Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[KPN] Kan ik mijn contract kosteloos opzeggen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond allemaal,

Ik zit hier opgescheept met een *** internetplusbellen en iTV van onze grote vriend kpn. :(
Ik ging met vol vertrouwen over van Ziggo naar KPN.
Eerste twee maanden ging alles prima goeie snelheid en iTV vond ik ook goed.
Maar toen dook het eerste probleem op iTV begon te falen.
Ging niet meer aan en soms weer wel en stotterde heel erg.
Na een belletje allemaal opgelost.
Nu het volgende probleem.
We hebben het Extra abbo van KPN en we haalden altijd netjes rond de 1,6MB/s.
De laatste week is dit drastisch gedaald naar een gemiddelde snelheid van 245KB/s.
Nu kijk ik in het modem van kpn het ZTE-H220N en daar staat dat mijn maximaal haalbare snelheid ook gekelderd is.

Eerst:

Actual Rate (Up/Down) 1619/19645 kbps
Attainable Rate (Up/Down) 1784/24644 kbps

Nu:

Actual Rate (Up/Down) 1519/12223 kbps :(

Het is dus echt belachelijk langzaam.
Niet te doen met 4 personen in het huis.
Is er een manier te vinden om onder mijn 1 jarige contract uit te komen?
Dan ga ik maar weer terug naar Ziggo de snelheid was daar wel altijd oke. (afgezien van hun administratie.. ;) )

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Heb je al eens contact opgenomen met de klantenservice? Wordt de modem vaak gereset/disconnected?

[ Voor 27% gewijzigd door Kawaii op 30-08-2011 23:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Jazeker klachtencentrum belt me morgen terug.
Maar zou toch graag horen of het mogelijk is.

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-11 23:19

@r!k

It is I, Leclerq

Antwoord is, Nee dat kan niet zomaar.

Maar je kunt het natuurlijk wel proberen, geef je alleen weinig kans dat ze daar zomaar mee akkoord gaan.

Een hele rij microsoft certificeringen.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:46

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 23:56:
Eerst:

Actual Rate (Up/Down) 1619/19645 kbps

Nu:

Actual Rate (Up/Down) 1519/12223 kbps :(

Het is dus echt belachelijk langzaam.
Mja, je wilt het waarschijnlijk niet horen, maar dit topic komt op mij wat zeurderig over.
Die snelheden is wat je van ADSL (toch?) kunt verwachten. Dat het dynamisch is en onderhevig aan omgevings variabelen, is te verwachten en valt gewoon binnen de specs van een abonnement.

En inderdaad, zoals hierboven, klantenservice al gebeld? Misschien gewoon een probleem met het modem. Zo'n probleem zou je ook prima gehad kunnen hebben met, ik noem maar wat, je Ziggo modem. Dan ga je ook niet meteen steen en been klagen? Dan probeer je het eerst op te lossen lijkt mij. :)

[ Voor 0% gewijzigd door remco_k op 31-08-2011 00:05 . Reden: Te traag getikt. ]

Alles kan stuk.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-11 20:45
Actual Rate (Up/Down) 1519/12223 kbps staat echt he-le-maal niet gelijk aan 245kB/s. Weet je zeker dat een anders persoon niet zit te torrenten, usenetten of online zit te gamen? Of dat deze op een andere manier de verbinding dichttrekt.

Daarnaast het modem eens proberen te resetten en terugzetten naar fabrieksinstellingen.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:46

remco_k

een cassettebandje was genoeg

alex3305 schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 00:11:
Actual Rate (Up/Down) 1519/12223 kbps staat echt he-le-maal niet gelijk aan 245kB/s.
Scherp, die had ik nog niet gezien.
Naast dat er potentieel dus erg veel ander verkeer over de lijn wordt geschoten waardoor de rest dicht trekt (misschien een iTV opname ofzo?), vraag ik me af hoe MrMaximus aan dit getal komt. Hoe hij het gemeten heeft en of dat een bedraad netwerk, of wifi netwerk was waar hij de test mee deed.

Vergeet overigens niet dat het kijken van een TV zender van iTV dus effect heeft op de snelheid waarmee je daarna nog kunt internetten.
Geen idee of je meerdere zenders gelijkertijd kunt bekijken op die manier, maar dan wordt het al snel heel krap op zo'n lijntje. Al helemaal als het HD zenders betreft (heb je dat eigenlijk wel bij iTV?).

Als voorbeeld: als ik hier een HD zender kijk (satelliet, dus niet vergelijkbaar met iTV) loopt dat op >10Mbps.
Dat zou dus onder ideale omstandigheden minstens de helft van je internet verbinding al verbruiken.
Een beetje SD TV zender doet 2.5 tot 4 Mbps per zender.
Geen idee hoe die verdeling op iTV is.

[ Voor 16% gewijzigd door remco_k op 31-08-2011 00:24 ]

Alles kan stuk.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
remco_k schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 00:04:
[...]

Mja, je wilt het waarschijnlijk niet horen, maar dit topic komt op mij wat zeurderig over.
Die snelheden is wat je van ADSL (toch?) kunt verwachten. Dat het dynamisch is en onderhevig aan omgevings variabelen, is te verwachten en valt gewoon binnen de specs van een abonnement.
Zo te zien is dit VDSL2 en geen ADSL, kijk maar naar de downstream dik boven de 20Mb en de upstream boven de 1Mb. Elke transmissie technologie is onderhevig aan factoren (omgeving), maar om nu te stellen dat dit normaal is lijkt mij iets te stellig voorwoord. Dus op je vraag 'toch?' is het antwoord, mijn inziens: nee ;)

Gewoon altijd je ISP bellen en het probleem voorleggen, komen vanzelf met controles van je aansluiting en tips en uitleg of een monteur.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-11 20:45
Het zou in feite wel gewoon ADSL kunnen zijn. Het is dan ook de maximale snelheid wat behaald zou kunnen worden.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
alex3305 schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 00:54:
Het zou in feite wel gewoon ADSL kunnen zijn. Het is dan ook de maximale snelheid wat behaald zou kunnen worden.
Toch niet, die attainable snelheid wijst op VDSL2 en de upload op zo'n hoge attainable kan alleen met annexM in ADSL2+ en dat gebruikt niemand in Nederland.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Overigens is het niet de haalbare snelheid die gedaald is (attainable bitrate), maar de snelheid die je werkelijk haalt. Weet je zeker dat jouw aansluiting in orde is? Het lijkt er eerder op dat DLM heeft ingegrepen.

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-11 15:50

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

bjck schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 00:55:
[...]

Toch niet, die attainable snelheid wijst op VDSL2 en de upload op zo'n hoge attainable kan alleen met annexM in ADSL2+ en dat gebruikt niemand in Nederland.
Dat, en voor ADSL2+ worden arcadyans uitgeleverd en de ZTE's voor VDSL.

En voor de iTV vraag krijgt iTV voorrang op internet in de QoS. Als het 1HD stream is blijft ervan die 12 ineens nog net 3Mbit over voor je internet. En dan klopt die 245KB/s ineens een stuk beter met de overhead.

[ Voor 22% gewijzigd door MazeMouse op 31-08-2011 12:09 ]

sudo apt-get rekt

Pagina: 1