Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samety
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 29-11-2023
Beste tweakers,

Ik heb sinds ik mijn nieuwe laptop (Vaio VPCF22L1E) heb problemen met mijn webcam. De webcam kwaliteit is zo laag dat ik het nauwelijks kan gebruiken voor skype. Nu heb ik zelf wel wat verstand van computers. Ik heb alles gedaan om het beter te krijgen. Ik heb dus de drivers opnieuw geïnstalleerd en ook de laptop hersteld naar de fabrieksinstellingen. Niets helpt :(

Ik skype heel vaak. Dus voor mij is mijn webcam heel belangrijk. Ik heb laptops gehad die kwa prijs de helft kosten maar een veel beter beeld vertonen (webcam). Ook is mijn goedkope microsoft lifecam (VX2000) voor op mijn desktop veel beter. Ik heb dus ook foto's opgenomen met beide webcams zodat jullie het verschil zelf kunnen zien. Ik heb aan de instellingen van de webcam gezeten zodat ik optimaal resultaat krijg. Zelfs op de optimale instellingen is het absurd :(

Hieronder beide foto's van zowel de microsoft (desktop) cam als de vaio ingebouwde cam (uiteraard zijn de lichtomstandigheden precies hetzelfde):

http://imageshack.us/g/855/foto1usbwebcam.jpg/

De foto's met de levendige kleuren zijn dus van de lifecam. Nu heb ik dus contact gehad met de vaio klantenservice, maar dit is wat ik als antwoord heb gekregen:

Geachte heer,

Bedankt voor uw email naar Sony VAIO Link met betrekking tot de beeldkwaliteit van de webcam.

Wij begrijpen dat u niet tevreden bent over de kwaliteit van de webcam.

Zoals eerder aangegeven kunnen wij de VAIO ophalen voor onderzoek, mocht na onderzoek blijken dat de kwaliteit binnen de specificaties valt, kan het zijn dat er onderzoekskosten in rekening worden gebracht.
Het kan tot 5 werkdagen duren voordat u de VAIO terug heeft, mits alle onderdelen op voorraad zijn.

Voordat we overgaan tot ophalen kunt u de kwaliteit van de webcam vergelijken met een andere Sony VAIO webcam in de winkel.

Als u besluit om de VAIO op te laten halen voor onderzoek leest u dan onderstaande instructies goed door...........

Nu is mijn vraag, weet 1 van jullie hier meer over. En heeft 1 van jullie hetzelfde laptop zodat we de beelden kunnen vergelijken?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, ik zou jullie echt eeuwig dankbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ik heb dit jaar afscheid genomen van mijn F11Z1E, ik zie dat jij de volwaardige opvolger hebt.

De laptop kwam uitgerust met een krachtige Quad Core processor, Degelijke 1Gb Nvidia videokaart, maar liefst 8 Gb aan Ram, Blu Ray read & write, Full HD scherm.

Maar ook een zeer teleurstellende webcam van 0,3 megapixels (640x480p vga ) Ik zie dat bij jou type een minimale upgrade heeft plaats gevonden naar 1,31mp ( 1280 x 960 )

Het probleem zal dus niet worden verholpen met een nieuw exemplaar, maar enkel met een andere laptop, of gebruik blijven maken van je externe microsoft cam.

Als je de vaio online hebt bestelt, kan je je misschien nog beroepen op de wet koop of afstand. ( retour zonder reden van opgaaf )

Ik heb zelf de overstap gemaakt om te switchen naar een Mac. Misschien iets wat je kan overwegen, wat betreft de ingebouwde camera, ongekende HD kwaliteit, met zowel Skype als het gratis FaceTime.

http://www.apple.com/nl/macbookpro/features.html#facetime

[ Voor 22% gewijzigd door Greatsword op 31-08-2011 03:01 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samety
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 29-11-2023
Bedankt voor je reactie Destianto,

Sorry voor mijn late reactie, ik zie je reactie namelijk nu pas :(
Ik vind het echt jammer dit, want cam is toch wel belangrijk voor mij. Het is nu langzamerhand ongeveer een maand geleden dat ik mijn laptop heb gekocht. Ik wil het nu wel ruilen. Ik heb het zelf bijna niet gebruikt en heb het via wehkamp gekocht. Ik vraag me af of ze het wel willen ruilen, dan neem ik een duurdere HP. Voor mijn geen Vaio meer, echt belachelijk. Zelfs mijn oude Vaio had een betere webcam kwaliteit :(

De mensen bij de helpdesk zijn ook niet bepaald behulpzaam, ondanks de vele bewijzen dat het kwaliteit zeer slecht is ontkennen ze het feit dat het van slechte kwaliteit is. Ik hoop dat wehkamp het wilt inruilen.

Oh btw, ik heb het naar Vaio opgestuurd en nu moet ik 70 euro onderzoekskosten betalen omdat het webcam niets mankeerd? Het is toch niet normaal meer, ik bedoel onder slechte licht omstandigheden waar alle andere webcams geen moeite mee hebben zie ik letterlijk geen beeld meer bij die van mij, het is gewoon pikzwart :S