Toon posts:

analoog en digitaal scherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal wel iets eenvoudigs over het hoofd zien.

Ik heb een dual monitor setup. 1 digitaal scherm en een analoog scherm.
Het digitale scherm heb ik als eerste scherm gekozen.

Het analoge scherm geeft altijd de opstartroutine weer.
Als ik het analoge scherm uitzet krijg ik op mijn digitale scherm geen opstart routine te zien.

Kan ik dit veranderen?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:00
Geef eens de precieze specs van je videokaart en schermen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik kijk in m'n glazen bol en zie...

...

...

...

...helemaal niets :o

Serieus:
Wat mogelijk is hangt vrij sterk af van wat voor videokaart(en) het hier betreft en wat voor schermen het zijn. Het gaat erom welke de primary adapter in BIOS is (wat niet hetzelfde hoeft te zijn als wat in je OS de primary adapter is).

Sowieso, we verwachten op GoT dat je zelf de moeite doet om je vraag te beantwoorden voordat je een topic opent, en dat je volledig bent in je topicstart over wat de situatie exact is (specs monitoren en VGA dus) en wat je zelf allemaal opgezocht hebt (links!) en geprobeerd hebt.

Zie ook:
Het algemeen beleid #quickstart

Graag alsnog ontbrekende info toevoegen, dan kunnen we je misschien wat verder helpen :)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Videokaart msi gtx 560 Ti een Samsung SA350 en een Medion Flatpro.
De samsumg zit op de hdmi poort. De medion op de dvi poort.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:00
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 09:55:
De samsumg zit op de hdmi poort. De medion op de dvi poort.
DVI* en HDMI zijn beide digitaal, zelfs op geluid na bijna hetzelfde signaal. Wissel de beide monitoren eens om (mogelijk ben je een extra adaptertje of andere kabel nodig) en kijk of je hetzelfde hebt.

/edit: *Mezelf even verbeteren, DVI-D is digitaal, dus als je zegt dat je 'm analoog hebt aangesloten gebruik je ws een DVI-I --> VGA adapter? Zoja, graag even wat duidelijker neerzetten.

[ Voor 20% gewijzigd door Nielson op 31-08-2011 10:03 ]

• farmertjes
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-06-2025
Zet je alleen de monitor uit met de knop of zet je in je windows de monitor uit? Als je de monitor alleen met de knop uitzet denk windows namelijk nog steeds dat er een monitor verbonden is (ook al staat deze uit) en wordt je opstartscherm dus op de monitor getoond die uit staat (ook al is dit een beetje een Schrödingers kat verhaal)

[ Voor 0% gewijzigd door farmertjes op 31-08-2011 10:05 . Reden: Schrödingers kat ]

flickr

Verwijderd

Topicstarter
Sorry dat ik niet duidelijk ben. Alles stress ;=( bij het aansluiten van een nieuwe computer.

Ik zal eerst eens even een frisse neus gaan halen en dan eerst rustig kijken.
Het is nu alles een beetje verwarrend.
Toch bedankt voor jullie reactie.
Pagina: 1