Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XAEROCOOL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:14
Mijn bijna 4 jaar oude samsung 245b is 2 weken geleden stuk gegaan ik heb het opgestuurd voor reparatie, omdat er maar 3 jaar garantie op zit heb ik er geen recht meer op. Nu heb ik prijsopgave ontvangen van Comserve Network Netherlands:
Mainboard - no power 40,00
IPboard no power 48,36
transport, reparatie, administratie kosten erbij totaal incl btw 185,47
en als ik niet akkoord ga met de reparatie 41,65 investigation fee.

Wat moet ik hierbij denken? een nieuw 24" monitor kost ongeveer net zoveel als de reparatie kosten, maar dan moet ik nog steeds de investigation fee betalen. Eerlijk gezegd vind ik dit schandalig, heeft iemand misschien goede suggesties voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik Jan
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

Arbeid is gewoon duur in Nederland. Elektronica uit China is zo goedkoop, dat het simpelweg voordeliger is om een apparaat nieuw te kopen en het oude weg te gooien, hoe tegennatuurlijk dat ook lijkt. Dat zou ik in jouw geval ook lekker doen, zodat je bv. een mooie LED kan aanschaffen met weer 3 jaar garantie.

This can no longer be ignored.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Jij stuurt een defecte monitor op, welke het reparatie centrum ontvangt, moet gaan onderzoeken en een offerte maken.
Is het dan zo schandalig dat die mensen die tijd vergoed willen krijgen als jij ervoor kiest om hem niet te laten repareren??
Ik vind het eigenlijk vrij normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:14
Tja, moet toch wel eerst even opmerken... bezint eer gij begint :) Die informatie had je ook kunnen krijgen wanneer je contact had met de klantenservice... maar goed, das mosterd na de maaltijd en zal nu ook geen nieuws meer voor je zijn ;) Volgende keer beter... de strijd aangaan is verloren energie en tijd, want zoals Marco opmerkt, ik zie ook weinig fout in wat Samsung doet... om eerder genoemde reden.

Ik adviseer... die onderzoekskosten betalen en een nieuwe monitor halen. Want voor die €185,47 krijg je anders uiteindelijk wel weer een grotendeels 4 jaar oude monitor terug... terwijl je voor weinig meer een prima nieuw exemplaar hebt staan...

pricewatch: LG W2442PE-BF

Dit is bijvoorbeeld een prima monitor voor die prijs... geen spectaculaire specs, maar doet zijn werk absoluut prima... (heb em zelf nl. ook :)) D

[ Voor 22% gewijzigd door MicGlou op 31-08-2011 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-04 16:08
ze hadden misschien wel mogen melden dat er onderzoekskosten aan verbonden zitten. zonder vermelding vindt ik persoonlijk dat ook niet helemaal kloppen. dan had de TS misschien overwogen hem niet op te sturen. tevens is het zo dat een ander reparatie bedrijf die ook voor samsung repareerd hele andere prijzen kan hanteren, ik weet dat dit gebeurt in de gsm reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Misschien kun je nog iets regelen dat je met korting een nieuwe monitor kunt krijgen via Samsung (even bellen met de helpdesk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:14
dezejongeman schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 19:46:
ze hadden misschien wel mogen melden dat er onderzoekskosten aan verbonden zitten. zonder vermelding vindt ik persoonlijk dat ook niet helemaal kloppen. dan had de TS misschien overwogen hem niet op te sturen. tevens is het zo dat een ander reparatie bedrijf die ook voor samsung repareerd hele andere prijzen kan hanteren, ik weet dat dit gebeurt in de gsm reparatie.
Uiteraard... toch ben ik wel van mening dat wetende dat je een monitor opstuurt voor reparatie buiten de garantie (en 3 jaar is al een erg ruime fabrieksgarantie), verder geen vragen stelt over eventuele kosten, daar had je wel even bij stil mogen staan... Laat ik het zo zeggen; het is wel erg makkelijk de schuld hiervan alleen bij de reparateur te leggen... beide net zo schuldig als je het mij vraagt. En aanvechten heeft echt weinig zin, hoe oneerlijk het misschien soms ook aanvoelt... ik stel mijzelf dan altijd de vraag, hoeveel energie en tijd is mij die €50,- waard, zeker in een dergelijk geval.

@Palomar... idd, een brutaal mens heeft de halve wereld zeggen ze toch? En klantenservices willen daarvoor idd nog wel eens gevoelig zijn.... Klantenservices zoals die van Western Digital en Logitech komen graag klanten tegemoet... bij beide bedrijven ben ik al meer dan eens met veel coulance behandeld.

[ Voor 13% gewijzigd door MicGlou op 31-08-2011 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-06 10:02
Als je iets laat onderzoeken kost dat geld en tijd, ze hebben het met de hand open moeten maken wat in de fabriek en machine doet.
Die kosten zijn nog schappelijk.

Als een Monitor na 3jaar het begeeft buiten je garantie kan je gewoon beter een nieuwe kopen.
Helaas maar waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-06 13:33

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik heb zelf genoeg panelen/inverters/ADboards/voeding pcb vervangen aan schermen en All-in-ones en zoveel valt er niet te onderzoeken. Het komt 9 van de 10 keer neer op een onderdeel vervangen.

En het is meestal de inverter of de backlight die de geest geeft. Als er niets geks mee gebeurt is blijven de AD-boards gewoon heel.

Over een scherm repareren doe ik gemiddeld 10-15 minuten zo indrukwekkend is dat niet.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-06 10:02
prutser001 schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 19:59:
Ik heb zelf genoeg panelen/inverters/ADboards/voeding pcb vervangen aan schermen en All-in-ones en zoveel valt er niet te onderzoeken. Het komt 9 van de 10 keer neer op een onderdeel vervangen.

En het is meestal de inverter of de backlight die de geest geeft. Als er niets geks mee gebeurt is blijven de AD-boards gewoon heel.

Over een scherm repareren doe ik gemiddeld 10-15 minuten zo indrukwekkend is dat niet.
Dat klopt en dat zelfde ken ik ook, maar alsnog 15/25 min werk kost geld, en dat is gewoon een uur tarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-06 18:58
Hier is inderdaad niks geks aan en zoals palomar al aangeeft, vaak willen ze wel mee levend zijn d.m.v korting of kwijtschelding van de onderzoekskosten als je een nieuwe monitor bij hun aanschaft, het is een belletje waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Mektheb schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 20:01:
[...]

Dat klopt en dat zelfde ken ik ook, maar alsnog 15/25 min werk kost geld, en dat is gewoon een uur tarief.
Plus verzendkosten, in/uitpakken, etc. Helemaal geen vreemd tarief, TS werkt zelf vast ook niet gratis.
Ik vind het eerder vreemd/naief om iets als een monitor buiten garantie nog te laten repareren, wat had je dan verwacht, dat het 25 euro zou kosten om hem werkend terug te krijgen?
Pagina: 1