Externe DVD brander behuizing

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:26
Ik heb een externe Plextor SATA DVD brander, welke ik graag extern via USB en/of eSATA zou willen aansluiten op mijn laptops.

Ik heb al wat rondgezocht, maar ik kan eigenlijk weinig vinden. De meeste dingen die je vind zijn gewoon externe DVD branders, maar ik wil specifiek deze brander gebruiken.

De meeste topics die ik op GoT vind over dit onderwerp zijn alweer een jaar oud en de meeste links werken niet meer. Ik was eigenlijk benieuwd of jullie nog suggesties hadden voor external cases voor DVD drives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-06 18:28
Je hebt een externe sata brander... dan moet die volgens mij al e-sata zijn? Of bedoel je een normale brander die je extern wilt gaan gebruiken door em in een behuizing te plaatsen? Het is mij niet helemaal duidelijk. Sowieso geef je erg weinig info... welke brander gaat het precies om? Wat zijn je systeemspecs, heb je bijvoorbeeld wel e-sata aansluitingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:26
MicGlou schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 19:59:
Je hebt een externe sata brander... dan moet die volgens mij al e-sata zijn? Of bedoel je een normale brander die je extern wilt gaan gebruiken door em in een behuizing te plaatsen? Het is mij niet helemaal duidelijk. Sowieso geef je erg weinig info... welke brander gaat het precies om? Wat zijn je systeemspecs, heb je bijvoorbeeld wel e-sata aansluitingen?
Ik wil een Plextor SATA (PX-L890SA) brander aansluiten op mijn laptops. Het liefst via eSATA maar USB mag ook.

Systeemspecs:
HP EliteBook 8540w, 8GB, waar een eSATA aansluiting op zit.
Apple MacBook Pro i7 (geen eSATA, maar wel USB)

De brander is gewoon een interne 3.5" SATA DVD brander en ik wil hem graag in een behuizing hebben. Veel sites verkopen de behuizingen niet meer. Dus ik heb moeite met een goede behuizing te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-06 19:11

S913

Abusus non tollit usum

sorted.bits schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 20:08:
De brander is gewoon een interne 3.5" SATA DVD brander.
Dan brandt hij zeker alleen maar kleine DVD'tjes ;) Ze zijn inderdaad erg zeldzaam, maar Alternate heeft nog een 5.25" eSATA behuizing op de website staan:
http://www.alternate.nl/prod?id=496301

AC Ryan had de ACR-HD52810, maar die zie ik alleen bij Highflow (ken ik verder niet).

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:42

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Um, kan me de verwarring eerlijk gezegd goed voorstellen:
sorted.bits schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 19:38:
Ik heb een externe Plextor SATA DVD brander [...]
vs
sorted.bits schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 20:08:
[...]

De brander is gewoon een interne 3.5" SATA DVD brander [...]
Je bent niet bepaald consequent, lijkt me handig dat je de foutieve post edit om de neuzen dezelfde kant op te krijgen ;)

Verder is 3.5" erg onwaarschijnlijk, ook daar - als het gewoon een 5.25" apparaat is, editen voor de duidelijkheid.

Ook even een titelfix ter verduidelijking:
"Externe DVD brander" > "Externe DVD brander behuizing"

Inhoudelijk:
Even ervan uitgaande dat je een 5.25" interne optical drive hebt die je extern wilt maken, dan heb je inderdaad een 5.25" externe behuizing nodig, of minimaal een SATA-USB2 adapter en een losse Molex voeding.

Zelf ben ik een lui aarsch en doe ik dat laatste, gewoon de paar keer in een jaar dat ik zo'n ding nodig heb aansluiten met losse SATA2-USB adapter en een losse 230V-Molex voeding. Volgens mij zijn die behuizingen wel nog te krijgen als je op de juiste zoektermen zoekt (dus "5.25" external" :z ). Wat je ook kunt doen is op de kringloop een oude externe SCSI drive pakken, de drive eruit slopen en de SCSI interface board eruit trekken, de voeding van het geval op de drive aansluiten en op de plaats van de SCSI electronica een SATA-USB2-adapter. Dan ben je voor een paar EUR klaar.

Mocht het toch om een al externe drive gaan of om een afwijkend 3.5" apparaat, leg eens duidelijk en ondubbelzinnig exact uit wat je hebt en wilt.

[ Voor 7% gewijzigd door dion_b op 01-09-2011 00:19 ]

Oslik blyat! Oslik!