Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verhuis RAID volume naar andere SAN

Pagina: 1
Acties:

• Bo3r
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-11 09:36
Beste,

Ik heb hier 2 SAN's:

1 x een 4 jaar oude HP MSA2012i buiten garantie met 2 RAID 5 volumes van telkens 6 schijven. Deze bevat 1 controller die stuk is... De iSCSI NIC's op de controller zijn niet meer te bereiken. De LAN NIC voor de webinterface nog wel. Hier kan ik enkel op lezen dat de controller defect is, logs ed. zijn niet toegankelijk.

Nu hebben we nog een recent aangekochte SAN, een HP P2000 ISCSI V3. Deze werkt perfect en heeft nog 6 vrije bays. Nu is mijn vraag: kan ik een volume uit de oude SAN halen (6 disks), deze in de nieuwe SAN duwen en opbouwen zonder data verlies?

Alvast bedankt voor jullie antwoord!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:56

SpamLame

niks

Ik zou dat niet zondermeer doen, omdat intern de MSA/P2000 veranderd kan zijn of er firmware verschillen zijn.
Waarom wil je die oude (ik vermooed ook 6 jaar) disken overzetten?
Geef dan net dat beetje meer uit om de laatste 6 slots ook met nieuwe disken te vullen.
Zorg in ieder geval voor goede backups van je oude en nieuwe MSA/P2000 als je dit gaat doen.
Kijk ook even of de firmware van de oude disken gesupport is met de nieuwe firmware van de p2000 v3 en voor zonodig een upgrade uit.

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-11 20:46
SpamLame schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 15:43:
Ik zou dat niet zondermeer doen, omdat intern de MSA/P2000 veranderd kan zijn of er firmware verschillen zijn.
Waarom wil je die oude (ik vermooed ook 6 jaar) disken overzetten?
hij zegt toch dat de controller stuk is?

je kan ze proberen over te prikken en kijken of de san de array oppikt. Zo niet, no harm no faul, tenzij je schrijfacties uitvoert...

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Zover ik weet is een feature van HP's meuk juist dat dit mogelijk moet zijn...

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Ethirty
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

Er zijn voor de 2000-series diverse documenten beschikbaar over de mogelijke upgrades en hoe die uit te voeren. Voor zover ik weet is het mogelijk, maar ik weet niet of je de disks zomaar om kan prikken.

Helaas hebben ze het user-forum laatst ook helemaal omgegooid, waardoor 90% van de resultaten van google nu naar een verhuispagina verwijst :X

Edit:
Het enige dat ik zo snel kon vinden was deze embedded pdf op een chinese site (wel in engels).

Als ik het zo snel goed lees, had je alleen 2 nieuwe controllers nodig gehad voor de upgrade. Dat nut ontgaat me een beetje, omdat je dan een 6G controller in een 3G behuizing prikt. Ik zie zo niks over een nieuwe array-head en het verhuizen van disks.

[ Voor 37% gewijzigd door Ethirty op 04-09-2011 00:27 ]

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• Bo3r
  • Laatst online: 26-11 09:36
Intussen is het probleem van de baan. Ik dacht dat ik geen support meer had op de MSA, binnen een maand is dit effectief het geval. Dus wel wat gelukt gehad :)

Na het vervangen van de controller, het frame, nog een controller en nogmaals het frame werkte het terug. Snappen wie snappen kan van wat er juist defect was, het is in ieder geval opgelost.

Deze SAN afbouwen staat nu wel iets hoger in de agenda!

Iedereen toch bedankt voor hulp!
Pagina: 1