Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

Ik ben op zoek naar een mediaspeler, waar ik een harde schijf in kan doen (of er standaard in zit) van 2 TB.
Wat ik verder wil is dat ie weinig geluid maakt, omdat ik hem constant aan wil laten staan. Dit omdat ik met de mediaspeler ook wil downloaden via torrents en nieuwsgroepen.

Graag zou ik advies willen wat nu de beste mediaspeler is, die dit allemaal kan. De prijs mag max. 250 euro zijn.

Alvast bedankt,

Met vriendelijke groet,

Peter van der Velden

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-02 22:49
- Ga voor een HTPC op basis van Atom/Ion. Dat is mijn eerste ingeving.
- Daarna een Dune Smart serie (H1 of D1) maar deze kan niet met Usenet overweg.
- Popcorn Hour A-210
- Als laatste optie: Een NAS (Qnap of Synology) met een losse mediaspeler. De Mede8er (400x2, binnenkort leverbaar) lijkt een fijne speler te zijn. AC-Ryan HD2 mini is ook populair. De nieuwe Realtek 1185 is inmiddels krachtig genoeg voor streamen van 1080P en ondersteunt veel bestandsformaten

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Agreed met Athome: een HTPC op ION-basis, installeer daar iets als OpenElec (www.openelec.tv) op en draai dat vanaf een sd-kaartje van 4GB ofzo. Dan heb je voor ~200 euro een HTPC die werkelijk alles afspeelt en veel flexibeler is dan een losse mediaspeler. De resterende 50 euro kun je steken in een externe HDD (of intern bij sommige modellen).

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• WBT
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-04-2024

WBT

Ik zou een HTPC alleen aanraden als je zelf ook echt een 'tweaker' bent :). Er komt nogal wat bij kijken om een HTPC optimaal te laten draaien.

Gezien je aangeeft via torrent en nieuwsgroepen te willen downloaden is er maar één merk waarvan de mediaspeler dit beide kan: Popcorn Hour. Goedkoopste prijs op de pricewatch is €209,-. Dus dan houd je nog €41,- over om een harde schijf te kopen (om binnen je €250,- budget te blijven).

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties!

Een htpc is wat mij betreft iets te veel werk.
Ik had inderdaad mijn oog al laten vallen op de popcorn.

Zonet een stuk gelezen over de AC Ryan Fluxx..
Wat is beter? De a-210 of fluxx?

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-02 22:49
De A-210 is beter omdat de Fluxx er nog niet is en onbekend is wanneer deze komt. Bol.com zegt 14 september o.i.d maar de oorspronkelijke datum voor de Fluxx was maart 2011
Pagina: 1