Na een verhuis - vandaar dat ik al enkele dagen miinder actief ben op GoT - moet ik mijn thuisnetwerkje opnieuw aanleggen. Van mijn ISP heb ik een kabelmodem/router die zowel ethernet, telefonie als TV verzorgd. Dat ding werkt perfect met de bijgeleverde kabel van 2 meter, maar niet met een zelfgemaakte kabel van 10 meter. Helaas moet ik wel 10 meter overbruggen tenzij ik de modem op de eettafel wil en alle andere kabels met 10 meter wil verlengen (= NOT).
Wat kan het probleem zijn met mijn zelfgemaakte kabel? Het is een coaxiale kabel waar ik een F-connector opgezet heb:

De kern steekt er voldoende uit en maakt geen contact met de connector zelf. Wat kan ik verkeerd gedaan hebben? Is er een maximumlengte waardoor mijn signaalverlies te groot wordt, mag de koperen mantel geen contact maken met de connector zelf? ... ? Als iemand goed thuis is in de wereld van coax en internet hoor ik het graag.
Wat kan het probleem zijn met mijn zelfgemaakte kabel? Het is een coaxiale kabel waar ik een F-connector opgezet heb:

De kern steekt er voldoende uit en maakt geen contact met de connector zelf. Wat kan ik verkeerd gedaan hebben? Is er een maximumlengte waardoor mijn signaalverlies te groot wordt, mag de koperen mantel geen contact maken met de connector zelf? ... ? Als iemand goed thuis is in de wereld van coax en internet hoor ik het graag.