Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aantal inlogsessies per user beperken SBS2008

Pagina: 1
Acties:

• Graaf X
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-10-2024
Hoewel ik hier en daar wel wat beperkte info heb gevonden kon ik nog geen antwoord vinden voor mijn probleem.
Bij een klant van mij draait SBS2008 en in dat bedrijf zijn geen vaste werkplekken.
Gevolg is dat veel gebruikers her en der achter een pc kruipen en inloggen, wat weer tot gevolg heeft dat er heel vaak meerdere sessies open blijven staan, soms tot wel 15 keer. Dat vindt de server niet heel erg lekker hebben we gemerkt, vooral omdat vaak documenten en programma's open blijven staan. 8)7

Wat we graag willen is het aantal keren inlog per user beperken tot 2 of 3 maar SBS heeft daar naar ons gevoel geen standaard mogelijkheid voor. Of we kijken er overheen.

Wie kan ons iets daarover vertellen, heeft tips of weet een prog wat dit kan regelen?

Alvast bedankt,

Richard

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:15

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Hier is geen standaard oplossing voor. De enige oplossing is eigenlijk om je gebruikers netjes op te voeden om netjes af te loggen voordat men een andere werkplek gaat gebruiken.

MS heeft hier in het verleden wel tooling voor gemaakt(wat overigens redelijk hobby-bob achtig is): Limitlogin

Ik vraag me overigens of deze tool nog wel supported is.

[ Voor 4% gewijzigd door Question Mark op 31-08-2011 12:48 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Ik kan me herinneren dat onder NT4 dit te realiseren was door een maximaal aantal connecties toe te staan op de home share van de gebruiker.
Geen idee of dat nog kan/werkt in 2008 :)

• Graaf X
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-10-2024
Dat laatste hebben we geprobeerd maar helaas, dat werkt niet meer.
Limitlogin nog niet, dus daar gaan we ons eens op storten.

Bedankt op voorhand!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

D'r is zoiets als een logoff screensaver, kan gewoon een forced logoff doen na een bepaalde tijd.
Ben even kwijt hoe-ie heette, maar met een beetje googelen moet je dat wel kunnen vinden

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==