3G Wifi Router met prepaid hotspot functionaliteit

Pagina: 1
Acties:

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-02 16:38
Een kennis van me is een nieuw bedrijf begonnen waar hij bustours mee aan gaat bieden. In de bus wil hij echter graag WiFi aanbieden.

Nu ben ik voor hem op zoek gegaan, maar ik kan niet echt vinden wat hij graag wil.

Wat hij wil:
Hij wil een routertje waar je 1 of meerdere SIM kaarten in kan steken.
Dit routertje is een WiFi hotspot, waar je met behulp van de admin interface access keys kan aanmaken.
Deze codes kan hij vervolgens uitprinten of op kaartjes laten drukken, zodat hij in de bus access kaartjes kan verkopen voor bijvoorbeeld 6 uur toegang of 12 uur toegang.

Ik kom hier echter niet ver mee, ik heb al erg veel tijd online zitten speuren naar een dergelijk apparaatje, maar ik kan niet veel vinden. Iemand suggesties?

Verwijderd

huawei heeft zon ding, deze heb ik hier staat en werkt perfect.

Huawei B260 UMTS Router inclusief 6dBi High Gain Omni antenne + 5 meter antennekabel

kijk hier eens, staan er een aantal

http://www.routershop.nl/products/umts-3g/

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2011 10:02 ]

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-02 16:38
Dat zijn gewoon WiFi routers, hij moet wel echt die betaal functionaliteit (hotspot) er in hebben zitten. Ti's immers een commerciële dienst.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Zo te zien kan dat met een DD-WRT-compatibele router worden gedaan. Als zo'n router niet direct een UMTS-dongel of simkaart ondersteunt, zou je wellicht een netbook als "modem" kunnen gebruiken.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Ik heb in ons studentenhuis een Pheenet WAS-102R neergezet. Er zit een bonnetjesprinter bij en je kunt hem koppelen aan een geldautomaat of een debet- of creditcard faciliteit. Ik gebruik zelf echter de PayPal functionaliteit en ik gebruik de bonnetjesprinter niet meer.

Er bestaan zat UTRAN terminals met ethernet. Daarop kun je een Pheenet of iets dergelijks koppelen. Sommige Draytek routers hebben ook ondersteuning voor USB UTRAN terminals.

[ Voor 26% gewijzigd door Trommelrem op 31-08-2011 13:10 ]