Vodafone - 3G schiet terug naar 2G en andersom, continu

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
Hallo,

Ik heb het vreemde probleem met Vodafone dat als ik een internetverbinding opzet en er eenmaal data overheen gaat, dat deze direct terugschiet naar 2G om 10 seconden later weer terug te gaan naar 3G, gevolgd door een vrijwel directe switch naar 2G, enzovoort.

Hier een filmpje om een beeld bij het probleem te krijgen:

[YouTube: http://youtu.be/rNvIgLkH-Rg]

Dit heb ik met 3 verschillende telefoons en Vodafone simkaarten.

Sorcerer8472 heeft er ook last van, zijn er nog meer mensen die hier last van hebben? Ik heb Vodafone gebeld maar zij zeggen dat er niks aan de hand is. :'(

Het gebeurt op locaties waar het bereik 5 streepjes is dus het lijkt mij totaal niet aan het bereik te liggen, vroeger werkte het op deze plekken overigens altijd perfect.

[ Voor 11% gewijzigd door MensionXL op 31-08-2011 15:10 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _serial_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-10 19:37

_serial_

and there was silence

Ook ik herken me in deze problemen

Op treintraject Den Haag HS - Rotterdam was altijd prima 3G met uitzondering van de tunnel bij Rijswijk

Echter sinds kort is het vaker GPRS dan 3G, zit je op 3G schakelt de telefoon vrij snel terug naar gprs terwijl bereik prima is

somewhere there was silence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep doei
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:41
Ja, ik heb het probleem ook. Het ene moment 3G bereik, vervolgens GPRS en een tijd later weer even 3G.

Ik dacht al dat het aan mijn telefoon lag.

http://serve.infoteur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sulo77
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 19:56
Hoi, ik heb er ook sterk last van.
Heb al 2 jaar Vodafone als provider juist voor de goede internetverbinding, maar de laatste tijd is mijn 3G verbinding ook niet stabiel. Op 3G kan ik niet eens meer internetten, alleen op GPRS of HSPA. Heb wel bijna altijd vol bereik, maar dan weer op EDGE, waar ik ook weinig mee kan.

Ik heb 2 abbo's van Vodafone en geprobeerd op meerdere toestellen. Ligt volgens mij toch echt aan Vodafone. Het gaat namelijk om dezelfde locaties waar ik altijd prima kon internetten, en nu begint het me wel erg te frusteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

Ik heb er ook last van; het lijkt voor te komen op drukke plekken (bijv. Neude, centrum Utrecht of aan het strand in Scheveningen) en op plekken waar de dekking slecht is; op deze plekken schiet hij snel terug naar EDGE, meestal voordat je naar HSPA bent overgeschakeld.

Op de meeste andere plekken heb ik er geen last van. Over het algemeen lijkt het er trouwens op dat HSPA een stuk sneller is geworden; veel snellere respons en hogere doorvoersnelheden, echter wel vervelend dat je bij drukte en slechte dekking direct terugvalt naar GPRS.

Remedie is trouwens om hem op 3G only in te stellen; dan val je niet terug maar je komt ook niet op HSPA (of pas na een paar pogingen).

Ik heb het gevoel dat dit komt doordat de zendmast de mobiel niet goed kan ontvangen; in die gevallen (te lage Signal to Noise Ratio) wordt de gebruiker teruggegooid naar 2G zodat deze niet nog meer ruis op 3G veroorzaakt (waardoor 3G trager wordt). Gevolg is echter dat 2G veel trager wordt op veel plekken en haast onbruikbaar is. 3G en vooral HSPA is wel sneller geworden.

Dit is al sinds eind juli / begin augustus aan de gang, ik gok dat er toen een landelijke update is uitgerold waardoor het netwerk nu dit gedrag vertoont. Ik merk trouwens dat mijn Desire Z er meer last van heeft dan de telefoon van m'n vriendin. Dat ondersteunt de SNR-theorie; de Desire Z is vaak bij -105 dBm GSM900 al niet in staat om het netwerk te bereiken. Waardeloze zender cq antenne zit erin :{

Hier zitten vast geen mobile network engineers die er verstand van hebben? :+

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:39
Heb je ook last van wegvallende telefoongesprekken?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-09 19:48

Vidra

Vragen?

Ik heb ook last van deze schommelingen op zowel mijn zakelijke blackberry als mijn prive blackberry - beide voorzien van een vodafone abonnement.

Voorheen altijd 3G maar sindskort alleen maar schommelingen... super vaag. Alleen 3G is ook geen oplossing omdat er dan vaak helemaal geen verbinding komt en het toestel over gaat op "SOS" only. :(

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

posttoast schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 17:59:
Heb je ook last van wegvallende telefoongesprekken?
Nee, dat probleem had ik hiervoor vaker (op 3G) maar sinds dit probleem speelt heb ik daar totaal geen last meer van, nog geen enkel gesprek weggevallen sinds dit probleem speelt... heb ook het vermoeden dat het daar iets mee te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk_dh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:20
Ook bij mij valt de 3G-verbinding regelmatig terug naar 2G wanneer ik data probeer te gebruiken. Dit speelt nu enkele weken. Het probleem lijkt zich op meer plekken voor te doen, maar voorlopig merk ik het vooral in de omgeving van Den Haag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

henk_dh schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 19:47:
Ook bij mij valt de 3G-verbinding regelmatig terug naar 2G wanneer ik data probeer te gebruiken. Dit speelt nu enkele weken. Het probleem lijkt zich op meer plekken voor te doen, maar voorlopig merk ik het vooral in de omgeving van Den Haag
Ik ben deze maand in zowat alle uithoeken van Nederland geweest en het is gewoon landelijk. Groningen, Den Haag, Utrecht, Limburg, overal speelt het... Irritant als het checken van mail gewoon alles bij elkaar een minuut duurt door dat gedoe 8)7

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
In Apeldoorn en Zwolle ook last van dit verschijnsel: 3G --> EDGE --> GPRS --> 3G!

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:29

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Als meerdere mensen hier last van hebben (mijn vriendin ook) is het niet een idee om gezamenlijk hierover iets naar VF te schrijven. Hier erover discussiëren zal het probleem niet verhelpen en Vf erover inlichten misschien wel. Ze zijn dan in ieder geval op de hoogte van het probleem en het feit dat meerdere mensen er behoorlijk last van hebben.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• Xiaoyao
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-12-2021
Zelfde probleem hier, ben sinds kort (8 augustus) overgestapt vanuit T-Mobile. Lijkt van de regen in de drup. 9 van de 10 keer dat ik op internet zit, is het GPRS.

Vandaag 3g bereik, maar alleen up (als ik de pijltjes mag geloven). In Rotterdam Blaak en bij Woudestein beiden het geval. Juist zo'n leuke dag om nieuws te checken ivm sluiten transfer window... ;(

[ Voor 7% gewijzigd door Xiaoyao op 01-09-2011 08:39 ]

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
Xiaoyao schreef op donderdag 01 september 2011 @ 08:38:
Zelfde probleem hier, ben sinds kort (8 augustus) overgestapt vanuit T-Mobile. Lijkt van de regen in de drup. 9 van de 10 keer dat ik op internet zit, is het GPRS.

Vandaag 3g bereik, maar alleen up (als ik de pijltjes mag geloven). In Rotterdam Blaak en bij Woudestein beiden het geval. Juist zo'n leuke dag om nieuws te checken ivm sluiten transfer window... ;(
Ja op Woudestein heb ik het ook :'( Als ik buiten loop dan is alles gewoon weer perfect vreemd genoeg :o

Van wegvallende gesprekken heb ik geen last gehad nog :)

Hoe zouden we Vodafone hierover kunnen inlichten? Is het benaderen via Twitter misschien een idee?

Goedkoop bellen via VoIP

• Steffo78
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-03 06:48
Heb ook Vodaphone. Met mijn N900 kan ik kiezen tussen 2g en 3g. Als die automatisch staat, kiest hij altijd 2g. Zet ik hem manueel op 3g heb ik altijd een goede verbinding, maar kan ik niet op internet. Beetje vreemde zaak :?

edit: woon in Zutphen

[ Voor 5% gewijzigd door Steffo78 op 01-09-2011 09:51 ]

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
Steffo78 schreef op donderdag 01 september 2011 @ 09:50:
Heb ook Vodaphone. Met mijn N900 kan ik kiezen tussen 2g en 3g. Als die automatisch staat, kiest hij altijd 2g. Zet ik hem manueel op 3g heb ik altijd een goede verbinding, maar kan ik niet op internet. Beetje vreemde zaak :?

edit: woon in Zutphen
Heb je wel 3G-bereik op de plek waar je op dat moment bent dan? Het lijkt erop dat je op een ander netwerk zit die wel dekking heeft daar :)

Goedkoop bellen via VoIP

• Steffo78
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-03 06:48
MensionXL schreef op donderdag 01 september 2011 @ 09:57:
[...]

Heb je wel 3G-bereik op de plek waar je op dat moment bent dan? Het lijkt erop dat je op een ander netwerk zit die wel dekking heeft daar :)
Net ff getest, nu doet ie het plots wel 8)7

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

MensionXL schreef op donderdag 01 september 2011 @ 09:38:
[...]

Hoe zouden we Vodafone hierover kunnen inlichten? Is het benaderen via Twitter misschien een idee?
Misschien een idee ja, de klantenservice weet van niets namelijk... Iemand met een Twitter-account die ze op dit topic wil wijzen ofzo?

[ Voor 10% gewijzigd door Sorcerer8472 op 01-09-2011 11:08 ]

• _serial_

_serial_

and there was silence

Vodafone Webcare doet gewoon of haar neus bloed, en reageert niet op de vraag hier even te kijken

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
_serial_ schreef op donderdag 01 september 2011 @ 13:16:
Vodafone Webcare doet gewoon of haar neus bloed, en reageert niet op de vraag hier even te kijken
Of zouden ze iets aan het onderzoeken zijn? :)

Goedkoop bellen via VoIP

• _serial_

_serial_

and there was silence

Ik heb inmiddels een twitter bericht van Vodafone, ze behandelen alleen individuele klachten.

Vodafone vroeg mij postcodes waar ik last zou hebben, ik heb er enkele opgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
_serial_ schreef op donderdag 01 september 2011 @ 22:51:
Ik heb inmiddels een twitter bericht van Vodafone, ze behandelen alleen individuele klachten.

Vodafone vroeg mij postcodes waar ik last zou hebben, ik heb er enkele opgegeven.
Oke, ik ben benieuwd :) Als je meer postcodes nodig hebt dan heb ik er ook nog wel wat ;)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-09 22:51
Hier sinds een weekje oid hetzelfde probleem. Nikste drukke plaatsen, gewoon overal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:39
Hier ook. iPhone 3GS, vaak wegvallende gesprekken en constant switchen tussen GPRS en 3G. Inderdaad sinds augustus. Om gek van te worden.

Krijg terwijl ik STIL zit, op een locatie waar ik toch echt 2 bars 3G heb en 5 bars GPRS op 3G ook iets te vaak de melding Gesprek mislukt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

TWeaKLeGeND schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 10:19:
Hier sinds een weekje oid hetzelfde probleem. Nikste drukke plaatsen, gewoon overal.
Welke telefoon gebruik je? Kun je dat ook vermelden? Bij sommige telefoons lijkt het namelijk erger te zijn (zoals bij de Desire Z).

tha_bulldog: ik heb juist sinds dit probleem geen enkele dropped call meer gehad, terwijl dat hiervoor vrij vaak voorkwam. Komen jouw problemen met dropped calls overal voor of juist vooral op 1 plek (even los van de andere problemen die je hebt)? Evt. spelen er bij jou nog andere problemen. Je zou de network settings op je telefoon eens kunnen proberen te resetten:
http://www.tuaw.com/2010/...network-reset-might-help/

Let wel op: je raakt dan wifi passwords ook kwijt. Als je soms meldingen krijgt over je simkaart (dat hij niet gelezen kan worden e.d.) dan kan het nuttig zijn om die eens voorzichtig schoon te vegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
Ik heb een reactie gehad van Vodafone op een mail die ik ze heb gestuurd:
Als u de netwerkmodus in het toestel is ingesteld op 2G (GPRS) en 3G(UMTS) dan zoekt het toestel altijd naar het sterkste netwerksignaal.

Op een plaats waar het signaal van 3G ongeveer gelijk is aan het signaal van 2G zal het toestel daardoor continue schakelen tussen beide signalen.
U kunt dit voorkomen door de netwerkmodus vast in stellen op alleen 3G. Een vaste keuze kan wel betekenen dat er problemen kunnen ontstaan op plaatsen waar het UMTS signaal minder is.
Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op, dit zou betekenen dat je geen 3G kunt gebruiken als je onder een 2G-mast woont :z Sowieso pakt je telefoon indien aanwezig het 3G-signaal op en als dat er niet is pas 2G, dus niet het sterkste signaal.

[ Voor 7% gewijzigd door MensionXL op 02-09-2011 12:40 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-09 22:51
Als het 3G signaal zwak is zal je toestal veelal het 2G signaal pakken.

Maar wat er nu gebeurt is dat dus overal dat 3G signaal zwak is op AL mijn toestellen. (Nokia en HTC's) en dat is sinds 1 of max 2 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

Ik zou een e-mail terugsturen als ik jou was, iets in de trant van:
In de situatie van enkele weken geleden was het zo dat ik 3G kon gebruiken totdat de ontvangststerkte te laag was. Daarna schakelde de telefoon over naar 2G.

Het probleem is dat er nu ook bij volle sterkte 3G wordt overgeschakeld naar 2G, waardoor data onacceptabel traag is.

Is het mogelijk om dit probleem (bij uitzondering) door te zetten naar jullie network engineers zodat zij ernaar kunnen kijken? Het probleem zou bijvoorbeeld duidelijk zichtbaar moeten zijn door een stijging in 2G-netwerkverkeer.

Een voorbeeld is locatie Neude, Utrecht (postcode 3512AD). Bij -85 dBm signaalsterkte (buiten midden op de Neude) 3G wordt er tijdens de verbindingsopbouw al snel teruggeschakeld naar 2G. Soms blijft de verbinding met 3G wel in tact en dan is de verbinding ook redelijk snel, maar vaak schakelt hij terug naar 2G.
Ik heb trouwens geen last van dat mijn 3G-verbinding zwakker is (zoals hierboven genoemd), da's misschien ook een lokaal probleem. Sterkte is overal prima, alleen switcht hij dus heel gauw al naar 2G :{

Heb m'n Desire Z nog eens op GSM auto PRL gezet, kijken of dat helpt, maar zal wel niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _serial_

_serial_

and there was silence

Het lijkt er zeer sterk op dat je van het 3G netwerk wordt gegooid als de signaalwaarde onder bepaalde ingestelde grens komt, dit zou normaal gesproken door je telefoon geregeld moeten worden, dit lijkt nu sinds juli niet meer het geval.

Vodafone heeft tot op heden niet gereageerd, en andere kennissen worden afgewimpelt met "probeer eens andere simkaart / telefoon" - terwijl ook bij hun het jojo-gedrag nooit voorkwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

_serial_ schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 13:12:
Het lijkt er zeer sterk op dat je van het 3G netwerk wordt gegooid als de signaalwaarde onder bepaalde ingestelde grens komt, dit zou normaal gesproken door je telefoon geregeld moeten worden, dit lijkt nu sinds juli niet meer het geval.

Vodafone heeft tot op heden niet gereageerd, en andere kennissen worden afgewimpelt met "probeer eens andere simkaart / telefoon" - terwijl ook bij hun het jojo-gedrag nooit voorkwam.
Ja, precies; als de mast jouw telefoon niet goed ontvangt. Bij een drukke zendmast is het daarom ook logisch dat je er al eerder af wordt gegooid (breathing cell-principe); de mast ontvangt jouw signaal immers met veel meer ruis als er ook veel andere klanten actief worden, en juist die ruis zorgt ervoor dat je onder een bepaalde SNR komt en naar 2G wordt gedelegeerd.

Als je je telefoon op 3G-only zet blijft hij het wel doen maar is het wel merkbaar trager. Totdat je op HSPA wordt gezet: dat lijkt echt een enorme verbetering nu... zodra je op een HSPA-channel zit gaat alles echt snel, lijkt echt een duidelijke verbetering. Alleen jammer dat het wel veel ongemak met zich meebrengt als je ontvangst net wat minder goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
Volgens mij heeft het echt met overbelasting te maken, ik merk bij de kleinste internetactie dat hij terugspringt naar 2G en vaak lukt ook sms'en niet meer over 3G (Woudestein, Rotterdam). Als ik dan 2G aanzet dan lukt het wel maar geregeld komen smsjes ook een aantal minuten later binnen, zowel op 2G als 3G.

Zou Vodafone nu ook last hebben van de iPhones? :D

Hier een relevante post op het Vodafone forum: http://forum.vodafone.nl/...n-weer-niet/m-p/5439#M466

Alleen jammer dat er wel moderators etc rondlopen maar er totaal niks mee doen :/

[ Voor 23% gewijzigd door MensionXL op 05-09-2011 17:48 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemCOW
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 24-08 11:21
Hier in Utrecht (3551) is het ook belabberd. Bij mij thuis kan ik (en m'n vriendin) gewoon geen normaal gesprek voeren, verbinding valt constant weg. En ik kan niet internetten ondanks dat ik 3G of soms HSPA verbinding heb met volledig bereik. Zowel met een SGS2 als een HTC Wildfire. Is sinds kort zo, erg raar. Waar kan je hierover klagen? Bellen zal niet lukken ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

Bellen lukt niet? Is't zo erg? :P

Voor iedereen die dit probleem heeft: via My Vodafone kun je de klantenservice een e-mail sturen. Stuur een duidelijke omschrijving van het probleem op (dat je ondanks alle balkjes geen verbinding krijgt en teruggegooid wordt naar GPRS) en stuur ook een postcode en/of adres op.

Hoe meer input ze krijgen hoe sneller het als probleem wordt aangemerkt in het systeem. Als hun technici nooit in probleemgebieden komen en hun systeem dit niet als fouten logt dan schiet het niet op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _serial_

_serial_

and there was silence

Vodafone heeft gereageerd op twitter :
Bedankt voor je melding. De dekking is goed in de PC's die jij opgeeft en alles lijkt ok. Het probleem zit ws dieper. We zien dit ook 1/3
vodafoneNL > svdleer 7 minuten

2/3 terug op ons Forum http://t.co/uUcuvhm . Ik heb dit direct intern doorgezet. We kijken of nader, grootschaliger onderzoek mogelijk is.
vodafoneNL > svdleer 6 minuten

3/3 Hou het Vodafone Forum in de gaten voor meer info. ^CH
vodafoneNL > svdleer 6 minuten
Lijkt me wijs als we daar ook even onze klachten gaan melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwak
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-07 11:17
Interessant topic. In Utrecht (postcode 3527) heb ik (of eigenlijk mobiel van vriendin) hetzelfde probleem. Verbinding schakelt voortdurend tussen UMTS en GPRS. Websites en internet based apps zijn amper bereikbaar. Heel jammer. Je betaalt veel geld per maand voor internet maar het is zo traag en instabiel dat je er vrijwel niets mee kan. Het is altijd de vraag of je een website kan laden.

Ik zal het toestel eens zo instellen zodat die alleen 3g pakt. Kijken of dat het euvel oplost.

Toestellen: Galaxy S plus en Galaxy S II. Beiden hebben hetzelfde ellende.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-09 18:20
Op mijn telefoon precies hetzelfde geneuzel onafhankelijk van de lokatie eigenlijk. Onzettend traag internet apps die bijna niet werken (krantje en buienradar). Het is een HTC sensation.
Maffe is dat als ik de telefoon gebruik als modem de laptobber wel gewoon snel internet.
Heel vreemd.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwak
En als je verbinding op alleen 3g zet?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Ik hier ook. Heb zowel Samsung Galaxy S II, Black Berry Torch en Ipad, allemaal lopen via Vodafone en het 3G is echt om te huilen. Ik verlies het zovaak. Vroeger in huis had ik voornamelijk altijd 3G, dit is ook helemaal verdwenen. Gprs is het enige wat ik krijg.
Vodafone toen ook opgebeld, die zeiden dat er niks aan de hand was of veel meldingen hierover hadden binnen gekregen.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

Kwak schreef op woensdag 07 september 2011 @ 11:23:
En als je verbinding op alleen 3g zet?
Als ik hem op 3G-only zet dan valt hij niet terug naar 2G en verliest hij ook z'n dekking niet. Hij schakelt wel wat vaker heen en weer tussen HSPA en 3G (korte vertragingen soms), maar het blijft tenminste snel.

Alleen vind ik het ondoenlijk om continu te schakelen; als je een telefoongesprek ontvangt en je zit bijv. in de trein dan is het heel prettig dat hij naar 2G kan terugschakelen vanwege de betere dekking daarvan.

Hierboven klaagt iemand met een HTC Sensation over internet op zijn telefoon (op de laptop is het wel snel). Kan het zijn dat dat samenhangt met de manier waarop je hem vasthoudt? Mijn Desire Z zakt tot 20 dB als ik de antenne (aan de onderkant) bedek, en je houdt hem meestal toch wel vast aan de onderkant als je internet, dus die 20 dB kan makkelijk het verschil maken, maar hoe dan ook klinkt het als een ander probleem wat jij hebt.

Ook het volledig wegvallen van 3G (als in dat je alleen nog maar een 2G-netwerk thuis ontvangt) lijkt op een ander (lokaal) probleem; ons probleem is juist dat er bij goede 3G-ontvangst toch wordt teruggeschakeld en gepingpongd naar 2G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _serial_

_serial_

and there was silence

Op het vodafone forum vraag Vodafone inmiddels om concrete voorbeelden te melden via PM aan een moderator.

Het kan wijs zijn om dit ook daadwerkelijk te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
_serial_ schreef op woensdag 07 september 2011 @ 14:35:
Op het vodafone forum vraag Vodafone inmiddels om concrete voorbeelden te melden via PM aan een moderator.

Het kan wijs zijn om dit ook daadwerkelijk te doen.
Irritant dat ze niet gewoon even dit topic willen lezen :'( Ik zal wat melden in elk geval daar, maakt het niet uit aan welke mod? :)

Goedkoop bellen via VoIP

• Kwak
Ik heb mail terug van Vodafone:
quote: Vodafone
Hartelijk dank voor uw e-mail.
U geeft aan dat U hinder heeft van een verminderde netwerkdekking. Uiteraard is dat erg vervelend.
De snelheid van je internetverbinding kunnen we helaas niet garanderen. Deze is namelijk afhankelijk van verschillende factoren. Je kunt alleen de maximale snelheid van je abonnement halen, als je HSDPA-dekking hebt.

Los van de netwerkdekking hangt de snelheid ook af van de websites die je bezoekt of de internetdiensten die je gebruikt. Niet alle internetdiensten maken optimaal gebruik van de netwerksnelheid.
<p><a href="http://umtscoveragetool.vodafone.nl/UMTSdekking.html" target="_self">Actuele dekkingsinformatie</a></p> (sic)

Je kunt de dekking mogelijk verbeteren door een netwerk-update te maken. Dit werkt als volgt:
- Ga naar telefoonmenu 'Instellingen' (dit kan in jouw toestel anders heten) en kies 'Handmatig netwerk kiezen'
- Je kiest een willekeurig ander netwerk. Er volgt een melding dat je geen toegang krijgt.
- Daarna kies je het Vodafone-netwerk
- Tot slot zet je je toestel uit en weer aan
Je hebt nu hernieuwde netwerkinstellingen en waarschijnlijk betere dekking.

Heeft u nog vragen over dit antwoord? Ga naar Mijn Klantenservice in My Vodafone en voeg uw reactie toe aan uw gestelde vraag of beantwoord deze e-mail.
Daar heb je dus niets aan.

Specs

• _serial_

_serial_

and there was silence

Kwak schreef op donderdag 08 september 2011 @ 01:01:

[...]

Klopt dat is de standaard reply, totdat je postcodes e.d. gaat noemen, dan zien ze ineens problemen.
Ik heb ook tijdje volgehouden tot ik wel een reply kreeg voor nader onderzoek

• joep doei
Ik heb speciaal hiervoor een account aangemaakt op het Vodafone-forum en de moderator een berichtje gestuurd, zoals hij gevraagd had. Ik wil jullie vragen om dit voorbeeld te volgen.

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

Kwak schreef op donderdag 08 september 2011 @ 01:01:

[...]

Ook op het forum een berichtje gestuurd? (zie link hierboven)

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

Gaarne wil ik aan iedereen vragen om even de instructies op het forum van Vodafone te volgen:
http://forum.vodafone.nl/...n-weer-niet/m-p/5439#M466

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Getwitterd naar VodafoneNL

Heb het zelf ook ondervonden, op 3G kan ik weinig doen, Edge is niet vooruit te branden, samen met GPRS, maar HSPDA is wel snel.

Btw in geheel Nederland

• Kwak
_serial_ schreef op donderdag 08 september 2011 @ 08:14:
[...]Klopt dat is de standaard reply, totdat je postcodes e.d. gaat noemen, dan zien ze ineens problemen.
Ik heb ook tijdje volgehouden tot ik wel een reply kreeg voor nader onderzoek
Ik heb wel een postcode genoemd. Maar daar hebben ze niets over gezegd. Ik zal te suggestie opvolgen, hoewel dat ik zeker al eens heb gedaan. Als dat niet werkt zal ik in navolging van joep doei mij aanmelden bij het vodafone forum.

Ik vind het overigens te belachelijk voor woorden dat een dienst waarvoor je 10,- per maand betaalt vrijwel onbruikbaar is en dat je met zo'n standaardmail wordt afgescheept.

Specs

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-10 22:28
Ik heb in mijn straat sinds enkele weken enkel GPRS. Enorm traag; 3mb downloaden duurt soms 3 uur. Maar als ik 200 meter mijn straat uitloop heb ik ineens HSPA en gaat 3mb in 10 seconden.

Ook maar mijn informatie gestuurd naar die mod op het vodafone forum

[ Voor 16% gewijzigd door Hertog_Martin op 08-09-2011 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:26

E-Rick

I love it :7

Ze zijn er mee bezig:
Iedereen,

Bedankt voor het melden, blijf dit doen!

We hebben jullie gegevens doorgestuurd naar de jongens van Internet Everywhere 2nd line, die op hun beurt een ticket aangemaakt hebben naar het netwerkcentrum..

Het betreffende ticket is daar nog in behandeling, voor ons als 2nd en 1st line is het nou wachten op een terugkoppeling.

Ik kan nog geen oplossing geven, maar vind wel dat jullie mogen weten wat de status is.

Zoals ik aangaf, we krijgen hier terugkoppeling op, zo snel er meer info bekend is zal ik dit met jullie delen.

Groet

Chris

Moderator
Vodafone Forum

Choose life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

Hertog_Martin schreef op donderdag 08 september 2011 @ 17:51:
Ik heb in mijn straat sinds enkele weken enkel GPRS. Enorm traag; 3mb downloaden duurt soms 3 uur. Maar als ik 200 meter mijn straat uitloop heb ik ineens HSPA en gaat 3mb in 10 seconden.

Ook maar mijn informatie gestuurd naar die mod op het vodafone forum
Heb je wel 3G op het moment dat je verbinding idle is (dus dat het pas wegvalt als je iets doet)?

Ben wel heel benieuwd wat er op dat forum nog gepost gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 16:23:
[...]

Heb je wel 3G op het moment dat je verbinding idle is (dus dat het pas wegvalt als je iets doet)?

Ben wel heel benieuwd wat er op dat forum nog gepost gaat worden.
Nee hier thuis staat het al weken continue op G. Bizar langzaam. Zit echt in een deadspot wat betreft het datanetwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

Hertog_Martin schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 18:07:
[...]

Nee hier thuis staat het al weken continue op G. Bizar langzaam. Zit echt in een deadspot wat betreft het datanetwerk.
En daarvoor, had je toen veel/weinig streepjes 3G? Ik zou dit er wel bij vermelden in een pm aan de mod @ vodafone-forum, klinkt of jij een ander (aanvullend) probleem hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 18:41:
[...]

En daarvoor, had je toen veel/weinig streepjes 3G? Ik zou dit er wel bij vermelden in een pm aan de mod @ vodafone-forum, klinkt of jij een ander (aanvullend) probleem hebt...
Daarvoor had ik gewoon wisselend 3G/H.
Maar daar jullie problemen zo te zien ook sinds deze zomer is, en het bij mij ook sinds deze zomer is dat het ineens niet meer boven G uitkomt doet me vermoeden dat het misschien gerelateerd is dus heb voor zekerheid ook maar gePMed aan die mod. Idd volledig omschreven hoe en wat.

Het is alleen de dataverbinding, met gewoon telefonie heb ik voldoende bereik.

Overigens in gebieden waar ik wel H heb is netwerk ook niet volledig stabiel. Kan soms minuten lang volop H verbinding hebben en apps van 20mb downloaden in 40 seconden. En dan paar minuten dat ie op G/3G zit en amper connectie maakt en ik timeouts krijg. Maar dat is altijd al zo geweest geloof ik. Maakt streaming video enzo wel bijna onbruikbaar.

[ Voor 19% gewijzigd door Hertog_Martin op 13-09-2011 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

Hm, dat heb ik dan weer niet... door heel Nederland vind ik het vrij stabiel, alleen in sommige stadscentra enzo valt het tegen, dan bleef hij vroeger lang op 3G hangen voordat hij naar HSDPA ging (dan is het meestal wel heel snel ja), alleen op 3G kwam er toch nog data binnen (wel langzamer, maar het was nog te doen). Nu valt hij terug naar 2G en is het niet meer te doen.

Video is in de grootste delen van NL ook geen probleem. Ben wel benieuwd hoe KPN nu presteert t.o.v. Vodafone met hun 3G-netwerk trouwens. Heb gelezen dat die ook op sommige plekken capaciteitsproblemen hebben, misschien schaf ik uit nieuwsgierigheid wel eens een prepaid simkaart aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat switchen van 2G - 3G heb ik sinds een paar dagen. Een maat van mij heeft ook een Galaxy s2 en precies dezelfde problemen. Wat ik gemerkt heb is dat hij vooral switcht als ik in de tram zit. Vandaag heb ik ook 3 dropped calls gehad overigens. Dropped calls heb ik al paar maanden last van. Het wordt dus steeds slechter voor mij. Ik zal ook eens een PM sturen. Alleen weet ik niet wat de postcode is waar ik problemen had, omgeving den haag sowieso.

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

In principe wordt H pas ingeschakeld op het moment dat het beschikbaar is & je data gaat verbruiken. 3G is dan op dat moment de wacht/tussen stand. Dus van 3G naar H gaan tijdens gebruik en daarna weer terug naar 3G is normaal gedrag.

Het rare geswitch tussen 3G en GPRS daar in tegen niet :).

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

X-G schreef op woensdag 14 september 2011 @ 16:22:
In principe wordt H pas ingeschakeld op het moment dat het beschikbaar is & je data gaat verbruiken. 3G is dan op dat moment de wacht/tussen stand. Dus van 3G naar H gaan tijdens gebruik en daarna weer terug naar 3G is normaal gedrag.

Het rare geswitch tussen 3G en GPRS daar in tegen niet :).
Heb jij toevallig inside-kennis over hoe het werkt? Zijn volgens mij maar heel weinig mensen die precies weten en begrijpen hoe UMTS nou precies werkt, want het is nogal een ingewikkeld geheel...

Ik heb bij Vodafone nu toch de laatste tijd weer een paar dropped calls gehad (1x gisteren, 1x vandaag), lijkt jammergenoeg dus toch erop dat dat probleem gewoon wel nog bestaat. Heel raar want de ontvangststerkte is gewoon prima en internet werkt ook meestal snel genoeg (hier thuis geen last van het 3G->2G-probleem). Alleen zo nu en dan lijkt de mast zo druk te zijn dat er gewoon gesprekken worden afgekapt... (dat, of een handover naar 2G mislukt tijdens het gesprek) Tijdens een gesprek met klantenservice gaf men ook toe dat capaciteit bij mij in de buurt een issue was, alleen wel raar dat internet wel heel snel en perfect werkt hier...

Ik ben intussen zo ver dat ik de telefoon zo vasthou dat hij naar 2G terugvalt (met een Desire Z lukt dat wel, onderaan vasthouden in je handpalm en je verliest 30 dB) en dan ga ik dan pas bellen :')

Een paar dagen terug was ik in de RAI in Amsterdam op een beurs, en daar was internet bijna totaal onbruikbaar. Bleef op 3G staan en deed gewoonweg helemaal niets. Na nog een paar keer proberen schoot hij ineens door naar HSDPA wat ontzettend snel werkte; ik haalde iets van 5 Mbps... maar eenmaal terug op gewoon 3G is het weer problematisch. Ook hoorde ik van mensen daar dat ze veel gemiste oproepen/voicemails kregen bij Vodafone.

Hoewel het internet er dus heel snel is als je eenmaal op HSDPA zit hebben ze toch wat issues met de pilot channels(?) en met dropped calls zo te zien... hoop dat dat wel snel wordt opgelost, mijn abo moet binnenkort verlengd worden en Vodafone is toch wel heel prettig als provider qua prijs-kwaliteitverhouding verder.

Erg vreemd dat een moderne techniek als UMTS wat betreft dropped calls zo veel slechter presteert dan GSM trouwens...

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
Volgens mij gaan ze steeds meer T-Mobile achterna qua capaciteit, van gemiste oproep smsjes heb ik ook regelmatig last terwijl het internet dan wel weer erg snel kan zijn, raar he?

Ik vind het ook maar raar dat UMTS zoveel slechter presteert, het lijkt alleen perfect te werken bij genoeg capaciteit en een sterk genoeg signaal, iets dat bij GSM allebei niet echt nodig is (ik weet dat ik mezelf hier tegenspreek, maar wat ik ermee bedoel is dat er altijd wel capaciteit is voor een gesprek terwijl de dataverbinding erg traag kan zijn). :)

[ Voor 72% gewijzigd door MensionXL op 14-09-2011 21:36 ]

Goedkoop bellen via VoIP

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

Data en spraak zijn gescheiden bij GSM (speciale channels voor data). Bij UMTS is dat trouwens ook min of meer zo, HSPA kan volgens mij niet worden gebruikt voor spraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

MensionXL bevestigt het: het probleem lijkt opgelost te zijn :) Mij viel ook al op dat ik bij slechte dekking niet meer terugviel naar 2G; hooguit heen en weer stuiteren tussen 3G en H. Lijkt er ook niet op dat 3G minder responsive is geworden hierdoor (bijv. omdat men nu op 3G blijft hangen ipv naar 2G terugvalt). Iig een enorme vooruitgang; terugvallen naar 2G betekende gewoon dat je een kleine minuut niks kon met data en lijdzaam moest afwachten, en dat is nu gefixed zo te zien.

Ziet er goed uit dus! :) Kan het hier wel lastig testen omdat dekking/capaciteit uitstekend zijn op de plekken waar ik normaliter dagelijks kom.

Hebben anderen dezelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Sorcerer8472 schreef op maandag 19 september 2011 @ 23:42:
MensionXL bevestigt het: het probleem lijkt opgelost te zijn :) Mij viel ook al op dat ik bij slechte dekking niet meer terugviel naar 2G; hooguit heen en weer stuiteren tussen 3G en H. Lijkt er ook niet op dat 3G minder responsive is geworden hierdoor (bijv. omdat men nu op 3G blijft hangen ipv naar 2G terugvalt). Iig een enorme vooruitgang; terugvallen naar 2G betekende gewoon dat je een kleine minuut niks kon met data en lijdzaam moest afwachten, en dat is nu gefixed zo te zien.

Ziet er goed uit dus! :) Kan het hier wel lastig testen omdat dekking/capaciteit uitstekend zijn op de plekken waar ik normaliter dagelijks kom.

Hebben anderen dezelfde ervaring?
Hier nogsteeds enkel 2G. Even getest en 2 min 32 om alleen google.com te laden bij openen browser.
Traagste verbinding van NL gok ik zo.

Maar mijn probleem is wellicht net wat anders dan dat van jullie. Ik zit ms gewoon in een hele kleine deadspot. Wel raar dat dat ineens sinds deze zomer is. Hoopte dat desondanks met doorgeven mijn probleem en gegevens dat ms ook gefixed zou worden. Vooralsnog niet iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

Ik denk echt dat jij het los van dit verhaal nog eens moet aangeven; wellicht is er een 3G-mast in de buurt stuk die het eerst wel nog deed. Dat, of ze hebben landelijk het vermogen van 3G teruggedraaid, maar dat lijkt me stug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep doei
Het lijkt inderdaad beter geworden te zijn. Ik vind het nog te vroeg om met zekerheid te zeggen dat het opgelost is. Ik zal de komende tijd eens kijken hoe het gaat.

Edit: Ik heb het een paar dagen aangekeken en het op- en neer schieten lijkt voorbij. Wel lijkt de dataverbinding in zijn algemeenheid wat eerder verloren te gaan.

[ Voor 33% gewijzigd door joep doei op 22-09-2011 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

Ligt het aan mij of is het probleem weer terug nu? Zit zelf in een gebied met goede/snelle 3G-dekking dus ik merk het niet heel snel, maar onderweg heb ik het nu al een paar keer meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
Ik was voornemens twee Vodafone abonnementen af te sluiten, maar als ik bovenstaande lees begin ik steeds meer te twijfelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

Denk toch dat het een tijdelijk regionaal iets was hier, verder geen last meer van gehad. Beter nog: vandaag heb ik ivm werk er eventjes 200 MB doorheen gejaagd en dat ging allemaal heel snel en zonder vage vertragingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
Ik heb ook nergens meer last van gehad :)

Goedkoop bellen via VoIP

Pagina: 1

Let op:
Lees de instructie op deze site aub (bericht van Chris op 07-09-2011 01:30 PM) en help Vodafone om het probleem op te lossen.