Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffstyle
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-03 13:45
Hallo allemaal,

Ik zit met het volgende probleem wat betreft mijn hele tv/audio setup.

Mijn huidige situatie is als volgt:
Playstation 3 via optisch naar DVD speler (geluid)
Playstation 3 via HDMI naar TV (beeld)
UPC HD DVR via coax digitaal naar DVD (geluid)
UPC HD DVR via HDMI naar TV (beeld)
DVD via HDMI naar TV (beeld)

In mijn nieuwe setup komt hier een Wii bij en wil ik kijken naar een nieuwe home cinema set met blu-ray (ja, ik weet dat dit ook via de PS3 kan) Ik heb op het moment een leuk Sony setje op het oog: http://www.sony.nl/produc...ith-blu-ray-disc/bdv-e280
Het probleem hiermee is alleen dat er geen digitale coax ingang in zit dus mijn bovenstaande setup overnemen qua aansluitingen (en de Wii via wit/rood analoog tulpjes aansluiten) kan niet.

Er zitten wel 2 HDMI -ingangen- op deze speler en ik vroeg me af of die iets voor mij kunnen betekenen.

Wat bijv. een optie zou zijn is als ik de PS3 en/of de UPC DVR via HDMI in de speler stop voor beeld en geluid,en de HDMI uitgang op de speler ervoor zorgt dat het beeld naar de TV gaat en het geluid via de speakers eruit komt. Dan zou ik dit voor een van beide of allebei deze apparaten kunnen doen (of een van beide en de andere via optisch) en de Wii kan nog steeds via analoog.
Mijn TV is overigens op het moment een 37" Philips 8404 ambilight ding die 1080 enzo ondersteunt. Er komt een nieuwe TV, waarschijnlijk iets van een 42 of 46" Sony, in ieder geval iets wat alle formaten ondersteunt, en die wil ik dan natuurlijk ook behouden, dus niet dat het bijv. wel kan maar ik geen 1080 meer krijg ofzo.

Ik heb net al even gebeld met Sony of dit kan maar degene aan de telefoon had geen flauw idee waar ik het over had en zei daarom maar dat het niet kon. (het was erg duidelijk dat het maar een uitweg was en niet een 100% kloppend antwoord)

Dus vandaar dat ik deze vraag bij jullie neerleg in de hoop dat jullie me kunnen vertellen of dit werkt of eventueel een andere oplossing voor me hebben.

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:15

FeaR

In GoT we trust

Volgens de handleiding zou de BDV-E280 beschikken over HDMI Processing. Oftewel het geluid via HDMI aangesloten apparaten zal via de speakers worden weergegeven en het beeld één op één worden doorgestuurd. Dus de PS3 en de UPC met HDMI naar de Sony BDV-E280 en vanaf de SonyBDV-E280 één HDMI kabel naar de TV. Voor de Wii wordt het dan composiet of component naar de TV en Stereo RCA naar de Sony BDV-E280.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffstyle
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-03 13:45
Top, thanks!