• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-02 15:41
Asus maximus extreme-iv
2x corsair dominator
2500k
Corsair ax1200
Gtx580

Bij het booten post die niet. Er zit een led in dat aangeeft hoe ver die komt
- geheugen gewisseld etc.
- koeling opnieuw aangesloten (waterkoeling, als de fans ea uitstaan komt die uiteraard helemaal nergens dus lijkt me geen hitteprobleem)
- cmos reset
- andere bios gebruikt (hij heeft er 2)
De CPU post eerst door naar 98/99 (led code), dan terug naar 34 waar die blijft hangen. Verder geeft die met een led aan dat er een boot device error is (beetje vaag, aangezien dit de eerste start is). Krijg uiteraard geen beeld, kan niet in de bios...

Lijkt me een rma, behalve als iemand nog goede ideeën heeft :-(

mixing a drink and music

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-02 20:53

Mavamaarten

Omdat het kan!

Alle voedings / datakabeltjes (ook de 6/8-pins van je grafische kaart) aangesloten ?

Android developer & dürüm-liefhebber

• timmie78
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:54
De boot device error betekent waarschijnlijk dat je mobo geen harde schijf vindt met een werkend OS erop, ondanks dat zou je nog gewoon in je bios moeten komen. Geeft je mobo voor de rest nog cpu/vga errors of gaan er nog andere ledjes branden? Hoor je bepaalde piepjes als je de pc aan zet?

Je hebt neem ik aan wel alle voedingskabels op je mobo een grafische kaart aangesloten?

• Boefmans
Alles aangesloten, paar keer los en aan. Ik ga maar eens een piepjesdingetje regelen... Geen andere ledjes dat is het vreemde.

mixing a drink and music

• lagefrequentie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-10-2025
Als de fans ermee ophouden en geen beeld ... Geheugen. Kijk naar ecc en non ecc!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al eens doorgenomen?

• Boefmans
uiteraard dat topic doorgenomen...

geheugen is niet het probleem (zou ik ook een andere melding krijgen met de leds, daarbij zou de pc niet zover in de boot sequence komen).
Fans blijven gewoon draaien, er blijft stroom op het mobo staan.\

ik ga eerst maar eens een gewone koeler op de processor zetten.
Helaas heb ik geen intern speakertje, en die computerboer heeft ze ook niet :-(

mixing a drink and music

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Boefmans schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 10:59:
uiteraard dat topic doorgenomen...
In dat geval ontbreekt VEEL in je topicstart, aangezien je aan hoort te geven wat je al geprobeerd hebt.
geheugen is niet het probleem (zou ik ook een andere melding krijgen met de leds, daarbij zou de pc niet zover in de boot sequence komen).
Doe geen aannames!

Er is één manier dat iets goed gaat, maar oneindig manieren waarop iets mis kan gaan. Hoewel ik met je eens ben dat geheugen niet de eerste aanname zou moeten zjin, heb je het op basis van wat je hier noemt allerminst uitgesloten. Dat zou je kunnen doen door te testen met andere DIMMs waarvan je weet dat ze in een ander systeem werken *en* dat ze op de QVL van het bord staan.
Fans blijven gewoon draaien, er blijft stroom op het mobo staan.
Zegt uitermate weinig behalve dat er geen schakelaar uit staat. Er staat trouwens spanning op het mobo, geen stroom. Hoeveel spanning dat is, is een relevante om te weten.
ik ga eerst maar eens een gewone koeler op de processor zetten.
Helaas heb ik geen intern speakertje, en die computerboer heeft ze ook niet :-(
Zoek een andere die dat wel heeft? Ga naar een kringloopwinkel en scoor eentje voor een paar cent.

[ Voor 12% gewijzigd door dion_b op 31-08-2011 11:53 ]

Oslik blyat! Oslik!

• Excelb-boy
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Excelb-boy

The MOOVMNT

Probeer eens meet zo min mogelijk hardware aangesloten te booten? Dus zonder video kaart, branders/lezers en al die andere rommel. Geeft hij dan een andere code? weet je zeker dat er nergens nog een led brandt op het moederbord dat aangeeft of er iets mis mee is?

• Boefmans
iets uitgebreider: In dit mobo zit een led waarmee je kunt volgen hoe ver die met booten is. Hij komt tot 98 (input device) en dan schiet die terug naar 34.....
haal ik het toetsenbord en muis weg, komt die uiteraard niet tot 98 maar schiet die na 65 ofzo terug naar 34...
haal ik ook de cdrom weg en hd, komt die nog minder ver.
haal ik geheugen eruit, krijg ik eenhele andere error. (de memory_led_problem). Trouwens al wel gewisseld met geheugen...
zetik de waterkoeling uit, komt die maar tot 10 :D en geeft die een cpu error led.

nog geen ander beeldscherm geprobeerd, al werkt die op elke andere pc prima. Daarnaast lees ik op asusrog forum mensen met vergelijkbaar probleem met vergelijkbaar mobo, bij de een had het te maken met de warmte van de cpu, vandaar dat ik daar eerst ben gaan zoeken. http://www.asusrog.com/fo...posting&p=26176#post26176. Bij de ander lag het daar niet aan dus ik vrees het ergste.

er loopt dus wel degelijk stroom :-)

mbt tot de ledjes: er zitten eenbak ledjes op dit ding, er zijn 4 error ledjes (cpu, memory, boot device en gpu): enkel de boot device led gaat aan.
Verder staat alleen de led aan die aangeeft welke bios (van de twee) hij gebruikt. Overigens hebik dit ook gewisseld.

ik krijg nu een speakertje opgestuurd en heb ff een andere cpu fan geregeld, dat eerst maar eens proberen. Ook een andere videokaart erbij besteld, een fanless, die had ik tochnog nodig... kan ik dat igg ook uitsluiten... al zou ik in principe andere meldingen moeten krijgen als daar het probleem ligt.

Ik ga het mobo ook even uit de kast halen en zo aansluiten, wellicht levert dat nog iets op.

[ Voor 43% gewijzigd door Boefmans op 31-08-2011 12:16 ]

mixing a drink and music

• Boefmans
nieuwe update: speakertje erop, 1x kort 4x lang: hardware component failure. Lekker informatief :D

bord uit de kast gehaald, maakt niets uit...
vga kaart er helamaal uit: maakt niet uit...

EDIT: inmiddels opgelost, graka was brak. Wel vreemd dat die met en zonder dezelfde errors gaf. Jullie hadden dus gelijk: je moet ALLES testen en uitsluiten :-) ongeacht de codes lol.

[ Voor 64% gewijzigd door Boefmans op 02-09-2011 09:42 ]

mixing a drink and music

Pagina: 1