Boeren, burgers en buitenlui,
ik ben een beetje aan het k#tten met VB en kom er niet uit. Ik ben een aangepaste installatie aan het maken voor een bestaande MSI met Wise Package studio. Das het probleem niet, maar ik heb een stukje VB code nodig die het volgende doet:
Na de installatie van de MSI, dient er vanuit dezelfde map waar de MSI zich bevind een test.MDE bestand gekopieerd te worden naar de door de MSI aangemaakte map C:\Program Files\Test\Test\
Het punt is alleen dat de locatie waar van af de installatie plaatsvind nog niet duidelijk is.
Nu heb ik bepaalde templates gezocht en gevonden, maar ik krijg het niet voor elkaar om het bestand aan te geven in diezelfde folder. Ik heb wel een manier gevonden om de currentdir op te vragen.
Wat ik tot nog toe heb is dit:
Nu heb ik de volgende code gevonden om de currentdir uit te lezen, welke op de een of andere manier in regel 9 ingevoegd zou moeten worden:
Maar dan heb ik alleen maar de currentdir en niet het test.MDE bestand.
Ow ja, als je denkt dat het hoofdscriptje van standaardvoorbeelden aan elkaar hangt.........Dan heb je gelijk
Desalwelteplus zou ik enige hulp zeer waarderen.
ik ben een beetje aan het k#tten met VB en kom er niet uit. Ik ben een aangepaste installatie aan het maken voor een bestaande MSI met Wise Package studio. Das het probleem niet, maar ik heb een stukje VB code nodig die het volgende doet:
Na de installatie van de MSI, dient er vanuit dezelfde map waar de MSI zich bevind een test.MDE bestand gekopieerd te worden naar de door de MSI aangemaakte map C:\Program Files\Test\Test\
Het punt is alleen dat de locatie waar van af de installatie plaatsvind nog niet duidelijk is.
Nu heb ik bepaalde templates gezocht en gevonden, maar ik krijg het niet voor elkaar om het bestand aan te geven in diezelfde folder. Ik heb wel een manier gevonden om de currentdir op te vragen.
Wat ik tot nog toe heb is dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
| Sub Copy_Folder()
'This example copy all files and subfolders from FromPath to ToPath.
'Note: If ToPath already exist it will overwrite existing files in this folder
'if ToPath not exist it will be made for you.
Dim FSO As Object
Dim FromPath As String
Dim ToPath As String
FromPath = "G:\netwerkpad\bronmap" '<< Change
ToPath = "c:\Program Files\Test\Test" '<< Change
'If you want to create a backup of your folder every time you run this macro
'you can create a unique folder with a Date/Time stamp.
'ToPath = "C:\Users\Ron\" & Format(Now, "yyyy-mm-dd h-mm-ss")
If Right(FromPath, 1) = "\" Then
FromPath = Left(FromPath, Len(FromPath) - 1)
End If
If Right(ToPath, 1) = "\" Then
ToPath = Left(ToPath, Len(ToPath) - 1)
End If
Set FSO = CreateObject("scripting.filesystemobject")
If FSO.FolderExists(FromPath) = False Then
MsgBox FromPath & " doesn't exist"
Exit Sub
End If
'this is a trick - will display a "Please Wait" window even though the script is finished
'why you ask?
'the user needs to see that something runs when he clicks the .vbs file
WshShell.Popup "Processing files. Please wait...", (delay), "Processing files...", 5
Set objFSO = Nothing
Set WshShell = Nothing
'this will display a MsgBox after the "Please Wait" window closes, letting the user know the process is complete
MsgBox "Process completed successfully", 64 + 262144, "Process complete"
End Sub |
Nu heb ik de volgende code gevonden om de currentdir uit te lezen, welke op de een of andere manier in regel 9 ingevoegd zou moeten worden:
code:
1
| WScript.Echo left(WScript.ScriptFullName, InStrRev(WScript.ScriptFullName, "\") - 1) |
Maar dan heb ik alleen maar de currentdir en niet het test.MDE bestand.
Ow ja, als je denkt dat het hoofdscriptje van standaardvoorbeelden aan elkaar hangt.........Dan heb je gelijk
Desalwelteplus zou ik enige hulp zeer waarderen.
"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)