PostNL, morgen is vandaag, of is morgen over 4 weken?

Pagina: 1
Acties:

• lvrijn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-07 23:16
Let op! De namen zijn fictief!

TouchFix repareert onder andere smartphones en doet de verkoop van losse onderdelen.

Nou zijn wij vaak op de post gewezen omdat wij onderdelen verkopen en diensten verrichten waarbij toestellen moeten worden verstuurt. Nou leek het mij makkelijk om daar gewoon PostNL (voorheen TNT Post) voor in te schakelen.

Ik heb hiervoor netjes een DYMO Labelwriter 450 gekocht zodat ik zelf thuis kan frankeren en dan mijn post versturen. Goede service.

Tot nu toe heb ik altijd netjes de post verstuurd kunnen krijgen, af en toe was er wel kleine vertraging maar dat kan zo gebeuren. Belevenissen die ik heb meegemaakt in deze korte tijd zijn:

• Aangetekende pakketten die op vrijdag worden aangeboden bij het postkantoor door mij wordt in de week daarna op dinsdag afgeleverd.
• Vaak zijn pakketten de eerste dag na 2200u niet traceerbaar en kost het 1 dag meer om bij het sorteercentrum aan te komen.
• Pakketten worden alleen in gescand bij het postkantoor, daarna haalt de chauffeur de pakketten op en brengt deze naar het business point waar vervolgens de pakketten naar het sorteercentrum worden gebracht. Echter vind er geen scanning plaats bij het business point waardoor een pakket pas zichtbaar wordt in de track en trace bij het sorteercentrum. Indien een pakket dus niet bij het sorteercentrum aan komt is dus niet te herleiden waar het pakket zich bevind.

Nu de vakanties voorbij zijn nemen de zaken weer toe en ben ik nog steeds aan het groeien als bedrijf. Ik heb net een beter boekhoudingsprogramma kunnen aanschaffen en daarnaast een websitebouwer kunnen inschakelen. Ik ben heel afhankelijk van de omzet die in een week wordt gecreëerd want hierdoor kan ik het bedrijf bouwen. Indien ik geen omzet realiseer loopt het dus vast.

Helaas begonnen toen de problemen.
Op vrijdag 19 augustus 2011 verstuur ik 2 pakketten.

• 3SLFBA1077599 Normaal Pakket 1451BM 47 Nader te noemen als pakket 1
• 3SLFAG0177091 Aangetekend 2274JX 12 Nader te noemen als pakket 2

Pakket 1 moest echt op zaterdag 20 augustus bij mijn klant aankomen want er zat veel haast achter dus had ik ervoor gekozen om hem niet aangetekend te versturen zodat hij zaterdag nog aankomt.
Pakket 2 had niet zoveel haast dus die kon gewoon aangetekend worden verstuurd.

Op maandagavond 22 augustus na 22:00u is er echter van beide pakketten nog steeds niets te vinden. Op dinsdag 23 augustus ga ik dus maar bellen met de klantenservice waar ik een mevrouw genaamd ‘Roos’ aan de telefoon krijg. Ik vertel hoe het zit en zei zegt dat een aangetekende zending ook in het weekend wordt verwerkt en haar collega’s zeggen dat ook. Echter vertel ik over mijn ervaring maar daar wordt niet eens naar geluisterd. Ik krijg vervolgens te horen dat pakket 1 niet in het systeem te vinden is en dat pakket 2 deze dag nog (dus 23 augustus) wordt afgeleverd.

Voor pakket 1 wordt een onderzoek ingesteld en ik krijg alleen te horen dat ik 4 weken moet wachten alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Dit kan niet, het slogan is immers niet voor niets: morgen is vandaag? Ik dacht bij mezelf waarom bestaat de normale pakketpost dan, het heeft voor mij dan geen zin om ooit meer iets met de normale pakketpost te sturen aangezien het kwijt kan raken? Roos van de klantenservice kon alleen zeggen dat ze er niets aan kan doen.

En inderdaad het aangetekende pakket wordt netjes afgeleverd terwijl deze nooit in de track en trace is opgenomen. Het andere pakket is tot op de dag nog steeds spoorloos.

Op diezelfde vrijdag 19 augustus krijg ik van een leverancier van mij een pakket opgestuurd:

• 3SKR20928351 Normaal Pakket 3553JV 505 Nader te noemen als pakket 3

Dit pakket had ik perse nodig op zaterdag 20 augustus voor een klus. Echter is dit pakket kwijt op het sorteercentrum. Mij heeft dit zeer veel frustratie opgelopen en heb ik hiervoor mijn klant een schadevergoeding moeten betalen. Tot op de dag is dit pakket nog steeds niet gevonden. Toen ik weer met de klantenservice aan de telefoon zat, werd mij verteld dat ik niets over deze zending mag weten, dit mag alleen de afzender opvragen. Nou goed, als het zo moet dan vraag ik Shop4Cars wel of zij bellen. Hun wordt vervolgens verteld dat het pakket zich bevind in Wateringen bij het distributiecentrum. Ik weer bellen maar dit bleek gelogen te zijn want het pakket heeft nooit het sorteercentrum verlaten. Hoe kan het zijn dat een pakket daar wordt gesorteerd en vervolgens verder niets? Dat is wel opmerkelijk toch. Hierdoor loop ik 4 dagen vertraging op. Heb zelf maar naar Rotterdam gereden om de onderdelen op te halen.

Op woensdag 24 augustus bel ik nogmaals wat ik nu moet doen om toch ervoor te zorgen dat mijn oorspronkelijke pakket 1 aankomt bij de geadresseerde. Mij wordt geadviseerd om dit nu wel aangetekend te versturen en dan zal alles goedkomen. Zo gezegd zo gedaan:

• 3SLFAG0177095 Aangetekend 1451BM 47 Nader te noemen als pakket 4

Mijn klant verwachtte dit pakket dus op donderdag 25 augustus te ontvangen maar het pakket was niet traceerbaar en hij ontving het die bewuste dag dus niet. Ik weer met de klantenservice aan de telefoon en spreek weer Roos. Zij kon mij niets vertellen over deze zending en zei alleen dat de computer de postcode niet kon inlezen maar ze dacht wel dat alles goed kwam. Nogmaals deed ze alsof dit vaak genoeg voorkomt.

Ik had daarin argwaan en heb de klant ook laten bellen. Die kreeg opeens een heel ander antwoord met daarin dat het pakket de volgende dag wordt afgeleverd op 2971XP 9. Ik was dus helemaal versteld. Hoeveel kon er nog mis gaan? Ik weer aan de klantenservice en ze snapte niet wat ik bedoelde. Ik moest het maar afwachten tot vrijdag 26 augustus.

Op vrijdag 26 augustus bel ik nogmaals de klantenservice en na een paar keer bellen krijg ik eindelijk iemand die me serieus neemt. Ze heet Lisa Verhoog en ziet de ernst van mijn problemen in en is er zeker van dat alles goed komt. Ik zit hierdoor weer een uur aan de telefoon met de klantenservice om alles goed te krijgen. Lisa belt het betreffende kantoor en ik zou het pakket probleemloos nog zaterdag 26 augustus retour ontvangen. Indien dat niet het geval zou zijn zou ik dinsdag weer contact kunnen opnemen met Lisa want dan is ze er weer. Ze zorgt in ieder geval dat ik mijn verzendkosten terug krijg.

En ja hoor, weer geen track en trace, ik krijg inmiddels slapeloze nachten door deze fouten en loop hierdoor flink in de schulden. Het is dinsdag 30 augustus 2011 en ik zit te popelen om weer de klantenservice te bellen. Eerst wordt mij verteld dat Lisa pas rond 0900u begint en niet wanneer de klantenservice open is (0830u).

Na vier keer te bellen krijg ik eindelijk te horen dat ze ziek is. Dit hoor ik weer van Roos. Ik had eigenlijk al geen zin om tegen haar te praten aangezien ze me in niets gelijk geeft en totaal niet geschrokken is. Maar goed ik wou toch weten wanneer het pakket retour kwam.

Zij vertelde mij dat het pakket werd verzonden naar 3405EE 34 ? Ik viel bijna van mijn stoel en wist niet meer wat ik moest zeggen. Ze zij dat ze ervoor zou zorgen dat het pakket retour kwam naar 3553JV en zal me op 31 augustus terugbellen indien dit niet het geval is. Ik kon het niet geloven en mijn vertrouwen was helemaal weg. Ik vroeg of ik het pakket kon ophalen in Hilversum omdat ik het echt snel nodig heb. Dit is helaas niet mogelijk. Ik vertel nogmaals dat ik hierdoor 2 weken aan omzet misloop aangezien mijn klant nu maar ergens anders inkoopt. Totaal geen medelijden. Ik vroeg me daarnaast nog iets af dus ik probeerde het toch maar nog een keer bij Roos.

Een klant had mij een standaard pakket op 26 augustus opgestuurd:

• 3SKR20799823 Normaal Pakket 3553JV 505 Nader te noemen als pakket 5

Hiervan gingen wij dus uit dat het pakket zaterdag 27 augustus bij mij zou aankomen. Dit was niet het geval en de track en trace werd ook pas later zichtbaar. Het geeft aan:

26.08.2011:
Zending gesorteerd in sorteercentrum
27.08.2011:
27.08.2011:
Zending nog niet gesorteerd. Bezorging op volgende werkdag.
29.08.2011:
30.08.2011:

Ik vroeg dus heel normaal, hoe kan het dat mijn klant en ik deze opbouw zien? Twee keer gesorteerd, en dan toch niet, en daarna wel weer twee keer? Roos geeft als antwoord: Er wordt niets gesorteerd in het weekend. Ik vroeg mezelf daarbij af, die vraag stelde ik toch niet? Dus ik vraag het nogmaals en zij geeft weer het zelfde antwoord. Ik weet niet hoe ik hier moet doordringen dat dit zeer verwarrend zowel voor mij als de klant is. De klant kreeg namelijk al argwaan. Toen ging ik te ver volgens Roos, want ik werd boos dat ze mij geen normaal antwoord gaf. Dus uiteindelijk zegt ze, ja dat is een fout van het systeem. Dus ik zeg ik wacht de zending wel weer af.

Hoeveel kan er fout gaan?
Ik heb geen tijd om 4 weken te wachten. Ik mis hierdoor mijn omzet en kan niet normaal werken.
Daarnaast ben ik aan telefoonkosten (2,5 uur bellen met jullie klantenservice ook al een hoop geld kwijt.) Ik kan geen klacht indienen want dat loopt ook via de klantenservice. Ik loop hierdoor een schuld op en een grote klant kwijt. De onderdelen die ik verstuur verminderen per week van waarde dus tijd is geld. Wat moet ik nu?

Het is woensdag 31 augustus, in de ochtend vraag ik nog voor de zekerheid bij de klantenservice of pakket 4 wel naar mijn adres komt. Dit wordt bevestigt en ik wacht tot mijn les op school af is.
In de middag kijk ik op de track en trace en ik zie voor een nog grotere verbazing dat het pakket is afgeleverd op postcode 2405EE 34. Ik zat z.s.m. weer aan de telefoon met de klantenservice met Linda de Haan en zei vertelden mij dat het een fout in het systeem is en dat het wel op mijn adres is afgeleverd.

Ik was vol verbazing, want er was niemand thuis, dus wie heeft dan getekend? Ik als een gek naar huis en zag dat het pakket in de brievenbus was gestopt en dat mijn handtekening was vervalst. Wat nog opmerkelijker was is dat dit helemaal niet mijn pakket was. Dit pakket had dezelfde track&trace als mijn pakket! Dit pakket was wel bedoeld voor 2405EE 34, dat stond ook gewoon op het pakket, daarnaast hadden ze dat adres nog doorgestreept ook!

Blijkbaar zijn er dus 2 track en trace codes hetzelfde. Hierdoor is mijn pakket nu kwijt en kan ik 4-6 weken gaan wachten tot dat het onderzoek is afgerond kon Linda de Haan mij vertellen.
Vervolgens moet het pakket wat ik heb ontvangen wel richting 2405EE 34, want het is niet van mij.

Hoeveel vertrouwen kan je hebben in de post.
Ik kan niets meer met de onderdelen na 4 weken, dus voor mij ben ik gewoon de totale waarde kwijt.

Morgen hoop ik Lisa te spreken en dan kan ze het verhaal lezen want ik loop door dit geintje gewoon zo'n 2000 euro mis. Kan ik deze eisen als schadevergoeding?

[ Voor 102% gewijzigd door lvrijn op 21-02-2017 11:51 ]

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Blijkbaar betaal je een schadevergoeding aan jouw klant. Maar waarom heb je aansprakelijkheid door schade van derden niet uitgesloten in je overeenkomsten?

Kun je het verhaal niet iets inkorten? Er staat veel non informatie in.

• Droomygirl
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-04-2021
Ik heb ook een hoop ruzie gehad met PostNL, maar klachten duren inderdaad eeuwen, dingen die gezegd worden blijken later weer niet van toepassing etc etc. Ik heb het maar gewoon opgegeven.

Echter bij de laatste frustratie (brief aangetekend verzonden, expliciet nog gebeld of ik een handtekening online kon ontvangen - geen probleem - bleek dus wel een probleem en bij onderzoek gaf de ontvanger aan de brief uberhaubt niet ontvangen te hebben ook al zei PostNL in eerste instantie van wel) heb ik WEL mijn verzendbedrag teruggekregen met de boodschap dat ik de brief helaas nogmaals zou moeten versturen.

Overigens heb ik het navraagformulier over brief1 aangetekend verstuurd naar PostNL (dus met handtekening online beschikbaar), en guess what? Opnieuw geen handtekening online :')

Ik ben er wel uit: het is een ballentent en als het ff kan werk ik liever met DHL of UPS..

Ik hoop dat het voor jouw pakketten goed gaat komen, maar op een schadevergoeding zou ik niet durven rekenen..
Ik zou er eerder aan denken om bovenstaand eens voor te leggen aan de ombudsman (of een andere instantie), hoe denken zij over dit soort praktijken??

• lvrijn
Trommelrem schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 14:13:
Blijkbaar betaal je een schadevergoeding aan jouw klant. Maar waarom heb je aansprakelijkheid door schade van derden niet uitgesloten in je overeenkomsten?

Omdat ik nog net nieuw hierin ben, ik moet eerst een klein kapitaal opbouwen.
Daarvoor dient wel alles goed te gaan.

Ik heb het al 3 A4-tjes ingekort. Het was namelijk nog veel meer.
Droomygirl schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 14:15:
Ik heb ook een hoop ruzie gehad met PostNL, maar klachten duren inderdaad eeuwen, dingen die gezegd worden blijken later weer niet van toepassing etc etc. Ik heb het maar gewoon opgegeven.

Echter bij de laatste frustratie (brief aangetekend verzonden, expliciet nog gebeld of ik een handtekening online kon ontvangen - geen probleem - bleek dus wel een probleem en bij onderzoek gaf de ontvanger aan de brief uberhaubt niet ontvangen te hebben ook al zei PostNL in eerste instantie van wel) heb ik WEL mijn verzendbedrag teruggekregen met de boodschap dat ik de brief helaas nogmaals zou moeten versturen.

Overigens heb ik het navraagformulier over brief1 aangetekend verstuurd naar PostNL (dus met handtekening online beschikbaar), en guess what? Opnieuw geen handtekening online :')

Ik ben er wel uit: het is een ballentent en als het ff kan werk ik liever met DHL of UPS..

Ik hoop dat het voor jouw pakketten goed gaat komen, maar op een schadevergoeding zou ik niet durven rekenen..
Ik zou er eerder aan denken om bovenstaand eens voor te leggen aan de ombudsman (of een andere instantie), hoe denken zij over dit soort praktijken??
Ja ik ga even kijken hoe of wat. Ik lees namelijk heel veel mensen met dit soort problemen.
Ik ben inderdaad al overgestapt op DHL, mijn bestellingen vanuit het buitenland laat ik ook altijd aan hun over.

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-12 14:46
Ach, de post is in hard tempo zijn reputatie van betrouwbaar aan het verspelen. Precies dezelfde ervaringen. En de laatste tijd ook steeds meer diefstal. Je wilt niet weten hoe vaak door ons verzonden USB-sticks en dongles "spontaan" kwijt raken.

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:42
Ik heb je verhaal net gelezen en ik moet je vertellen dat ik in hetzelfde schuitje zit. Ik heb een vergelijkbaar bedrijf (Gadget Repair, met name gericht op studenten en jongeren) en krijg dus ook veel zendingen vanuit China. op de een of andere manier krijgen de chinezen het voor elkaar om een pakketje binnen een week de halve aarde over te krijgen terwijl PostNL er al bijna een week over doet om een pakketje vanuit Utrecht naar Veenendaal te krijgen (even vor de duidelijkheid. dat is nog geen half uur met de trein).

dit zie ik op de T&T pagina:
26.08.2011:
Zending opgehaald en in sorteerproces
26.08.2011:
De zending is aangemeld bij PostNL en wordt volgbaar
26.08.2011:
27.08.2011:
30.08.2011:
Zending nog niet verwerkt.

het is nu de 31e en ik heb nog steeds niets. hoezo bezorging op volgende werkdag. het pakket is op de 25e verstuurd zodat het zaterdag nog aan zou komen. lekker dan PostNL. nooit meer zo iets versturen dus.

• Trommelrem
lvrijn schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 14:19:
[...]

Omdat ik nog net nieuw hierin ben, ik moet eerst een klein kapitaal opbouwen.
Daarvoor dient wel alles goed te gaan.
Aansprakelijkheid voor gevolgschade en aansprakelijkheid voor schade door derden uitsluiten in je algemene voorwaarden is nou juist datgene wat je al doet voordat je uberhaupt kapitaal gaat opbouwen. Het zal nooit goed gaan als je dat nog niet hebt gedaan. Goede algemene voorwaarden kunnen prima een half A4tje beslaan, maar sommige dingen moeten er absoluut in staan.

Ik heb zelfs een keer een goed huurcontract gezien van 1 pagina. Toevallig zag ik die dag ook een slecht huurcontract van 6 pagina's. Als je schadevergoedingen gaat uitkeren van je startkapitaal, dan ben je mijns inziens niet goed bezig.

[ Voor 26% gewijzigd door Trommelrem op 31-08-2011 14:32 ]

Verwijderd

Het vervalsen van handtekeningen kan ik over mee praten. Er is al eens getekend voor een laptop door meneer nossio. Terwijl niemand aanwezig was. 2 dagen later werd de laptop pas gebracht?? Pakketjes die afgeleverd zijn aan buren, terwijl alleen de ontvanger mag tekenen en ontvangen. Pakketjes die zijn bezorgd en getekend en nooit zijn ontvangen.
Het lijkt steeds meer een criminele bende daar bij de post. Zie maar is ergens gelijk te krijgen of je pakket te vinden. Als je dan een Truus aan de lijn hebt die over een handtekening begint mag je gaan uitleggen dat het jouw handtekening niet is. Luister mevrouw ik heb al 20 jaar mijn handtekening, ik ken mijn handschrift en mijn handtekening, hier staat zelfs mijn naam verkeerd geschreven! Ja meneer dat u kunt u nou wel zeggen maar er is toch echt getekend. Ja maar niet door mij!! aarrgghhh!!!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

__fred__ schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 14:22:
Ach, de post is in hard tempo zijn reputatie van betrouwbaar aan het verspelen. Precies dezelfde ervaringen. En de laatste tijd ook steeds meer diefstal. Je wilt niet weten hoe vaak door ons verzonden USB-sticks en dongles "spontaan" kwijt raken.
Same here, ze zijn nu wéér eens een door mij verstuurd pakket "kwijt". Dit keer de kabelmodem van Ziggo die terug moest. Heb maar voor de zoveelste keer een klacht ingediend.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• lvrijn
Trommelrem schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 14:31:
[...]

Aansprakelijkheid voor gevolgschade en aansprakelijkheid voor schade door derden uitsluiten in je algemene voorwaarden is nou juist datgene wat je al doet voordat je uberhaupt kapitaal gaat opbouwen. Het zal nooit goed gaan als je dat nog niet hebt gedaan. Goede algemene voorwaarden kunnen prima een half A4tje beslaan, maar sommige dingen moeten er absoluut in staan.

Ik heb zelfs een keer een goed huurcontract gezien van 1 pagina. Toevallig zag ik die dag ook een slecht huurcontract van 6 pagina's. Als je schadevergoedingen gaat uitkeren van je startkapitaal, dan ben je mijns inziens niet goed bezig.
De algemene voorwaarden die zijn er ook wel.
Ik dacht dat je het had over verzekeringen.

De klant heeft van ons een schadevergoeding gehad omdat hij zijn auto 3 dagen door ons niet kon gebruiken.
Dan vind het ik het vrij normaal om dat te vergoeden..
supersnathan94 schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 14:28:
Ik heb je verhaal net gelezen en ik moet je vertellen dat ik in hetzelfde schuitje zit. Ik heb een vergelijkbaar bedrijf (Gadget Repair, met name gericht op studenten en jongeren) en krijg dus ook veel zendingen vanuit China. op de een of andere manier krijgen de chinezen het voor elkaar om een pakketje binnen een week de halve aarde over te krijgen terwijl PostNL er al bijna een week over doet om een pakketje vanuit Utrecht naar Veenendaal te krijgen (even vor de duidelijkheid. dat is nog geen half uur met de trein).

dit zie ik op de T&T pagina:
26.08.2011:
Zending opgehaald en in sorteerproces
26.08.2011:
De zending is aangemeld bij PostNL en wordt volgbaar
26.08.2011:
27.08.2011:
30.08.2011:
Zending nog niet verwerkt.

het is nu de 31e en ik heb nog steeds niets. hoezo bezorging op volgende werkdag. het pakket is op de 25e verstuurd zodat het zaterdag nog aan zou komen. lekker dan PostNL. nooit meer zo iets versturen dus.
Dit is de reden waarom ik al standaard voor mijn bezorgingen uit China voor DHL kies. Kost 3 dagen om te worden afgeleverd bij mijn huis. Het stomme is dat je niets hebt aan de trackentrace van PostNL. Bij de helpdesk zeggen ze ook dat er niets van klopt.

[ Voor 42% gewijzigd door lvrijn op 31-08-2011 14:42 ]

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06:23

Aganim

I have a cunning plan..

Tja, maar uiteindelijk ben je als winkelier altijd nog wettelijk verantwoordelijk voor de verzending van het pakket. Daar kom je niet onderuit, de wet staat immers boven algemene voorwaarden.

Nu is een schadevergoeding niet persé meteen noodzakelijk, maar een schadevergoeding/bloemetje/excuses voor het ongemak kunnen wel bijdragen aan een positiever imago voor je bedrijf.

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-12 13:31

alwinus

Tweaked

Aganim schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 14:49:
[...]

Tja, maar uiteindelijk ben je als winkelier altijd nog wettelijk verantwoordelijk voor de verzending van het pakket. Daar kom je niet onderuit, de wet staat immers boven algemene voorwaarden.

Nu is een schadevergoeding niet persé meteen noodzakelijk, maar een schadevergoeding/bloemetje/excuses voor het ongemak kunnen wel bijdragen aan een positiever imago voor je bedrijf.
Hij had de spullen nodig voor een klus. Die klus kon hij voor de klant niet uitvoeren en daar heeft hij blijkbaar een schadevergoeding voor betaald. Wat dus overigens wel in de voorwaarde is af te dekken. De leverancier die de spullen heeft toegestuurd is dus verantwoordelijk voor de verzending in dit geval.

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-12 16:20

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Het is inderdaad tenenkrommend, maar ook in mijn ervaring helaas geen uitzondering. Probeer eens een groter aantal pakketten te laten versturen of te ontvangen. Al diverse keren gehad dat er een aantal dozen uit een zending gewoon in het sorteercentrum blijven staan. Die komen later dan wel.. Zonder opgaaf van reden, op klachten wordt niet gereageerd.

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-12 23:16
Ik zie bijzonder vaak 'vrijdag' voorbijkomen, en laat dat nou net de slechtste dag zijn om pakketjes te versturen.

• lvrijn
Marco schreef op donderdag 01 september 2011 @ 00:23:
Ik zie bijzonder vaak 'vrijdag' voorbijkomen, en laat dat nou net de slechtste dag zijn om pakketjes te versturen.
Dat heb je goed gezien, als je ook goed had gelezen dan had je ook gezien dat ik van te voren vraag aan de klantenservice of dit problemen veroorzaakt.Blijkbaar dus wel

• Ryudo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-11 21:37

Ryudo

Daily dose~

Wat er bij PostNL in het distributiecentrum gaande is weet ik niet, maar hier zijn ook 2 pakketten de dupe van vertraagde levering.

Pakket1:
29.08.2011: Zending opgehaald en in sorteerproces
29.08.2011: De zending is aangemeld bij PostNL en wordt volgbaar
30.08.2011: Zending gesorteerd in sorteercentrum
31.08.2011: Zending nog niet gesorteerd. Bezorging op volgende werkdag.
(ondertussen 01.09.2011 status nog niet veranderd... :? )

Pakket2:
31.08.2011: Zending opgehaald en in sorteerproces
31.08.2011: De zending is aangemeld bij PostNL en wordt volgbaar
31.08.2011: Zending gesorteerd in sorteercentrum
01.09.2011: Zending nog niet gesorteerd. Bezorging op volgende werkdag.

Dat wordt afwachten of ik vandaag, morgen of überhaupt deze week nog iets kan verwachten. :(

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:51
Kan me voorstellen dat het een rotsituatie is. Maar jij gaat mij niet vertellen dat jouw bedrijf zich staande moet houden met deze 4 pakketjes. De kosten+winstmarge op losse onderdelen en reparatie van een smartfone kan nooit meer zijn dan een paar honderd euro. Als er 4 smartphones in de pakketjes zitten is de tijdelijke schade maximaal (4x600 euro). De boel is ook verzekerd bij de postNL.

Het is wel vervelend dat het allemaal zo moeizaam moet verlopen daar bij postNL.
De klant heeft van ons een schadevergoeding gehad omdat hij zijn auto 3 dagen door ons niet kon gebruiken.
Dan vind het ik het vrij normaal om dat te vergoeden..
Op shop4cars zie ik enkel tuningonderdelen voor een auto staan. Erg bijzonder dat iemand zijn auto 3 dagen niet kan gebruiken vanwege die tuningonderdelen. Zoals al eerder is aangegeven zsm voorwaarden aanpassen.

[ Voor 29% gewijzigd door Lumics op 01-09-2011 10:33 ]

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ryudo schreef op donderdag 01 september 2011 @ 10:05:
Wat er bij PostNL in het distributiecentrum gaande is weet ik niet, maar hier zijn ook 2 pakketten de dupe van vertraagde levering.

Pakket1:
29.08.2011: Zending opgehaald en in sorteerproces
29.08.2011: De zending is aangemeld bij PostNL en wordt volgbaar
30.08.2011: Zending gesorteerd in sorteercentrum
31.08.2011: Zending nog niet gesorteerd. Bezorging op volgende werkdag.
(ondertussen 01.09.2011 status nog niet veranderd... :? )

Pakket2:
31.08.2011: Zending opgehaald en in sorteerproces
31.08.2011: De zending is aangemeld bij PostNL en wordt volgbaar
31.08.2011: Zending gesorteerd in sorteercentrum
01.09.2011: Zending nog niet gesorteerd. Bezorging op volgende werkdag.

Dat wordt afwachten of ik vandaag, morgen of überhaupt deze week nog iets kan verwachten. :(
22.08.2011: Zending gesorteerd in sorteercentrum

Laatste entry van een pakket met kabelmodem dat onderweg is naar Ziggo....

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Ik ben een van de klanten die nog 2 pakketten krijgt in dit geval.

Maar wat kan ik nu doen in deze situatie? Want ik ben mijn pakketten kwijt. En ik wil natuurlijk een schade vergoeding hebben van dat aangetekende pakket. Dat pakket wat met de gewone post is verstuurd dat is kwijt, maar aangetekend ben je verzekerd voor 500 euro. Dat dekt nog niet al mijn schade maar beter iets dan niets.

Ik wil dit opgelost hebben want ik ben volgens mij de laatste die er verantwoordelijk voor is. Maar ik heb er geen ervaring mee. Daarom heb ik mij aangemeld hier bij Tweakers. 100 euro oke, daar kan ik mee leven. Maar ik spreek hier over honderden euro's voor iets wat ik nooit gezien heb (alleen een code!).

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:51
Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2011 @ 11:56:
Ik ben een van de klanten die nog 2 pakketten krijgt in dit geval.

Maar wat kan ik nu doen in deze situatie? Want ik ben mijn pakketten kwijt. En ik wil natuurlijk een schade vergoeding hebben van dat aangetekende pakket. Dat pakket wat met de gewone post is verstuurd dat is kwijt, maar aangetekend ben je verzekerd voor 500 euro. Dat dekt nog niet al mijn schade maar beter iets dan niets.

Ik wil dit opgelost hebben want ik ben volgens mij de laatste die er verantwoordelijk voor is. Maar ik heb er geen ervaring mee. Daarom heb ik mij aangemeld hier bij Tweakers. 100 euro oke, daar kan ik mee leven. Maar ik spreek hier over honderden euro's voor iets wat ik nooit gezien heb (alleen een code!).
Jij kan de verzender verantwoordelijk houden. Die kan op zijn beurt bij postNL aankloppen en aanspraak maken op een eventuele vergoeding. Jij hebt niets met postNL te maken. Simpeler kan niet.

Lijkt me slim dat iedereen even geduld heeft voordat er met termen als 'schadevergoedingen' wordt gestrooid. Zoals de TS al aangeeft zijn er weinig liquide middelen. Door een schadevergoeding te gaan eisen bestaat het risico op faillissement. Dan kan je helemaal fluiten naar de pakketje en je geld.

Let ook op dat tweakers veelal een technisch forum is waar de leden soms verstand hebben van recht. Wil je echt weten wat jou consumenten rechten zijn, dan kan je beter contact zoeken met de rechtswinkel/rechtsbijstand.

[ Voor 8% gewijzigd door Lumics op 01-09-2011 12:07 ]

• lvrijn
Lumics schreef op donderdag 01 september 2011 @ 10:14:
Kan me voorstellen dat het een rotsituatie is. Maar jij gaat mij niet vertellen dat jouw bedrijf zich staande moet houden met deze 4 pakketjes. De kosten+winstmarge op losse onderdelen en reparatie van een smartfone kan nooit meer zijn dan een paar honderd euro. Als er 4 smartphones in de pakketjes zitten is de tijdelijke schade maximaal (4x600 euro). De boel is ook verzekerd bij de postNL.

Het is wel vervelend dat het allemaal zo moeizaam moet verlopen daar bij postNL.

[...]

Op shop4cars zie ik enkel tuningonderdelen voor een auto staan. Erg bijzonder dat iemand zijn auto 3 dagen niet kan gebruiken vanwege die tuningonderdelen. Zoals al eerder is aangegeven zsm voorwaarden aanpassen.
Zoals ik in het verhaal vertel doe ik dit uit eigen kapitaal, wat elke keer op gaat aan nieuwe dingen zoals de boekhouding, websites etc. Daarvoor maakt zoiets bij ons fataal aangezien er nog niet veel is.

Wij doen ook de inbouw van car audio. In dit specifieke geval was de auto zover gestript en niet mogelijk was om terug te bouwen voor gebruik. Dan lijkt het voor mij volstrekt logisch om de klant een alternatief te bieden.
Lumics schreef op donderdag 01 september 2011 @ 12:01:
[...]

Jij kan de verzender verantwoordelijk houden. Die kan op zijn beurt bij postNL aankloppen en aanspraak maken op een eventuele vergoeding. Jij hebt niets met postNL te maken. Simpeler kan niet.

Lijkt me slim dat iedereen even geduld heeft voordat er met termen als 'schadevergoedingen' wordt gestrooid. Zoals de TS al aangeeft zijn er weinig liquide middelen. Door een schadevergoeding te gaan eisen bestaat het risico op faillissement. Dan kan je helemaal fluiten naar de pakketje en je geld.

Let ook op dat tweakers veelal een technisch forum is waar de leden soms verstand hebben van recht. Wil je echt weten wat jou consumenten rechten zijn, dan kan je beter contact zoeken met de rechtswinkel/rechtsbijstand.
Ja dat is dus nu ook gebeurt, het gaat om de manier hoe er wordt geholpen.
Als ik een keer mijn stem licht verhef, krijg ik al te horen dan ik niet meer wordt geholpen als ik niet normaal doe.

Het is geen oplossing voor mij om te wachten op een pakket(4-6 weken) wat zeer in waarde verminderd.

• Trommelrem
Wat in jouw geval de beste oplossing is, is een ander koeriersbedrijf zoeken. PTT werkt nou eenmaal met bodemprijzen en het is in de praktijk een best effort dienst. Er zijn genoeg kleinere koeriersbedrijven (ook grotere zoals UPS) die wel SLA hebben op pakketjes.

• Giga_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-11 18:12
Ik ben dus ook één van deze klanten. Het is altijd wat met de TNT. Ik heb hem vorige week woensdag een pakket opgestuurd, deze is volgens mij nog nieteens opgenomen in het artikel, die gisteren is pas geleverd.

Gelukkig verzend ik niet veel omdat ik erg veel in de buurt werk van mijn standplaats.

Toch is het heel erg op het moment. Van de afgelopen 6 pakketten is er geen één goed afgeleverd zoals hun het hadden beloofd. Waardeloos! Ze kunnen ook helemaal niks betekenen voor je. Zelfs brieven zijn een ramp. Maarja wat doe je eraan he. Ze zijn groot en redelijk monopolistisch.

Ben bang dat de oorzaak ligt in het vervangen van de postkantoren en het uitleveren van de diensten aan derden... Ongetwijfeld zal er veel geklauwd worden.

Over een mogelijke oplossing heb ik ook geinofrmeerd. Wat vaak wel redelijk goed werkt is met veel klanten over een pakket zuren, je krijgt dan sneller iemand aan de lijn die WEL wat voor je kan betekenen. Ook meerdere brieven werken goed.

Advies? Wachten maar weer...

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:52
Trommelrem schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 14:13:

Omdat ik als klant dan wel een andere partij kies.
Omdat het mij als klant geen kloot kan schelen hoe de TS zijn zaakjes op orde heeft ... het moet gewoon in orde zijn.
Omdat ik als klant geen keus heb wie de derde partij is ... dat keuze hiervan volledig bij de TS ligt (en dat TS maar moet zorgen voor een goed contract /service tussen hemzelf en zijn transporteur)

Ik denk dat de TS best eens op zoek moet naar een andere verzendingsdienst.
Zeker als het echt zo belangrijk is ... want sorry, dan blijf je niet aanmodderen, dan verander je gewoon van leverancier.
Dat de verzendingskosten stijgen is dan weer normaal ... wil de klant toch goedkoper, dan ... en alleen dan kan je hem alsnog de keuze geven voor verzending via PostNL waarbij je stelt niet aansprakelijk te zijn mocht er iets fout gaan met de verzending. (Afhankelijk van type klanten kan het zijn dat je daar mee wegkomt - andere bedrijven ofz / bij consumenten ligt het wat lastiger, die worden wettelijk vrij goed beschermd)

[ Voor 30% gewijzigd door chime op 02-09-2011 12:17 ]

• Giga_
  • Laatst online: 30-11 18:12
chime schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 12:14:
[...]

Dat de verzendingskosten stijgen is dan weer normaal ... wil de klant toch goedkoper, dan ... en alleen dan kan je hem alsnog de keuze geven voor verzending via PostNL waarbij je stelt niet aansprakelijk te zijn mocht er iets fout gaan met de verzending. (Afhankelijk van type klanten kan het zijn dat je daar mee wegkomt - andere bedrijven ofz / bij consumenten ligt het wat lastiger, die worden wettelijk vrij goed beschermd)
Dit is natuurlijk geen oplossing. Een klant zal al snel kiezen voor het goedkoopste. Aan de hand van de bestelling maak je zon afweging. Als je andere kiest dan POSTNL dan zijn de verzendkosten bijna net zo veel als de inhoud van het pakket??

Nee, van PostNL kom je niet zo snel af in Nederland. De bereikbaarheid is gewoon veel groter en het is veelal sneller dan alle anderen. Ik heb ervaring met DHL, UPS, SSAND en al die andere. PostNL niet kiezen als bezorgdienst binnen NL is ook vragen om problemen

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:00

paQ

Ik doe (met ca 6 zendingen per week) geen zaken meer met POSTNL.
Wat een droevenis, en het wordt in het afgelopen half jaar almaar erger en erger.
onkunde, personeel is bot, snapt het zelf ook niet, prutssite/interface, bepaalde zendingen zijn belachelijk duur, en 14,50 aan admin bij een import 8)7

Bel UPS, vraag wat er mogelijk is met tarieven.
Ik betaal zo gem. netto EUR 7 (ex) voor een zending, en dan wordt ie ook nog dezelfde dag afgehaald op een tijdstip wanneer mij dat uitkomt!
Ik begin er zo'n vertrouwen in te krijgen dat ik het nieteens meer verzeker. (tenzij de klant hierom vraagt)
gewoon eens in de week ofzo een factuur, geen gedonder met bonnetjes en mails die je zelf nog moet uitprinten.

[ Voor 12% gewijzigd door paQ op 02-09-2011 14:00 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Tja... PostNL is gewoon een aflopende zaak. En helaas zijn degene die het eerste aanspreekpunt zijn ook degene die feitenlijk geen zak kunnen doen en alleen maar de frustraties moeten aanhoren.

In het kader van 'bezuinigingen' besluiten de postkantoren dicht te doen en ad-hok in een supermarkt/boekhandel neer te gooien..... da's vragen om problemen. Probeer maar eens een auto over te schrijven. Als het maar iets afwijkt snappen ze het niet... Collega is 2 uur bezig geweest om auto op naam vd zaak te krijgen. Want hij stond niet op dat KvK. (Nee, daar stond de holding), enzovoorts. Op zn iphone PDFjes van RDW opgezocht en laten lezen, zodat de medewerkster wist hoe het moest. (want zelf had ze geeen idee).

Gebeurt ook regelmatig dat ik uitleg welk formulier nodig is.. 'nee, je hebt dat en dat formulier nodig, want deze is daarvoor'.

PostNL is leuk voor brieven en simpele meuk, waarvan het geen moer boeit of het ooit aankomt. Voor alle andere dingen: dhl/ups/enz

DHL is trouwens ook nog goedkoper, 5 eur voor een pakketje tot 10kg. Ok, niet de volgende dag in huis, maar die zekerheid is bij postnl ook allang weg

[ Voor 7% gewijzigd door DJSmiley op 03-09-2011 17:50 ]

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

DJSmiley schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 17:44:
Tja... PostNL is gewoon een aflopende zaak. En helaas zijn degene die het eerste aanspreekpunt zijn ook degene die feitenlijk geen zak kunnen doen en alleen maar de frustraties moeten aanhoren.
Dat is bij de belastingdienst ook zo, helpdesk kan helemaal niks omdat die mensen nergens toegang tot hebben, behalve info die op de site staat. Gaat er met een aangifte of wat dan ook iets fout, kunnen ze je niet helpen. Sterker nog, tijdens het laatste bezoek aan het kantoor hier in de stad kregen we te horen dat als er weer iets mis is, direct komen. Niet de helpdesk bellen.
Giga_ schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 12:55:
[...]

Dit is natuurlijk geen oplossing. Een klant zal al snel kiezen voor het goedkoopste. Aan de hand van de bestelling maak je zon afweging. Als je andere kiest dan POSTNL dan zijn de verzendkosten bijna net zo veel als de inhoud van het pakket??
Bij UPS/FedEx wel ja dacht ik, van de rest geen idee. Zijn er wel betrouwbare bezorgers die betaalbaar zijn (lees: verzendkosten niet zoveel als de inhoud van het pakket) en die vrijwel overal - dus niet alleen EU - bezorgen?

Oscar Wilde

Verwijderd

PostNL is tegenwoordig net zo goed een commerciële partij zoals alle anderen, met als belangrijkste verschil dat de hele motor nog werkt als bij een overheidsorganisatie. Met de waarschijnlijk tot topmanagement ingelikte luilakkerij en desinteresse is er maar één ding wat je kan doen: je zendingen met een andere partij regelen en er daarmee aan bijdragen dat de beschamende vertoning die PostNL heet zo snel mogelijk failliet gaat. Ook het afweken vanuit TNT heeft het niet beter gemaakt.

Ik heb er aardig wat ervaring mee inmiddels; je krijgt op geen enkele wijze feedback, track & trace is laat, er worden uitspraken gedaan die gelogen blijken, pakketten worden zonder verzender of ontvanger op de hoogte te stellen bijvoorbeeld doorgezet naar Cargo waardoor het voor iedereen onvindbaar is, en zo kan ik nog even doorgaan.

GLS heeft ook geen beste reputatie trouwens. Als het écht belangrijk is voor je klant dan ga je naar UPS of FedEx. Met volgende dag garantie redelijk aan de prijs, maar gelazer heb je in ieder geval niet. Met minder spoed is UPS Standard in een voorbeeld van 1 Kg 30x30x30 pakketje € 11,39 - en daar heb ik dan in ieder geval meer vertrouwen in dan in PostNL zelfs als je het aantekent.

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:00

paQ

precies... en wedden dat je gewoon aantrekkelijke kortingen krijgt bij UPS?
dat gaat die 11,39 zo naar 8 EUR oid (en niet de deur uit, ergens parkeren, in de rij staan bij de drogist)

bel maar ;)
korting is binnen een dag of zo geregeld.
je krijgt de contracten per mail, even ondertekenen en binnen een week retour.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Raven schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 18:11:
[...]

Dat is bij de belastingdienst ook zo, helpdesk kan helemaal niks omdat die mensen nergens toegang tot hebben, behalve info die op de site staat. Gaat er met een aangifte of wat dan ook iets fout, kunnen ze je niet helpen. Sterker nog, tijdens het laatste bezoek aan het kantoor hier in de stad kregen we te horen dat als er weer iets mis is, direct komen. Niet de helpdesk bellen.
Ik heb anders in mijn omgeving diverse positieve verhalen gehoord over de belastingtelefoon de afgelopen tijd. Zowel particulier als ondernemers. Teruggebeld worden en zaken worden geregeld.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 19:37:
GLS heeft ook geen beste reputatie trouwens. Als het écht belangrijk is voor je klant dan ga je naar UPS of FedEx. Met volgende dag garantie redelijk aan de prijs, maar gelazer heb je in ieder geval niet. Met minder spoed is UPS Standard in een voorbeeld van 1 Kg 30x30x30 pakketje € 11,39 - en daar heb ik dan in ieder geval meer vertrouwen in dan in PostNL zelfs als je het aantekent.
Dat valt best mee :o Last time I checked, al tijdje terug, was het volgensmij veel duurder. Maar dat was voor een verzending richting .no.
Edit: die prijs die jij noemt is voor een binnenlandse zending zie ik, jammer dat internationaal zo duur is. (Bijna 10* zo veel :X ). Maar voor binnenlandse zendingen wel betaalbaar, die onthou ik :)

Dichtstbijzijnde servicepunt is trouwens Apeldoorn, niet echt om de hoek...
PolarBear schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 19:52:
[...]

Ik heb anders in mijn omgeving diverse positieve verhalen gehoord over de belastingtelefoon de afgelopen tijd. Zowel particulier als ondernemers. Teruggebeld worden en zaken worden geregeld.
Ging het daarbij om simpele problemen? Die wat we hier hadden/hebben waren/zijn nogal complex, althans, zodanig complex dat er niks anders opzat dan wéér naar het kantoor te gaan hier in de stad. We hebben nog nooit zoiets simpels gehad dat de helpdesk er iets mee kon.

[ Voor 13% gewijzigd door Raven op 03-09-2011 21:03 ]

Oscar Wilde

• lvrijn
Ja hoor, er is weer schot in de zaak:
Geachte heer Van Rijn,

Naar aanleiding van de vermissing van uw zending, die u op 19 augustus 2011 aan de heer K. te Schinveld heeft verstuurd, bericht ik u het volgende.

Om met zekerheid vast te kunnen stellen dat het pakket vermist is heb ik navraag gedaan bij alle afdelingen binnen ons bedrijf waar het pakket zich zou kunnen bevinden. Hieronder vallen onder meer het distributiecentrum waarvandaan het pakket wordt geleverd en de afdeling onbestelbare stukken. Dit onderzoek heeft echter geen positief resultaat opgeleverd. Voor het verlies en het hierdoor ontstane ongemak bied ik u mijn welgemeende excuses aan.

Ik kan u helaas geen schadevergoeding aanbieden omdat de vervoersvoorwaarden hier niet in voorzien en er ook geen verzekering is gekoppeld aan de door u gekozen wijze van verzending.

Ondanks deze voor u helaas negatieve uitkomst hoop ik u in voldoende mate te hebben geïnformeerd en sluit ik hierbij het onderzoek.

Mocht u nog vragen of opmerkingen hebben dan kunt u ons van maandag tot en met vrijdag van 08.30 tot 17.30 bereiken op telefoonnummer 058 233 33 84.

Met vriendelijke groet,
i.o.

Lisa de Haan
Serviceteam Zakelijk
PostNL Pakketten Benelux B.V.
Oftewel, de chauffeur is er met het pakketje vandoor.

En er is weer een nieuw probleem. Aangezien ik eergisteren niet op UPS kon rekenen (ze waren me vergeten, nieuwe klant), had ik maar een aangetekend pakket via PostNL verstuurt.
Dat was op dinsdag 6 september. Barcode 3SLFAG0177092
Pakket weer niet gevonden via T&T.

Daarnaast zou er vanaf afgelopen maandag contact met me worden opgenomen om de zaak af te handelen en dit is tot vandaag de dag nog niet gebeurt.

• kutagh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:47
Wijs ze erop dat het met grote regelmaat gebeurt en dat je zeker geen genoegen neemt met deze onbevredigende situatie. Je kunt een aangifte van diefstal overwegen.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dreigen met aangifte van diefstal is al genoeg om ze in beweging te krijgen ;)

Oscar Wilde

• lvrijn
Net weer met de klantenservice aan de telefoon, (na 15min wachten) en mij kon niet veel meer worden verteld.
Echter dat mijn zending die ik dinsdag heb verstuurt niet leesbaar is door de sorteermachine, Ik vraag mij dan af, wat gaat er fout, ik label namelijk elektronisch. Ik kon alleen worden doorverbonden om tips te krijgen hoe ik het beste mijn pakketten kan verzenden.

Nu heb ik op de bovenstaande mail deze reactie gegeven:
Beste,

Prima, als het zo moet gaan dan kan ik alleen nog naar de politie gaan om
aangifte te doen wegens diefstal. Ik bied hiervoor mijn welgemeende
excuses aan.

Met vriendelijke groet,
Laurens van Rijn
Ik ben er nog lang niet klaar mee.

• spookz0r
  • Laatst online: 15-12 20:29
Heb bah het eenzelfde soort probleem. Incident met mijn pakket. PostNL weet niet wat ermee is en de webshop ook niet :o Maar even in de gaten houden hoe het hier verloopt en hoe ik dit het beste kan gaan aanpakken :)

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-12 12:45
Ik hou dit topic ook in de gaten ze hebben tot 2 keer aan toe een monitor van me gestolen op deze manier.

How are you doing?

Pagina: 1