft om een Vertex 30GB werkende kan krijgen op het volgende moederbord: ECS RC410-M (uitgelezen met Everest, moederbord heeft 4 x SATA 150). Graag zou ik dit werkende om mijn moeder haar computer wat sneller te maken, ondanks dat deze slechts een pentium D 820 + 2GB RAM met Windows 7 heeft.

Zoals ik al indirect zei: ik heb dit nog niet werkende gekregen. Windows installatie (Windows 7 dus) loopt vast met de mededeling dat de schijf niet geformateerd kan worden bij het kopiëren van de bestanden. Dingen die ik voor de rest geprobeerd heb:

- in IDE mode (moederbord ondersteund geen AHCI) op verschillende SATA aansluitingen en alleen de SSD
- in RAID mode kon ik niet de juiste RAID driver laden, en heb deze tot nu toe nog niet gevonden voor dit bord
- Windows opgestart vanaf oude HDD, en in Windows geprobeerd een partitie te maken op de SSD, dit geeft tevens de foutmelding dat er niet geformatteerd kan worden (dit met achterliggende gedachte om de C-schijf te klonen)

Wie kan mij vertellen wat ik over het hoofd zie en geeft mij dé oplossende tip? Of zijn jullie van mening dat dit gewoon niet kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Misschien is de SSD brak? Probeer 'm eens in een andere pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K1pje
Sorry voor het vergeten te melden: de SSD heb ik ook in mijn laptop gehangen, en daar kan ik wel gewoon partities aanmaken + quick format en er bestanden naartoe schrijven. Lijkt mij dat hij het toch wel doet dan. Ik zal binnenkort (helaas niet meer vanavond) kijken of ik in een andere computer Windows kan installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:08

Quad

Doof

Lijkt erop dat het moederbord niet werkt met sata 300/ sata 600 schijven.
Heb dat euvel ook gehad met een oud Medion bord, die herkende wel sata 150 schijven, maar met sata 300 schijven liep hij gewoon vast.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Brakke Windows install? (Ik probeer zomaar de oplossing te zoeken hoor;))

EDIT: De diagnose van hierboven geef ik eerlijk gezegd toch ook de meeste kans.

[ Voor 36% gewijzigd door Beatboxx op 31-08-2011 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K1pje
Windows DVDtje zou het moeten doen, deze heb ik al meerdere malen gebruikt bij andere computers/laptop en is van MA3D gedownload. Dus daar twijfel ik niet over. (tevens daar 2 verschillende schijfjes gebruikt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:08

Quad

Doof

Koop voor 4 tientjes een nieuw mobo.
Clone via dat mobo de oude hdd naar de SSD en boot vanaf de SSD.
In meeste gevallen gaat het goed, mits Windows 7 wordt gebruikt.

Of in save geval, installeer Windows op de SSD en hang de oude HDD er bij naast, ben je ook klaar.

[ Voor 23% gewijzigd door Quad op 31-08-2011 21:05 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Quad schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 20:26:
Lijkt erop dat het moederbord niet werkt met sata 300/ sata 600 schijven.
Heb dat euvel ook gehad met een oud Medion bord, die herkende wel sata 150 schijven, maar met sata 300 schijven liep hij gewoon vast.
Ik ben bang dat je het inderdaad in die hoek moet zoeken. SATA 1.5Gbps is in de regel backwards/forwardscompatible maar zeker oudere chipsets werken niet helemaal lekker met nieuwe 3Gbps en 6Gbps disks. Veel oude VIAchips hebben hier ook last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K1pje
Ok, duidelijk verhaal. Jullie bevestigen mijn vermoeden, en dus zou het een nieuw moederbord moeten worden wanneer ik dus de SSD wil gebruiken in mijn moeders pc.

Persoonlijk ben ik voor een schone installatie, dus dat gaat dan ook zeker gebeuren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:26

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

K1pje schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 22:46:
Persoonlijk ben ik voor een schone installatie, dus dat gaat dan ook zeker gebeuren ;)
In het geval van een overstap naar een SSD is dit sowieso de best aan te raden optie :)
Pagina: 1