Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

webcam werkt niet, staat niet in apparaatbeheer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

ik heb een Asus K72F (http://www.asus.com/Notebooks/Versatile_Performance/K72F/#specifications) waarvan de webcam het niet doet (het is de eerste keer dat ik hem wil gebruiken, ik heb geen idee of hij ooit gewerkt heeft). Het eerste dat ik wou proberen is het vernieuwen van de driver, hiervoor moest ik het PID opzoeken volgens de website van Asus, maar hiervoor moet de webcam in apparaatbeheer terug te vinden zijn. Ook met SIW.exe kan ik de webcam nergens vinden.

Als ik op Fn + v duw start het programma LifeFrame op, en ik krijg de melding: "The Camera is used by another Program", wat niet kan, er staat niets op + het ledje naast de webcam brandt niet. Verder kan ik nergens een hardware-knopje vinden om de webcam uit te schakelen (mezelf kennende is het mogelijk dat ik te dom ben om het te vinden :-p).

Ik probeer me te registreren op het forum van Asus zelf, maar helaas, het werkt daar niet, ook de zoekfunctie van het Asus-forum geeft een 404 als resultaat...

Alvast bedankt
Hans

• dragoncry
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:16
probeer even de originele driver-cd, als je die hebt
Ik heb dit probleem ook gehad en het opgelost door alle Asus driver opnieuw te installeren,
(Wel eerst de oude verwijderen natuurlijk :) )

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik reeds geprobeerd, maar hoe verwijder ik de oude als de webcam niet in apparaatbeheer staat?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2011 09:27 ]

• dragoncry
ik bedoelde alle andere drivers, de computer zoekt na iedere opstartbeurt naar nieuwe hardware om de installatie van de drivers te voltooien, bij mij werd toen de webcam gevonden, toen de driver-cd klaar was met alles installeren werkte de webcam ook weer normaal.

Ps. heb je smart logon toevallig aanstaan?

Verwijderd

Topicstarter
Voordat ik daarmee begin ga ik eerst backup nemen. alvast bedankt!

• dragoncry
je kunt misschien beter eerst even zelf handmatig naar nieuwe hardware zoeken, dat scheelt je een backup maken :) (dacht er net pas aan :P)

Verwijderd

Topicstarter
Dat had ik al verschillende keren geprobeerd, geen resultaat...

• dragoncry
ah oké, succes in ieder geval, als dit niet werkt heb ik geen oplossingen meer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een recovery gedraaid, alles terug naar de fabrieksinstellingen, omdat niets anders lijkt te helpen, maar ook nu blijft het probleem, ik heb nog niets gedaan na de recovery...
Hardware probleem?

• dragoncry
kan, of een kabeltje los iod.. al contact kunnen krijgen met Asus hierover?

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:11

Snuffel

Vroem!

... lama...

[ Voor 90% gewijzigd door Snuffel op 31-08-2011 15:35 ]

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Verwijderd

Topicstarter
Heb de laptop binnen gedaan in de winkel waar ik hem kocht, ze waren het met mij eens dat er hardwarematig iets niet pluis was, defect/kabel los oid.
Bedankt voor de hulp!
Pagina: 1