Toon posts:

Harde schijf maakt een irritant geluid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb gister een nieuwe HDD gekocht bij Paradigit en nu merk ik dat hij af en toe een best irritant geluid maakt. Het is een beetje lastig te omschrijven, maar het is alsof 'ie aan het denken is. Het pruttelt een beetje.. ofzo... Om de 5 seconden een paar keer ''prrppprprrrpr'' en soms is 'ie opeens helemaal stil.

#ProductPrijsSubtotaal
1Hitachi Deskstar 7K1000.C, 1TB€ 42,45€ 42,45
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 42,45

Weten jullie hier misschien wat meer vanaf? Is er iets mis met m'n HDD? Zal ik 'm terug brengen?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-02 13:05

job

- Kan je er een opname van maken?
- Merk je iets raars aan je systeem als je het geluid hoort?
- Zijn het niet gewoon de koppen die je hoort?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou eerst eens een test draaien met de tool van de fabrikant om te zien of het ding fouten geeft. Sommige disks geven nu eenmaal idle geluiden, zonder dat er iets mee aan de hand is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan wel even met m'n phone een filmpje maken. Alleen nu is 'ie weer stil *DOH*.
Nee m'n systeem loopt soepel alles staat er ook net op sinds gister.
''de koppen''?

Ik neem aan dat ik die test op hun site kan vinden ofzo? Ik zal 't even proberen.

• brederodekater
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-06-2025
Is je systeem niet aan het swappen / heb je nog genoeg geheugen vrij?

Verwijderd

Topicstarter
Hier een linkje naar 't filmpje dat ik even snel heb gemaakt. Je hoort ook m'n fans, maar dat ratel geluid is van m'n hdd.

YouTube: Kanaal van Michaelmop - YouTube

Ik heb de hdd sinds gister en er staat amper wat op, dus kwa geheugen zit 't wel goed.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-02 13:05

job

Het enige wat ik hoor zijn de koppen van de HD. Het geluid opzich is dus normaal.
Ik kan verder niets zeggen of dat het te vaak/lang/watdanook plaats vindt.. ik weet niet wat je pc op dat moment aan het doen is.

[ Voor 55% gewijzigd door job op 31-08-2011 17:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oh dat ''geratel'' zijn de koppen van m'n hdd? Dan vraag ik me wel af waarom deze zoveel luider is, dan m'n oude http://azerty.nl/producten/product_detail/?ID=232977

Hij doet haast niks. Heb nu alleen internet open staan. Ik merk wel dat 'ie 't vooral doet bij het opstarten, dus dat lijkt me opzich wel logisch. Nu is 'ie weer helemaal stil bijvoorbeeld.. Als ik games opstart/speel word 't ook niet luider.

Ik wil gewoon niet dat m'n pc opeens crashed vanwege een kapotte hdd, maar het klinkt niet echt ernstig opzich. Alleen zoals al zei. M'n vorige spinpoint deed dat niet.

Nu moet ik ook zeggen dat ik erg pietluttig ben over geluiden van m'n pc. Als het niet helemaal stil is word ik al 'gek', lol.

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2011 17:46 ]

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Heb je een pagefile openstaan? En je moet nooit bestanden die je niet kunt missen op slechts één plek opslaan

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:36
De 7K1000 is niet bepaald de stilste harddisks, je hoort ze duidelijk rammelen als ze een beetje bezig zijn. De Samsung disk die je noemt is behoorlijk stil, die hoor je nauwelijks.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat is dus het jammere. Ik wou eigenlijk de Samsung Spinpoint 1T halen, maar die hadden ze niet.. En ik had er echt 1 nodig, dusja..
Pagina: 1