Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mootjee
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:39
Beste Tweakers,

Ik heb vandaag een nieuwe draadloze router gekocht(mijn eerste draadloze router) bij de MyCom; Sitecom Draadloos Netwerk Gaming Router Dualband(voor meer info zie http://www.sitecom.com/gaming-router/). Voorheen had ik altijd een vaste router gebruikt van KPN die alleen met netwerkkabels werkt. Ik wil nu graag een draadloze internet hebben maar ik heb problemen met het installeren van de draadloze router.

Eerste manier van het installeren:
Na het aansluiten van de draadloze router heb ik de wifi aangezet van mijn laptop en vervolgens de netwerkcentrum geopend. Router stond in de lijst en daarna heb ik dit geselecteerd. Er werd gevraagd naar een pin code en die heb ik ook ingevuld maar de code werkt steeds niet en dus kan ik niet verder gaan.

Tweede manier van het installeren:
Met behulp van de bijgeleverde CD heb ik de router geinstalleerd en dit werkt ook niet. Geen DNS verbinding staat erop.

Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen.

Alvast bedankt voor alle hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
hoe heb je hem precies aangesloten nu? met wat voor kabels waaraan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hang de laptop met draad aan de router en ga via je browser naar het ip adres van de router (staat in de handleiding), je komt dan op de webinterface. Van daaruit je router configueren/etc.

Als alles later werkt kan je "gewoon" via draadloos alles doen.

Neem aan dat je laptop op dhcp staat ipv vast ip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

In die sitecom zit geen modem, je zult dus je router moeten koppelen aan je huidige modem.

De WAN gaat in de modem, dan gaat LAN 1 van de modem in de WAN van de router. Daarna zul je alle packets moeten routen van de modem naar de router ( of als het mogelijk is op de router, routing automatisch uitschakelen ).

• mootjee
Bedankt voor jullie hulp allemaal!

Ik heb inmiddels al de oplossing gevonden.;)

Dit was de oplossing voor mij:
Als je verbinding wilt maken met die Router, komt er rechts onder in dat venstertje te staan waar je een Netwerk Sleutel in moet vullen, Hier vul je dus niks in!!!

Inplaats daar van loop je naar je Router en druk je 3 tot 5 seconde de WPS knop in, een wit ledje helemaal rechts gaat branden/knipperen, als hij weer uit is heb je verbinding draadloos met de Router.

Alleen nog een klein probleem.......Hoe komt het dat de verbinding steeds hapert bij de (3) laptops maar niet bij de kabels die aangesloten zijn op de (2)desktops?;)

• Notehoutelade
  • Niet online
mooi dat het werkt :) maar je maakt nu gebruik van een onbeveiligd netwerk? Als jij er zonder wachtwoord op kan, kan iemand anders dat ook..
weet je zeker dat je met je laptops verbonden bent met je eigen router, en niet die van iemand anders?
hoe sterk is de verbinding met je netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mootjee
Notehoutelade schreef op donderdag 01 september 2011 @ 23:23:
mooi dat het werkt :) maar je maakt nu gebruik van een onbeveiligd netwerk? Als jij er zonder wachtwoord op kan, kan iemand anders dat ook..
weet je zeker dat je met je laptops verbonden bent met je eigen router, en niet die van iemand anders?
hoe sterk is de verbinding met je netwerk?
Ik heb de juiste router gekozen dat in de lijst stond bij het netwerkcentrum. Ik moest namelijk een WPA 2 code invullen dus ik neem aan dat ik dan een beveiligd netwerk heb of heb ik het nou mis?;) Als ik het mis heb hoe weet ik of mijn netwerk wel of niet beveiligd is?;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notehoutelade
  • Niet online
Dan zal het wel goed zijn :) ik meende te lezen dat je juist geen code intype, zal het wel verkeerd hebben begrepen.

hoe sterk is je signaal op de laptops, ivm haperen van de connectie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefve1
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 23:59
Je kan zien of je wifi beveiligd is door in windows (mijn geval windows 7) rechts onderaan op je 'draadloos internet symbool' te klikken, dan zie je vervolgens alle draadloze netwerken in jouw buurt. Ge dan gewoon op die van jou staan, maar klik er niet op. Vervolgens zie je een kadertje met 'beveiligingstype'. In jouw geval staat er dan WPA2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mootjee
@Notehoutelade............Bij alle 3 de laptops staat er signaalsterkte goed of zeer goed en toch hapert de verbinding af en toe.;)

@Stefve1.........Ik heb dit gedaan en er staat beveiligingstype: WPA 2 met een aantal letters/cijfers dus ik weet nu zeker dat mijn netwerk beveiligd is.:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:23

lier

MikroTik nerd

Download inSSIDer en installeer deze. Dit is een tool om draadloze netwerken (grafisch) weer te geven. Je kan controleren of er meerdere netwerken op hetzelfde kanaal zitten (en dan dus een ander/vrij kanaal kiezen).

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Notehoutelade schreef op donderdag 01 september 2011 @ 23:23:
Nee, want die anderen kunnen niet op het "verbindings knopje" op de router drukken. ;)

Je kan verbinding maken door een key in te geven of een pin code of tijdens het aanmelden van de client op dat knopje te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mootjee
lier schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 14:35:
Download inSSIDer en installeer deze. Dit is een tool om draadloze netwerken (grafisch) weer te geven. Je kan controleren of er meerdere netwerken op hetzelfde kanaal zitten (en dan dus een ander/vrij kanaal kiezen).
Ik heb inSSIDer gedownload. Ik heb een screenshot; http://i56.tinypic.com/raccio.jpg gemaakt alleen ik weet niet wat het betekent.:P Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen.;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:24
Je moet even kijken of er veel netwerken in de buurt op hetzelfde kanaal zitten, dat stoort elkaar namelijk. Zo te zien zitten er veel op kanaal 11. Is die Sitecom die geselcteerd is die van jouw? Je kan ook even op die andere tabjes (2.4GHz Channels) klikken voor een andere weergave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mootjee
Nielson schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 00:36:
Je moet even kijken of er veel netwerken in de buurt op hetzelfde kanaal zitten, dat stoort elkaar namelijk. Zo te zien zitten er veel op kanaal 11. Is die Sitecom die geselcteerd is die van jouw? Je kan ook even op die andere tabjes (2.4GHz Channels) klikken voor een andere weergave.
Ik heb net de optie van mijn router menu verandert, optie basic> enable wireless 2,4 GHz> enable wireless> enable auto channel scan> apply. Dit werd mij aangeraden op een andere forum, dus heb ik meteen een nieuwe screenshot; http://i51.tinypic.com/mvqhx1.jpg gemaakt.;) Ik kan nu nog niet zeggen of mijn verbinding nog steeds hapert. Morgen kan ik dit met zekerheid zeggen, maar de kanalen zijn nu wel verandert.;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je ziet niet alles op die screen (scrollbar rechts) maar van wat je ziet zou ik de/jouw wlan-router op kanaal 1 zetten. (in ieder geval ver weg van kanaal 11) ;)

Afbeeldingslocatie: http://2.bp.blogspot.com/_AJj8-RqgmyU/SRJ-4ipPkEI/AAAAAAAAAVg/inoCl91FIxs/s400/802.11bg-channels.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mootjee
De verbinding hapert niet meer, dus het is gelukt.;) Bedankt allemaal voor jullie hulp.:D

Ik heb nog alleen een kleine vraagje. Zoals jullie gemerkt hebben zijn mijn 2 pc's aangesloten met een netwerkkabel maar ik wil een wireless netwerk kaart aanschaffen voor deze 2 pc's.Ik kwam uit op deze http://azerty.nl/producte...g-802-11n-draft-2-0-.html en deze http://azerty.nl/producte...2-11g-802-11n-draft-.html. Welke moet ik nemen?;) Het mag ook een andere zijn die goed is.;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mootjee
mootjee schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 18:49:
De verbinding hapert niet meer, dus het is gelukt.;) Bedankt allemaal voor jullie hulp.:D

Ik heb nog alleen een kleine vraagje. Zoals jullie gemerkt hebben zijn mijn 2 pc's aangesloten met een netwerkkabel maar ik wil een wireless netwerk kaart aanschaffen voor deze 2 pc's.Ik kwam uit op deze http://azerty.nl/producte...g-802-11n-draft-2-0-.html en deze http://azerty.nl/producte...2-11g-802-11n-draft-.html. Welke moet ik nemen?;) Het mag ook een andere zijn die goed is.;)
Niemad die mij hiermee kan helpen?;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03:20

Nobby

Nuts!

De een is PCI en de anders is PCI Express. De laatste zit niet in alle PC's en zijn er nog PCI sloten vrij? Dan zou ik gewoon voor de goedkopere gaan. Check wel even of er (up-to-date) drivers zijn voor je besturingssysteem.

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Pagina: 1