overclock help

Pagina: 1
Acties:
  • 370 views

• pummetje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-11-2024
hoi ik heb een e8400 en heb die overclocked naar 3.6ghz met een fsb van 400 en een voltage van 1.3

op een msi p45 neo3-fr
met een corsair h60

ik zou graag willen weten
of mijn temperaturen goed zijn :)

als ik ga primen en ik kijk op core temp
heeft core 0 66 graden en core 1 63 graden

maar als ik ga kijken naar mijn msi dualcore center staat er dat hij
58 graden is

ik zou graag iets horen alvast bedankt
jochem :)

• pummetje
ook mijn ocz titanium geheugen wordt 54.2 graden is dit wel gezond?
gr jochem

• nickertNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:19
als ik dat zo zie zijn die temps prima voor je proccessor

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Kan je voltage niet een stuk omlaag? Dat scheelt aanzienlijk in de temperaturen (alhoewel ze nu ook niet te hoog zijn hoor, maar gratis stroombesparing is altijd leuk). Mijn E8400 loopt stock op ~1,04 V en ik krijg hem op 3,6GHz met een voltage lager dan het stock voltage (exacte voltages weet ik even niet, is al een tijd geleden dat ik een OC had gedaan).

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• pummetje
oke dankjewel
ik ga hem eens een voltage lager zetten maar is het geheugen temperatuur wel gezond?
en gaat mijn processor niet kapot als ik hem zo heftig overclock ?
:) gr jochem

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Een E8400 kan meestal wel tot 4,5GHz aan, zolang je het voltage maar niet te hoog zet gaat de CPU niet kapot. Het moederbord zal eerder de beperking zijn. Als je wat meer info wilt, in dit topic is genoeg info te vinden, in de eerste post staat ook een hele lijst met instellingen en temperaturen waarmee je kan vergelijken. ;) (al is elke CPU weer anders, kan zijn dat je je voltage hoger moet zetten dan anderen)

[ Voor 18% gewijzigd door bwerg op 31-08-2011 14:06 ]

• pummetje
dankje
voltage nu 1.28 goed?

• pummetje
welke voltage kan ik het best gebruiken?

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Het beste voltage is het laagste voltage waarop je CPU stabiel blijft. Dat verschilt per CPU en zul je echt zelf moeten uitzoeken, door het voltage te verlagen en te kijken of het nog stabiel is (met een stress-test). Niet meer stabiel -> voltage weer wat omhoog, wel stabiel -> kijken of je nog wat verder omlaag kunt. Als je klaar denkt te zijn, sowieso een paar uur stresstesten om te kijken of het wel écht goed stabiel is. Maar meer info kan je wel in het topic vinden wat ik net gaf.

Als je er geen zin in hebt kan je het ook gewoon laten staan, je CPU wordt alleen wat warmer.

• pummetje
okee hij staat nu op 1.3050v dat is wel goed toch?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Move PMG -> Overclocking & Tweaking

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

De meeste e8400's kun je volgens mij op 3,6ghz laten draaien zonder het voltage te verhogen. Kijk eerst of dat lukt..

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Je zou zoals aangegeven eens een kijkje kunnen nemen in de Overclocking & Tweaking FAQ.
Hier op GoT verwachten we dat je wat meer moeite doet alvorens een topic te openen, en dat je ervoor zorgt dat een topic voldoet aan de eisen zoals vermeld in het Het algemeen beleid.

Aangezien hieruit niet blijkt dat je dit daadwerkelijk hebt gedaan gaat dit topic op slot.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.